Skip to main content
Hermes Banner 1
DIABASTE DWREAN SEC CYP 12
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
5 Μαρτίου 2021 12:12

To πλάνο με τις κάμερες στους δρόμους-Δεν θα καταγράφουν μόνο ταχύτητα

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Ffb042db67be65450689207d2b4c45071 XL

Στην εποχή της λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, μπαίνει ξανά η Κύπρος, καθώς αναμένεται να αρχίσει η πιλοτική του φάση, η οποία στοχεύει στην οδική ασφάλεια και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, με απώτερο σκοπό τη μείωση κατά 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων και των σοβαρών τραυματισμών.

Στην εποχή της λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, μπαίνει ξανά η Κύπρος, καθώς αναμένεται να αρχίσει η πιλοτική του φάση, η οποία στοχεύει στην οδική ασφάλεια και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, με απώτερο σκοπό τη μείωση κατά 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων και των σοβαρών τραυματισμών.

Η πλειοψηφία των καμερών αναμένεται να τοποθετηθεί μέσα στις πόλεις και στα αστικά κέντρα, καθώς εκεί παρατηρείται το πρόβλημα. Επιπλέον, με τη λειτουργεία του συγκεκριμένου συστήματος, θα ενεργοποιηθεί και η λειτουργεία του κέντρου περισυλλογής και επεξεργασίας των παραβάσεων, το οποίο θα εκδίδει ειδοποιήσεις και κλήσεις, τις οποίες θα αποστέλλει στους παραβάτες.

Σε δηλώσεις του στον REPORTER, o υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, ανέφερε πως θεωρεί εφικτή τη μείωση 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων, προσθέτοντας πως μόλις εγκατασταθούν οι κάμερες στα σημεία, θα έχουμε άμεσο αποτέλεσμα.

Την ίδια ώρα, ο κ. Καρούσος ξεκαθάρισε πως οι συγκεκριμένες κάμερες δεν θα καταγράφουν μόνο την ταχύτητα, αλλά όπως εξήγησε, «θα καταγράφουν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τη μη χρήση της ζώνης ασφάλειας, τη μη χρήση κράνους από μοτοσικλετιστές, τη χρήση κινητού τηλεφώνου, τη μη συμμόρφωση με το φωτεινό σηματοδότη, όταν το χρώμα είναι κόκκινο και την παράβαση της γραμμής αναμονής στα φώτα τροχαίας».

Επιπρόσθετα, το συγκεκριμένο έργο θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση συνολικά 90 σταθερών και 20 κινητών καμερών, ενώ θα αποτελείται από τρία στάδια. Όπως εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών, μέσα σε τέσσερις μήνες αναμένεται το προσχέδιο υλοποίησης του και στη συνέχεια, θα αρχίσει η πιλοτική φάση, αναφέροντας πως θα διαρκέσει περίπου δυόμιση χρόνια για να ολοκληρωθεί εντελώς η εγκατάσταση του συστήματος.

«Η πιλοτική φάση θα έχει έξι μήνες να το ολοκληρώσει και θα τοποθετηθούν τέσσερίς σταθερές και κινητές κάμερες, σε μια τοποθεσία. Επίσης, θα λειτουργήσει και το κέντρο περισυλλογής και επεξεργασίας των παραβάσεων και έτσι θα αρχίσουν να εκδίδονται ειδοποιήσεις, οι οποίες θα αποστέλλονται στους παραβάτες. Στη συνέχεια θα δώσουμε τρεις μήνες για να λειτουργήσει, ώστε να αξιολογηθεί και να βεβαιωθούμε ότι όλα τηρούνται σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Μετά από αυτή την περίοδο θα μπούμε στην πρώτη φάση, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών από την ολοκλήρωση της πιλοτικής φάσης και θα περιλαμβάνει τη λειτουργία ακόμη 16 κινητών καμερών και εγκατάσταση και λειτουργία ακόμη είκοσι 20 σταθερών καμερών, σε ακόμα έξι τοποθεσίες. Τέλος θα πάμε στη δεύτερη φάση, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός ενός έτους, από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης και θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση επιπρόσθετων 66 σταθερών καμερών σε ακόμα 23 τοποθεσίες».

Ο κ. Καρούσος υπέδειξε πως με την εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος, θα βελτιωθεί το πρόβλημα στα αστικά κέντρα, αφού όπως είπε εκεί παρατηρείται η πλειοψηφία των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων. «Η συντριπτική πλειοψηφία είναι στα αστικά κέντρα και στις πόλεις. Δεν είναι στους αυτοκινητόδρομους. Στους αυτοκινητόδρομους σημειώνονται δύο με τρία θανατηφόρα τον χρόνο. Γι’ αυτό η πλειοψηφία των καμερών αυτών, θα τοποθετηθεί μέσα στις πόλεις, εκεί που παρατηρείται το πρόβλημα. Είναι μια μεγάλη διάφορά που έχουμε με τα υπόλοιπα στατιστικά των χωρών στην Ευρώπη, γιατί των υπόλοιπων χωρών το πρόβλημα τους είναι στον αυτοκινητόδρομο, ενώ εμάς είναι το αντίθετο. Και ένας λόγος που δεν έχουμε πρόβλημα με τους αυτοκινητόδρομος, είναι γιατί το Τμήμα Δημοσίων Έργων μπορεί απρόσκοπτα και κάνει τα έργα που πρέπει για την ασφάλεια. Μέσα στις πόλεις, όταν πάνε να κάνουν έργο για την οδική ασφάλεια, συναντούν χίλιες αντιδράσεις και έτσι είναι δύσκολο. Για παράδειγμα στη Λεωφόρο Νίκου Παττίχη στη Λεμεσό, πήγανε να βάλουν μια νησίδα για την οδική ασφάλεια και αντιδρούσε ο κόσμος».

Ερωτηθείς αν μπορεί ο κόσμος να συμμορφωθεί, έχοντας στο μυαλό του ότι η κάθε παράβαση του καταγράφεται, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, είπε ότι υπάρχουν μελέτες, στατιστικά και έρευνες από το εξωτερικό, που επιβεβαιώνουν ότι εκεί που γίνεται η εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος, υπάρχει σημαντική μείωση των οδικών συγκρούσεων.

«Στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει παρατηρηθεί ότι σε απόσταση 500 μέτρων από τα σημεία εγκατάστασης των συστημάτων φωτοεπισήμανσης, έχουν μειωθεί οι οδικές συγκρούσεις σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 58% και 68%. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, έχει παρατηρηθεί ότι για κάθε 1000 κάμερες φωτοεπισήμανσης που εγκαθίστανται στο Ηνωμένο Βασίλειο, μειώνονται κατά 190 οι θανατηφόρες συγκρούσεις, κατά 1.130 οι οδικές συγκρούσεις και κατά 330 οι σοβαροί τραυματισμοί. Επίσης, στην Ιρλανδία με πληθυσμό 4.5 εκατομμύρια, με 53 συσκευές τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του συστήματος διασώθηκαν σε ετήσια βάση 24 ανθρώπινες ζωές. Στην Κύπρο, το 2006-2007 λειτούργησαν μόλις 12 σημεία, στα οποία τοποθετήθηκαν συσκευές του συστήματος φωτοεπισήμανσης και επιτεύχθηκε η μείωση των οδικών συγκρούσεων κατά 53,5%. Επομένως, είναι τεκμηριωμένο και αποδεδειγμένο ότι θα έχει αποτέλεσμα και συμμόρφωση το συγκεκριμένο μέτρο».

Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε πως μετά και την αύξηση των ποινών για τροχαίες παραβάσεις, αλλά και την εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, οι στόχοι που έχουν καθοριστεί, μπορούν να επιτευχθούν πιο γρήγορα.

«Η Κύπρος έχει ακόμη ένα χαρακτηριστικό. Αν δούμε τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα θέματα οδικής ασφάλειας, στα οποία είμαστε στις χαμηλές θέσεις, θα παρατηρηθεί ότι στις χαμηλές θέσεις, βρίσκονται οι χώρες που έχουν χαμηλό πληθυσμό, όπως Κύπρος, Μάλτα και Λουξεμβούργο. Ο λόγος είναι πάρα πολύ απλός. Λόγω του πληθυσμού, μια μείωση και μια αύξηση στα στατιστικά φαίνεται, έστω και 20%, ενώ στις μεγάλες χώρες δεν επηρεάζονται τόσο πολύ τα στατιστικά τους. Επομένως, θεωρώ ότι στα στατιστικά μας, θα φανεί η μείωση, ακριβώς γιατί θα έχουμε ποσοστιαία και σημαντική μείωση. Επίσης, πιστεύω ότι, είναι κάποια δέσμη μέτρων που θα φέρει το καλύτερο αποτέλεσμα που πρέπει να έχουμε. Όπως η αύξηση των ποινών, το σύστημα φωτοεπισήμανσης, η μείωση των ταχυτήτων στις κατοικημένες περιοχές, κάποια έργα σε οδικά δίκτυα που έχουν πρόβλημα, τα μέτρα οδικής ασφάλειας για να αποτραπούν οι δεξιόστροφες στροφές. Υπάρχουν δράσεις και πρωτοβουλίες, στην οδική ασφάλεια που μπορούν να εφαρμοστούν και θεωρώ ότι ναι μπορούμε να φθάσουμε πιο γρήγορα στο στόχος μας, όμως πρέπει να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε τα μέτρα. Όλα αυτά θα έρθουν να δέσουν και θα έχουμε αποτέλεσμα».

 

 

Πηγή: https://www.reporter.com.cy/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιούλιος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιουλίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές πο...
Έλεγχος πρόσβασης με Akuvox
Η PartnerNET με περισσότερα από 25 χρόνια εμπειρίας στον ICT κλάδο, είναι ο επίσημος διανομέας της Akuvox Company και παρουσιάζει τις έξυπνες λύσεις πρόσβασης και ενδοεπικοινωνίας σε σπίτια, κτίρι...
Η αποθήκευση δεδομένων παρακολούθησης «γίνεται» έξυπνη!
Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον τρόπο αποθήκευσης και διαχείρισης των όλο αυξανόμενων δεδομένων παρακολούθησης. Οι μέρες της απλής εγγραφής και αναθεώρησης των πλάνων βίντεο που παράγου...
Κάμερες αντιεκρηκτικού τύπου
Πυρηνικά και πετροχημικά εργοστάσια, τηλεπικοινωνιακοί σταθμοί και αποθήκες εκρηκτικών είναι μόνο μερικοί από τους βιομηχανικούς χώρους και τις κρίσιμες υποδομές που ενέχουν πολλές προκλήσεις, ακό...
Red Dot για την Ajax Systems
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Ajax Systems κατακτά τα πρώτα βραβεία Red Dot σε Ασφάλεια και Οικιακό Αυτοματισμό! Φέτος, τα προϊόντα συναγερμού και έξυπνου αυτοματισμού της εταιρείας έλαβαν...
Οι μεγαλύτερες τάσεις CCTV για το 2024
Στον κόσμο της βιντεοεπιτήρησης παρατηρείται ραγδαία εξέλιξη την τελευταία δεκαετία, με τις καινοτομίες στην τεχνολογία να έχουν διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην εν λόγω ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, ο το...
Μέτρα προστασίας για τα Data Centers
Τα κέντρα δεδομένων ή αλλιώς Data Centers, όπου φιλοξενείται εξοπλισμός υψηλής αξίας, όπως υπολογιστές, servers, αποθηκευτικά μέσα και άλλες δικτυακές συσκευές, πλέον θεωρούνται κινητήριος μοχλός ...
Hikvision 2-wire HD Apartment
Η λύση 2-wire HD Apartment αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους αναζητούν ένα υψηλής ποιότητας και αξιόπιστο σύστημα θυροτηλεφώνου για αντικατάσταση ενός παλαιού συστήματος με χρήση των υπαρχ...
Πρωτοποριακή υπεροχή στα συστήματα επικοινωνίας Rakson A.E.
Έχοντας ιδρυθεί πριν από 70 χρόνια, η Golmar είναι πρωτοπόρα στην παγκόσμια αγορά, αφήνοντας ένα ανεξίτηλο σημάδι στο τοπίο των συστημάτων ενδοεπικοινωνίας. O αποκλειστικός συνεργάτης στην Ελλάδα ...
TP-Link Omada EAP215-Bridge
Το TP-Link Omada EAP215-Bridge kit αποτελεί την ιδανική λύση για την εγκατάσταση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης σε απομακρυσμένες περιοχές, παρέχοντας αξιόπιστη ασύρματη σύνδεση με μεγάλη εμβέλεια πο...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report Cyprus, 12
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Cyprus! Στο νέο τεύχος 12 του Security Report Cyprus θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που απευθύνονται σ...
INIM Previdia UltraVox
Τα μοντέλα της σειράς πινάκων ελέγχου πυρκαγιάς Previdia Ultra Vox ενσωματώνουν λειτουργίες φωνητικής εκκένωσης / αναγγελίας κινδύνου και ανακοινώσεων, καθώς και τεχνολογίες πυρανίχνευσης. Όλα σε ...
Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security
Η Novatron Security Distribution Α.Ε., μέλος του ομίλου IFSAS, κορυφαίου ομίλου λύσεων & προϊόντων τεχνολογίας φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά των μετοχών της Grand...
Πώς επηρεάζεται ο κατασκευαστικός τομέας από το AI;
Ο κατασκευαστικός κλάδος, ακρογωνιαίος λίθος της αστικής ανάπτυξης και γενικότερα της οικονομίας, υφίσταται σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Στο επίκεντρο αυτών των αλλαγών, βρίσκεται για μ...
Ασφάλεια στα γήπεδα της Super League για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας
Τα μέτρα για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, με αφορμή τα επεισόδια στον αγώνα βόλεϊ Ολυμπιακού - Παναθηναϊκού στο Ρέντ...
Πώς αντιμετωπίζουμε τις ηλεκτρονικές απάτες;
Το ηλεκτρονικό οικονομικό έγκλημα είναι ένα σύγχρονο φαινόμενο και είναι πιθανό να αποτελέσει μείζον πρόβλημα για την κοινωνία κατά τα επόμενα χρόνια. Η αντιμετώπισή του από νομική άποψη δεν είναι...
Τα 20 κορυφαία Υβριδικά συστήματα συναγερμού της αγοράς
Σε μια εποχή όπου η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό μέλημα των ανθρώπων παγκοσμίως, τα υβριδικά συστήματα συναγερμού έχουν αναδειχθεί σε ένα ζωτικό εργαλείο για την προστασία κατοικιών, επιχειρήσεων ...
Wi-Fi Sensing
Οι εφαρμογές του Wi-Fi και της ασύρματης τεχνολογίας εξελίσσονται ραγδαία, και σήμερα η εν λόγω τεχνολογία δημιουργεί νέες ευκαιρίες. Ερευνητές και επιστήμονες από τον κλάδο της τεχνολογίας έχουν ...
Αναγνώριση πινακίδων οχημάτων
 Έντονες είναι οι εξελίξεις στην τεχνολογία αναγνώρισης οχημάτων και συμπεριφοράς οδηγών τα τελευταία χρόνια. Από την ευρεία υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, μέχρι τη μηχανική μάθηση, όλα σ...
Video Analytics: 2 διαφορετικές προσεγγίσεις
Με την πληθώρα τεχνολογικών λύσεων που συναντούμε σήμερα είναι σίγουρο πως οι επιχειρήσεις και οι μεγάλοι οργανισμοί έχουν την τύχη, αλλά και την ελευθερία, να επιλέξουν - μέσα από μια μεγάλη γκάμ...