Skip to main content
DIABASTE DWREAN SEC 148
tech 2024 03 19 at 09 04 34 TM 471
Hermes Banner 1
DIABASTE DWREAN SEC CYP 10
DIGITAL TV 186
5 Μαρτίου 2021 12:12

To πλάνο με τις κάμερες στους δρόμους-Δεν θα καταγράφουν μόνο ταχύτητα

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Ffb042db67be65450689207d2b4c45071 XL

Στην εποχή της λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, μπαίνει ξανά η Κύπρος, καθώς αναμένεται να αρχίσει η πιλοτική του φάση, η οποία στοχεύει στην οδική ασφάλεια και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, με απώτερο σκοπό τη μείωση κατά 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων και των σοβαρών τραυματισμών.

Στην εποχή της λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, μπαίνει ξανά η Κύπρος, καθώς αναμένεται να αρχίσει η πιλοτική του φάση, η οποία στοχεύει στην οδική ασφάλεια και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, με απώτερο σκοπό τη μείωση κατά 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων και των σοβαρών τραυματισμών.

Η πλειοψηφία των καμερών αναμένεται να τοποθετηθεί μέσα στις πόλεις και στα αστικά κέντρα, καθώς εκεί παρατηρείται το πρόβλημα. Επιπλέον, με τη λειτουργεία του συγκεκριμένου συστήματος, θα ενεργοποιηθεί και η λειτουργεία του κέντρου περισυλλογής και επεξεργασίας των παραβάσεων, το οποίο θα εκδίδει ειδοποιήσεις και κλήσεις, τις οποίες θα αποστέλλει στους παραβάτες.

Σε δηλώσεις του στον REPORTER, o υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, ανέφερε πως θεωρεί εφικτή τη μείωση 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων, προσθέτοντας πως μόλις εγκατασταθούν οι κάμερες στα σημεία, θα έχουμε άμεσο αποτέλεσμα.

Την ίδια ώρα, ο κ. Καρούσος ξεκαθάρισε πως οι συγκεκριμένες κάμερες δεν θα καταγράφουν μόνο την ταχύτητα, αλλά όπως εξήγησε, «θα καταγράφουν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τη μη χρήση της ζώνης ασφάλειας, τη μη χρήση κράνους από μοτοσικλετιστές, τη χρήση κινητού τηλεφώνου, τη μη συμμόρφωση με το φωτεινό σηματοδότη, όταν το χρώμα είναι κόκκινο και την παράβαση της γραμμής αναμονής στα φώτα τροχαίας».

Επιπρόσθετα, το συγκεκριμένο έργο θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση συνολικά 90 σταθερών και 20 κινητών καμερών, ενώ θα αποτελείται από τρία στάδια. Όπως εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών, μέσα σε τέσσερις μήνες αναμένεται το προσχέδιο υλοποίησης του και στη συνέχεια, θα αρχίσει η πιλοτική φάση, αναφέροντας πως θα διαρκέσει περίπου δυόμιση χρόνια για να ολοκληρωθεί εντελώς η εγκατάσταση του συστήματος.

«Η πιλοτική φάση θα έχει έξι μήνες να το ολοκληρώσει και θα τοποθετηθούν τέσσερίς σταθερές και κινητές κάμερες, σε μια τοποθεσία. Επίσης, θα λειτουργήσει και το κέντρο περισυλλογής και επεξεργασίας των παραβάσεων και έτσι θα αρχίσουν να εκδίδονται ειδοποιήσεις, οι οποίες θα αποστέλλονται στους παραβάτες. Στη συνέχεια θα δώσουμε τρεις μήνες για να λειτουργήσει, ώστε να αξιολογηθεί και να βεβαιωθούμε ότι όλα τηρούνται σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Μετά από αυτή την περίοδο θα μπούμε στην πρώτη φάση, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών από την ολοκλήρωση της πιλοτικής φάσης και θα περιλαμβάνει τη λειτουργία ακόμη 16 κινητών καμερών και εγκατάσταση και λειτουργία ακόμη είκοσι 20 σταθερών καμερών, σε ακόμα έξι τοποθεσίες. Τέλος θα πάμε στη δεύτερη φάση, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός ενός έτους, από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης και θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση επιπρόσθετων 66 σταθερών καμερών σε ακόμα 23 τοποθεσίες».

Ο κ. Καρούσος υπέδειξε πως με την εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος, θα βελτιωθεί το πρόβλημα στα αστικά κέντρα, αφού όπως είπε εκεί παρατηρείται η πλειοψηφία των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων. «Η συντριπτική πλειοψηφία είναι στα αστικά κέντρα και στις πόλεις. Δεν είναι στους αυτοκινητόδρομους. Στους αυτοκινητόδρομους σημειώνονται δύο με τρία θανατηφόρα τον χρόνο. Γι’ αυτό η πλειοψηφία των καμερών αυτών, θα τοποθετηθεί μέσα στις πόλεις, εκεί που παρατηρείται το πρόβλημα. Είναι μια μεγάλη διάφορά που έχουμε με τα υπόλοιπα στατιστικά των χωρών στην Ευρώπη, γιατί των υπόλοιπων χωρών το πρόβλημα τους είναι στον αυτοκινητόδρομο, ενώ εμάς είναι το αντίθετο. Και ένας λόγος που δεν έχουμε πρόβλημα με τους αυτοκινητόδρομος, είναι γιατί το Τμήμα Δημοσίων Έργων μπορεί απρόσκοπτα και κάνει τα έργα που πρέπει για την ασφάλεια. Μέσα στις πόλεις, όταν πάνε να κάνουν έργο για την οδική ασφάλεια, συναντούν χίλιες αντιδράσεις και έτσι είναι δύσκολο. Για παράδειγμα στη Λεωφόρο Νίκου Παττίχη στη Λεμεσό, πήγανε να βάλουν μια νησίδα για την οδική ασφάλεια και αντιδρούσε ο κόσμος».

Ερωτηθείς αν μπορεί ο κόσμος να συμμορφωθεί, έχοντας στο μυαλό του ότι η κάθε παράβαση του καταγράφεται, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, είπε ότι υπάρχουν μελέτες, στατιστικά και έρευνες από το εξωτερικό, που επιβεβαιώνουν ότι εκεί που γίνεται η εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος, υπάρχει σημαντική μείωση των οδικών συγκρούσεων.

«Στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει παρατηρηθεί ότι σε απόσταση 500 μέτρων από τα σημεία εγκατάστασης των συστημάτων φωτοεπισήμανσης, έχουν μειωθεί οι οδικές συγκρούσεις σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 58% και 68%. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, έχει παρατηρηθεί ότι για κάθε 1000 κάμερες φωτοεπισήμανσης που εγκαθίστανται στο Ηνωμένο Βασίλειο, μειώνονται κατά 190 οι θανατηφόρες συγκρούσεις, κατά 1.130 οι οδικές συγκρούσεις και κατά 330 οι σοβαροί τραυματισμοί. Επίσης, στην Ιρλανδία με πληθυσμό 4.5 εκατομμύρια, με 53 συσκευές τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του συστήματος διασώθηκαν σε ετήσια βάση 24 ανθρώπινες ζωές. Στην Κύπρο, το 2006-2007 λειτούργησαν μόλις 12 σημεία, στα οποία τοποθετήθηκαν συσκευές του συστήματος φωτοεπισήμανσης και επιτεύχθηκε η μείωση των οδικών συγκρούσεων κατά 53,5%. Επομένως, είναι τεκμηριωμένο και αποδεδειγμένο ότι θα έχει αποτέλεσμα και συμμόρφωση το συγκεκριμένο μέτρο».

Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε πως μετά και την αύξηση των ποινών για τροχαίες παραβάσεις, αλλά και την εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, οι στόχοι που έχουν καθοριστεί, μπορούν να επιτευχθούν πιο γρήγορα.

«Η Κύπρος έχει ακόμη ένα χαρακτηριστικό. Αν δούμε τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα θέματα οδικής ασφάλειας, στα οποία είμαστε στις χαμηλές θέσεις, θα παρατηρηθεί ότι στις χαμηλές θέσεις, βρίσκονται οι χώρες που έχουν χαμηλό πληθυσμό, όπως Κύπρος, Μάλτα και Λουξεμβούργο. Ο λόγος είναι πάρα πολύ απλός. Λόγω του πληθυσμού, μια μείωση και μια αύξηση στα στατιστικά φαίνεται, έστω και 20%, ενώ στις μεγάλες χώρες δεν επηρεάζονται τόσο πολύ τα στατιστικά τους. Επομένως, θεωρώ ότι στα στατιστικά μας, θα φανεί η μείωση, ακριβώς γιατί θα έχουμε ποσοστιαία και σημαντική μείωση. Επίσης, πιστεύω ότι, είναι κάποια δέσμη μέτρων που θα φέρει το καλύτερο αποτέλεσμα που πρέπει να έχουμε. Όπως η αύξηση των ποινών, το σύστημα φωτοεπισήμανσης, η μείωση των ταχυτήτων στις κατοικημένες περιοχές, κάποια έργα σε οδικά δίκτυα που έχουν πρόβλημα, τα μέτρα οδικής ασφάλειας για να αποτραπούν οι δεξιόστροφες στροφές. Υπάρχουν δράσεις και πρωτοβουλίες, στην οδική ασφάλεια που μπορούν να εφαρμοστούν και θεωρώ ότι ναι μπορούμε να φθάσουμε πιο γρήγορα στο στόχος μας, όμως πρέπει να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε τα μέτρα. Όλα αυτά θα έρθουν να δέσουν και θα έχουμε αποτέλεσμα».

 

 

Πηγή: https://www.reporter.com.cy/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report Μαρτίου

    Security Report Μαρτίου

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαρτίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος του Security Report θα βρείτε ενδιαφέροντα ...
  • 9 συστήματα ελέγχου πρόσβασης για ξενοδοχεία

    9 συστήματα ελέγχου πρόσβασης για ξενοδοχεία

    Ο κλάδος της φιλοξενίας εξελίσσεται ραγδαία, ιδίως στη χώρα μας, όπου καθημερινά εκατοντάδες ξενοδοχεία προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες και στους τουρίστες που καταφθάνουν από το ε...
  • Ελληνικός Κεντρικός Σταθμός – ΕΡΜΗΣ

    Ελληνικός Κεντρικός Σταθμός – ΕΡΜΗΣ

    Η Ελληνικός Κεντρικός Σταθμός Α.Ε. – ΕΡΜΗΣ διασφαλίζει τη διαθεσιμότητα και την αδιάλειπτη παροχή των 24/7 Υπηρεσιών Κέντρου Λήψης Ηλεκτρονικών Σημάτων, για την αντιμετώπιση απρόσμενων καταστάσεων...
  • 11 Wi-Fi κάμερες της ANGA για όλες τις απαιτήσεις

    11 Wi-Fi κάμερες της ANGA για όλες τις απαιτήσεις

    Μία ολοκληρωμένη σειρά 11 Wi-Fi καμερών της ANGA, καθεμία από τις οποίες διαθέτει ένα μοναδικό σύνολο χαρακτηριστικών προσαρμοσμένων για να καλύψει διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις, θα βρείτε ...
  • 3 Νέα CCTV testers με υποστήριξη οπτικών ινών από την ΗΛΚΑ

    3 Νέα CCTV testers με υποστήριξη οπτικών ινών από την ΗΛΚΑ

    H ΗΛΚΑ Α.Ε. διαθέτει την πληρέστερη γκάμα all in one CCTV testers τελευταίας γενεάς, με προϊόντα κορυφαίων προδιαγραφών, σε ασυναγώνιστες τιμές. Τα CCTV testers είναι απαραίτητα εργαλεία για τον ε...
  • TP-Link VIGI C540-W & C340 V1/V2

    TP-Link VIGI C540-W & C340 V1/V2

    Η πρωτοποριακή σειρά προϊόντων VIGI της TP-Link έχει σχεδιαστεί για εγκαταστάσεις μικρομεσαίας κλίμακας και περιλαμβάνει κάμερες υψηλής ανάλυσης με προηγμένα χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν καθαρή...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Cyprus, τεύχος 11

    Security Cyprus, τεύχος 11

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Cyprus! Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που απευθύνονται σε κάθε τεχνικό, ηλεκτρονικό ή ...
  • Dahua Insider

    Dahua Insider

    Βελτιωμένη γενιά Access Controller με νέες δυνατότητες και λειτουργίες Ο νέος Insider Access Controller της Dahua, ASC3202B, έρχεται να γίνει η «καρδιά» της εγκατάστασήςμας. Ενσωματώνει Web Int...
  • Security TOP 50

    Security TOP 50

    Η κατάταξη των εταιρειών Security, που δημοσιεύει κάθε χρόνο στην επίσημη ιστοσελίδα του το περιοδικό asmag.com, είναι πλέον διαθέσιμη! Το asmag.com, που σε συνεργασία με κορυφαία στελέχη του κλάδ...
  • PIAM 2.0

    PIAM 2.0

    Το PIAM (Physical Identity and Access Management), που αναφέρεται στον έλεγχο πρόσβασης και σημαίνει διαχείριση της φυσικής ταυτότητας και της πρόσβασης, είναι στην πραγματικότητα ένα σύστημα που ...
  • Body worn κάμερες: Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή τους το 2024 στη χώρα μας

    Body worn κάμερες: Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή τους το 2024 στη χώρα μας

    Οι body worn κάμερες, που κατά βάση χρησιμοποιούνται από τις αρχές επιβολής του νόμου, μπορούν μεταξύ άλλων να τοποθετηθούν στις στολές των αστυνομικών και έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμες,...
  • Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού από τα δεδομένα

    Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού από τα δεδομένα

    Η ικανότητα συλλογής, ανάλυσης και εξαγωγής πληροφοριών / δεδομένων από πολλαπλές πηγές μπορεί να έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο για μία επιχείρηση, κάτι που γίνεται καλύτερα αντιληπτό όταν εξετάζουμ...
  • Πρωτόκολλο DALI

    Πρωτόκολλο DALI

    Το πρωτόκολλο επικοινωνίας φωτιστικών ασφαλείας DALI (Digital Addressable Lighting Interface) αναδεικνύει μια νέα εποχή στον χώρο της τεχνολογίας φωτισμού, προσφέροντας εξελιγμένες δυνατότητες ελέ...
  • Ajax Special Event: Νέα προϊόντα και λύσεις στην 5η κατά σειρά virtual παρουσίαση!

    Ajax Special Event: Νέα προϊόντα και λύσεις στην 5η κατά σειρά virtual παρουσίαση!

    Το 5ο κατά σειρά εικονικό event της Ajax Systems ολοκληρώθηκε με τεράστια επιτυχία στις 20 Οκτωβρίου του 2023! Για μία ακόμα χρονιά, η εταιρεία άνοιξε τα χαρτιά της ανακοινώνοντας νέες αλλαγές στο...
  • Ο ρόλος των καμερών ασφαλείας στο industry 4.0

    Ο ρόλος των καμερών ασφαλείας στο industry 4.0

    Πριν από το 2014, ο όρος αναζήτησης «industry 4.0» στο Google ήταν πρακτικά ανύπαρκτος. Αυτό έπαψε να ισχύει από το 2019, όπου το 68% των ερωτηθέντων μιας παγκόσμιας έρευνας που πραγματοποίησε η M...