Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
2.000 κάμερες θα ελέγχουν την κυκλοφορία στη Νέα Υόρκη
Με το μεγαλύτερο στις ΗΠΑ δίκτυο καμερών να ελέγχουν την ταχύτητα των αυτοκινήτων θα μετατραπεί η Νέα Υόρκη σε μία ασφαλέστερη πόλη ή σε μία μεγάλη παγίδα; αναρωτιέται η «New York Times»
Με το μεγαλύτερο στις ΗΠΑ δίκτυο καμερών να ελέγχουν την ταχύτητα των αυτοκινήτων θα μετατραπεί η Νέα Υόρκη σε μία ασφαλέστερη πόλη ή σε μία μεγάλη παγίδα; αναρωτιέται η «New York Times», προσθέτοντας όμως ότι κάμερες υπάρχουν έξω από τα σχολεία της Νέας Υόρκης εδώ και χρόνια προς φύλαξη των παιδιών από τα αυτοκίνητα που αναπτύσσουν ταχύτητα.
Οι αξιωματούχοι της πόλης λένε ότι οι κάμερες αυτές είχαν ως αποτέλεσμα λιγότερα ατυχήματα και τραυματισμούς.
Τώρα η πόλη επεκτείνει δραματικά τη χρήση τέτοιων καμερών σε σχεδόν κάθε γειτονιά. Αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την επιβολή ορίων ταχύτητας, όπως σε πολυσύχναστους δρόμους χωρίς σχολεία και σε ώρες που δεν γίνονται μαθήματα – τη νύχτα, τις αργίες και στις καλοκαιρινές διακοπές.
Το αποτέλεσμα θα είναι το μεγαλύτερο αστικό δίκτυο στο έθνος, αυτόματων καμερών καταγραφής ταχύτητας, με σχεδόν 10 φορές αύξηση σε περισσότερες από 2.000 κάμερες που αναπτύχθηκαν σε 750 περιοχές μέσα σε μια ακτίνα ενός τετάρτου του μιλίου από σχολεία, καλύπτοντας αποτελεσματικά την πόλη.
«Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να οδηγείτε με ασφαλή ταχύτητα στη Νέα Υόρκη, όπου συνάνθρωποί μας Νεοϋορκέζοι περπατούν, ποδηλατούν και χρησιμοποιούν τους δρόμους», δήλωσε η Πόλι Τρότενμπεργκ (Polly Trottenberg), επίτροπος μεταφορών της πόλης.
Αλλά κριτικοί κατηγορούν την πόλη για «πολιτική κέρδους» λέγοντας ότι οι κάμερες αυτές απλά είναι ένας τρόπος αύξησης χρημάτων στην πλάτη του λαού.
Οταν η κάμερα συλλαμβάνει ένα όχημα να πηγαίνει πάνω από 10 μίλια την ώρα από το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας -25 μίλια την ώρα στους περισσότερους δρόμους- ένα πρόστιμο 50 δολαρίων ταχυδρομείται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
«Η πόλη της Υόρκης πρόκειται να γίνει μόνο μία μεγάλη παγίδα της τροχαίας», δήλωσε η Σέλια Νταν (Shelia Dunn), εκπρόσωπος της Εθνικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών (National Motorists Association), μια ομάδα υπεράσπισης που συγκρούεται με τις κάμερες τροχαίας. Μετατρέποντας κάθε δρόμο στη Νέα Υόρκη σε μια ζώνη ταχύτητας σχολείου δεν πρόκειται πραγματικά να προστατεύσει τους ανθρώπους».
Ακόμη και ορισμένοι υποστηρικτές του μέτρου λένε ότι η πόλη χρειάζεται να κάνει περισσότερα να προστατεύσει τους πεζούς, από το να προσθέσει απλά περισσότερες κάμερες, όπως να επανασχεδιάσει τους δρόμους, κάνοντάς τους ασφαλέστερους.
Αλλοι αναρωτήθηκαν εάν η εκστρατεία για τη διεύρυνση του προγράμματος κάμερας στα σχολεία, που εγκρίθηκε από το νομοθετικό σώμα της πολιτείας, ήταν παραπλανητική και πήγε πολύ μακρύτερα.
«Δεν λένε ότι πρόκειται να καταστείλουμε την ταχύτητα» δήλωσε ο Γκρέγκ Σμιθ (Greg Smith), 55 χρόνων, οικονομικός διευθυντής στην περιοχή Upper West Side. «Το θέτουν κάτω από την πρόφαση του αυξάνουμε την ασφάλεια σχολείων. Και νομίζω ότι είναι υποκριτικό». Και πρόσθεσε: «Ποιος θα μπορούσε να εναντιωθεί στο να προστατεύουμε τα παιδιά μας από τους γρήγορους οδηγούς;».
Σε ολόκληρη τη χώρα, η εξάπλωση των αυτόματων καμερών στην κυκλοφορία έχει προκαλέσει διαμαρτυρίες από πολλούς οδηγούς και έχει τροφοδοτήσει μια αντίδραση – ειδικά για κάμερες που έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως σε εκατοντάδες μέρη για να πιάσουν τους οδηγούς που περνούν με κόκκινο, και οι οποίες ξεπερνούν κατά πολύ τις κάμερες ταχύτητας.