DIABASTE DWREAN SEC 135
techmail
anga2023
DIGITAL TV 174
securityreport e mag odhgos 2021
24 Μαΐου 2018 11:03

Απροετοίμαστες οι ΜμΕ αλλά και οι καταναλωτές για την εφαρμογή του νέου κανονισμού GDPR

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=file%3Dwp content%252Fuploads%252F2022%252F05%252F25bf6eb6adcdcf482ac91fae62b0229e XL

Απροετοίμαστες είναι οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την εφαρμογή του νέου Κανονισμού GDPR, που ξεκινάει σε δύο μέρες, ενώ και οι καταναλωτές από την πλευρά τους είναι ανήσυχοι….

Απροετοίμαστες είναι οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις για την εφαρμογή του νέου Κανονισμού GDPR, που ξεκινάει σε δύο μέρες, ενώ και οι καταναλωτές από την πλευρά τους είναι ανήσυχοι σχετικά με τη διαχείριση των προσωπικών τους στοιχείων.

Αυτό προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε σήμερα η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) και την Kapa Research.

Σε ενημερωτική εκδήλωση για την εφαρμογή του Νέου Κανονισμού GDPR και τα θέματα που προκύπτουν για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο αμφιθέατρο της ΓΣΕΒΕΕ, επισημάνθηκε η ανάγκη να διαμορφωθεί ένα φιλικό πλαίσιο προσαρμογής των μικρών επιχειρήσεων σε ένα Κανονισμό που επί της αρχής είναι ορθός και σκοπεύει στην ουσιαστική προστασία πολιτών και επιχειρήσεων. Άλλωστε, όπως σημειώθηκε από τους ομιλητές, τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση Βιοτεχνικών και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (UEAPME), όσο και ισχυρές περιφερειακές οργανώσεις, όπως η PIMEC (της περιφέρειας της Καταλονίας, στην Ισπανία), έχουν επισημάνει τα προβλήματα που δυνητικά θα προκύψουν από την εφαρμογή του νέου Κανονισμού στις μικρές επιχειρήσεις, εξαιτίας του αυστηρού αλλά συγχρόνως και ασαφούς πλαισίου σχετικά με τις υποχρεώσεις που αυτές έχουν προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις και τα υψηλά κόστη συμμόρφωσης.

Η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμά ότι η ορθότητα της εφαρμογής ενός τόσο σημαντικού μηχανισμού που θα διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, των καταναλωτών και των επιχειρήσεων δεν θα πρέπει να προσκρούει σε αυστηρές διοικητικές αγκυλώσεις και προτυποποιημένες αγοραίες διευθετήσεις, και καταθέτει ένα πλέγμα προτάσεων που θα προασπίζουν:
– Την ίση μεταχείριση και προστασία πολιτών και επιχειρήσεων
– Τη διαφάνεια και τη λογοδοσία
– Τους ίσους όρους ανταγωνισμού
– Την αναπαραγωγή της πραγματικής οικονομίας, χωρίς επιπρόσθετα κόστη

Πιο συγκεκριμένα, η ΓΣΕΒΕΕ προτείνει:
– Τη δημιουργία ενός μηχανισμού υποστήριξης επιχειρήσεων για τη σταδιακή προσαρμογή τους στο νέο Κανονισμό (ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας),
– Την ανάληψη ενημέρωσης των μικρών επιχειρήσεων από τις μονάδες των συλλογικών φορέων και υπηρεσιών που διαθέτουν, χωρίς κόστος,
– Την έκδοση ενός οδηγού που θα περιλαμβάνει τις υποχρεώσεις των επί μέρους κλάδων για την ορθή τήρηση του αρχείου (π.χ. επιχειρήσεις εστίασης/ κέντρα αθλητισμού, κέντρα περιποίησης, συνεργεία, καταστήματα που ασκούν ηλεκτρονικό εμπόριο κ.ά.).

Σε αυτήν την προσπάθεια απαιτείται η κοινή δράση συλλογικών φορέων, εκπροσώπων κοινωνικών εταίρων και δημόσιων υπηρεσιών προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα κόστη συμμόρφωσης και να μεγιστοποιηθεί ο βαθμός συμμόρφωσης και να διαφυλαχθεί η αξία του νέου κανονισμού, επισημαίνει η ΓΣΕΒΕΕ.

Η έρευνα

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 15 έως 21 Μαΐου 2018 σε δείγμα 1.004 επιχειρήσεων είναι τα εξής:

1) 1 στις 3 επιχειρήσεις δεν γνωρίζει αν έχει υποχρέωση δήλωσης στην Αρχή προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σχετικά με τα αρχεία που τηρεί για τους πελάτες (για το προσωπικό το ποσοστό ανέρχεται στο 39%).

2) Αντίστοιχα, το 43% των επιχειρήσεων δε γνωρίζει τίποτα σχετικά με το νέο Κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων, ενώ 1 στις 3 απλά έχει ακούσει σχετικά. Μόνο στις 1 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνουν ότι γνωρίζουν για το νέο Κανονισμό.

3) Επιπρόσθετα, το 47% των επιχειρήσεων δε γνωρίζει ποιες είναι οι υποχρεώσεις της επιχείρησης σχετικά με την τήρηση του νέου Κανονισμού, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό αδυνατεί να προσδιορίσει επακριβώς την υποχρέωση που έχει για την απρόσκοπτη τήρηση των αρχείων.

4) 4 στις 5 επιχειρήσεις δεν έχουν προβεί σε καμιά ενέργεια για να προετοιμαστούν εσωτερικά για το νέο Κανονισμό, ενώ το 82% δεν διαθέτει ένα σχέδιο έκτακτης δράσης για την παραβίαση των δεδομένων.

5) Το 80% των επιχειρήσεων που τηρούν αρχεία, τα έχουν καταχωρημένα σε ηλεκτρονική μορφή (κυρίως σε υπολογιστικές μονάδες εντός της επιχείρησης).

6) Ενδεικτικό της σύγχυσης και της ευαλωτότητας των μικρών επιχειρήσεων είναι το γεγονός ότι πάνω από 1 στις 5 επιχειρήσεις έχει δεχτεί κρούση για να καλύψει την υποχρέωση συμμόρφωσης αγοράζοντας υπηρεσίες συμβουλευτικής από ιδιωτικούς παρόχους, οι οποίες υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ ετησίως. Αν ισχύσει αυτή τιμή ως τιμή ισορροπίας στην αγορά, η συντριπτική πλειονότητα των μικρών επιχειρήσεων θα αδυνατεί να ανταποκριθεί, και ένα ποσοστό αυτών ενδεχόμενα εισέλθει στον άτυπο τομέα της οικονομίας για να αποφύγει ένα επιπρόσθετο βάρος (58% δεν μπορεί να αναλάβει αυτό το κόστος προσαρμογής- συμμόρφωσης).

7) Σε αντιδιαστολή με την καταγεγραμμένη έλλειψη γνώσης και πληροφόρησης, η πλειονότητα των επιχειρήσεων ανησυχεί για την τήρηση του κανονισμού (55%) και φοβάται ότι ενδεχόμενα θα γίνει αποδέκτης κάποιας ποινής ή προστίμου (58%).

8) Αξιοσημείωτη είναι η άποψη που εκφράζει ο κόσμος της επιχειρηματικότητας σχετικά με τους χαμένους και κερδισμένους που θα προκύψει ως έμμεση απόρροια της εφαρμογής του νέου Κανονισμού. Το 68% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι εξυπηρετεί τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών προστασίας δεδομένων, ενώ το 69% ότι λειτουργεί εις βάρος των μικρών επιχειρήσεων.

9) Ως προς τον ενδεδειγμένο και πιο αξιόπιστο τρόπο ενημέρωσης, φαίνεται ότι οι επιχειρήσεις εμπιστεύονται τους άμεσους συνεργάτες τους αλλά και τους κοινωνικούς φορείς προκειμένου να λάβει κάποια πληροφορία επί του θέματος, ενώ αντίθετα πολύ χαμηλά ποσοστά καταγράφουν οι επαγγελματίες- σύμβουλοι της αγοράς και οι φορείς του Δημοσίου. Εξάλλου, 2 στις 3 επιχειρήσεις ενδεχομένως αναζητούσαν πληροφορίες από μια γραμμή δωρεάν ενημέρωσης.

10) Εκ μέρους των καταναλωτών, τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν μια ιδιαίτερη ανησυχία σχετικά με τη διαχείριση των προσωπικών τους στοιχείων, με 3 στους 4 πολίτες να ανησυχούν για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, ενώ οι δείκτες εμπιστοσύνης των πολιτών προς τις επιχειρήσεις που συλλέγουν μαζικά τέτοια δεδομένα (τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρονικές πλατφόρμες, μέσα δικτύωσης) είναι πολύ χαμηλός. Ωστόσο, πρέπει να τονιστεί ότι τα στοιχεία που ανησυχούν λιγότερο τους πολίτες ότι μπορεί να βρεθούνε εκτεθειμένα είναι η διεύθυνση και η ταυτότητα, γεγονός που σημαίνει για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ότι φέρουν ελαφρύτερο βάρος διαχείρισης, σε σχέση με τις μεγαλύτερες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Κυκλοφορεί το Security Report Μαρτίου

    Κυκλοφορεί το Security Report Μαρτίου

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαρτίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές πο...
  • Θυροτηλεοράσεις IP

    Θυροτηλεοράσεις IP

    Σήμερα, οι θυροτηλεοράσεις και γενικότερα οι συσκευές ενδοεπικοινωνίας καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των καθημερινών αναγκών των πολιτών, όπως η ασφάλεια, η επικοινωνία και η άνεση, τόσο στον οικιακό...
  • Με ελληνικό «χρώμα» η Intersec 2023 στο Ντουμπάι!

    Με ελληνικό «χρώμα» η Intersec 2023 στο Ντουμπάι!

    Η Intersec, η κορυφαία εμπορική έκθεση στον κόσμο για τη φυσική ασφάλεια και την πυροπροστασία, πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία στο παγκόσμιο κέντρο εμπορίου του Ντουμπάι (DWTC), που εκτείνετ...
  • Hikvision IP Video Intercom

    Hikvision IP Video Intercom

    Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το τεχνικό σεμινάριο για τις λύσεις IP Video Intercom της Hikvision που διοργάνωσε η ΗΛΚΑ Α.Ε. στις εγκαταστάσεις της, την Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2023. Στο π...
  • Νέα δεδομένα στις εφαρμογές Security από τη Vector Security

    Νέα δεδομένα στις εφαρμογές Security από τη Vector Security

    Η χρήση μη επαδρωμένων αεροσκάφων στις καθημερινές εργασίες των ανθρώπων, παρουσιάζει συνεχόμενη και ταχεία αύξηση, με τον κλάδο του Security να μην μένει ανεπηρέαστος από τις τεχνολογικές δυνατότ...
  • Πότε είναι νόμιμη η τοποθέτηση καμερών σε γραφεία, καταστήματα και πολυκατοικίες

    Πότε είναι νόμιμη η τοποθέτηση καμερών σε γραφεία, καταστήματα και πολυκατοικίες

    Τα τελευταία χρόνια, η κοινωνία στην οποία διαβιούμε ως πολίτες, έχει κατακλυστεί σε μεγάλο βαθμό από κάθε είδους εγκληματίες, οι οποίοι προβαίνουν σε εγκληματικές πράξεις εις βάρος συνανθρώπων μα...
  • Dahua HDCVI 10

    Dahua HDCVI 10

    Το έτος 2022 σηματοδοτεί τη 10η επέτειο της τεχνολογίας HDCVI της Dahua! Ως κορυφαίος πάροχος λύσεων στην παγκόσμια βιομηχανία παρακολούθησης βίντεο, η Dahua έδινε πάντα μεγάλη έμφαση στην καινοτο...
  • TP-LINK TAPO C500

    TP-LINK TAPO C500

    Έξυπνη, ασφαλής και εύκολη. Η νέα Εξωτερική Pan/Tilt Wi-Fi κάμερα ασφαλείας της TP-Link σας επιτρέπει να καταγράψετε περισσότερες λεπτομέρειες για να κάνετε κάθε στιγμή να λάμπει! Εξασφαλίζει τη μ...
  • Comelit Integration System

    Comelit Integration System

    Η νέα εποχή στην τεχνολογία και οι νέες απαιτήσεις της καθημερινότητας οδηγούν στην ανάγκη του πλήρη ελέγχου του σπιτιού, εύκολα και απλά, είτε απομακρυσμένα είτε με το πάτημα ενός κουμπιού από το...
  • PartnerNET

    PartnerNET

    Τι είναι αυτό που κάνει την PartnerNET να ξεχωρίζει από όλους τους υπόλοιπους διανομείς προϊόντων ICT; Το γεγονός πως δεν αρκείται στη διανομή προϊόντων, αλλά προσφέρει μία άρτια εμπειρία εξυπηρέτ...
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΑ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ


Securityreport.gr - Το απόλυτο περιοδικό για τα συστήματα ασφαλείας
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design