Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 187
securityreport e mag odhgos 2021
17 Ιουνίου 2016 21:50

«Διακοσμητικοί» οι υπάλληλοι εταιρειών σεκιούριτι

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2Fbe309fc247327a30fad770e6d80960a7 XL

Τα συχνά περιστατικά επιθέσεων κατά ελεγκτών και εξοπλισμού του μετρό, οι βανδαλισμοί λεωφορείων και τρόλεϊ, οι προπηλακισμοί οδηγών, δεν θυμίζουν σε τίποτα συνθήκες μιας ευνομούμενης κοινωνίας, που μπορεί να παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας στους πολίτες της. Παράλληλα, η αδράνεια την οποία επιδεικνύουν το υπουργείο Μεταφορών.Τα συχνά περιστατικά επιθέσεων κατά ελεγκτών και εξοπλισμού του μετρό, οι βανδαλισμοί λεωφορείων και τρόλεϊ, οι προπηλακισμοί οδηγών, δεν θυμίζουν σε τίποτα συνθήκες μιας ευνομούμενης κοινωνίας, που μπορεί να παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας στους πολίτες της. Παράλληλα, η αδράνεια την οποία επιδεικνύουν το υπουργείο Μεταφορών αλλά και η διοίκηση του ΟΑΣΑ δεν φαίνεται να οδηγούν τις συγκοινωνίες σε ένα πιο ασφαλές τοπίο. Ενδεικτική της παθητικότητας της πολιτείας ήταν η απόφαση του ΟΑΣΑ να διακόψει την κυκλοφορία λεωφορείων και τρόλεϊ κατά τις βραδινές ώρες γύρω από το Πολυτεχνείο, προκειμένου να αποφύγει τις επιθέσεις κατά των οχημάτων της. Η αδυναμία καταστολής της παραβατικότητας οδηγεί σε περιορισμό της ποιότητας αλλά και της ποσότητας, σε ορισμένες περιπτώσεις, των υπηρεσιών των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Από το περιστατικό της λεκτικής επίθεσης ελεγκτή κατά επιβάτη, ο οποίος έχασε τη ζωή του πέφτοντας από το λεωφορείο κατά τη διάρκεια ελέγχου εισιτηρίων πριν από τρία χρόνια μέχρι τη δημοσιοποίηση των ονομάτων ελεγκτών του μετρό σε ιστοσελίδα και τα συνθήματα που γράφτηκαν έξω από τα σπίτια δύο γυναικών ελεγκτών, η κατάσταση βαίνει κλιμακούμενη.

Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι είναι τρομοκρατημένοι, μετά τη δημοσιοποίηση των ονομάτων τους σε ιστοσελίδα του αντιεξουσιαστικού χώρου. Οι έλεγχοι εισιτηρίων έχουν ατονήσει, ενώ δεν υπάρχει κανένας απολύτως μηχανισμός που να εγγυάται την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στους σταθμούς και τους συρμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Οι υπάλληλοι σεκιούριτι που απασχολούνται στη φύλαξη των σταθμών δεν έχουν καμία ευχέρεια κινήσεων, ενώ σε περίπτωση που σημειωθεί κάποιο περιστατικό μπορούν μόνο να καλέσουν την αστυνομία. «Το γεγονός ότι δεν οπλοφορούν και νομικά δεν έχουν καμία απολύτως δικαιοδοσία πάνω σε επιβάτες, που μπορεί να εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά τους καθιστά σχεδόν διακοσμητικούς» εξηγεί ελεγκτής του μετρό, που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Λίγους μήνες νωρίτερα και πριν από το περιστατικό της ανάρτησης των ονομάτων ελεγκτών, αστυνομικοί της ομάδας ΔΙΑΣ., της κρατικής ασφάλειας (περίπου 80) αλλά και της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ), διατάχθηκαν να περιπολούν με πολιτικά έξω από τους σταθμούς του μετρό για να ενισχύσουν τη φύλαξή τους. Παράλληλα, περίπου 60 δικυκλιστές που εκτελούσαν νυχτερινή υπηρεσία στο κέντρο της πρωτεύουσας (τομέας Αθηνών) απασχολούνται εξ ολοκλήρου με τη φύλαξη των σταθμών. Ωστόσο, ενώ ζητήθηκε από τους αστυνομικούς της υπηρεσίας να περιπολούν πεζή και εντός των σταθμών, αυτό δεν συνέβη, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση θα ήταν δύσκολη η φύλαξη των μοτοσικλετών τους, με συνέπεια το έργο τους να περιορίζεται μόνο στις εισόδους των σταθμών και όχι μέσα σε αυτούς όπου δεν υπάρχει η παραμικρή φύλαξη.

Κλοπές πορτοφολιών

Το δίκτυο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου μαστίζεται από «πορτοφολάδες» όπως παραδέχονται εργαζόμενοι, επιβάτες αλλά και στελέχη της εταιρείας. Καθημερινά οι απόπειρες κλοπής πορτοφολιών, συνήθως μέσα από τσάντες, φτάνουν ακόμη και τις 40, εκ των οποίων οι μισές σχεδόν στέφονται με επιτυχία για τους πορτοφολάδες, όπως εξηγούν εργαζόμενοι. Η πιο επικίνδυνη διαδρομή στο τμήμα από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά εντοπίζεται μεταξύ Θησείου και Βικτώριας. Κρούσματα παρατηρούνται και στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, ωστόσο σε περιορισμένη έκταση και αυτό γιατί όπως τονίζουν στελέχη των ΣΤΑΣΥ, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (η γραμμή 1 του μετρό) κινείται κατά μήκος πιο εμπορικών περιοχών.

Πηγή kathimerini.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Μάιος 2024

    Security Report, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαΐου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που...
  • AI κάμερες και καταγραφικά

    AI κάμερες και καταγραφικά

    Σε μια εποχή που προσδιορίζεται από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και εξέλιξη, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως game changer, επαναπροσδιορίζοντας τον κλάδο της ασφάλειας, πόσω μάλλον αυτόν της β...
  • Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution Α.Ε., μέλος του ομίλου IFSAS, κορυφαίου ομίλου λύσεων & προϊόντων τεχνολογίας φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά των μετοχών της Grand...
  • Βία κατά των Γυναικών

    Βία κατά των Γυναικών

    Δυστυχώς, η αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η δολοφονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα από τον πρώην σύντροφό της μόλις έξω από το Α.Τ. Αγίων Αναργύρων. Η τραγικότητα αυτού του περιστατικού εντείνεται...
  • Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Η PartnerNET, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει στους συνεργάτες της, διοργάνωσε σε συνεργασία με την Maxhub στα γραφεία της την Τετάρτη 10 και την...
  • Hikvsion HiWatch

    Hikvsion HiWatch

    To HiWatch είναι ένα ξεχωριστό brand της Hikvision, το οποίο περιλαμβάνει επαγγελματικά δικτυακά προϊόντα CCTV, που προορίζονται για μικρά και μεσαία έργα. Τα προϊόντα του brand HiWatch της Hik...