Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Drones: Το βασικό εργαλείο της 4ης "βιομηχανικής επανάστασης"
Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για τη χρήση των ντρόουνς όλων των ειδών προωθεί πλέον η ΕΕ. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η σήμανση των συσκευών και η καταχώρηση ή πιστοποίηση..Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για τη χρήση των ντρόουνς όλων των ειδών προωθεί πλέον η ΕΕ. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η σήμανση των συσκευών και η καταχώρηση ή πιστοποίηση όλων των ιδιοκτητών για λόγους ασφάλειας.
Την Τρίτη το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπερψήφισε τον νέο κανονισμό. Απομένει η έγκριση από το Συμβούλιο Υπουργών ώστε να τεθεί σε ισχύ, πιθανότατα μέσα στο καλοκαίρι. Το νέο νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει την καταχώρηση όλων των ιδιοκτητών, καθώς και τη σήμανση των συσκευών, ώστε να είναι εύκολος ο εντοπισμός τους. «Αλλά ποιοι ακριβώς είναι οι κίνδυνοι, τους οποίους προσπαθεί να αντιμετωπίσει ο νέος κανονισμός;» ρωτάμε τον εισηγητή του Ευρωκοινοβουλίου Μαριάν Ζαν Μαρινέσκου.
«Ένας από τους κινδύνους είναι ότι τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη μπορούν να πετάξουν πάνω από περιοχές με ειδικό καθεστώς προστασίας, όπως στρατιωτικές εγκαταστάσεις, αεροδρόμια, πυρηνικά και υδροηλεκτρικά εργοστάσια» λέει ο ρουμάνος ευρωβουλευτής στην Deutsche Welle. «Ένας άλλος κίνδυνος είναι ο χειρισμός τους. Σκεφτείτε τι ζημιά θα γίνει αν καταπέσει μία συσκευή που ζυγίζει είκοσι κιλά. Γι αυτό ζητάμε κατ΄αρχήν την καταχώρησή τους, ώστε να ταυτοποιούμε τον ιδιοκτήτη τους».
Επιπλέον ο χειριστής ενός ντρόουν πρέπει να κρατάει ασφαλή απόσταση από άλλους χρήστες του εναέριου χώρου, να τηρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές ως προς το επίπεδο πτήσης, ενώ σε μερικές περιπτώσεις θα περνάει και από ειδική εκπαίδευση. Αυτό σημαίνει ότι όποιος θέλει, για παράδειγμα, να απαθανατίσει το αγαπημένο του νησί με ένα ντρόουν χαμηλού κόστους, θα χρειάζεται πλέον ειδική πιστοποίηση; «Ναι, ή θα πρέπει τουλάχιστον να καταχωρηθεί» λέει Μαριάν Ζαν Μαρινέσκου. «Κι αν θέλει να γυρίσει βίντεο, πρέπει να διαθέτει σχετική άδεια».
Ενιαίες προδιαγραφές ζητεί η βιομηχανία
Η αγορά αναπτύσσεται και η ζήτηση αυξάνεται συνεχώς, από τις ατομικές συσκευές για ψυχαγωγικούς σκοπούς μέχρι τα μεγάλου μεγέθους μη επανδρωμένα αεροσκάφη, που εξυπηρετούν στρατιωτικούς σκοπούς. Δεν αναφέρεται κυρίως σε αυτούς ο νέος κανονισμός. Ωστόσο στη σχετική συζήτηση στο Στρασβούργο ο κύπριος ευρωβουλευτής Λευτέρης Χριστοφόρου αξιοποίησε την ευκαιρία για να θέσει το ζήτημα των τουρκικών παραβιάσεων του κυπριακού εναέριου χώρου.
«Οφείλω να τονίσω ότι υπάρχει μία χώρα, η Τουρκία, η οποία παραβιάζει τους διεθνείς κανόνες αεροπολοίας σε βαθμό που δημιουργεί προβλήματα για την ασφάλεια. Οφείλω να μεταφέρω στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η Τουρκία, με πολεμικά και πολιτικά αεροσκάφη, παραβιάζει διαρκώς τον εναέριο χώρο της Κυπριακής Δημοκρατίας και το FIR της Κυπριακής Δημοκρατίας», τονίζει ο ευρωβουλευτής του ΔΗΣΥ.
Μέχρι σήμερα η νομοθεσία για συσκευές κάτω των 150 κιλών ρυθμιζόταν σε εθνικό επίπεδο. Η εναρμόνιση κρίνεται απαραίτητη, καθώς η βιομηχανία ζητεί ενιαίες προδιαγραφές για όλη την Ευρώπη. Αλλά η συνεχής ανάπτυξη του κλάδου έχει και σκοτεινές πλευρές, προειδοποιεί η γαλλίδα ευρωβουλευτής των Πρασίνων Καρίμα Ντελί. «Έχουμε και κοινωνικές εξελίξεις και μεταλλάξεις, γιατί υπάρχουν επισφαλείς θέσεις εργασίας.
Έχουμε εταιρίες χαμηλού κόστους, καταγγέλλουμε τις πρακτικές που υιοθετούν και ιδιαίτερα τις συμβάσεις με μηδενική υποχρέωση παροχής δουλειάς και αμοιβής. Επίσης αυξάνεται η εναέρια κυκλοφορία. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι ο κλάδος θα αναπτυθχεί τόσο ώστε δεν θα μπορέσει να καλύψει τα προαπαιτούμενα της συνθήκης για την καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής», επισημαίνει
Τα οφέλη για τον καταναλωτή
Τα ντρόουνς δεν χρησιμοποιούνται μόνο για διασκέδαση και ψυχαγωγία, αλλά θεωρούνται πλέον βασικό εργαλείο καινοτομίας στην αποκαλούμενη «τέταρτη βιομηχανική επανάσταση». Οι ειδικοί πιστεύουν ότι σε λίγα χρόνια οι ταχυδρομικές υπηρεσίες ή ακόμη και το …ντελίβερι φαγητού θα γίνονται με ντρόουνς. Οι πιο αισιόδοξοι κάνουν λόγο για δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο. Πάντως ο εισηγητής του Ευρωκοινοβουλίου, Μαριάν Ζαν Μαρινέσκου, δεν φαίνεται τόσο αισιόδοξος.
«Ασφαλώς θα υπάρξουν ευκαιρίες για να κάνουμε κάποιες δουλειές καλύτερα» λέει ο ρουμάνος ευρωβουλευτής. «Αλλά όταν ακούω ότι με τα ντρόουνς δημιουργούνται 100.000 θέσεις εργασίας, δεν είμαι και τόσο σιγουρος. Ασφαλώς δημιουργούνται θέσεις εργασίας, οι οποίες όμως απλώς υποκαθιστούν άλλες θέσεις εργασίας που χάνονται. Από κει και πέρα, προφανώς τα ντρόουνς θα βελτιώσουν το επίπεδο των υπηρεσιών. Θα παίρνεις το δέμα κατευθείαν στην πόρτα σου. Αλλά μην ξεχνάς ότι το ντρόουν που θα σου φέρνει το δέμα, θα είναι και εκείνο που θα περνάει πάνω από το σπίτι σου…»
Πηγή: DW