Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Drones βοηθούν τις πετρελαϊκές να αντεπεξέλθουν στην κρίση
Οι μεγάλες πετρελαϊκές βασίζονται πλέον σε νέες τεχνολογίες, όπως τα μη επανδρωμένα οχήματα, προκειμένου να κρατήσουν χαμηλά τα κόστη τους και να αντέξουν στις χαμηλές τιμές του βαρελιού.
Όπως αναφέρει το Reuters, η πτώση της τιμής είχε ως αποτέλεσμα περικοπές δισεκατομμυρίων στον κλάδο, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να στραφούν σε πιο καινοτόμες και τολμηρές.Οι μεγάλες πετρελαϊκές βασίζονται πλέον σε νέες τεχνολογίες, όπως τα μη επανδρωμένα οχήματα, προκειμένου να κρατήσουν χαμηλά τα κόστη τους και να αντέξουν στις χαμηλές τιμές του βαρελιού.
Όπως αναφέρει το Reuters, η πτώση της τιμής είχε ως αποτέλεσμα περικοπές δισεκατομμυρίων στον κλάδο, με αποτέλεσμα οι εταιρείες να στραφούν σε πιο καινοτόμες και τολμηρές τεχνολογικές λύσεις συγκριτικά με το παρελθόν. Ένα πρώτο παράδειγμα είναι η γαλλική Total, που χρησιμοποιεί μη επανδρωμένα αεροσκάφη προκειμένου να επιθεωρήσει τις πλατφόρμες της. Προηγουμένως, η δουλειά αυτή γινόταν από συνεργεία και μηχανικούς που δένονταν με σχοινιά και κρέμονταν σε μεγάλα ύψη. Οι ομάδες αυτές αποτελούνταν από 12 άτομα και χρειάζονταν επτά επισκέψεις διάρκειας δύο εβδομάδων έκαστη. Πλέον, τα drones κάνουν την ίδια δουλειά σε δύο ημέρες έναντι ενός δέκατου του κόστους, σύμφωνα με πηγές της αγοράς.
Ένα ακόμη παράδειγμα είναι η νορβηγική Statoil, η οποία έχει καταφέρει να μειώσει το κόστος ανάπτυξης του νέου κοιτάσματος Γιόχαν Σβέρντρουπ στη Βόρεια Θάλασσα κατά ένα πέμπτο. Το κατόρθωσε εν μέρει μέσω της χρήσης ανεπτυγμένης τεχνολογίας και σχεδιασμού. Όπως δήλωσε η διοίκηση, ακόμα και απλά πράγματα όπως η καλύτερη όδευση ενός αγωγού που μεταφέρει το πετρέλαιο στην ξηρά, μπορεί να έχουν σημαντικά οφέλη στο κόστος.
Η Statoil έχει αναπτύξει επίσης ένα νέο υπόδειγμα στις γεωτρήσεις, το οποίο και εφήρμοσε στο εν λόγω κοίτασμα. Το αποτέλεσμα ήταν μείωση του χρόνου κατά 50 ημέρες και χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με τις παλαιότερες τεχνικές. Η εταιρεία εκτιμά ότι μέσω των βελτιώσεων αυτού του είδους, από το 2022 θα μπορεί να παράγει με κέρδος με βάση μια διεθνή τιμή αργού στα 41 δολάρια, από 70 δολάρια το 2013.
Από την πλευρά της, η Shell έχει αναπτύξει ένα νέο τύπο σωλήνα που αποκαλεί «steel lazy wave riser», προκειμένου να μεταφέρει αργό και αέριο από το κοίτασμα Στόουνς στον Κόλπο του Μεξικού. Ο σωλήνας αυτός μπορεί να απορροφά τις κινήσεις της θάλασσας και της πλωτής πλατφόρμας, γεγονός που ενισχύει την παραγωγή σε μεγάλα βάθη.
Η Chevron με τη σειρά της, χρησιμοποιεί ρομπότ για τον καθαρισμό και τον έλεγχο των αγωγών στο κοίτασμα Έρσκιν της Βόρειας Θάλασσας, με αποτέλεσμα λιγότερο χρόνο και ενισχυμένη παραγωγή.
Οι καινοτομίες, πάντως, δεν σταματούν εκεί, αλλά εκτείνονται και στον τομέα της πληροφορικής. Πετρελαϊκές σαν τη Shell, την ExxonMobil και τη Statoil χρησιμοποιούν πλέον καλύτερο λογισμικό που της βοηθά να προγραμματίζουν καλύτερα για τις μελλοντικές τους ανάγκες και παραγγελίες.
Πηγή: energypress.gr