Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Εμπόδια στους ελέγχους ασφάλειας για 8 περιφερειακά αεροδρόμια
Πλήθος ερωτηματικών γεννά η στάση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Στερεάς Ελλάδας, η οποία αρνείται να χορηγήσει την απαιτούμενη άδεια στο εξειδικευμένο συνεργείο του Τμήματος Ελέγχου Υλικών και Ποιότητας Δημοσίων Έργων Στερεάς Ελλάδας να πραγματοποιήσει προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος τον έλεγχο για την καταλληλότητα..Πλήθος ερωτηματικών γεννά η στάση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Στερεάς Ελλάδας, η οποία αρνείται να χορηγήσει την απαιτούμενη άδεια στο εξειδικευμένο συνεργείο του Τμήματος Ελέγχου Υλικών και Ποιότητας Δημοσίων Έργων Στερεάς Ελλάδας να πραγματοποιήσει προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος τον έλεγχο για την καταλληλότητα και ασφάλεια των αεροδιαδρόμων σε 8 από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, που παραχωρήθηκαν στη Fraport.
Τα συνεργεία της συγκεκριμένης υπηρεσίας, λόγω του εξειδικευμένου εξοπλισμού, μοναδικού στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, που κόστισε στο Ελληνικό Δημόσιο το 2011 κοντά στο 1 εκατ. ευρώ, μεταβαίνει σε όλη τη χώρα για ελέγχους που συνδέονται με την οδική ασφάλεια, αλλά και με την καταλληλότητα αεροδιαδρόμων σε στρατιωτικά και πολιτικά αεροδρόμια. Μάλιστα, στις περιπτώσεις που η συγκεκριμένη δημόσια υπηρεσία παρέχει την τεχνογνωσία της σε ιδιώτες, αμείβεται κανονικά με βάση το Τιμολόγιο Εργαστηριακών και Επιτόπου Δοκιμών με τα χρήματα να εντάσσονται σε ειδικό κωδικό των δημοσίων εσόδων.
Επιπλέον, με βάση τον σχετικό νόμο, η χωρική αρμοδιότητα του τμήματος είναι η Στ. Ελλάδα, εν τούτοις, λόγω του μοναδικού εξοπλισμού και επειδή ακριβώς η νομοθεσία δεν απαγορεύει τη διενέργεια ελέγχων και εκτός των ορίων της, τα συνεργεία της υπηρεσίας έχουν διενεργήσει ελέγχους σε όλη την ελληνική επικράτεια, αλλά ακόμη και στο εξωτερικό (Ιταλία).
Με βάση τις παραπάνω λειτουργίες της υπηρεσίας και τον υψηλών προδιαγραφών εξοπλισμό που διαθέτει, το ιδιωτικό εργαστήριο δοκιμών ελέγχου ποιότητας τεχνικών έργων, που έχει αναλάβει τον παραπάνω έλεγχο στο πλαίσιο της σύμβασης με την εταιρεία που εκτελεί χρέη ανεξάρτητου μηχανικού στην παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, έχει απευθυνθεί στο εν λόγω τμήμα ζητώντας τις έμμισθες υπηρεσίες της στα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Κέρκυρας, Ζακύνθου και Κεφαλλονιάς.
Εν τούτοις, η ηγεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης δεν χορηγεί τη σχετική άδεια, προκειμένου το συνεργείο να μετακινηθεί και να πραγματοποιήσει τους ελέγχους της φέρουσας ικανοτήτας, ομαλότητας και ολισθηρότητας των διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης. Ελέγχους, δηλαδή, που συνδέονται με την ασφάλεια πτήσεων και επιβατών των αεροδρομίων, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η χρήση αυτών έχει περάσει πλέον στα χέρια ιδιώτη. Η συνθήκη αυτή δεν αναιρεί ότι ένα κρατικό εργαστήριο, με τόσο μάλιστα εξειδικευμένο εξοπλισμό, μπορεί να διασφαλίσει αποτελεσματικότερα την ασφάλεια και το δημόσιο συμφέρον, δεδομένου, επιπλέον, ότι το κράτος παραμένει ιδιοκτήτης των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων.
Αξίζει, τέλος, να επισημάνουμε πως, σύμφωνα με πληροφορίες, το συγκεκριμένο ιδιωτικό εργαστήριο έχει συνεργαστεί στο παρελθόν και σε άλλα έργα με το εν λόγω δημόσιο τμήμα ελέγχου (Ολυμπία Οδός, αεροδρόμιο Κεφαλονιάς με τους σεισμούς, Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου), γεγονός που εντείνει τα ερωτηματικά σχετικά με τη σκοπιμότητα της μη παροχής έγκρισης για τη μετακίνηση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Πηγή: avgi.gr