Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 200
AC25
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
10 Φεβρουαρίου 2016 17:32

Έτοιμα για πτήση τα υπερζέπελιν

image?src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F25173d423c8b9d3d3f7988bb146cdbe6 XL

Το υβριδικό αερόπλοιο το οποίο ξυπνάει μνήμες από τα Ζέπελιν του Μεσοπόλεμου που αιωρούνταν πάνω από Μεγάλη Βρετανία, ΗΠΑ και Γερμανία, θα ξεκινήσει τις δοκιμές τον Μάρτιο και θα πετάξει επί τουλάχιστον 200 ώρες (για να πάρει το πράσινο φως από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Βρετανίας και της ΕΕ για μαζική.Το υβριδικό αερόπλοιο το οποίο ξυπνάει μνήμες από τα Ζέπελιν του Μεσοπόλεμου που αιωρούνταν πάνω από Μεγάλη Βρετανία, ΗΠΑ και Γερμανία, θα ξεκινήσει τις δοκιμές τον Μάρτιο και θα πετάξει επί τουλάχιστον 200 ώρες (για να πάρει το πράσινο φως από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Βρετανίας και της ΕΕ για μαζική παραγωγή) πάνω από το Μπεντφορντσάιρ της Αγγλίας.

Το γιγαντιαίο Airlander 10, που έχει μήκος 93 μέτρα, πλάτος 43,5 μέτρα και ύψος 26 μέτρα, συνδυάζει χαρακτηριστικά από τα παραδοσιακά αερόπλοια, από ελικόπτερα και από αεροπλάνα.

Το πρωτότυπο είχε σχεδιαστεί πριν από αρκετά χρόνια από τη βρετανική εταιρεία Hybrid Air Vehicles στα πλαίσια έρευνας του αμερικανικού Στρατού για νέες τεχνολογίες παρακολούθησης, έρευνας και διάσωσης, όμως εξαιτίας των περικοπών στις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ το πρόγραμμα αποσύρθηκε. Έτσι η εταιρεία, στην οποία μέτοχος είναι μεταξύ άλλων και ο τραγουδιστής των Iron Maiden, Μπρους Ντίκινσον, αποφάσισε το 2013 να συνεχίσει το πρότζεκτ για την ανάπτυξη του Airlander 10.

Αρχικά το πρότζεκτ έλαβε χρηματοδότηση από την αμερικανική κυβέρνηση ύψους 76,5 εκατομμυρίων ευρώ, εν συνεχεία ιδιώτες (όπως ο Ντίκινσον) έδωσαν 16,5 εκατομμύρια ευρώ (εκ των οποίων 2,5 εκατομμύρια από crowdfunding) και, τέλος, η βρετανική κυβέρνηση και η ΕΕ επένδυσαν 7,6 εκατομμύρια ευρώ για να γίνει το Airlander 10 πραγματικότητα.

Ο «Γολιάθ» των σύγχρονων εναέριων μέσων έχει τις προδιαγραφές για να θεωρείται πολλαπλών ρόλων καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιβατικές πτήσεις, για μεταφορές, για παρακολούθηση, για τηλεπικοινωνίες, για περιβαλλοντικές μελέτες και για έρευνα και διάσωση.

Μπορεί να κουβαλήσει μέχρι και 10.000 κιλά φορτίο, 50 επιβάτες ενώ η μέγιστη ταχύτητα την οποία μπορεί να αναπτύξει φτάνει τα 150 χιλιόμετρα την ώρα.

Πέρα από το κυρίως σώμα- «μπαλόνι» το οποίο είναι κατασκευασμένο από ανθεκτικό ανθρακόνημα (με τις προδιαγραφές που έχουν οι στολές των αστροναυτών, καθώς φτιάχνεται από την ίδια εταιρεία) και γεμίζει με 1,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ήλιο, το Airlander 10 είναι εφοδιασμένο με τέσσερις μηχανές ντίζελ των 350 ίππων έκαστη, οι οποίες μάλιστα μπορούν να περιστρέφονται κάθετα με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται αεροδιάδρομος για την απογείωση και την προσγείωση του σκάφους.

Όπως αναφέρουν οι κατασκευαστές του, το αεροσκάφος πετάει συνδυάζοντας κατά 60% αεροστατική πτήση και κατά 40% την αεροδυναμική. Το σύγχρονο Ζέπελιν έχει αυτονομία 3 εβδομάδων, μέγιστο ύψος πτήσης τα 20.000 πόδια και είναι κατασκευασμένο, έτσι ώστε να μπορεί να αντέξει σε υψηλές θερμοκρασίες έως 54 βαθμούς Κελσίου, αλλά και σε εξαιρετικά χαμηλές έως -56 βαθμούς Κελσίου.

Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του, το Airlander 10 «καίει» το ένα τέταρτο του καυσίμου που χρησιμοποιούν τα συμβατικά αεροπλάνα και μπορεί να προσεδαφίζεται σε όλα τα είδη εδάφους (από παγωμένες εκτάσεις μέχρι ερήμους) και να προσθαλασσώνεται.

Η εταιρεία, η οποία το διαφημίζει μεταξύ άλλων ως ένα φιλικό προς το περιβάλλον εναέριο μέσο μεταφοράς, ευελπιστεί ότι τα μελλοντικά μοντέλα του Airlander θα μπορούν να κινούνται βασιζόμενα στην ηλιακή ενέργεια, ούτως ώστε να μη γίνεται καθόλου χρήση καυσίμου. Για να αγοράσουν τουλάχιστον ένα τέτοιο αεροσκάφος- αερόπλοιο ήδη έχουν εκφράσει ενδιαφέρον η αμερικανική ακτοφυλακή, η Oxfam και μια εταιρεία που κατασκευάζει ανεμογεννήτριες!

Όπως ανέφερε μιλώντας για το Airlander στα βρετανικά μέσα ενημέρωσης, ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Hybrid Air Vehicles Κρις Ντάνιελς: «Κοιτάμε φωτογραφίες από αερόπλοια πάνω από το Μπεντφορτσάιρ της δεκαετίας του 1920 και παρατηρούμε ότι και μόνο η θέα τους αρκούσε για να σταματήσει η κίνηση. Οι άνθρωποι κοιτούσαν εμβρόντητοι. Στην ουσία μιλάμε για κάτι πολύ μεγαλύτερο από ένα Airbus A380, το μεγαλύτερο αεροσκάφος του κόσμου, το οποίο όμως πετάει πολύ χαμηλότερα και πολύ πιο αργά. Είμαι ιδιαίτερα ανήσυχος για τον αντίκτυπο που θα έχει στην κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή γύρω από το Μπεντφορντσάιρ».

Πηγή: http://www.ethnos.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Μάιος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαΐου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα που απευθύνονται…
Salonica Electronix 2025
Σάββατο 15 και Κυριακή 16 Μαρίου 2025, στο Porto Palace Hotel Thessaloniki διεξήχθη το μεγαλύτερο event της αγοράς συστημάτων ασφαλείας, τηλεόρασης, δικτύων και τεχνολογίας ξενοδοχείων για το 2025…
Προστασία χώρων στάθμευσης
Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι σταθμευμένα το 95% του χρόνου. Η στάθμευση καταλαμβάνει περίπου το ένα τρίτο της γης στις πόλεις των ΗΠΑ, ενώ υπολογίζεται ότι υπάρχ…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.