Skip to main content
Hermes Banner 1
DIABASTE DWREAN SEC CYP 13
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
22 Ιουλίου 2024 09:24

Έξαρση των τηλεφωνικών απατών: Πως η χρήση των chatbots και του AI μπορούν να προστατέψουν τα θύματα

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fwoman texting couch

Οι τηλεφωνικές απάτες εξελίσσονται όλο και περισσότερο ενώ παράλληλα ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και των chatbots στην άμυνα των συγκεκριμένων απειλών εξελίσσεται και αυτό παράλληλα. Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να κατηγορείται ότι την χρησιμοποιούν ως όπλο για απάτες παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ισχυρό εργαλείο για το ίδιο το θύμα. Παρακάτω θα δείτε αναλυτικά πως η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση των τηλεφωνικών απατών, προσφέροντας μια άμυνα ενάντια στους επιτήδειους.

Κατανόηση της απειλής

Οι τηλεφωνικές απάτες, γνωστές και ως vishing (voice phishing), περιλαμβάνουν απατεώνες που υποδύονται νόμιμες οντότητες για να αποσπάσουν ευαίσθητες πληροφορίες ή χρήματα από ανυποψίαστα θύματα. Αυτές οι απάτες έχουν εξελιχθεί από απλά τεχνάσματα σε ιδιαίτερα πειστικά σχήματα, συχνά αξιοποιώντας κλεμμένα δεδομένα. Οι απάτες με βάση την τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν αλγόριθμους σύνθεσης φωνής για να δημιουργήσουν ρεαλιστικές μιμήσεις, καθιστώντας δυσκολότερο για τα άτομα να διακρίνουν τις ψεύτικες κλήσεις από τις αληθείς.

male hand

Η τεχνητή νοημοσύνη ως προστάτης

Για την αντιμετώπιση των εξελιγμένων τακτικών των απατεώνων, η ΤΝ και τα chatbots χρησιμοποιούνται με διάφορους καινοτόμους τρόπους:

Αναγνώριση και πιστοποίηση ταυτότητας καλούντος:

Τα συστήματα με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να αναλύουν τα δεδομένα των εισερχόμενων κλήσεων σε πραγματικό χρόνο, συγκρίνοντας τα με μια τεράστια βάση δεδομένων γνωστών αριθμών απάτης. Τα συστήματα αυτά χρησιμοποιούν αλγορίθμους μηχανικής μάθησης για τον εντοπισμό μοτίβων που μπορεί να υποδεικνύουν δόλια δραστηριότητα. Επισημαίνοντας τις ύποπτες κλήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους χρήστες να αποφύγουν πιθανές απάτες πριν καν απαντήσουν.

Ανάλυση συμπεριφοράς:

Τα προηγμένα συστήματα ΤΝ μπορούν να αναλύσουν τη “συμπεριφορά” των καλούντων, εντοπίζοντας ασυνήθιστα μοτίβα ομιλίας, ασυνέπειες και άλλες κόκκινες σημαίες που υποδηλώνουν απάτη. Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) για να κατανοήσουν το πλαίσιο και την πρόθεση των συνομιλιών, επιτρέποντάς τους να εντοπίζουν παραπλανητικές τακτικές που χρησιμοποιούν οι απατεώνες.

Διαδραστικά chatbots:

Τα chatbots που είναι εξοπλισμένα με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να εμπλακούν με ύποπτους καλούντες για λογαριασμό των χρηστών. Αυτά τα chatbots μπορούν να κάνουν διερευνητικές ερωτήσεις, να ζητούν επαλήθευση και ακόμη και να χρησιμοποιούν προκαθορισμένα σενάρια για να σπαταλήσουν το χρόνο του απατεώνα. Κρατώντας τους απατεώνες απασχολημένους, αυτά τα chatbots μειώνουν τις πιθανότητες να γίνουν στόχος πραγματικά θύματα.

Αλγόριθμοι ανίχνευσης απάτης:

Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών αναπτύσσουν αλγόριθμους ανίχνευσης απάτης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη για την παρακολούθηση των συναλλαγών και των επικοινωνιών. Αυτοί οι αλγόριθμοι αναλύουν μεγάλα σύνολα δεδομένων για τον εντοπισμό παρατυπιών που μπορεί να υποδηλώνουν δόλια δραστηριότητα. Όταν εντοπίζεται μια πιθανή απάτη, το σύστημα μπορεί να ειδοποιήσει τον χρήστη ή να μπλοκάρει αυτόματα τη συναλλαγή.

Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση:

Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται επίσης για την εκπαίδευση των χρηστών σχετικά με τις τηλεφωνικές απάτες. Τα διαδραστικά chatbots και οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις συνήθεις τακτικές απάτης, να προσφέρουν συμβουλές για την αναγνώριση και την αποφυγή απάτης και να προσομοιώνουν σενάρια απάτης για τη βελτίωση της ευαισθητοποίησης και της ετοιμότητας των χρηστών.

social media

Πραγματικές εφαρμογές

Αρκετές εταιρείες και ιδρύματα πρωτοστατούν στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και των chatbots για την καταπολέμηση των τηλεφωνικών απατών:

  • Robokiller: Αυτή η εφαρμογή χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να αναχαιτίζει και να απαντά σε ανεπιθύμητες κλήσεις με προηχογραφημένα μηνύματα. Η ΤΝ αναλύει τις απαντήσεις του καλούντος για να διαπιστώσει αν η κλήση είναι απάτη και μπορεί να εμπλέξει τους απατεώνες σε μακροσκελείς συζητήσεις, σπαταλώντας το χρόνο τους.
  • NortonLifeLock: Τα εργαλεία τους που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη παρέχουν ειδοποιήσεις και συμβουλές απάτης σε πραγματικό χρόνο για τους χρήστες, βοηθώντας τους να παραμένουν ενημερωμένοι σχετικά με τις τελευταίες τάσεις και τακτικές απάτης.
  • Τράπεζες και τηλεπικοινωνίες: Πολλές τράπεζες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν ενσωματώσει συστήματα ανίχνευσης απάτης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη στις λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών τους. Τα συστήματα αυτά αναλύουν δεδομένα συναλλαγών και αρχεία καταγραφής κλήσεων για τον εντοπισμό ύποπτων δραστηριοτήτων και την προστασία των πελατών από απάτες.

Προκλήσεις και μελλοντικές κατευθύνσεις

Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα στην καταπολέμηση των τηλεφωνικών απατών, οι προκλήσεις παραμένουν. Οι απατεώνες εξελίσσουν συνεχώς τις τεχνικές τους, βρίσκοντας συχνά τρόπους να παρακάμπτουν τις υπάρχουσες άμυνες. Η διασφάλιση της ακρίβειας και της αξιοπιστίας των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων που θα μπορούσαν να ταλαιπωρήσουν τους χρήστες.

Συμπέρασμα

Η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots αντιπροσωπεύουν μια τρομερή γραμμή άμυνας ενάντια στην αυξανόμενη απειλή των τηλεφωνικών απατών. Αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες για τον εντοπισμό, την ανάλυση και την αντιμετώπιση των δόλιων κλήσεων, τα εργαλεία αυτά μετατοπίζουν την ισορροπία δυνάμεων από τους απατεώνες και επιστρέφουν στα δυνητικά θύματα. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, η ελπίδα είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο θα συμβαδίζει με τις τακτικές απάτης, αλλά θα παραμένει ένα βήμα μπροστά, παρέχοντας ένα ασφαλέστερο τοπίο επικοινωνίας για όλους.

Πηγή: https://www.csii.gr/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Δεκέμβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Creta Electronix 2024
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το κλαδικό τριήμερο της Creta Electronix 2024! Η τοπική αγορά υποδέχθηκε για ακόμη μία φορά με ενθουσιασμό τη διοργάνωση της Libra Press και έδειξε έντονο ενδιαφέρον για τ...
Dahua Cloud
Η Dahua Technology αναβάθμισε πρόσφατα την ολοκληρωμένη και αποτελεσματική λύση δικτύου της Dahua Cloud. Η δικτυακή λύση Dahua Cloud είναι μια ολοκληρωμένη, γρήγορη, αποτελεσματική και ασφαλής υπη...
G.I. Security X RISCO
Το Security Report παρακολούθησε το τεχνικό σεμινάριο που διοργάνωσε η G.I. Security για να παρουσιάσει τα νέα συστήματα ασφαλείας και αυτοματισμού της RISCO. Την Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου στον μ...
Συστήματα συναγερμού
Στην επίσημη ιστοσελίδα της ελληνικής αστυνομίας διαβάζουμε τα κριτήρια για την έκδοση αδείας σύνδεσης ή ανανέωσης συστημάτων συναγερμού με αστυνομικές υπηρεσίες. Η άδεια σύνδεσης ή ανανέωσης σ...
Uniview IP Video Intercom
H Uniview εισέρχεται δυναμικά και στον τομέα του IP Video Intercom, διαθέτοντας αρχικά συστήματα για απλές εφαρμογές, ενώ το επόμενο διάστημα θα παρουσιάσει πληθώρα μοντέλων και λύσεων, ικανών να ...
ELDES EWP-EXT, EWC1 & EWC1A
Εξαιρετικά χρήσιμοι για τη βελτίωση της ασφάλειας σπιτιών και επιχειρήσεων, οι αισθητήρες εξωτερικού χώρου της ELDES προσφέρουν προηγμένη ανίχνευση και άμεση ενημέρωση για κάθε ύποπτη κίνηση ή δρα...

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report Cyprus, 14
Στο νέο τεύχος 14 του Security Report Cyprus θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που απευθύνονται σε κάθε τεχνικό, ηλεκτρονικό ή επαγγελματία της αγοράς, στους υπεύθυνους ασφαλείας και εκπαί...
Hikvision Smart Hybrid Light
Η πρωτοποριακή τεχνολογία Smart Hybrid Light της Hikvision έρχεται για να βελτιστοποιήσει στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες καταγραφής των καμερών, ειδικά κατά τις κρίσιμες νυχτερινές ώρες. Με τρ...
Hikvision Smart Hybrid Light
Η νέα σειρά αναλογικών καμερών 1080p D0T-LTS της Hikvision μάς εισάγει στο Turbo HD 8.0 με νέα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν, όπως η δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας (Two-way-Audio) και ο διπλός...
ELDES ESIM320
Το ESIM320 της ELDES είναι ένας gate controler σχεδιασμένος να προσφέρει προστασία και άνεση στη διαχείριση πύλης και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών. Μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε είδος κτιρίο...
OPTEX AP-SERIES
Η σειρά αισθητήρων ανιχνευτών εισβολής AP της OPTEX αποτελεί μία πρόσθετη λύση ασφάλειας για όσους θέλουν να αναβαθμίσουν τον εσωτερικό τους χώρο προσθέτοντας ένα ακόμα επίπεδο ασφαλείας στο σύστη...
IoT σε ξενοδοχειακές μονάδες
Στον τομέα της φιλοξενίας, η ευημερία του προσωπικού, η διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων και η ασφάλεια των επισκεπτών, είναι οι τρεις λέξεις κλειδί για την επιτυχία. Σήμερα, το τεχνολογικό τ...
Video Analytics σε αεροδρόμια
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ένας από τους ταχύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους ταξιδιού παγκοσμίως. Καθημερινά πραγματοποιούνται περισσότερες από 100.000 εμπορικές πτήσεις και ως εκ τούτου ...
Η αποθήκευση δεδομένων παρακολούθησης «γίνεται» έξυπνη!
Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον τρόπο αποθήκευσης και διαχείρισης των όλο αυξανόμενων δεδομένων παρακολούθησης. Οι μέρες της απλής εγγραφής και αναθεώρησης των πλάνων βίντεο που παράγου...
Red Dot για την Ajax Systems
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Ajax Systems κατακτά τα πρώτα βραβεία Red Dot σε Ασφάλεια και Οικιακό Αυτοματισμό! Φέτος, τα προϊόντα συναγερμού και έξυπνου αυτοματισμού της εταιρείας έλαβαν...
Μέτρα προστασίας για τα Data Centers
Τα κέντρα δεδομένων ή αλλιώς Data Centers, όπου φιλοξενείται εξοπλισμός υψηλής αξίας, όπως υπολογιστές, servers, αποθηκευτικά μέσα και άλλες δικτυακές συσκευές, πλέον θεωρούνται κινητήριος μοχλός ...