Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Έξαρση των τηλεφωνικών απατών: Πως η χρήση των chatbots και του AI μπορούν να προστατέψουν τα θύματα
Οι τηλεφωνικές απάτες εξελίσσονται όλο και περισσότερο ενώ παράλληλα ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και των chatbots στην άμυνα των συγκεκριμένων απειλών εξελίσσεται και αυτό παράλληλα. Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να κατηγορείται ότι την χρησιμοποιούν ως όπλο για απάτες παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ισχυρό εργαλείο για το ίδιο το θύμα. Παρακάτω θα δείτε αναλυτικά πως η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση των τηλεφωνικών απατών, προσφέροντας μια άμυνα ενάντια στους επιτήδειους.
Κατανόηση της απειλής
Οι τηλεφωνικές απάτες, γνωστές και ως vishing (voice phishing), περιλαμβάνουν απατεώνες που υποδύονται νόμιμες οντότητες για να αποσπάσουν ευαίσθητες πληροφορίες ή χρήματα από ανυποψίαστα θύματα. Αυτές οι απάτες έχουν εξελιχθεί από απλά τεχνάσματα σε ιδιαίτερα πειστικά σχήματα, συχνά αξιοποιώντας κλεμμένα δεδομένα. Οι απάτες με βάση την τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν αλγόριθμους σύνθεσης φωνής για να δημιουργήσουν ρεαλιστικές μιμήσεις, καθιστώντας δυσκολότερο για τα άτομα να διακρίνουν τις ψεύτικες κλήσεις από τις αληθείς.
Η τεχνητή νοημοσύνη ως προστάτης
Για την αντιμετώπιση των εξελιγμένων τακτικών των απατεώνων, η ΤΝ και τα chatbots χρησιμοποιούνται με διάφορους καινοτόμους τρόπους:
Αναγνώριση και πιστοποίηση ταυτότητας καλούντος:
Τα συστήματα με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να αναλύουν τα δεδομένα των εισερχόμενων κλήσεων σε πραγματικό χρόνο, συγκρίνοντας τα με μια τεράστια βάση δεδομένων γνωστών αριθμών απάτης. Τα συστήματα αυτά χρησιμοποιούν αλγορίθμους μηχανικής μάθησης για τον εντοπισμό μοτίβων που μπορεί να υποδεικνύουν δόλια δραστηριότητα. Επισημαίνοντας τις ύποπτες κλήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους χρήστες να αποφύγουν πιθανές απάτες πριν καν απαντήσουν.
Ανάλυση συμπεριφοράς:
Τα προηγμένα συστήματα ΤΝ μπορούν να αναλύσουν τη “συμπεριφορά” των καλούντων, εντοπίζοντας ασυνήθιστα μοτίβα ομιλίας, ασυνέπειες και άλλες κόκκινες σημαίες που υποδηλώνουν απάτη. Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) για να κατανοήσουν το πλαίσιο και την πρόθεση των συνομιλιών, επιτρέποντάς τους να εντοπίζουν παραπλανητικές τακτικές που χρησιμοποιούν οι απατεώνες.
Διαδραστικά chatbots:
Τα chatbots που είναι εξοπλισμένα με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να εμπλακούν με ύποπτους καλούντες για λογαριασμό των χρηστών. Αυτά τα chatbots μπορούν να κάνουν διερευνητικές ερωτήσεις, να ζητούν επαλήθευση και ακόμη και να χρησιμοποιούν προκαθορισμένα σενάρια για να σπαταλήσουν το χρόνο του απατεώνα. Κρατώντας τους απατεώνες απασχολημένους, αυτά τα chatbots μειώνουν τις πιθανότητες να γίνουν στόχος πραγματικά θύματα.
Αλγόριθμοι ανίχνευσης απάτης:
Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών αναπτύσσουν αλγόριθμους ανίχνευσης απάτης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη για την παρακολούθηση των συναλλαγών και των επικοινωνιών. Αυτοί οι αλγόριθμοι αναλύουν μεγάλα σύνολα δεδομένων για τον εντοπισμό παρατυπιών που μπορεί να υποδηλώνουν δόλια δραστηριότητα. Όταν εντοπίζεται μια πιθανή απάτη, το σύστημα μπορεί να ειδοποιήσει τον χρήστη ή να μπλοκάρει αυτόματα τη συναλλαγή.
Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση:
Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται επίσης για την εκπαίδευση των χρηστών σχετικά με τις τηλεφωνικές απάτες. Τα διαδραστικά chatbots και οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις συνήθεις τακτικές απάτης, να προσφέρουν συμβουλές για την αναγνώριση και την αποφυγή απάτης και να προσομοιώνουν σενάρια απάτης για τη βελτίωση της ευαισθητοποίησης και της ετοιμότητας των χρηστών.
Πραγματικές εφαρμογές
Αρκετές εταιρείες και ιδρύματα πρωτοστατούν στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και των chatbots για την καταπολέμηση των τηλεφωνικών απατών:
- Robokiller: Αυτή η εφαρμογή χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να αναχαιτίζει και να απαντά σε ανεπιθύμητες κλήσεις με προηχογραφημένα μηνύματα. Η ΤΝ αναλύει τις απαντήσεις του καλούντος για να διαπιστώσει αν η κλήση είναι απάτη και μπορεί να εμπλέξει τους απατεώνες σε μακροσκελείς συζητήσεις, σπαταλώντας το χρόνο τους.
- NortonLifeLock: Τα εργαλεία τους που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη παρέχουν ειδοποιήσεις και συμβουλές απάτης σε πραγματικό χρόνο για τους χρήστες, βοηθώντας τους να παραμένουν ενημερωμένοι σχετικά με τις τελευταίες τάσεις και τακτικές απάτης.
- Τράπεζες και τηλεπικοινωνίες: Πολλές τράπεζες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν ενσωματώσει συστήματα ανίχνευσης απάτης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη στις λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών τους. Τα συστήματα αυτά αναλύουν δεδομένα συναλλαγών και αρχεία καταγραφής κλήσεων για τον εντοπισμό ύποπτων δραστηριοτήτων και την προστασία των πελατών από απάτες.
Προκλήσεις και μελλοντικές κατευθύνσεις
Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα στην καταπολέμηση των τηλεφωνικών απατών, οι προκλήσεις παραμένουν. Οι απατεώνες εξελίσσουν συνεχώς τις τεχνικές τους, βρίσκοντας συχνά τρόπους να παρακάμπτουν τις υπάρχουσες άμυνες. Η διασφάλιση της ακρίβειας και της αξιοπιστίας των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων που θα μπορούσαν να ταλαιπωρήσουν τους χρήστες.
Συμπέρασμα
Η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots αντιπροσωπεύουν μια τρομερή γραμμή άμυνας ενάντια στην αυξανόμενη απειλή των τηλεφωνικών απατών. Αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες για τον εντοπισμό, την ανάλυση και την αντιμετώπιση των δόλιων κλήσεων, τα εργαλεία αυτά μετατοπίζουν την ισορροπία δυνάμεων από τους απατεώνες και επιστρέφουν στα δυνητικά θύματα. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, η ελπίδα είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο θα συμβαδίζει με τις τακτικές απάτης, αλλά θα παραμένει ένα βήμα μπροστά, παρέχοντας ένα ασφαλέστερο τοπίο επικοινωνίας για όλους.
Πηγή: https://www.csii.gr/