Skip to main content
Hermes Banner 1
DIABASTE DWREAN SEC CYP 14
DIGITAL TV 198
ilka aggelia
22 Ιουλίου 2024 09:24

Έξαρση των τηλεφωνικών απατών: Πως η χρήση των chatbots και του AI μπορούν να προστατέψουν τα θύματα

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2024%2F07%2Fwoman texting couch

Οι τηλεφωνικές απάτες εξελίσσονται όλο και περισσότερο ενώ παράλληλα ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) και των chatbots στην άμυνα των συγκεκριμένων απειλών εξελίσσεται και αυτό παράλληλα. Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να κατηγορείται ότι την χρησιμοποιούν ως όπλο για απάτες παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ισχυρό εργαλείο για το ίδιο το θύμα. Παρακάτω θα δείτε αναλυτικά πως η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση των τηλεφωνικών απατών, προσφέροντας μια άμυνα ενάντια στους επιτήδειους.

Κατανόηση της απειλής

Οι τηλεφωνικές απάτες, γνωστές και ως vishing (voice phishing), περιλαμβάνουν απατεώνες που υποδύονται νόμιμες οντότητες για να αποσπάσουν ευαίσθητες πληροφορίες ή χρήματα από ανυποψίαστα θύματα. Αυτές οι απάτες έχουν εξελιχθεί από απλά τεχνάσματα σε ιδιαίτερα πειστικά σχήματα, συχνά αξιοποιώντας κλεμμένα δεδομένα. Οι απάτες με βάση την τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν αλγόριθμους σύνθεσης φωνής για να δημιουργήσουν ρεαλιστικές μιμήσεις, καθιστώντας δυσκολότερο για τα άτομα να διακρίνουν τις ψεύτικες κλήσεις από τις αληθείς.

male hand

Η τεχνητή νοημοσύνη ως προστάτης

Για την αντιμετώπιση των εξελιγμένων τακτικών των απατεώνων, η ΤΝ και τα chatbots χρησιμοποιούνται με διάφορους καινοτόμους τρόπους:

Αναγνώριση και πιστοποίηση ταυτότητας καλούντος:

Τα συστήματα με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να αναλύουν τα δεδομένα των εισερχόμενων κλήσεων σε πραγματικό χρόνο, συγκρίνοντας τα με μια τεράστια βάση δεδομένων γνωστών αριθμών απάτης. Τα συστήματα αυτά χρησιμοποιούν αλγορίθμους μηχανικής μάθησης για τον εντοπισμό μοτίβων που μπορεί να υποδεικνύουν δόλια δραστηριότητα. Επισημαίνοντας τις ύποπτες κλήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη βοηθά τους χρήστες να αποφύγουν πιθανές απάτες πριν καν απαντήσουν.

Ανάλυση συμπεριφοράς:

Τα προηγμένα συστήματα ΤΝ μπορούν να αναλύσουν τη “συμπεριφορά” των καλούντων, εντοπίζοντας ασυνήθιστα μοτίβα ομιλίας, ασυνέπειες και άλλες κόκκινες σημαίες που υποδηλώνουν απάτη. Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν επεξεργασία φυσικής γλώσσας (NLP) για να κατανοήσουν το πλαίσιο και την πρόθεση των συνομιλιών, επιτρέποντάς τους να εντοπίζουν παραπλανητικές τακτικές που χρησιμοποιούν οι απατεώνες.

Διαδραστικά chatbots:

Τα chatbots που είναι εξοπλισμένα με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να εμπλακούν με ύποπτους καλούντες για λογαριασμό των χρηστών. Αυτά τα chatbots μπορούν να κάνουν διερευνητικές ερωτήσεις, να ζητούν επαλήθευση και ακόμη και να χρησιμοποιούν προκαθορισμένα σενάρια για να σπαταλήσουν το χρόνο του απατεώνα. Κρατώντας τους απατεώνες απασχολημένους, αυτά τα chatbots μειώνουν τις πιθανότητες να γίνουν στόχος πραγματικά θύματα.

Αλγόριθμοι ανίχνευσης απάτης:

Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών αναπτύσσουν αλγόριθμους ανίχνευσης απάτης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη για την παρακολούθηση των συναλλαγών και των επικοινωνιών. Αυτοί οι αλγόριθμοι αναλύουν μεγάλα σύνολα δεδομένων για τον εντοπισμό παρατυπιών που μπορεί να υποδηλώνουν δόλια δραστηριότητα. Όταν εντοπίζεται μια πιθανή απάτη, το σύστημα μπορεί να ειδοποιήσει τον χρήστη ή να μπλοκάρει αυτόματα τη συναλλαγή.

Εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση:

Η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται επίσης για την εκπαίδευση των χρηστών σχετικά με τις τηλεφωνικές απάτες. Τα διαδραστικά chatbots και οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τις συνήθεις τακτικές απάτης, να προσφέρουν συμβουλές για την αναγνώριση και την αποφυγή απάτης και να προσομοιώνουν σενάρια απάτης για τη βελτίωση της ευαισθητοποίησης και της ετοιμότητας των χρηστών.

social media

Πραγματικές εφαρμογές

Αρκετές εταιρείες και ιδρύματα πρωτοστατούν στην αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης και των chatbots για την καταπολέμηση των τηλεφωνικών απατών:

  • Robokiller: Αυτή η εφαρμογή χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να αναχαιτίζει και να απαντά σε ανεπιθύμητες κλήσεις με προηχογραφημένα μηνύματα. Η ΤΝ αναλύει τις απαντήσεις του καλούντος για να διαπιστώσει αν η κλήση είναι απάτη και μπορεί να εμπλέξει τους απατεώνες σε μακροσκελείς συζητήσεις, σπαταλώντας το χρόνο τους.
  • NortonLifeLock: Τα εργαλεία τους που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη παρέχουν ειδοποιήσεις και συμβουλές απάτης σε πραγματικό χρόνο για τους χρήστες, βοηθώντας τους να παραμένουν ενημερωμένοι σχετικά με τις τελευταίες τάσεις και τακτικές απάτης.
  • Τράπεζες και τηλεπικοινωνίες: Πολλές τράπεζες και εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν ενσωματώσει συστήματα ανίχνευσης απάτης με βάση την τεχνητή νοημοσύνη στις λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών τους. Τα συστήματα αυτά αναλύουν δεδομένα συναλλαγών και αρχεία καταγραφής κλήσεων για τον εντοπισμό ύποπτων δραστηριοτήτων και την προστασία των πελατών από απάτες.

Προκλήσεις και μελλοντικές κατευθύνσεις

Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα στην καταπολέμηση των τηλεφωνικών απατών, οι προκλήσεις παραμένουν. Οι απατεώνες εξελίσσουν συνεχώς τις τεχνικές τους, βρίσκοντας συχνά τρόπους να παρακάμπτουν τις υπάρχουσες άμυνες. Η διασφάλιση της ακρίβειας και της αξιοπιστίας των συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων που θα μπορούσαν να ταλαιπωρήσουν τους χρήστες.

Συμπέρασμα

Η τεχνητή νοημοσύνη και τα chatbots αντιπροσωπεύουν μια τρομερή γραμμή άμυνας ενάντια στην αυξανόμενη απειλή των τηλεφωνικών απατών. Αξιοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες για τον εντοπισμό, την ανάλυση και την αντιμετώπιση των δόλιων κλήσεων, τα εργαλεία αυτά μετατοπίζουν την ισορροπία δυνάμεων από τους απατεώνες και επιστρέφουν στα δυνητικά θύματα. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, η ελπίδα είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο θα συμβαδίζει με τις τακτικές απάτης, αλλά θα παραμένει ένα βήμα μπροστά, παρέχοντας ένα ασφαλέστερο τοπίο επικοινωνίας για όλους.

Πηγή: https://www.csii.gr/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Μάρτιος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαρτίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που…
Security Best Sellers 2024
Το περιοδικό Security Report επικοινώνησε αυτόν τον μήνα με κορυφαίες εταιρείες του κλάδου της ασφάλειας και εντόπισε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που ξεχώρισαν σε πωλήσεις το 2024! Διαβάστε αναλυτ…
Salonica Electronix 2025
Το μεγαλύτερο event της αγοράς για το 2025 είναι γεγονός! Η Libra Press, μετά από δύο χρόνια και δύο εκθέσεις που έμειναν αξέχαστες στους εκθέτες και τους επισκέπτες – την Athens Electronix 2024 και…
Σύστημα βιντεοεπιτήρησης
Ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα, εν έτει 2025, το οποίο απασχολεί πλέον καθημερινά τον συνάνθρωπό μας είναι η προστασία της ζωής του. Την ανάγκη του για ασφάλεια επιτείνει η συνεχώς αυξανόμενη εγκλημ…
Dahua HDCVI 2023
Η Dahua Technology, ένας από τους κορυφαίους παρόχους λύσεων και υπηρεσιών AIoT με επίκεντρο το βίντεο, λανσάρει το HDCVI 2023, τη συνέχεια της τεχνολογίας HDCVI 10, που οδήγησε το 2022 την αναλογικ…
Inim Hevoluto
Ποιος δεν θα ήθελε να αυτοματοποιήσει ή και να ενισχύσει την ασφάλειά του με πιο έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση; Τα Physical Security Information Management softwares χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία τ…

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report Cyprus, τεύχος 15
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Cyprus! Στο νέο τεύχος 15 του Security Report Cyprus θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που απευθύνονται σε…
Optex Redscan LiDAR Series
Το Redscan είναι το βραβευμένο σύστημα ασφαλείας της εταιρείας Optex, βασισμένο στην τεχνολογία LiDAR (Light Detection and Ranging), το οποίο προσδιορίζει με ακρίβεια το μέγεθος και την απόσταση των…
Security TOP 50
Η προστασία εταιρειών, επιχειρήσεων και φυσικά, της ανθρώπινης ζωής είναι κρίσιμης σημασίας γι’ αυτό και οι εταιρείες που ασχολούνται με την ανάπτυξη, παραγωγή και προσφορά φυσικών, τεχνολογικών και…
Ajax Special Event 2024
Η Ajax Systems στις 21 Νοεμβρίου πραγματοποίησε ένα παγκόσμιο online event όπου επαγγελματίες εγκαταστάτες, εταιρείες και πολλοί άλλοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για νέες λύσεις και νέα προϊ…
Ταξινόμηση σημάτων συναγερμού
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια στο κλάδο της ασφάλειας, ώστε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνονται, ανταλλάσσονται και αναμεταδίδονται οι πληροφορίες συναγερμού στα Κ…