Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Γιατί τα μικρά drones παρουσιάζουν μικρό κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού στο κεφάλι
Τα μικρά ιπτάμενα εμπορικά drones που χρησιμοποιούνται από τους χομπίστες είναι απίθανο να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι εάν πέσουν κατά την πτήση τους από τον ουρανό σε ένα άτομο, σύμφωνα με μελέτη της Virginia Tech. Η ερευνητική ομάδα, η οποία πραγματοποίησε μια εκτεταμένη μελέτη για λογαριασμό του Αμερικάνικου κυβερνητικού οργανισμού Federal Aviation Authority.Τα μικρά ιπτάμενα εμπορικά drones που χρησιμοποιούνται από τους χομπίστες είναι απίθανο να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι εάν πέσουν κατά την πτήση τους από τον ουρανό σε ένα άτομο, σύμφωνα με μελέτη της Virginia Tech.
Η ερευνητική ομάδα, η οποία πραγματοποίησε μια εκτεταμένη μελέτη για λογαριασμό του Αμερικάνικου κυβερνητικού οργανισμού Federal Aviation Authority (FAA) κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μικρά αεροσκάφη βάρους έως 1,2 κιλά εγκυμονούν ελάχιστο κίνδυνο της τάξεως κάτω από το 5% όταν πρόκειται τραυματισμό στο κεφάλι, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η ομάδα επικεντρώθηκε μόνο σε τραυματισμό στο κεφάλι και όχι σε άλλες μορφές τραυματισμού όπως οι έλικες και οι ρότορες που κόβουν το δέρμα των ανθρώπων.
Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν drones από το δημοφιλές dj maker DJI για τη μελέτη. Το Phantom 3 ήταν το μικρότερο μοντέλο που έπρεπε να δοκιμαστεί και βρέθηκε ότι έχει ελάχιστους κινδύνους όταν στα πλαίσια της δοκιμής σκόπιμα το έριξαν πάνω στο κεφάλι ενός άντρα για να διαπιστώσουν το μέγεθος της σύγκρουσης.
Παρόλα αυτά υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο στο μέλλον να τεθούν περιορισμοί αναφορικά με τις πτήσεις των drones που πετούν πάνω από μεγάλες συγκεντρωμένες ομάδες ανθρώπων, όπως στις συναυλίες ή στα γήπεδα.
Ενώ τα μικρά τηλεχειριζόμενα αεροσκάφη παρουσιάζουν μικρό κίνδυνο, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι κίνδυνοι αυξάνονται δραματικά όταν αυξάνονται το μέγεθος αυτών των αντικειμένων. Ένα άλλο μοντέλο DJI που μελετήθηκε, το DJI S1000 +, με οκτώ έλικες που ζυγίζει 11 κιλά, βρέθηκε να επιφέρει σοβαρό τραυματισμό περίπου κατά 70%.
“Ο κίνδυνος τραυματισμού παρατηρήθηκε να αυξάνεται με την αύξηση της μάζας UAS και τα μεγαλύτερα μοντέλα που δοκιμάστηκαν δεν είναι ασφαλή για επιχειρήσεις πάνω από τους ανθρώπους με τη σημερινή τους μορφή”, δήλωσε ο Steven Rowson, βιοϊσχικός καθηγητής, ο οποίος ηγήθηκε της ερευνητικής ομάδας.
Οι κατευθυντήριες γραμμές της FAA καθορίζουν τα μικρά drones ως αυτά που ζυγίζουν λιγότερο από 25 κιλά. Έτσι, οι ερευνητές πρότειναν να ενημερώσουν το FAA να τροποποιήσει την ταξινόμησή τους όσον αφορά το μέγεθος των drone, ώστε μονάχα τα βαρύτερα να υπόκεινται σε επιπλέον περιορισμούς όταν πετούν πάνω από το πλήθος.
Οι επικαιροποιημένες κατευθυντήριες γραμμές αναμένεται να έρθουν μέχρι τα τέλη του 2016, αλλά έχουν καθυστερήσει, αφού οι αμερικανικές υπηρεσίες επιβολής του νόμου αντιτάσσονταν στο να επιτρέπουν τα drones να πετούν πάνω από τις μάζες των ατόμων μέχρις ότου διευθετηθεί το ζήτημα από την κυβέρνηση πρώτα.
Αναφέρθηκε νωρίτερα ότι ο ICAO του ΟΗΕ θέλησε να παρακολουθεί τα drones σε ένα ενιαίο μητρώο σε όλο τον κόσμο, αλλά υπήρξε έντονη αντίδραση από δικηγορική ομάδα που υπερασπίζεται τα συμφέροντα του στρατού στις ΗΠΑ. Δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις σχετικά με το πότε θα εισαχθεί το σύστημα παρακολούθησης προτού η FAA ανακατατάξει αυτά τα μικρά αεροσκάφη.