DIABASTE DWREAN SEC 132
techmail
DIGITAL TV 170
securityreport e mag odhgos 2021
energiatec banner
24 Μαΐου 2018 17:01

«Η εφαρμογή του Νέου Κανονισμού GDPR στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές»

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ της ΓΣΕΒΕΕ σε συνεργασία με τον ΣΕΚΕΕ και την Κάπα-Research

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=WyJ3cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyMi8wNS9hNzQzMGMxZjU1MGEwOWY5ZjA1YjI4OGJjZTdkZjFlMV9YTC5qcGciLFtbImRvUmVzaXplIixbMTIwMCwxMjAwLDEyMDAsMTIwMF1dLFsiZG9Dcm9wIixbMTIwMCw2MDAsMCwzMDBdXV0sMTY1MjI3NzU4OF0%3D&file=52%2Fa7430c1f550a09f9f05b288bce7df1e1 XL 521f28ea

Ενημερωτική εκδήλωση για την εφαρμογή του Νέου Κανονισμού GDPR και τα θέματα που προκύπτουν για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, πραγματοποιήθηκε στις 23/5/2018 στο αμφιθέατρο της ΓΣΕΒΕΕ.

Ενημερωτική εκδήλωση για την εφαρμογή του Νέου Κανονισμού GDPR και τα θέματα που προκύπτουν για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, πραγματοποιήθηκε σήμερα 23/5/2018 στο αμφιθέατρο της ΓΣΕΒΕΕ.
Την εκδήλωση άνοιξε ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Γ. Καβαθάς και στη συνέχεια ο Επιστημονικός Συνεργάτης του ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ Δημήτρης Μπίμπας και ο Γενικός Διευθυντής του ΣΕΚΕΕ Γιάννης Κωτσής Γιανναράκης παρουσίασαν τα συμπεράσματα της έρευνας σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Κανονισμού στην Ελλάδα.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και χαιρέτισε ο ΓΓ. του Υπουργείου Ανάπτυξης Ηλίας Ξανθάκος, ενώ ο Προϊστάμενος της διεύθυνσης Επιχειρηματικής Καινοτομίας Δρ Γεώργιος Δρόσος, παρουσίασε διεξοδικά τα βασικά σημεία του νέου κανονισμού και απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με την εφαρμογή του. Παρέμβαση σχετικά με τον ρόλο της πληροφορικής για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων έκανε ο Πρόεδρος του ΣΕΚΕΕ Κώστας Χανιώτης.

Τα βασικά σημεία των παρουσιάσεων και της συζήτησης

Το τελευταίο διάστημα, και εν όψει της πανευρωπαϊκής εφαρμογής του Κανονισμού για την προστασία προσωπικών δεδομένων αρχής γενομένης από  την 25ηΜαΐου 2018, πληθαίνουν οι επισημάνσεις συλλογικών εθνικών και διεθνών φορέων, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα σχετικά με την αναγκαιότητα ομαλής μετάβασης στο νέο καθεστώς τήρησης αρχειακού υλικού και δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Για τις μικρές επιχειρήσεις αυτή η αναγκαιότητα είναι ακόμη πιο επιτακτική, καθώς τόσο το υψηλό και δυσανάλογο κόστος συμμόρφωσης που προκύπτει, όσο και το ελλιπές πλαίσιο ενημέρωσης και η αγοραία εκμετάλλευση της άγνοιας, τις καθιστά πιο ευάλωτες σε σχέση με τις επιχειρήσεις μεγαλύτερου μεγέθους.
Η ΓΣΕΒΕΕ και το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) και με τη συνδρομή της εταιρείας KapaResearch, διεξήγαγε έρευνα στις μικρές επιχειρήσεις σχετικά με την εφαρμογή του Νέου Κανονισμού, τα πορίσματα της οποίας είναι ενδεικτικά του φόβου και της σύγχυσης που έχει δημιουργηθεί από την έλλειψη ενημέρωσης και κατευθυντήριων γραμμών. Τα παραπάνω προσδιορίζουν με σαφήνεια την ανάγκη να διαμορφωθεί ένα φιλικό πλαίσιο προσαρμογής των μικρών επιχειρήσεων σε ένα Κανονισμό που επί της αρχής είναι ορθός και σκοπεύει στην ουσιαστική προστασία πολιτών και επιχειρήσεων. Άλλωστε, τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση Βιοτεχνικών και Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (UEAPME), όσο και ισχυρές περιφερειακές οργανώσεις, όπως η PIMEC (της Περιφέρειας της Καταλονίας, στην Ισπανία) έχουν επισημάνει τα προβλήματα που δυνητικά θα προκύψουν από την εφαρμογή του νέου Κανονισμού στις μικρές επιχειρήσεις, εξ αιτίας του αυστηρού αλλά συγχρόνως και ασαφούς πλαισίου σχετικά με τις υποχρεώσεις που αυτές έχουν προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις και τα υψηλά κόστη συμμόρφωσης.
Η ΓΣΕΒΕΕ εκτιμά ότι η ορθότητα της εφαρμογής ενός τόσο σημαντικού μηχανισμού που θα διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, των καταναλωτών και των επιχειρήσεων δε θα πρέπει να προσκρούει σε αυστηρές διοικητικές αγκυλώσεις και προτυποποιημένες αγοραίες διευθετήσεις, και καταθέτει ένα πλέγμα προτάσεων που θα προασπίζουν:

  • Την ίση μεταχείριση και προστασία πολιτών και επιχειρήσεων
  • Τη διαφάνεια και τη λογοδοσία
  • Τους ίσους όρους ανταγωνισμού
  • Την αναπαραγωγή της πραγματικής οικονομίας, χωρίς επιπρόσθετα κόστη

Πιο συγκεκριμένα, η ΓΣΕΒΕΕ προτείνει:

  • Τη δημιουργία ενός μηχανισμού υποστήριξης επιχειρήσεων για τη σταδιακή προσαρμογή τους στο νέο Κανονισμό (ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας)
  • Την ανάληψη ενημέρωσης των μικρών επιχειρήσεων από τις μονάδες των συλλογικών φορέων και υπηρεσιών που διαθέτουν, χωρίς κόστος
  • Την έκδοση ενός οδηγού που θα περιλαμβάνει τις υποχρεώσεις των επί μέρους κλάδων για την ορθή τήρηση του αρχείου (πχ επιχειρήσεις εστίασης/ κέντρα αθλητισμού, κέντρα περιποίησης, συνεργεία, καταστήματα που ασκούν ηλεκτρονικό εμπόριο κα)

Σε αυτήν την προσπάθεια απαιτείται η κοινή δράση συλλογικών φορέων, εκπροσώπων κοινωνικών εταίρων και δημόσιων υπηρεσιών προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα κόστη συμμόρφωσης και να μεγιστοποιηθεί ο βαθμός συμμόρφωσης και να διαφυλαχθεί η αξία του νέου κανονισμού.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε το διάστημα από 15 έως 21 Μαΐου 2018  σε δείγμα 1004 επιχειρήσεων είναι τα εξής:

  1. Μία στις 3 επιχειρήσεις δε γνωρίζει αν έχει υποχρέωση δήλωσης στην Αρχή προστασίας Προσωπικών δεδομένων σχετικά με τα αρχεία που τηρεί για τους πελάτες (για το προσωπικό το ποσοστό ανέρχεται στο 39%)
  2. Αντίστοιχα, το 43% των επιχειρήσεων δε γνωρίζει τίποτα σχετικά με το νέο Κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων, ενώ 1 στις 3 απλά έχει ακούσει σχετικά. Μόνο 1 στις 4 επιχειρήσεις δηλώνουν ότι  γνωρίζουν για το νέο κανονισμό.
  3. Επιπρόσθετα, το 47% των επιχειρήσεων δε γνωρίζει ποιες είναι οι υποχρεώσεις της επιχείρησης σχετικά με την τήρηση του νέου κανονισμού, ενώ ένα μεγάλο ποσοστό αδυνατεί να προσδιορίσει επακριβώς την υποχρέωση που έχει για την απρόσκοπτη τήρηση των αρχείων.
  4. Τέσσερεις στις 5 επιχειρήσεις δεν έχουν προβεί σε καμιά ενέργεια για να προετοιμαστούν εσωτερικά για το νέο κανονισμό, ενώ το 82% δε διαθέτει ένα σχέδιο έκτακτης δράσης για την παραβίαση των δεδομένων.
  5. Το 80% των επιχειρήσεων που τηρούν αρχεία, τα έχουν καταχωρημένα σε ηλεκτρονική μορφή (κυρίως σε υπολογιστικές μονάδες εντός της επιχείρησης). Είναι χαρακτηριστικό ότι 1 στις 6 επιχειρήσεις δεν έχει ορίσει κανένα υπεύθυνο για την τήρηση αυτών των αρχείων.
  6. Ενδεικτικό της σύγχυσης και της ευαλωτότητας των μικρών επιχειρήσεων είναι το γεγονός ότι για πάνω από 1 στις 5 επιχειρήσεις έχει δεχτεί κρούση για να καλύψει την υποχρέωση συμμόρφωσης αγοράζοντας υπηρεσίες συμβουλευτικής από ιδιωτικούς παρόχους, οι οποίες υπερβαίνουν τα 1,000 € ετησίως. Αν ισχύσει αυτή τιμή ως τιμή ισορροπίας στην αγορά, η συντριπτική πλειονότητα των μικρών επιχειρήσεων θα αδυνατεί να ανταποκριθεί και ένα ποσοστό αυτών ενδεχόμενα εισέλθει στον άτυπο τομέα της οικονομίας για να αποφύγει ένα επιπρόσθετο βάρος (58% δεν μπορεί να αναλάβει αυτό το κόστος προσαρμογής- συμμόρφωσης).
  7.  Σε αντιδιαστολή με την καταγεγραμμένη έλλειψη γνώσης και πληροφόρησης, η πλειονότητα των επιχειρήσεων ανησυχεί για την τήρηση του κανονισμού (55%) και φοβάται ότι ενδεχόμενα θα γίνει αποδέκτης κάποιας ποινής ή προστίμου (58%).
  8. Εκ μέρους των καταναλωτών, τα ευρήματα της έρευνας καταδεικνύουν μια ιδιαίτερη ανησυχία σχετικά με τη διαχείριση των προσωπικών τους στοιχείων.  Τρεις στους 4 πολίτες ανησυχούν για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, ενώ οι δείκτες εμπιστοσύνης των πολιτών προς τις επιχειρήσεις που συλλέγουν μαζικά τέτοια δεδομένα (τράπεζες, τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρονικές πλατφόρμες, μέσα δικτύωσης) είναι πολύ χαμηλός.  Ωστόσο, πρέπει να τονιστεί ότι τα στοιχεία ανησυχούν λιγότερο τους πολίτες ότι μπορεί να βρεθούνε εκτεθειμένα είναι η διεύθυνση και η ταυτότητα, γεγονός που σημαίνει για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις ότι φέρουν ελαφρύτερο βάρος διαχείρισης, σε σχέση με τις μεγαλύτερες.
  9. Ως προς τον ενδεδειγμένο και πιο αξιόπιστο τρόπο ενημέρωσης, φαίνεται ότι οι επιχειρήσεις εμπιστεύονται τους άμεσους συνεργάτες τους αλλά και τους κοινωνικούς φορείς προκειμένου να λάβει κάποια πληροφορία επί του θέματος, ενώ αντίθετα πολύ χαμηλά ποσοστά καταγράφουν οι επαγγελματίες- σύμβουλοι της αγοράς και οι φορείς του δημοσίου. Εξ άλλου, 2 στις 3 επιχειρήσεις ενδεχομένως αναζητούσαν πληροφορίες από μια γραμμή δωρεάν ενημέρωσης.
  10. Αξιοσημείωτη είναι η άποψη που εκφράζει ο κόσμος της επιχειρηματικότητας σχετικά με τους χαμένους και κερδισμένους που θα προκύψει ως έμμεση απόρροια της εφαρμογής του Νέου Κανονισμού. Το 68% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι εξυπηρετεί τις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών προστασίας δεδομένων, ενώ το 69% ότι λειτουργεί εις βάρος των μικρών επιχειρήσεων.

 

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, τεύχος 132

    Security Report, τεύχος 132

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Νοεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές ...
  • Κάμερες εξωτερικού χώρου

    Κάμερες εξωτερικού χώρου

    Η επιλογή της κατάλληλης κάμερας για τον κατάλληλο χώρο είναι μια δύσκολη απόφαση που αντιμετωπίζουν τόσο οι εγκαταστάτες, όσο και οι τελικοί πελάτες, μιας και η αγορά σήμερα διαθέτει αμέτρητες συ...
  • Επιτυχημένη η εκδήλωση εορτασμού των 45 χρόνων Sigma Security

    Επιτυχημένη η εκδήλωση εορτασμού των 45 χρόνων Sigma Security

    Με επιτυχία στέφθηκε ο εορτασμός των 45 χρόνων συνεχούς παρουσίας της Sigma Security στην ελληνική αγορά. Η μαζική εκδήλωση έλαβε χώρα στον εξωτερικό χώρο των κεντρικών εγκαταστάσεων της Sigma Sec...
  • Ενθουσιασμός και μεγάλη προσέλευση στην εβδομάδα εγκαινίων του νέου καταστήματος της ELS | Security & Automation Solutions

    Ενθουσιασμός και μεγάλη προσέλευση στην εβδομάδα εγκαινίων του νέου καταστήματος της ELS | Security & Automation Solutions

    Ιδιαίτερα μαζικές και επιτυχημένες κρίνονται οι εκδηλώσεις εγκαινίων του πρώτου καταστήματος της Electrosystems  στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης 262 στον Άγιο Δημήτριο. Το περιοδικό Security Report ...
  • 3ο Τεχνικό Σεμινάριο Dahua & Σ.Α.Ε.Ε.Σ.Α.Ε.

    3ο Τεχνικό Σεμινάριο Dahua & Σ.Α.Ε.Ε.Σ.Α.Ε.

    Εξαιρετικά μεγάλος ήταν ο αριθμός συμμετεχόντων στο 3ο τεχνικό σεμινάριο που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Αδειοδοτημένων Επιχειρήσεων Εγκατάστασης Συστημάτων Ασφαλείας, με μεγάλο χορηγό τη Dahua Technol...
  • Ajax Special Event

    Ajax Special Event

    Το 4ο κατά σειρά εικονικό event της Ajax Systems πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στις 11 Οκτωβρίου του 2022 και η εταιρία παρουσίασε στο κοινό των integrators νέα προϊόντα, λογισμικά και πολλές ακόμα...
  • Συναγερμοί οικίας vs επιχείρησης

    Συναγερμοί οικίας vs επιχείρησης

    Οι τεχνικές παραβίασης των δραστών διαρκώς εξελίσσονται. Για αυτό άλλωστε η ζήτηση για συστήματα ασφαλείας τόσο σε οικίες όσο και σε επαγγελματικούς χώρους  αυξάνεται ή (τουλάχιστον) σταθεροπ...
  • SECOLINK

    SECOLINK

    Η SECOLINK κατασκευάζει μια σειρά υβριδικών συστημάτων συναγερμού και οικιακού αυτοματισμού, τα οποία χαρακτηρίζονται από την ιδιαίτερη ευκολία στην εγκατάσταση και τη χρήση τους. Όλα τα προϊόντα ...
  • TIANDY Color Maker

    TIANDY Color Maker

    Η TIANDY είναι ένας ανερχόμενος κατασκευαστής μοναδικών και καινοτόμων IP καμερών ασφαλείας και δικτυακών καταγραφικών. Ιδρύθηκε το 1994 και σήμερα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές...
  • WatchGuard AuthPoint

    WatchGuard AuthPoint

    Το AuthPoint, η υπηρεσία ελέγχου ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (MFA) της WatchGuard, διακρίθηκε από τον ανεξάρτητο οργανισμό Miercom για την απόδοση και την ανταγωνιστική του τιμή! Η WatchGua...
  • Dahua AirShield

    Dahua AirShield

    Η Dahua Technology, «αποκαλύπτει» το ολοκαίνουργιο ασύρματο σύστημα ασφαλείας AirShield, που περιλαμβάνει ένα Alarm Hub, έναν PIR ανιχνευτή, μία PIR κάμερα, έναν ανιχνευτή καπνού και πολλά ακόμα σ...
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΑ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ


Securityreport.gr - Το απόλυτο περιοδικό για τα συστήματα ασφαλείας
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design