Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Η πανδημία κάνει και την αγορά συσκευών ψηφιακή υπόθεση
Ψηφιακή υπόθεση κάνει την αγορά συσκευών η πανδημία του νέου κορωνοϊού και η παγκόσμια προσπάθεια για την αναχαίτισή της.
Ψηφιακή υπόθεση κάνει την αγορά συσκευών η πανδημία του νέου κορωνοϊού και η παγκόσμια προσπάθεια για την αναχαίτισή της. Η στροφή στις διαδικτυακές αγορές είναι ιδιαίτερα έντονη στον τομέα των συσκευών και ειδικά των smartphones.
Ο COVID-19 είχε μέχρι στιγμής δύο σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια αγορά smartphones. Η μία είναι η αρνητική ανάπτυξη των πωλήσεων και η άλλη η ραγδαία στροφή στις αγορές συσκευών μέσω Διαδικτύου. Η πρώτη τάση είναι πιθανόν προσωρινή, καθώς προέκυψε ως συνέπεια του σοκ στην αλυσίδα εφοδιασμού, το οποίο αναμένεται να αποκατασταθεί σύντομα πλήρως. Η δεύτερη τάση είναι πιθανό να διαρκέσει για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα και το ερώτημα είναι αν η άνοδος των διαδικτυακών αγορών στο κανάλι των συσκευών θα είναι μόνιμη ή όχι.
Στην Κορέα, μία από τις πρώτες χώρες, εκτός της Κίνας, που υπέστη το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης του νέου κορωνοϊού, οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν κατά 25% σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο. Μάλιστα, σχεδόν το ένα τρίτο (28%) όλων των λιανικών πωλήσεων στη χώρα προήλθε από διαδικτυακά κανάλια το εξεταζόμενο διάστημα.
Οι συσκευές ακολουθούν κατά πόδας αυτήν την τάση. Οι διαδικτυακές πωλήσεις οικιακών συσκευών, ηλεκτρονικών προϊόντων και κινητών συσκευών, όπως smartphones, αυξήθηκαν κατά 39% σε ετήσια βάση το ίδιο διάστημα. Όπως, μάλιστα, σημειώνουν οι αναλυτές της Counterpoint Research, η Κορέα δεν επέβαλε υποχρεωτικό lockdown, γεγονός που σημαίνει ότι ο ρυθμός ανάπτυξης των διαδικτυακών αγορών θα μπορούσε να είναι ακόμη υψηλότερος.
Η παγκόσμια εικόνα
Το μερίδιο των πωλήσεων φορητών συσκευών μέσω Διαδικτύου ποικίλλει ανά χώρα, αλλά παρέμενε σταθερό τα τελευταία χρόνια. Η Ινδία είναι μακράν η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό online πωλήσεων συσκευών, ενώ οι ΗΠΑ, η Κορέα και η Ιαπωνία ακολουθούν πολύ πιο πίσω και συγκεκριμένα στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης των χωρών με τα υψηλότερα ποσοστά πωλήσεων συσκευών μέσω online καναλιών.
Ωστόσο, όπως παρατηρούν οι αναλυτές της Counterpoint Research, ο κορωνοϊός έχει αλλάξει ριζικά αυτήν την εικόνα, με απότομη αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων συσκευών τους τελευταίους μήνες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, στις ΗΠΑ το μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρονικών αγορών ακουστικών υπερδιπλασιάστηκε από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο. Το 16% όλων των φορητών συσκευών, που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ μεταξύ Ιανουαρίου και Φεβρουαρίου, έγινε μέσω Διαδικτύου, ποσοστό το οποίο αυξήθηκε στο 21% τον Μάρτιο και σε 33% τον Απρίλιο, όταν ξεκίνησε η πλήρης επίδραση του COVID-19.
Ένα παρόμοιο, αλλά μικρότερο σκηνικό, επικρατεί στην κινεζική αγορά. Το μερίδιο των πωλήσεων συσκευών μέσω Διαδικτύου έφτασε τον Φεβρουάριο – κατά τη διάρκεια της πανδημίας της χώρα – στο 35%, το υψηλότερο που έχει σημειωθεί ποτέ.
Το μέλλον
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές, σε ποιό βαθμό θα παραμείνουν αυξημένοι αυτοί οι αριθμοί, μένει να φανεί. Στην Κίνα, η οποία σταδιακά απομακρύνεται από την κρίση COVID-19, οι πωλήσεις φορητών συσκευών μέσω Διαδικτύου τον Απρίλιο αναμένεται να διαμορφωθεί στο 29%, το οποίο εξακολουθεί να είναι υψηλότερο από τον ετήσιο μέσο όρο.
Οι αναλυτές εξηγούν ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές έρχονται, για πρώτη φορά, σε επαφή με τα οφέλη των διαδικτυακών αγορών – τη χαμηλότερη τιμή και τη λιγότερο χρονοβόρα διαδικασία – και ως αποτέλεσμα θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το κανάλι για μελλοντικές αγορές.
Πηγή: sepe.gr