Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 197
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
5 Ιουνίου 2018 12:07

Κυριολεκτικά… στον αέρα η ασφάλεια πτήσεων

17ac0a6cb08789ef3b987bd15c99f536 XL 4d59a215

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο Πρόεδρος του Μεσογειακού Ινστιτούτου Ασφάλειας Πτήσεων, Χρίστος Πέτρου για το ενδεχόμενο πρόκλησης αεροπορικού ατυχήματος λόγω της παντελούς έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των κέντρων ελέγχου Άγκυρας και Λευκωσίας.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο Πρόεδρος του Μεσογειακού Ινστιτούτου Ασφάλειας Πτήσεων, Χρίστος Πέτρου για το ενδεχόμενο πρόκλησης αεροπορικού ατυχήματος λόγω της παντελούς έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των κέντρων ελέγχου Άγκυρας και Λευκωσίας.

Μιλώντας στον Active (στην εκπομπή Ατζέντα με την Άντρη Δανιήλ), με αφορμή το χθεσινό περιστατικό κατά το οποίο τουρκικό αεροπλάνο έκανε κύκλους πάνω από τον Άγιο Δομέτιο λόγω κακών καιρικών συνθηκών, ο κ. Πέτρου ανέφερε πως δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, τονίζοντας πως τέτοια περιστατικά θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια πτήσεων.

Στασιμότητα φαίνεται να παρατηρείται και στο θέμα της εκπόνησης εθνικής στρατηγικής για τις παρανομίες της Τουρκίας στους αιθέρες.   

Εκατοντάδες περιστατικά, σοβαροί κίνδυνοι

Σχολιάζοντας το χθεσινό περιστατικό κατά το οποίο τουρκικό αεροσκάφος με προέλευση  τα Άδανα και προορισμό το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου, λόγω κακοκαιρίας αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία, κάνοντας κύκλους πάνω από τον Άγιο Δομέτιο, ο κ. Πέτρου ανέφερε πως τέτοια περιστατικά αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια πτήσεων.

Ανέφερε δε πως δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, τονίζοντας πως το πρόβλημα είναι διαχρονικό και οφείλεται στην πεισματική άρνηση της Άγκυρας να επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου Λευκωσίας, το οποίο δεν αναγνωρίζει.

«Σαν αυτό το περιστατικό υπάρχουν εκατοντάδες κάθε χρόνο. Ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν υπήρξε δυστύχημα, ωστόσο η απουσία επικοινωνίας θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων», δήλωσε ο κ. Πέτρου, εξηγώντας πως κάποια στιγμή – είτε λόγω κακών καιρικών συνθηκών, είτε λόγω μηχανικής βλάβης ή άλλης επείγουσας κατάστασης – δεν αποκλείεται να παραστεί ανάγκη ένα τουρκικό αεροπλάνο να προσγειωθεί στον αερολιμένα Λάρνακας ή Πάφου. Κατά τον ίδιο τρόπο, όπως εξήγησε, τίθεται σε κίνδυνο και η ασφάλεια πτήσεων κυπριακών αεροπλάνων που υπερίπτανται κάπου κοντά στην Τουρκία και ίσως χρειαστεί να προσγειωθούν σε τουρκικό αεροδρόμιο.

«Όταν δεν υπάρχει επικοινωνία τα πράγματα μπορεί να γίνουν πολύ δυσάρεστα και οι κίνδυνοι είναι σοβαροί και ορατοί», ανέφερε ο κ. Πέτρου, επισημαίνοντας πως ανάλογες προειδοποιήσεις έχουν γίνει και από την ΕΕ και από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας. «Όλοι παραδέχονται το πρόβλημα και όλοι το αναδεικνύουν, όμως κανένα πρακτικό μέτρο δεν έχει ληφθεί μέχρι τώρα», ανέφερε ο κ. Πέτρου, εκφράζοντας μεγάλη ανησυχία.

Στασιμότητα στην ετοιμασία εθνικής στρατηγικής

Εκ των ων ουκ άνευ θεωρεί ο Χρίστος Πέτρου την εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης και δομημένης στρατηγικής για το θέμα της ασφάλειας πτήσεων. «Το θέμα είναι πολύπλοκο και έχει πολλές πτυχές και δεν αρκεί απλά να στέλνουμε από καιρό εις καιρόν μια επιστολή διαμαρτυρίας στα Ηνωμένα Έθνη», ανέφερε ο κ. Πέτρου.

Ο κ. Πέτρου ανέφερε πως πρόσφατα η κυβέρνηση αποφάσισε την εκπόνηση μιας τέτοιας ολοκληρωμένης στρατηγικής, ωστόσο ο ίδιος δεν ήταν σε θέση να πει που ακριβώς βρίσκεται αυτή η προσπάθεια, η οποία κατά τον ίδιο αποτελεί επιτακτική αναγκαιότητα για την ασφάλεια εκατομμυρίων επιβατών που χρησιμοποιούν το FIR Λευκωσίας.  

Επιπρόσθετα, ο κ. Πέτρου ανέφερε πως πολύ συχνά ακούμε για τις παρανομίες της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ και στο έδαφος, για να σημειώσει πως οι παρανομίες της Τουρκίας στον αέρα είναι εξίσου σημαντικές. «Ο έλεγχος του FIR μιας χώρας είναι πιο ισχυρό στοιχείο κυριαρχίας από τη θάλασσα γιατί εμπλέκει πολλές ξένες αερογραμμές και εκατομμύρια επιβάτες», ανέφερε ο κ. Πέτρου, τονίζοντας πως είναι θέμα ουσιαστικής εθνικής κυριαρχίας.

Ανέφερε επίσης πως η πλειονότητα των επιβατών είναι Ευρωπαίοι και κάλεσε την ΕΕ να ασκήσει πιέσεις στην Τουρκία, ώστε να συμμορφωθεί με τη διεθνή νομοθεσία, ενώ ανέφερε πως και η ίδια η ΕΕ θα μπορούσε να λάβει κάποια πρακτικά μέτρα, τα οποία ωστόσο απέφυγε να κατονομάσει.

Καταλήγοντας ο κ. Πέτρου ανέφερε πως η συμβολή του τομέα των αερομεταφορών στην Τουρκία αποτελεί το 7% του ΑΕΠ της χώρας και τόνισε πως ίσως οι Τούρκοι να έκαναν δεύτερες σκέψεις αν ένιωθαν πως αυτή η ανάπτυξη τίθεται εν αμφιβόλω λόγω της άρνησής τους να συμμορφωθούν με τους διεθνείς κανόνες.

«Το μίνιμουμ που ζητάμε είναι να επικοινωνούν μεταξύ τους τα κέντρα ελέγχου Άγκυρας και Λευκωσίας και να επιτρέπουν στα κυπριακά αεροπλάνα να χρησιμοποιούν το τουρκικό FIR», κατέληξε ο κ. Πέτρου.

philenews.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Φεβρουάριος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Φεβρουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμ...
Security TOP 50
Η προστασία εταιρειών, επιχειρήσεων και φυσικά, της ανθρώπινης ζωής είναι κρίσιμης σημασίας γι’ αυτό και οι εταιρείες που ασχολούνται με την ανάπτυξη, παραγωγή και προσφορά φυσικών, τεχνολογικών κ...
Εμπιστευτείτε την TexDesigns ως τον κατάλληλο συνεργάτη σας
Με τις τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας συνεχώς να αλλάζουν, η επιλογή μιας έμπειρης και τεχνολογικά καταρτισμένης εταιρείας παροχής συστημάτων ασφαλείας, είναι ζωτικής σημασίας για...
Πάνω από 62.000 κάμερες ασφαλείας τοποθετήθηκαν στην Μπανγκόκ το 2022-2023
Σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα της 6Wresearch, η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης σχεδιάζει να εγκαταστήσει ακόμα περισσότερες κάμερες παρακολούθησης βίντεο προκειμένου να μειώσει το ποσοστό εγκληματικότ...