DIABASTE DWREAN SEC 135
techmail
anga2023
DIGITAL TV 174
securityreport e mag odhgos 2021
5 Ιουνίου 2018 13:07

Κυριολεκτικά… στον αέρα η ασφάλεια πτήσεων

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=file%3Dwp content%252Fuploads%252F2022%252F05%252F17ac0a6cb08789ef3b987bd15c99f536 XL

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο Πρόεδρος του Μεσογειακού Ινστιτούτου Ασφάλειας Πτήσεων, Χρίστος Πέτρου για το ενδεχόμενο πρόκλησης αεροπορικού ατυχήματος λόγω της παντελούς έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των κέντρων ελέγχου Άγκυρας και Λευκωσίας.

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει ο Πρόεδρος του Μεσογειακού Ινστιτούτου Ασφάλειας Πτήσεων, Χρίστος Πέτρου για το ενδεχόμενο πρόκλησης αεροπορικού ατυχήματος λόγω της παντελούς έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των κέντρων ελέγχου Άγκυρας και Λευκωσίας.

Μιλώντας στον Active (στην εκπομπή Ατζέντα με την Άντρη Δανιήλ), με αφορμή το χθεσινό περιστατικό κατά το οποίο τουρκικό αεροπλάνο έκανε κύκλους πάνω από τον Άγιο Δομέτιο λόγω κακών καιρικών συνθηκών, ο κ. Πέτρου ανέφερε πως δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, τονίζοντας πως τέτοια περιστατικά θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια πτήσεων.

Στασιμότητα φαίνεται να παρατηρείται και στο θέμα της εκπόνησης εθνικής στρατηγικής για τις παρανομίες της Τουρκίας στους αιθέρες.   

Εκατοντάδες περιστατικά, σοβαροί κίνδυνοι

Σχολιάζοντας το χθεσινό περιστατικό κατά το οποίο τουρκικό αεροσκάφος με προέλευση  τα Άδανα και προορισμό το παράνομο αεροδρόμιο της Τύμπου, λόγω κακοκαιρίας αναγκάστηκε να αλλάξει πορεία, κάνοντας κύκλους πάνω από τον Άγιο Δομέτιο, ο κ. Πέτρου ανέφερε πως τέτοια περιστατικά αποτελούν κίνδυνο για την ασφάλεια πτήσεων.

Ανέφερε δε πως δεν πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό, τονίζοντας πως το πρόβλημα είναι διαχρονικό και οφείλεται στην πεισματική άρνηση της Άγκυρας να επικοινωνεί με το κέντρο ελέγχου Λευκωσίας, το οποίο δεν αναγνωρίζει.

«Σαν αυτό το περιστατικό υπάρχουν εκατοντάδες κάθε χρόνο. Ευτυχώς μέχρι στιγμής δεν υπήρξε δυστύχημα, ωστόσο η απουσία επικοινωνίας θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των πτήσεων», δήλωσε ο κ. Πέτρου, εξηγώντας πως κάποια στιγμή – είτε λόγω κακών καιρικών συνθηκών, είτε λόγω μηχανικής βλάβης ή άλλης επείγουσας κατάστασης – δεν αποκλείεται να παραστεί ανάγκη ένα τουρκικό αεροπλάνο να προσγειωθεί στον αερολιμένα Λάρνακας ή Πάφου. Κατά τον ίδιο τρόπο, όπως εξήγησε, τίθεται σε κίνδυνο και η ασφάλεια πτήσεων κυπριακών αεροπλάνων που υπερίπτανται κάπου κοντά στην Τουρκία και ίσως χρειαστεί να προσγειωθούν σε τουρκικό αεροδρόμιο.

«Όταν δεν υπάρχει επικοινωνία τα πράγματα μπορεί να γίνουν πολύ δυσάρεστα και οι κίνδυνοι είναι σοβαροί και ορατοί», ανέφερε ο κ. Πέτρου, επισημαίνοντας πως ανάλογες προειδοποιήσεις έχουν γίνει και από την ΕΕ και από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας. «Όλοι παραδέχονται το πρόβλημα και όλοι το αναδεικνύουν, όμως κανένα πρακτικό μέτρο δεν έχει ληφθεί μέχρι τώρα», ανέφερε ο κ. Πέτρου, εκφράζοντας μεγάλη ανησυχία.

Στασιμότητα στην ετοιμασία εθνικής στρατηγικής

Εκ των ων ουκ άνευ θεωρεί ο Χρίστος Πέτρου την εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης και δομημένης στρατηγικής για το θέμα της ασφάλειας πτήσεων. «Το θέμα είναι πολύπλοκο και έχει πολλές πτυχές και δεν αρκεί απλά να στέλνουμε από καιρό εις καιρόν μια επιστολή διαμαρτυρίας στα Ηνωμένα Έθνη», ανέφερε ο κ. Πέτρου.

Ο κ. Πέτρου ανέφερε πως πρόσφατα η κυβέρνηση αποφάσισε την εκπόνηση μιας τέτοιας ολοκληρωμένης στρατηγικής, ωστόσο ο ίδιος δεν ήταν σε θέση να πει που ακριβώς βρίσκεται αυτή η προσπάθεια, η οποία κατά τον ίδιο αποτελεί επιτακτική αναγκαιότητα για την ασφάλεια εκατομμυρίων επιβατών που χρησιμοποιούν το FIR Λευκωσίας.  

Επιπρόσθετα, ο κ. Πέτρου ανέφερε πως πολύ συχνά ακούμε για τις παρανομίες της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ και στο έδαφος, για να σημειώσει πως οι παρανομίες της Τουρκίας στον αέρα είναι εξίσου σημαντικές. «Ο έλεγχος του FIR μιας χώρας είναι πιο ισχυρό στοιχείο κυριαρχίας από τη θάλασσα γιατί εμπλέκει πολλές ξένες αερογραμμές και εκατομμύρια επιβάτες», ανέφερε ο κ. Πέτρου, τονίζοντας πως είναι θέμα ουσιαστικής εθνικής κυριαρχίας.

Ανέφερε επίσης πως η πλειονότητα των επιβατών είναι Ευρωπαίοι και κάλεσε την ΕΕ να ασκήσει πιέσεις στην Τουρκία, ώστε να συμμορφωθεί με τη διεθνή νομοθεσία, ενώ ανέφερε πως και η ίδια η ΕΕ θα μπορούσε να λάβει κάποια πρακτικά μέτρα, τα οποία ωστόσο απέφυγε να κατονομάσει.

Καταλήγοντας ο κ. Πέτρου ανέφερε πως η συμβολή του τομέα των αερομεταφορών στην Τουρκία αποτελεί το 7% του ΑΕΠ της χώρας και τόνισε πως ίσως οι Τούρκοι να έκαναν δεύτερες σκέψεις αν ένιωθαν πως αυτή η ανάπτυξη τίθεται εν αμφιβόλω λόγω της άρνησής τους να συμμορφωθούν με τους διεθνείς κανόνες.

«Το μίνιμουμ που ζητάμε είναι να επικοινωνούν μεταξύ τους τα κέντρα ελέγχου Άγκυρας και Λευκωσίας και να επιτρέπουν στα κυπριακά αεροπλάνα να χρησιμοποιούν το τουρκικό FIR», κατέληξε ο κ. Πέτρου.

philenews.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Κυκλοφορεί το Security Report Μαρτίου

    Κυκλοφορεί το Security Report Μαρτίου

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαρτίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές πο...
  • Θυροτηλεοράσεις IP

    Θυροτηλεοράσεις IP

    Σήμερα, οι θυροτηλεοράσεις και γενικότερα οι συσκευές ενδοεπικοινωνίας καλύπτουν ένα μεγάλο μέρος των καθημερινών αναγκών των πολιτών, όπως η ασφάλεια, η επικοινωνία και η άνεση, τόσο στον οικιακό...
  • Με ελληνικό «χρώμα» η Intersec 2023 στο Ντουμπάι!

    Με ελληνικό «χρώμα» η Intersec 2023 στο Ντουμπάι!

    Η Intersec, η κορυφαία εμπορική έκθεση στον κόσμο για τη φυσική ασφάλεια και την πυροπροστασία, πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία στο παγκόσμιο κέντρο εμπορίου του Ντουμπάι (DWTC), που εκτείνετ...
  • Hikvision IP Video Intercom

    Hikvision IP Video Intercom

    Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το τεχνικό σεμινάριο για τις λύσεις IP Video Intercom της Hikvision που διοργάνωσε η ΗΛΚΑ Α.Ε. στις εγκαταστάσεις της, την Τετάρτη, 25 Ιανουαρίου 2023. Στο π...
  • Νέα δεδομένα στις εφαρμογές Security από τη Vector Security

    Νέα δεδομένα στις εφαρμογές Security από τη Vector Security

    Η χρήση μη επαδρωμένων αεροσκάφων στις καθημερινές εργασίες των ανθρώπων, παρουσιάζει συνεχόμενη και ταχεία αύξηση, με τον κλάδο του Security να μην μένει ανεπηρέαστος από τις τεχνολογικές δυνατότ...
  • Πότε είναι νόμιμη η τοποθέτηση καμερών σε γραφεία, καταστήματα και πολυκατοικίες

    Πότε είναι νόμιμη η τοποθέτηση καμερών σε γραφεία, καταστήματα και πολυκατοικίες

    Τα τελευταία χρόνια, η κοινωνία στην οποία διαβιούμε ως πολίτες, έχει κατακλυστεί σε μεγάλο βαθμό από κάθε είδους εγκληματίες, οι οποίοι προβαίνουν σε εγκληματικές πράξεις εις βάρος συνανθρώπων μα...
  • Dahua HDCVI 10

    Dahua HDCVI 10

    Το έτος 2022 σηματοδοτεί τη 10η επέτειο της τεχνολογίας HDCVI της Dahua! Ως κορυφαίος πάροχος λύσεων στην παγκόσμια βιομηχανία παρακολούθησης βίντεο, η Dahua έδινε πάντα μεγάλη έμφαση στην καινοτο...
  • TP-LINK TAPO C500

    TP-LINK TAPO C500

    Έξυπνη, ασφαλής και εύκολη. Η νέα Εξωτερική Pan/Tilt Wi-Fi κάμερα ασφαλείας της TP-Link σας επιτρέπει να καταγράψετε περισσότερες λεπτομέρειες για να κάνετε κάθε στιγμή να λάμπει! Εξασφαλίζει τη μ...
  • Comelit Integration System

    Comelit Integration System

    Η νέα εποχή στην τεχνολογία και οι νέες απαιτήσεις της καθημερινότητας οδηγούν στην ανάγκη του πλήρη ελέγχου του σπιτιού, εύκολα και απλά, είτε απομακρυσμένα είτε με το πάτημα ενός κουμπιού από το...
  • PartnerNET

    PartnerNET

    Τι είναι αυτό που κάνει την PartnerNET να ξεχωρίζει από όλους τους υπόλοιπους διανομείς προϊόντων ICT; Το γεγονός πως δεν αρκείται στη διανομή προϊόντων, αλλά προσφέρει μία άρτια εμπειρία εξυπηρέτ...
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΑ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ


Securityreport.gr - Το απόλυτο περιοδικό για τα συστήματα ασφαλείας
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design