Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 187
securityreport e mag odhgos 2021
28 Μαΐου 2019 11:20

Λένε «όχι» στις κάμερες ασφαλείας στα σχολεία

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F4f5f8cc62285ec03ebd73ef7aad5d27c XL

Οι κάμερες ασφαλείας είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει πολλές φορές την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτές τις μέρες, είναι άλλη μία στιγμή που η Αρχή Προστασίας Δεδομένων εξετάζει το ενδεχόμενο τοποθέτησης καμερών

Οι κάμερες ασφαλείας είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει πολλές φορές την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτές τις μέρες, είναι άλλη μία στιγμή που η Αρχή Προστασίας Δεδομένων εξετάζει το ενδεχόμενο τοποθέτησης καμερών, όμως η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου εκφράζει την αντίθεσή της.

Αναλυτικά όσα υποστηρίζει η ΕΛΜΕ για το ενδεχόμενο:

«Τον τελευταίο καιρό, σε αρκετά σχολεία εξετάζεται το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν κάμερες ασφαλείας στον προαύλιο χώρο σε μια προσπάθεια να αποφευχθούν φθορές και βανδαλισμοί.

Το μέτρο αυτό είναι αντιπαιδαγωγικό, δεν αντιμετωπίζει ούτε το πρόβλημα των βανδαλισμών ούτε τους λόγους για τους οποίους γίνονται. Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων με οδηγία της επισημαίνει ότι η ύπαρξη καμερών σε σχολεία χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, αφού δεν είναι εύκολο να αξιολογηθούν οι συνέπειες στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και υπάρχει ο κίνδυνος να περιορισθεί η ανάπτυξη της έννοιας της ελευθερίας τους.

Επίσης, τονίζει ότι θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η αρχή της αναλογικότητας, η οποία επιβάλλει το μέτρο αυτό να είναι πρόσφορο και αναγκαίο σε σχέση µε τον επιδιωκόμενο σκοπό, ο οποίος θα πρέπει να µην μπορεί να επιτευχθεί µε ηπιότερα μέσα. Ως ηπιότερα νοούνται τα μέσα που είναι εξίσου αποτελεσματικά, αλλά λιγότερο επαχθή για το άτομο, π.χ. τακτικότεροι έλεγχοι από υπάρχον προσωπικό ασφαλείας, σύστημα συναγερμού στην είσοδο και την έξοδο κλειστών χώρων, καλύτερος φωτισμός κλπ.

Στην ίδια οδηγία αναφέρεται ότι η λειτουργία του συστήματος πρέπει να πραγματοποιείται κατ’ αρχήν δοκιμαστικά αφού προηγουμένως γνωστοποιηθεί στην Αρχή. Στη συνέχεια, πρέπει να αξιολογείται συνεχώς και να σταθμίζεται η αναγκαιότητά του. Τα στοιχεία πρέπει να είναι διαθέσιμα στην Αρχή και σε όσους δραστηριοποιούνται στο χώρο του σχολείου.

Εκτός από τις επιφυλάξεις που διαφαίνονται στις οδηγίες της Αρχής, επιστημονικές έρευνες για την χρήση καμερών ασφαλείας επιβεβαιώνουν ότι οι κάμερες αυτές καθαυτές δεν βοηθούν στην πρόληψη, στην εκδήλωση ή στην αντιμετώπιση ενεργειών που έχουν στόχο καταστροφή περιουσίας, κλοπές κ.λπ. και σίγουρα δεν αντιμετωπίζουν τους λόγους για τους οποίους κάποιος οδηγείται σε αυτές τις ενέργειες. Αυτός που θέλει να κάνει κάτι μετακινείται χωρικά, ώστε να μην βρίσκεται στην εμβέλεια της κάμερας και σπάνια αποτρέπεται εξαιτίας της ύπαρξή της.

Επιπλέον, λόγω της πληθώρας των δεδομένων που αποθηκεύονται προς επεξεργασία από το σύνολο των καμερών, είναι αδύνατη η έγκαιρη παρέμβαση. Κι αυτό επειδή οι κάμερες ασφαλείας καταγράφουν εικόνες από τους δημόσιους χώρους και μόνο δειγματοληπτικά παρακολουθούνται από το απαραίτητο προσωπικό.

Τέλος, όλοι γνωρίζουμε ότι οι μαθητές βρίσκονται στα προαύλια των σχολείων και κατά τις απογευματινές ώρες για να παίξουν, να αθληθούν και να συμμετέχουν σε άλλες δραστηριότητες καθώς σε πολλά μέρη δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι άθλησης και επαρκείς παιδικές χαρές κ.λπ.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, το ΔΣ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου ομόφωνα και κατηγορηματικά εκφράζει την αντίθεσή του σε οποιαδήποτε σκέψη για τοποθέτηση καμερών ή καταγραφικών συστημάτων σε χώρους όπου δραστηριοποιούνται ανήλικοι, εντός ή εκτός του διδακτικού ωραρίου και προτείνει:

Οι διευθυντές και οι σύλλογοι των σχολείων στα οποία τοποθετούν κάμερες να επανεξετάσουν το θέμα της λειτουργίας τους. Την αλλαγή του πλαισίου που έχει θεσπιστεί και επιτρέπει τη λειτουργία καμερών ασφαλείας σε σχολικούς χώρους.

Την πρόσληψη επαρκούς αριθμού μονίμων φυλάκων, για όλο το εικοσιτετράωρο.

Την τοποθέτηση συναγερμού και επαρκούς φωτισμού στα σχολεία.

Την ολοήμερη λειτουργία των σχολείων με εξειδικευμένο προσωπικό, ως αθλητικά και πολιτιστικά κέντρα της γειτονιάς για τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών.

Σχολεία με υπερμεγέθη τείχη, κάγκελα και κάμερες παντού προσομοιάζουν με φυλακές και καλλιεργούν αισθήματα αποστροφής στο σχολείο και θυμού στους μαθητές μας.»

 

 

πηγή:neakriti.gr

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Κυκλοφορεί το Security Report Απριλίου

    Κυκλοφορεί το Security Report Απριλίου

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Απριλίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές π...
  • Athens Electronix 2024

    Athens Electronix 2024

    Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε η Athens Electronix 2024, η μεγαλύτερη έκθεση της χρονιάς στην πρωτεύουσα, η οποία διοργανώθηκε από την Libra Press στον Πολυχώρο Εκδηλώσεων Δαΐς, στις 2 και 3 Μα...
  • Διευθυνσιοδοτούμενα συστήματα πυρανίχνευσης της Satel

    Διευθυνσιοδοτούμενα συστήματα πυρανίχνευσης της Satel

    Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε ένα ακόμα σεμινάριο που διοργάνωσε η ARK Academy στις εγκαταστάσεις της στον Ταύρο, την Πέμπτη, 29 Φεβρουαρίου, με θέμα τα συστήματα διευθυνσιοδοτούμενης πυρανίχνευ...
  • Πώς επηρεάζεται ο κατασκευαστικός τομέας από το AI;

    Πώς επηρεάζεται ο κατασκευαστικός τομέας από το AI;

    Ο κατασκευαστικός κλάδος, ακρογωνιαίος λίθος της αστικής ανάπτυξης και γενικότερα της οικονομίας, υφίσταται σημαντικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια. Στο επίκεντρο αυτών των αλλαγών, βρίσκεται για μ...
  • Lenkeng AV transmitters

    Lenkeng AV transmitters

    H Lenkeng ιδρύθηκε το 2004 στην Κίνα και είναι ένας από τους κορυφαίους παγκόσμιους κατασκευαστές συστημάτων video transmission, παράγοντας ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα, που ακολουθούν τα τελευ...