anga2023
DIGITAL TV 177
securityreport e mag odhgos 2021
25 Νοεμβρίου 2020 10:43

Λιγότεροι ευρωπαίοι αγοράζουν κλεψίτυπα ή έχουν πρόσβαση σε υλικό πειρατείας

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=file%3Dwp content%252Fuploads%252F2022%252F05%252Ff2dd7c50482050c51bf985ab71aba5ba XL

Λιγότεροι ευρωπαίοι αγοράζουν πλέον προϊόντα αντιγραφής ή έχουν πρόσβαση σε υλικό πειρατείας αλλά, την ίδια ώρα, σε ολόκληρη την ΕΕ, πάνω από το 1/3 των ερωτηθέντων παραδέχθηκαν, επίσης, πως αναρωτήθηκαν κάποια στιγμή στις αγορές τους εάν ένα προϊόν που είχαν προμηθευτεί ήταν πρωτότυπο, αυθεντικό ή όχι.

Λιγότεροι ευρωπαίοι αγοράζουν πλέον προϊόντα αντιγραφής ή έχουν πρόσβαση σε υλικό πειρατείας αλλά, την ίδια ώρα, σε ολόκληρη την ΕΕ, πάνω από το 1/3 των ερωτηθέντων παραδέχθηκαν, επίσης, πως αναρωτήθηκαν κάποια στιγμή στις αγορές τους εάν ένα προϊόν που είχαν προμηθευτεί ήταν πρωτότυπο, αυθεντικό ή όχι.

Αυτά είναι κάποια από τα συμπεράσματα της μελέτης που κυκλοφόρησε σήμερα από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) ενώ σε ό,τι αφορά στη χώρα μας προκύπτει ότι το 10% των Ελλήνων πολιτών αναφέρει ότι εν γνώσει του αγόρασε παραποιημένα προϊόντα μεσα στον τελευταίο χρόνο.

Ακόμη, το 6% των Ελλήνων πολιτών παραδέχονται ότι είχαν πρόσβαση σε διαδικτυακό περιεχόμενο μέσω παράνομων πηγών τον τελευταίο χρόνο ενώ, σε ολόκληρη την ΕΕ, περισσότεροι πλέον άνθρωποι δηλώνουν ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για περιεχόμενο που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στο διαδίκτυο, υπό την προϋπόθεση ότι η τιμή είναι λογική
Ακόμη, όπως προκύπτει από τη μελέτη, μόλις το 5% των Ευρωπαίων ισχυρίζεται ότι αγόρασε σκόπιμα παράνομα προϊόντα τους τελευταίους 12 μήνες, με μόλις το 8% να παραδέχεται ότι είχε αποκτήσει εσκεμμένη πρόσβαση σε online περιεχόμενο μέσω παράνομων πηγών κατά την ίδια περίοδο.

Πιο αναλυτικά τα στοιχεία για την Ελλάδα έχουν ως εξής:
– Στην Ελλάδα, το 10% ισχυρίζεται ότι αγόρασε σκόπιμα προϊόντα απομίμησης/αντιγραφής κατά τους τελευταίους 12 μήνες, που φανερώνει μείωση κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες από την τελευταία αντίστοιχη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το EUIPO το 2017.
– Το 6% των Ελλήνων πολιτών που ερωτήθηκαν παραδέχθηκαν ότι είχαν πρόσβαση σε περιεχόμενο από παράνομες διαδικτυακές πηγές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Σημαντική η συγκεκριμένη μείωση κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες από την τελευταία μελέτη του 2017 (12%).
– Ταυτόχρονα, 22% των Ελλήνων θεωρεί, μάλιστα, θεμιτή την αγορά παράνομου περιεχομένου από το διαδίκτυο εάν προορίζεται αποκλειστικά για προσωπική χρήση ( ήταν 34% το 2017).
Σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης, το 42% (ήταν μόλις 25% το 2017) των Ευρωπαίων έχουν πληρώσει για την πρόσβαση, τη λήψη ή τη ροή περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα από εταιρία που προσφέρει νόμιμές υπηρεσίες τους τελευταίους 12 μήνες, δείχνοντας μία αύξηση 17 ποσοστιαίων μονάδων από το 2017.
Στην Ελλάδα, το 31% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν πληρώσει για νόμιμο περιεχόμενο κατά το τελευταίο έτος, αύξηση 19 ποσοστιαίων μονάδων από το 2017. Σε χώρες όμως όπως είναι η Φινλανδία, η Δανία, η Ισπανία και η Πολωνία, σχεδόν το 1/2 των πολιτών αγοράζει μόνο νόμιμο περιεχόμενο από το διαδίκτυο.

Οι πιο νέοι παραδέχονται πιο εύκολα ότι αγοράζουν πλαστά προϊόντα

Συνολικά, τα 3/4 των Ευρωπαίων που ερωτήθηκαν αναφέρουν ότι η ποιότητα του νόμιμου ψηφιακού περιεχομένου έχει βελτιωθεί, με το 89% να δηλώνει ότι θα προτιμούσε να έχει καλύτερη πρόσβαση στο νόμιμο περιεχόμενο εάν η τιμή ήταν λογική.
Η έρευνα έδειξε ότι το 80% των Ευρωπαίων είχαν γενικά καλή κατανόηση των πτυχών της διανοητικής ιδιοκτησίας, οι περισσότεροι δηλαδή είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσουν παραποιημένα αγαθά ή να κατεβάσουν παράνομα ψηφιακό υλικό.
Υπάρχουν επίσης ενδείξεις σύνδεσης μεταξύ της συμπεριφοράς των καταναλωτών και του φαινομένου της αντιγραφής/πειρατείας – το 30% των Ευρωπαίων που είχαν σκόπιμα πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο αγόρασαν επίσης και προϊόντα αντιγραφής εκτός διαδικτύου.
Σε ολόκληρη την ΕΕ, πάνω από το 1/3 των ερωτηθέντων παραδέχθηκαν, επίσης, πως αναρωτήθηκαν κάποια στιγμή στις αγορές τους εάν ένα προϊόν που είχαν προμηθευτεί ήταν πρωτότυπο, αυθεντικό ή όχι.
Όσο για τους νεότερους, φαίνεται ότι είναι πιο πιθανό να παραδεχθούν ότι έχουν αγοράσει πλαστά/παραποιημένα προϊόντα ή ότι έχουν πρόσβαση σε πειρατικό διαδικτυακό περιεχόμενο. Το 10% των ατόμων ηλικίας μεταξύ 15 και 24 ετών παραδέχθηκαν ότι αγόρασαν εν γνώσει τους παραποιημένα/πλαστά προϊόντα τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ το 23% δήλωσαν ότι είχαν αποκτήσει πρόσβαση και σκόπιμα είχαν κατεβάσει ή μεταδώσει περιεχόμενο από παράνομες πηγές.

Ο εκτελεστικός διευθυντής του EUIPO, Christian Archambeau, δήλωσε: «Η τελευταία μας μελέτη δείχνει ότι όσο περισσότερο οι άνθρωποι κατανοούν τη σημασία της διανοητικής ιδιοκτησία, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να την παραβιάζουν, με τους Ευρωπαίους να έχουν πλέον διπλάσιες πιθανότητες να πουν ότι από τη διανοητική, η πνευματική ιδιοκτησία στηρίζει τους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς από όσο μπορούσαν πριν από τρία χρόνια. Αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και καταδεικνύει τη σημασία της ευαισθητοποίησης σχετικά με την αξία της διανοητικής ιδιοκτησίας σε επίπεδο πολιτών».
Σημειώνεται τέλος ότι η μελέτη βασίστηκε σε ποσοτική έρευνα πεδίου με απαντήσεις 25.636 κατοίκων της ΕΕ, ηλικίας από 15 ετών και άνω, η οποία αφορούσε τη στάση και τη συμπεριφορά τους σχετικά με την αντίληψή τους για τη διανοητική ιδιοκτησία.

 

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, τεύχος Ιουνίου 2023

    Security Report, τεύχος Ιουνίου 2023

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιουνίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές πο...
  • Συστήματα ασφαλείας και Υπηρεσίες ασφαλείας σε Φωτοβολταϊκά Πάρκα

    Συστήματα ασφαλείας και Υπηρεσίες ασφαλείας σε Φωτοβολταϊκά Πάρκα

    Τα φωτοβολταϊκά πάρκα είναι εκείνες οι εγκαταστάσεις που βρίσκονται συνήθως απομονωμένες στη μέση μεγάλων γεωγραφικών περιοχών και που φιλοξενούν τεράστιο εξοπλισμό από τεχνητά πάνελ με στόχο τη δ...
  • Η G.I. Security στο “The Security Event 2023”!

    Η G.I. Security στο “The Security Event 2023”!

    Πιστή στον στόχο της, που δεν είναι άλλος από την παροχή υπηρεσιών και προϊόντων υψηλής ποιότητας και ασφάλειας στους συνεργάτες της, η G.I. Security ταξίδεψε στο Birmingham στην Αγγλία για την έκ...
  • Επαγγελματικές λύσεις της Blue Technologies

    Επαγγελματικές λύσεις της Blue Technologies

    Η εξέλιξη των τηλεφωνικών συστημάτων είναι πολύ μεγάλη τα τελευταία χρόνια και αναδεικνύει τη σημασία της απλοποιημένης εταιρικής επικοινωνίας. Έτσι, ολοένα και περισσότερες μικρές και μεγάλες επι...
  • DSC PowerG

    DSC PowerG

    Σήμερα, η ασύρματη επικοινωνία είναι μέρος της καθημερινής ζωής. Οι χρήστες χρησιμοποιούν και εμπιστεύονται τις ασύρματες συσκευές στο σπίτι και την εργασία τους. Η τάση αυτή φαίνεται να επικρατεί...
  • Ultra Comelit

    Ultra Comelit

    Η Ultra είναι μια πολυμορφική, ανθεκτική και πρωτοποριακή μπουτονιέρα, με διάφορες επιλογές διαμόρφωσης. Είναι φτιαγμένη από τα καλύτερα υλικά, επιλεγμένα μετά από μελέτες και ελέγχους αντοχής σε ...
  • Dahua AirShield

    Dahua AirShield

    Η διαχείριση ενός ισχυρού συστήματος παρακολούθησης δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση – και σε αρκετές περιπτώσεις – παρουσιάζει προκλήσεις στους περισσότερους χρήστες σήμερα. Πριν από μερικούς μήνες...
  • Ajax Systems

    Ajax Systems

    Τις πρόσφατες επιτυχημένες εγκαταστάσεις ολοκληρωμένων συστημάτων ασφαλείας σε μεγάλες εκτάσεις καλλιέργειας μανιταριών περιέγραψε πρόσφατα η Ajax Systems. Παρότι πολλά έχουν γραφτεί για την περιμ...
  • Hikvision PanoVu

    Hikvision PanoVu

    Ο σχεδιασμός εφαρμογών βιντεοεπιτήρησης έχει γίνει πιο περίπλοκος, ειδικά σε μεγάλες περιοχές, όπως είναι οι δημόσιες πλατείες, τα ποδοσφαιρικά γήπεδα, τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα, τα αεροδρόμι...
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΑ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ


Securityreport.gr - Το απόλυτο περιοδικό για τα συστήματα ασφαλείας
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design