Skip to main content
DIGITAL TV 183
securityreport e mag odhgos 2021
1 Νοεμβρίου 2021 11:47

Μήπως τελικά εσύ, ο καταναλωτής, είσαι αυτός που πληρώνει τα λύτρα από τις επιθέσεις τύπου ransomware;

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=file%3Dwp content%252Fuploads%252F2022%252F05%252Fcdf436a00a8f62c4cb72b2c3e78336f2 XL

Σύμφωνα με τον Tony Anscombe, τον επικεφαλής για την ενημέρωση κοινού σε θέματα ασφάλειας στην παγκόσμια εταιρεία κυβερνοασφάλειας ESET, η απάντηση στο ερώτημα είναι: “μάλλον ναι”. Στο άρθρο του, ο Tony Anscombe από την ESET, μιλά για το ποιος πληρώνει τελικά τα λύτρα όταν κυβερνοεγκληματίες που έκλεψαν ή μπλόκαραν πολύτιμα στοιχεία και δεδομένα από τα συστήματα των επιχειρήσεων, τις εκβιάζουν και τελικά οι επιχειρήσεις ενδίδουν και πληρώνουν το ποσό.

Σύμφωνα με τον Tony Anscombe, τον επικεφαλής για την ενημέρωση κοινού σε θέματα ασφάλειας στην παγκόσμια εταιρεία κυβερνοασφάλειας ESET, η απάντηση στο ερώτημα είναι: “μάλλον ναι”.

Στο άρθρο του, ο Tony Anscombe από την ESET, μιλά για το ποιος πληρώνει τελικά τα λύτρα όταν κυβερνοεγκληματίες που έκλεψαν ή μπλόκαραν πολύτιμα στοιχεία και δεδομένα από τα συστήματα των επιχειρήσεων, τις εκβιάζουν και τελικά οι επιχειρήσεις ενδίδουν και πληρώνουν το ποσό.

Αυτές οι επιθέσεις λέγονται επιθέσεις τύπου ransomware όπου “ransom” σημαίνει “λύτρα”.

Φανταστείτε μόνο για μια στιγμή, λέει ο Anscombe,  ότι πηγαίνετε στο κατάστημα για να αγοράσετε κάτι για 100 ευρώ. Ανάλογα με το πού βρίσκεστε στον κόσμο, ο φόρος επί των πωλήσεων μπορεί να χρειαστεί να προστεθεί στο ταμείο και η απόδειξη αγοράς σας θα εμφανίζει 100 ευρώ για τα αγαθά και ίσως συν 10 ευρώ για τον φόρο, σύνολο 110 ευρώ.

Η εταιρεία που πουλάει το προϊόν πρέπει να έχει κέρδος και να καλύψει τα έξοδά της, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν αμοιβές προσωπικού, έξοδα για τις εγκαταστάσεις, την ασφάλιση, τη μεταφορά και πολλά άλλα που σχετίζονται με τη λειτουργία της.

Όταν, όμως, μια εταιρεία έχει πέσει θύμα επίθεσης ransomware και έχει αποφασίσει να πληρώσει λύτρα στους κυβερνοεγκληματίες για να ανακτήσει την πρόσβαση στα συστήματα της ή για να μη διαρρεύσουν τα δεδομένα δημόσια ή για να μην πουληθούν τα δεδομένα της στο dark web, αυτό θεωρείται κόστος επιχειρηματικής δραστηριότητας και είναι ένα κόστος που θα πρέπει να ενσωματωθεί στην τελική τιμή του προϊόντος ή των υπηρεσιών της που πληρώνεται από τους πελάτες.

Τι θα σκεφτόσασταν, λοιπόν, εάν στην απόδειξη για την αγορά που κάνατε βλέπατε ότι η εταιρεία χρηματοδοτεί κατά κάποιον τρόπο το κυβερνοέγκλημα με τον εξής τρόπο: προϊόν 100 ευρώ, φόρος 10 ευρώ, δωρεά στους κυβερνοεγκληματίες 2,50 ευρώ; “Υποψιάζομαι, και ελπίζω, ότι θα αμφισβητούσατε τη χρέωση και θα αντιδρούσατε. Εγώ, πάντως, θα το έκανα.” λέει ο Tony Anscombe της παγκόσμιας εταιρείας κυβερνοασφάλειας.

Βέβαια, πιθανά οι εταιρείες να απαντούσαν: “Δεν πειράζει, είμαστε ασφαλισμένοι για κινδύνους κυβερνοασφάλειας και η ασφαλιστική μας θα πληρώσει το μεγαλύτερο μέρος των λύτρων”. Αυτό μπορεί κάλλιστα να ισχύει, αλλά η εταιρεία πρέπει να πληρώσει την ασφαλιστική εταιρεία που εργάζεται με βάση την πιθανότητα κινδύνου όταν χρεώνει ασφάλιστρο.

Εάν, δηλαδή, οι ασφαλιστικές εταιρείες ασφαλίζουν 10 εταιρείες και από αυτές η μία στις 10 πέφτει θύμα επίθεσης ransomware, τότε η απόδειξη από μία από αυτές τις 10 εταιρείες θα δείχνει τη συναλλαγή των 100 ευρώ, 10 ευρώ φόρο, συν μια δωρεά 2,5 ευρώ στους κυβερνοεγκληματίες, που καταβλήθηκε μέσω της ασφαλιστικής εταιρείας. Τα χρήματα για την πληρωμή των λύτρων προέρχονται τελικά από εσάς, τον καταναλωτή.

Σύμφωνα με άρθρο του The Hill, απαντώντας σε ερώτηση της γερουσιαστή Mazie Hirono των ΗΠΑ, ο βοηθός διευθυντή στο τμήμα κυβερνοεγκλήματος του FBI, Bryan Vorndran, δήλωσε ότι “γνώμη μας είναι ότι η λύση δεν είναι να απαγορεύσουμε στις επιχειρήσεις που πέφτουν θύμα ransomware να πληρώνουν τα λύτρα”. Γιατί πιθανά, εκείνες θα πληρώσουν τελικά τα λύτρα κρυφά χωρίς να αναφέρουν στις αρχές το γεγονός της κυβερνοεπίθεσης. Προφανώς για αυτό και η Επιτροπή Δικαιοσύνης της Γερουσίας φαίνεται να προτείνει ως λύση το να ενθαρρύνονται οι επιχειρήσεις να αναφέρουν τέτοιες επιθέσεις στις Αρχές και όχι να τους επιβληθεί η απαγόρευση της πληρωμής των λύτρων.

Υπάρχουν πολλά ερωτήματα γύρω από το συγκεκριμένο θέμα, και ένα είναι το βέβαιο: η διαμάχη σχετικά με το αν θα πρέπει να πληρώνουμε ή όχι τις απαιτήσεις για λύτρα για επιθέσεις τύπου ransomware σε καμία περίπτωση δεν έχει ολοκληρωθεί. Αυτό είναι βέβαια θετικό – γιατί με τη συζήτηση και τις διαφορετικές απόψεις θα προκύψει ένα πιο ασφαλές συμπέρασμα.

Και μέχρι τότε, όμως, είναι πιθανό εμείς οι καταναλωτές να δούμε τις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών να αυξάνονται προκειμένου οι εταιρείες να συνεχίσουν να πληρώνουν λύτρα στους εκβιαστές, είτε απευθείας είτε μέσω των ασφαλιστικών εταιρειών τους.

“Σας αφήνω με τα λόγια της Μάργκαρετ Θάτσερ, στις 14 Οκτωβρίου 1988” καταλήγει ο ειδικός της ESET:  “Όταν υποκύπτετε στις απαιτήσεις των τρομοκρατών, γεννάτε περισσότερη τρομοκρατία”.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, τεύχος Δεκεμβρίου 2023

    Security Report, τεύχος Δεκεμβρίου 2023

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Δεκεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος, θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμ...
  • Υβριδικά συστήματα συναγερμού

    Υβριδικά συστήματα συναγερμού

    Σε μια εποχή όπου η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχικό μέλημα των ανθρώπων παγκοσμίως, τα υβριδικά συστήματα συναγερμού έχουν αναδειχθεί σε ένα ζωτικό εργαλείο για την προστασία κατοικιών, επιχειρήσεων ...
  • Ajax Special Event

    Ajax Special Event

    Το 5ο κατά σειρά εικονικό event της Ajax Systems ολοκληρώθηκε με τεράστια επιτυχία στις 20 Οκτωβρίου του 2023! Για μία ακόμα χρονιά, η εταιρεία άνοιξε τα χαρτιά της ανακοινώνοντας νέες αλλαγές στο...
  • Hikvision Smart IPC κάμερες

    Hikvision Smart IPC κάμερες

    H Hikvision παρουσίασε πρόσφατα νέα μοντέλα δικτυακών καμερών Smart IPC, τα οποία υποστηρίζουν πολλαπλές «έξυπνες» λειτουργίες, ενώ διαθέτουν και πολλά νέα μοναδικά χαρακτηριστικά, που τις καθιστο...
  • Comelit Vedo

    Comelit Vedo

    Το Vedo δεν είναι απλώς ένα σύστημα συναγερμού. Αντιπροσωπεύει την επανάσταση στην τεχνολογία, στην αποτελεσματική ασφάλεια και την απλότητα στον προγραμματισμό. Η εγκατάσταση του Vedo γίνεται πολ...
  • Συνέντευξη με τον Άλκη Ζαμπετάκη, IP Surveillance Product Manager της CPI SA

    Συνέντευξη με τον Άλκη Ζαμπετάκη, IP Surveillance Product Manager της CPI SA

    Από την ίδρυσή της το 1990, αποστολή της CPI ήταν μέσα από προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας να ενισχύσει τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, βελτιώνοντας την παραγωγικότητα και την ανταγωνι...