Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
5 Νοεμβρίου 2018 14:42

Οι άνθρωποι έχουν χάσει τον έλεγχο των προσωπικών τους δεδομένων

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F97265d611112f62091db7c81d53fbd7b XL

Από τις διευθύνσεις email μέχρι τους αριθμούς των κινητών μας τηλεφώνων και από τους χώρους εργασίας μας μέχρι τις ημερομηνίες γεννήσεώς μας, υπάρχει ένας..

Από τις διευθύνσεις email μέχρι τους αριθμούς των κινητών μας τηλεφώνων και από τους χώρους εργασίας μας μέχρι τις ημερομηνίες γεννήσεώς μας, υπάρχει ένας τεράστιος όγκος πληροφοριών για εμάς στο online περιβάλλον. Οι Ευρωπαίοι έχουν χάσει την αίσθηση του βαθμού στον οποίο έχουν διαδοθεί τα προσωπικά τους δεδομένα. Δεν γνωρίζουν ποιες εταιρείες ή πλατφόρμες διαθέτουν πληροφορίες για την ταυτότητά τους ή ακόμα και τι υπάρχει στο διαδίκτυο για τα παιδιά τους. Αυτό είναι ένα από τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στο Kaspersky Next, το συνέδριο που διοργάνωσε η Kaspersky Lab στη Βαρκελώνη από τις 29 έως τις 31 Οκτωβρίου και στο οποίο συμμετείχαν κορυφαίοι ειδικοί του κυβερνοχώρου. Με στόχο την επίλυση του παραπάνω ζητήματος το incubator για start-ups της εταιρείας παρουσιάζει μία δοκιμαστική έκδοση της υπηρεσίας Audit Privacy, ειδικά σχεδιασμένη για να παρέχει στους καταναλωτές έναν τρόπο να μάθουν τι πληροφορίες υπάρχουν για αυτούς στο διαδίκτυο.

Από έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 7.000 Ευρωπαίους καταναλωτές, η Kaspersky Lab παρατήρησε ότι μία απώλεια προσωπικών δεδομένων είναι κάτι που αγχώνει την πλειονότητα των Ευρωπαίων. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές αιτίες γι’ αυτό, με τα ευρήματα να καταδεικνύουν ότι το 64% των πολιτών δεν γνωρίζει που αποθηκεύονται τα διαδικτυακά του δεδομένα. Ίσως ακόμα χειρότερο είναι ότι το 39% των γονέων δεν γνωρίζει τι προσωπικά δεδομένα μοιράζονται τα παιδιά του online.

Η έρευνα της Kaspersky Lab δείχνει ότι οι καταναλωτές νοιάζονται για την τύχη των πληροφοριών τους, μάλιστα το 88% ενδιαφέρεται εάν τα δεδομένα του χρησιμοποιούνται παράνομα. Επιπλέον, το 57% των χρηστών αγχώνεται ή και φοβάται πιθανή υποκλοπή των προσωπικών οικονομικών του δεδομένων. Συγκεκριμένα, μόνο το 45% των ερωτηθέντων εμπιστεύεται τις μεγάλες επιχειρήσεις να φροντίζουν τα δεδομένα του και μόνο το 36% πιστεύει ότι τα δεδομένα του είναι ασφαλή σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης.

Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές δεν βοηθούν πολύ τον εαυτό τους και ένας ανησυχητικός αριθμός ερωτηθέντων αντιμετωπίζει και τα πιο απλά πράγματα με τον λάθος τρόπο. Ένας στους πέντε (20%) δεν προστατεύει με κωδικό πρόσβασης το Wi-Fi, το 31% συμφωνεί με τη δήλωση «Δεν ενημερώνω ποτέ τις επιλογές ασφαλείας στο Wi-Fi router μου» και το 30% παραδέχθηκε ότι δεν προστατεύει τις συσκευές του με λογισμικό ασφαλείας.

Φυσικά, ακόμη και όταν οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές έχουν βάλει κάποια εμπόδια, οι κοινές ανθρώπινες συμπεριφορές μπορούν να τα καταστήσουν άχρηστα. Οι επιχειρήσεις που προστατεύουν με ευλάβεια τα προσωπικά δεδομένα, δεν μπορούν να αποτρέψουν τους χρήστες από το να προβαίνουν σε επικίνδυνη διαδικτυακή δραστηριότητα, όπως το να έχουν τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε πολλούς λογαριασμούς, να μοιράζονται τους κωδικούς τους με άλλους, να χρησιμοποιούν προβλέψιμους κωδικούς πρόσβασης ή να μην ασφαλίζουν τα router τους.

Γιατί λοιπόν οι άνθρωποι χάνουν τόσο γρήγορα τον έλεγχο των προσωπικών τους δεδομένων; Αυτό, καθώς και πολλές άλλες ερωτήσεις σχετικά με το ζήτημα της ιδιωτικής ζωής, συζητήθηκαν λεπτομερώς σε ένα πάνελ με τίτλο «Η τιμή της ιδιωτικότητας στην εποχή του απλόχερου διαμοιρασμού δεδομένων» στο συνέδριο Kaspersky Next στη Βαρκελώνη. Ο Marco Preuss (Διευθυντής στο Ευρωπαϊκό τμήμα της GReAT, Kaspersky), η Eva Galperin (CEO της EFF) και η Nevena Ruzic (Επικεφαλής συμμόρφωσης στο γραφείο του Επιτρόπου Πληροφόρησης της Σερβία) μοιράστηκαν την τεχνογνωσία τους σχετικά με το θέμα.

Η Nevena Ruzic, Επικεφαλής συμμόρφωσης στο γραφείο του Επιτρόπου Πληροφόρησης της Σερβία, σχολίασε: «Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου η προσωπικότητά μας είναι πολύ πιο εκτεθειμένη στο online περιβάλλον από ό,τι εκτός σύνδεσης και ο λόγος για αυτό είναι ότι είμαστε αφελείς να πιστεύουμε ότι οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που χρησιμοποιούμε είναι «δωρεάν». Παρότι, ως χρήστες του διαδικτύου, πρέπει να είμαστε πιο ενημερωμένοι για το πού παρέχουμε τα δεδομένα μας, οι οργανισμοί που επεξεργάζονται τα δεδομένα μας έχουν το καθήκον να το κάνουν τηρώντας όχι μόνο τους νομικούς κανόνες, αλλά και τους κανόνες ηθικής».

Επίσης, ο Marco Preuss, επικεφαλής της παγκόσμιας ομάδας έρευνας και ανάλυσης της Kaspersky στην Ευρώπη, τοποθετήθηκε λέγοντας: «Οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι πρέπει να προστατεύσουν τα δικά τους δεδομένα, διότι αν δεν το κάνουν μπορεί να είναι καταστροφικό. Εάν τα δεδομένα σας κλαπούν, μπορείτε να χάσετε χρήματα, να κληθείτε να αποπληρώσετε ένα χρέος που σας έχει περάσει κάποιος άγνωστος, η φήμη σας μπορεί να καταστραφεί, μπορεί ακόμη και να κατηγορηθείτε για κάποιο έγκλημα. Οι πληροφορίες σας μπορούν να πωληθούν και τα χρήματα αυτά χρησιμοποιούνται για να χρηματοδοτήσουν εγκληματικές πράξεις».

https://www.protothema.gr/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιούλιος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιουλίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές πο...
Έλεγχος πρόσβασης με Akuvox
Η PartnerNET με περισσότερα από 25 χρόνια εμπειρίας στον ICT κλάδο, είναι ο επίσημος διανομέας της Akuvox Company και παρουσιάζει τις έξυπνες λύσεις πρόσβασης και ενδοεπικοινωνίας σε σπίτια, κτίρι...
Η αποθήκευση δεδομένων παρακολούθησης «γίνεται» έξυπνη!
Η τεχνητή νοημοσύνη φέρνει επανάσταση στον τρόπο αποθήκευσης και διαχείρισης των όλο αυξανόμενων δεδομένων παρακολούθησης. Οι μέρες της απλής εγγραφής και αναθεώρησης των πλάνων βίντεο που παράγου...
Κάμερες αντιεκρηκτικού τύπου
Πυρηνικά και πετροχημικά εργοστάσια, τηλεπικοινωνιακοί σταθμοί και αποθήκες εκρηκτικών είναι μόνο μερικοί από τους βιομηχανικούς χώρους και τις κρίσιμες υποδομές που ενέχουν πολλές προκλήσεις, ακό...
Red Dot για την Ajax Systems
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Ajax Systems κατακτά τα πρώτα βραβεία Red Dot σε Ασφάλεια και Οικιακό Αυτοματισμό! Φέτος, τα προϊόντα συναγερμού και έξυπνου αυτοματισμού της εταιρείας έλαβαν...
Οι μεγαλύτερες τάσεις CCTV για το 2024
Στον κόσμο της βιντεοεπιτήρησης παρατηρείται ραγδαία εξέλιξη την τελευταία δεκαετία, με τις καινοτομίες στην τεχνολογία να έχουν διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο στην εν λόγω ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, ο το...
Μέτρα προστασίας για τα Data Centers
Τα κέντρα δεδομένων ή αλλιώς Data Centers, όπου φιλοξενείται εξοπλισμός υψηλής αξίας, όπως υπολογιστές, servers, αποθηκευτικά μέσα και άλλες δικτυακές συσκευές, πλέον θεωρούνται κινητήριος μοχλός ...
Hikvision 2-wire HD Apartment
Η λύση 2-wire HD Apartment αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους αναζητούν ένα υψηλής ποιότητας και αξιόπιστο σύστημα θυροτηλεφώνου για αντικατάσταση ενός παλαιού συστήματος με χρήση των υπαρχ...
Πρωτοποριακή υπεροχή στα συστήματα επικοινωνίας Rakson A.E.
Έχοντας ιδρυθεί πριν από 70 χρόνια, η Golmar είναι πρωτοπόρα στην παγκόσμια αγορά, αφήνοντας ένα ανεξίτηλο σημάδι στο τοπίο των συστημάτων ενδοεπικοινωνίας. O αποκλειστικός συνεργάτης στην Ελλάδα ...
TP-Link Omada EAP215-Bridge
Το TP-Link Omada EAP215-Bridge kit αποτελεί την ιδανική λύση για την εγκατάσταση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης σε απομακρυσμένες περιοχές, παρέχοντας αξιόπιστη ασύρματη σύνδεση με μεγάλη εμβέλεια πο...