DIABASTE DWREAN SEC 134
techmail
DIGITAL TV 173
securityreport e mag odhgos 2021
4 Απριλίου 2022 11:09

Πέντε συμβουλές προς τις μικρές επιχειρήσεις προκειμένου να διασφαλίσουν τόσο την προστασία των πελατών όσο και τη δική τους από τις διαδικτυακές απάτες

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=file%3Dwp content%252Fuploads%252F2022%252F05%252F957ef3470992ec0785a068521243adc9 XL

«Κι άλλο πακέτο; Μα τι παρήγγειλα πάλι;» ή “Πότε θα παραλάβω το δέμα μου;” – τέτοιου είδους ερωτήματα μοιάζουν πλέον πολύ συνηθισμένα σε πολλά νοικοκυριά τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς οι καταναλωτές διαφοροποίησαν τις αγοραστικές τους συνήθειες και στράφηκαν πιο δυναμικά προς τα ψηφιακά κανάλια.

«Κι άλλο πακέτο; Μα τι παρήγγειλα πάλι;» ή “Πότε θα παραλάβω το δέμα μου;” – τέτοιου είδους ερωτήματα μοιάζουν πλέον πολύ συνηθισμένα σε πολλά νοικοκυριά τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς οι καταναλωτές διαφοροποίησαν τις αγοραστικές τους συνήθειες και στράφηκαν πιο δυναμικά προς τα ψηφιακά κανάλια.

Σύμφωνα με την έκθεση ‘European E-Commerce Report 2021’, η οποία δημοσιεύθηκε από το Ecommerce Europe και το EuroCommerce, η Ελλάδα σημείωσε αύξηση 77% στον ρυθμό ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, την υψηλότερη ετήσια αύξηση στην Ευρώπη το 2020, εκτιμώντας κιόλας ότι τουλάχιστον το 63% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου θα έκανε online αγορές αγαθών ή υπηρεσιών εντός του 2021. Τέσσερις στους 10 εγχώριους e-shoppers πραγματοποίησαν περισσότερες από πέντε αγορές/παραγγελίες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Ελληνική Στατιστική Αρχή τον Δεκέμβριο του 2021, καταδεικνύοντας την αυξανόμενη τοπική διείσδυση του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών αγορών. Με δεδομένη πλέον τη σταθερή άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι λογικό να αυξάνονται αντίστοιχα οι απειλές ψηφιακής απάτης. Καθώς οι καταναλωτές εμπλέκονται ολοένα και πιο ενεργά σε διαδικτυακές δραστηριότητες, οι επιτήδειοι καραδοκούν και έχουν προσαρμόσει ανάλογα τις τεχνικές και τις μεθόδους τους με στόχο τη δόλια απόσπαση χρημάτων σε δημοφιλή περιβάλλοντα.

Ωστόσο, πολλοί καταναλωτές δεν έχουν κατά νου την ασφάλεια των συναλλαγών τους κάθε φορά που προβαίνουν σε μία αγορά στο διαδίκτυο. Βασίζονται κυρίως στον εκάστοτε έμπορο για να ολοκληρώσει την εκάστοτε συναλλαγή και να διατηρήσει ασφαλή τα οικονομικά και προσωπικά τους στοιχεία ως μέρος της διαδικασίας, χωρίς να δίνουν τη δέουσα σημασία σε βασικά βήματα προστασίας. Στην περίπτωση, μάλιστα, που ένας καταναλωτής καταλήξει τελικά θύμα απάτης, είναι σχεδόν σίγουρο ότι ο έμπορος θα έχει χάσει έναν πελάτη μια για πάντα.

Στην πραγματικότητα, όμως, λίγες είναι οι επιχειρήσεις εκείνες που ασχολούνται διεξοδικά με τους υφιστάμενους κινδύνους και την ορθή διαχείριση κακόβουλων περιστατικών. Ταυτόχρονα, πολλοί επιχειρηματίες αγωνίζονται να συμβαδίσουν με τις όλο και πιο εξελιγμένες απειλές και μορφές απάτης, καθώς και με την ανάγκη να διατηρήσουν τη λειτουργία της δραστηριότητάς τους σε βιώσιμο επίπεδο με ανοδικές τάσεις.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη από το Ινστιτούτο Ponemon και την PayPal σχετικά με το πραγματικό κόστος των περιστατικών απάτης[3], πολλοί οργανισμοί πασχίζουν να προστατεύσουν την επιχείρησή τους από τυχόν διαδικτυακές δόλιες συναλλαγές. Ανάμεσα στα περισσότερα από 600 στελέχη που συμμετείχαν στην εν λόγω έρευνα, το 65% επεσήμανε την αύξηση του βαθμού πολυπλοκότητας ως την πλέον σημαντική πρόκληση που αντιμετωπίζουν αναφορικά με τον μετριασμό της ψηφιακής οικονομικής απάτης. Σε τοπικό επίπεδο, φαίνεται να ισχύει κάτι ανάλογο, ενώ οι τράπεζες μαζί με άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να παρέχουν συνεχή ενημέρωση για την υποστήριξη των πελατών τους ενάντια στη λαίλαπα των πιο «σοφιστικέ» κακόβουλων επιθέσεων. Αυτή η δυσκολία αγγίζει πλέον συχνά τα όρια της αγανάκτησης, με γνώμονα την επιτακτική ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό και εξαιτίας των προκλήσεων που επέφερε η πανδημία της Covid-19. Όπως δείχνει η διεθνής αυτή μελέτη, ενώ οι οργανισμοί αναγνωρίζουν τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού για να παραμείνουν στο προσκήνιο με ανταγωνιστική διάθεση, το 81% των ερωτηθέντων στην έρευνα ανέφερε ότι, λόγω της νέας αυτής συνθήκης, έχουν καταστεί πιο ευάλωτοι απέναντι σε κάθε μορφή ηλεκτρονικής απάτης.

Τι είναι σε θέση να κάνουν οι έμποροι προκειμένου να προστατεύσουν τους πελάτες και τις ίδιες τις επιχειρήσεις τους;

Ευτυχώς, υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις δύνανται να καταπολεμήσουν την αύξηση της απάτης και να διαφυλάξουν την ασφάλεια τόσο των πελατών τους όσο και της δικής τους επιχείρησης.

  1. Επικεντρωθείτε στην πρόληψη της απάτης που σχετίζεται με αντιστροφές χρέωσης

Οι αντιστροφές χρεώσεων αποτελούν συχνά ένα από τα αναμενόμενα κόστη της επιχειρηματικής δραστηριότητας, εντούτοις η εμφάνιση προκλήσεων στη διαδικασία αποστολής και εφοδιασμού εν μέσω της πανδημίας, καθώς και οι περιορισμοί στις μετακινήσεις, οδήγησαν σε ακόμη μεγαλύτερο αριθμό αντιστροφών χρεώσεων. Ενώ πολλές από αυτές ήταν απόλυτα νόμιμες, δεν έλειπαν εκείνες που ήταν αποτέλεσμα ανέντιμης δραστηριότητας και ψευδών αξιώσεων. Οι λύσεις προστασίας από αντιστροφές χρέωσης μπορούν κάλλιστα να βοηθήσουν μια επιχείρηση να διαχειριστεί αυτόματα τις αμφισβητήσεις συναλλαγών και λοιπές διαφωνίες και αντιπαραθέσεις, ανακτώντας παράλληλα πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Οι επιχειρήσεις οφείλουν επίσης να εφαρμόζουν ισχυρές μεθόδους επαλήθευσης που μπορούν να ελέγχουν εάν τα στοιχεία χρέωσης που εισάγει ένας πελάτης ταιριάζουν, για παράδειγμα, με τα δεδομένα του αρχείου της εταιρείας έκδοσης, καθώς και αυτοματοποιημένα μηνύματα που επισημαίνουν ασυνήθιστες ή περίεργες παραγγελίες, όπως μια παραγγελία με ιδιαίτερα υψηλή ποσότητα του ίδιου προϊόντος.

  1. Χρησιμοποιήστε τη μηχανική μάθηση (machine learning)

Οι επιχειρήσεις προτείνεται να αξιοποιήσουν τη μηχανική μάθηση για να διευκολύνουν τον εντοπισμό και τον περιορισμό της απάτης σε πραγματικό χρόνο. Πολλά εργαλεία στην αγορά παρέχουν επίσης στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τις σχετικές λύσεις για την αντιμετώπιση της απάτης με βάση τις ίδιες τις ανάγκες τους. Αυτό βοηθά τους εμπόρους να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς και στις νέες αγοραστικές συμπεριφορές με γρήγορο και εύστροφο τρόπο. Όπως έδειξαν οι δύσκολες καταστάσεις των τελευταίων ετών, μπορεί να έρθουν τα πάνω κάτω στον κόσμο και τη ζωή μας μέσα σε μια μόλις στιγμή.

  1. Να είστε ανοιχτοί σε συνεργασίες

Η διαδικασία προστασίας από απάτες δεν πρέπει να γίνεται σε καθεστώς απομόνωσης. Η ιεράρχηση της προστασίας των ηλεκτρονικών συναλλαγών απαιτεί τεχνογνωσία και καλό θα είναι να γίνεται από το εξειδικευμένο προσωπικό της επιχείρησης σε άμεση συνεργασία με τους ειδικούς του συγκεκριμένου κλάδου. Η σύμπραξη αυτή μπορεί να βελτιώσει τον χρόνο εντοπισμού ύποπτων ενεργειών, μειώνοντας ουσιαστικά το οικονομικό κόστος και τις επιπτώσεις στην εικόνα της επιχείρησης.

  1. Να έχετε ανοιχτά τα αυτιά σας

Να προσφέρετε τη δυνατότητα ενός ειδικού forum ή άλλου καναλιού επικοινωνίας, όπου οι πελάτες να αναφέρουν ύποπτη συμπεριφορά ή περιστατικά υπό αμφισβήτηση στην πλατφόρμα σας. Αρκετές και διαφορετικές μορφές απάτης εντοπίζονται συχνά μέσω της κατάθεσης εμπειριών ή συμβουλών από την πλευρά των πελατών, επομένως βεβαιωθείτε ότι διαθέτουν όντως μία εύκολη δίοδο για να αναφέρουν τυχόν ζητήματα που προκαλούν ανησυχία και χρήζουν εξέτασης.

  1. Να παραμένετε σε εγρήγορση

Τέλος, το πιο σημαντικό είναι να αντιληφθείτε ότι οι κακοί ηθοποιοί και οι απατεώνες αποτελούν μία σταθερά και πάντοτε θα βρίσκουν τρόπο να εξελίσσουν τις τεχνικές τους για να αποφεύγουν και να ξεγελούν τα όποια συστήματα άμυνας. Μην αμελείτε να ενημερώνεστε τακτικά για τις τελευταίες τάσεις και εξελίξεις σε επίπεδο τακτικής και να έχετε υπόψη σας ότι δεν είναι διόλου απίθανο να βιώσετε και εσείς μια επίθεση ή μια ευπάθεια.

Στο τέλος της ημέρας, η μείωση της έκθεσης σε μορφές ψηφιακής απάτης δύναται να βελτιστοποιήσει σημαντικά τους μηχανισμούς ασφαλείας, την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις – με άλλα λόγια, το ποσοστό μετατροπών (conversion rate) – μιας επιχείρησης, αποσκοπώντας στη δημιουργία και διατήρηση πιστών πελατών για μια ζωή.

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Φεβρουάριος 2023

    Security Report, Φεβρουάριος 2023

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Φεβρουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
  • Αφιέρωμα στους TOP 50 κατασκευαστές Security για το 2021-2022

    Αφιέρωμα στους TOP 50 κατασκευαστές Security για το 2021-2022

    Κάθε χρόνο, η ιστοσελίδα asmag.com δημοσιεύει τα οικονομικά στοιχεία που αφορούν στους σημαντικότερους κατασκευαστές και προμηθευτές συστημάτων και προϊόντων ασφαλείας, προκειμένου να καταρτίσει τ...
  • SALONICA ELECTRONIX 2023

    SALONICA ELECTRONIX 2023

    Η Salonica Electronix επιστρέφει με σημαντικές αλλαγές για τρίτη φορά στη Θεσσαλονίκη στις 10 και11 Μαρτίου 2023! Εκμεταλλευόμενοι τη μεγάλη επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Athens Electronix,αλλά κ...
  • Σεμινάριο G.I. Security

    Σεμινάριο G.I. Security

    Την Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου, η G.I. Security διοργάνωσε τεχνικό σεμινάριο επιμόρφωσης για τις νέες προϊοντικές λύσεις της RISCO στο κέντρο εκδηλώσεων του Holiday Inn. Το σεμινάριο χαρακτηρίστηκε ...
  • Η PartnerNET γιορτάζει τα 20 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας της Grandstream στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου!

    Η PartnerNET γιορτάζει τα 20 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας της Grandstream στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου!

    Μία σπουδαία εκδήλωση έλαβε χώρα στο ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτων την Παρασκευή, 16 Δεκεμβρίου 2022. Η Grandstream, ένας από τους κορυφαίους οίκους στον σχεδιασμό και την παραγωγή λύσεων εταιρικής...
  • Περιήγηση στα περίπτερα της Xenia 2022

    Περιήγηση στα περίπτερα της Xenia 2022

    Το περιοδικό Security Report δεν θα μπορούσε να λείπει από μία εκ των μεγαλύτερων εκθέσεων για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Επί τρεις ημέρες η Xenia 2022 αποτέλεσε πόλο έλξης εκατοντάδων επαγγελματιών ...
  • Έξυπνες λύσεις από την Hikvision για την αυτοκινητοβιομηχανία

    Έξυπνες λύσεις από την Hikvision για την αυτοκινητοβιομηχανία

    Με την αξία των αποθεμάτων να αγγίζει χιλιάδες, ακόμα και εκατομμύρια ευρώ, οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων οφείλουν να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να αποτρέψουν τους βανδαλισμούς και να σταματήσ...
  • Κυβερνοασφάλεια και έλεγχος πρόσβασης

    Κυβερνοασφάλεια και έλεγχος πρόσβασης

    Με τα σπίτια μας πιο συνδεδεμένα από ποτέ, οι ευκαιρίες για να παρεισφρήσουν οι hackers στις ζωές μας και να πάρουν τον έλεγχο των συσκευών μας, αλλά και να κλέψουν ευαίσθητα δεδομένα είναι περισσ...
  • Τα πλεονεκτήματα των συστημάτων φωνητικής αναγγελίας

    Τα πλεονεκτήματα των συστημάτων φωνητικής αναγγελίας

    Η καθυστερημένη αντίδραση σε ηχητικούς συναγερμούς αποτελεί σύνηθες χαρακτηριστικό των ανθρώπων. Αντίθετα, έρευνες φανερώνουν πως οι ίδιοι άνθρωποι αντιδρούν αισθητά πιο γρήγορα σε φωνητικά σήματα...
  • PoE και εγκαταστάσεις ελέγχου πρόσβασης

    PoE και εγκαταστάσεις ελέγχου πρόσβασης

    Η ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρονικών κλειδαριών και των φυσικών συστημάτων ελέγχου πρόσβασης άλλαξαν την βιομηχανία της ασφάλειας τα τελευταία χρόνια. Από τις παραδοσιακές κλειδαριές, περάσαμε στις...
  • ZKTeco ZKBio Time ERGANI

    ZKTeco ZKBio Time ERGANI

    Το «Εργάνη» είναι το νέο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, μέσω του οποίου ο κάθε εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί πρόσληψη, τερματισμό και δήλω...
  • Hikvision KF3T

    Hikvision KF3T

    Η Hikvision παρουσίασε πρόσφατα τη νέα σειρά KF3T, η οποία περιλαμβάνει αναλογικές κάμερες HDTVI με κύριο χαρακτηριστικό την ανάλυση 3K και διάσταση κάδρου εικόνας 16:9, για αποφυγή παραμόρφωσης σ...
ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΑ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
LIBRA PRESS
Καυκάσου 145, Αθήνα, 11364



ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ


Securityreport.gr - Το απόλυτο περιοδικό για τα συστήματα ασφαλείας
Libra Press © Copyright 2022 | All Rights Reserved
Dual Design