Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Phishing: Θύμα επιθέσεων έχουν πέσει 1 στους 4 χρήστες smartphone

Όλο και περισσότερο αυξάνονται οι επιθέσεις phishing με αποτέλεσμα το 24% των χρηστών smartphone να έχει πέσει θύμα, γεγονός που υπογραμμίζει τη συνεχή απειλή από κυβερνοεγκληματίες. Μια νέα έρευνα της Omdia, επιβεβαιώνει ότι το phishing αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των χρηστών smartphone.
Το phishing περιλαμβάνει κακόβουλα μηνύματα κειμένου, emails ή τηλεφωνικές κλήσεις, που στοχεύουν στην εξαπάτηση των χρηστών, με σκοπό να αποκαλύψουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Εκτός από το phishing, η δεύτερη πιο συνηθισμένη απειλή είναι το κακόβουλο λογισμικό και οι ιοί, ενώ ακολουθεί η φυσική κλοπή των συσκευών. Οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύονται τα κενά ασφαλείας για να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα και οικονομικές πληροφορίες των χρηστών.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2024, με τη συμμετοχή 1.572 καταναλωτών από την Αμερική, την Ασία, την Ωκεανία και την Ευρώπη, ως μέρος του ετήσιου “Omdia Mobile Device Security Scorecard”. Από τα ευρήματα προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι η έλλειψη προστασίας απέναντι στο phishing μειώνει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Σύμφωνα με την έρευνα, το 73% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι η εμπιστοσύνη τους προς τη μάρκα του smartphone τους και το λειτουργικό σύστημα μειώθηκε, μετά από κάποιο πρόβλημα ασφαλείας.
Περί αποτροπής
Οι αναλυτές τονίζουν ότι, παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, η αποτροπή των phishing επιθέσεων παραμένει εξαιρετικά δύσκολη. “Ωστόσο, οι κατασκευαστές μπορούν να βελτιώσουν τις άμυνες τους, όπως η προστασία φωνητικών κλήσεων και η ενσωμάτωση των μηχανισμών του Google Safe Browsing σε όλες τις Android συσκευές. Παράλληλα, η ενημέρωση των καταναλωτών για τις επιθέσεις phishing είναι κρίσιμη”, αναφέρει η ανάλυση.
“Καθώς οι κυβερνοεπιθέσεις εξελίσσονται, η προστασία από το phishing πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για τη βιομηχανία των smartphones, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια των χρηστών και να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη τους στις συσκευές και τις υπηρεσίες που χρησιμοποιούν”, προσθέτει η εταιρεία.
Οι επιδόσεις των κορυφαίων smartphone
Η Omdia αξιολόγησε τις κορυφαίες premium συσκευές, ωστόσο, καμία από τις συσκευές δεν κατάφερε να αποτρέψει πλήρως τις επιθέσεις phishing, καθώς καμία δεν μπορούσε να αναγνωρίσει και να αποκλείσει όλα τα phishing μηνύματα, κλήσεις και emails.
Οι δοκιμές αποκάλυψαν ότι όλα τα Android smartphones μπορούσαν να αναγνωρίσουν ύποπτες κλήσεις spam πριν οι χρήστες τις απαντήσουν, αλλά καμία συσκευή δεν αναγνώρισε ως phishing τα emails, που αποστέλλονταν μέσω Gmail, αλλά τα κατηγοριοποιούσαν απλώς ως spam.
Παρ’ όλο που οι συσκευές με τις προστασίες του Google Safe Browsing κατάφεραν να εμποδίσουν το άνοιγμα κακόβουλων συνδέσμων, η αποτελεσματικότητα των browsers παρουσίασε μεγάλες διακυμάνσεις.