Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
4 Φεβρουαρίου 2022 11:58

Προσωπικά δεδομένα: 1 στους 2 Έλληνες μοιράζονται στοιχεία, όπως email και κινητό

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F61ce737017db35c578a0521fbe8733db XL

Ανησυχούν μεν, όταν μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, ωστόσο, θα επέτρεπαν σε ένα σύστημα τεχνολογίας να παρακολουθεί τις κινήσεις τους με κάποια ανταλλάγματα. Αποκαλυπτική για τη στάση των Ελλήνων, όσον αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, είναι τα αποτελέσματα νέας πανελλαδικής έρευνας της Focus Bari/YouGovΑνησυχούν μεν, όταν μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, ωστόσο, θα επέτρεπαν σε ένα σύστημα τεχνολογίας να παρακολουθεί τις κινήσεις τους με κάποια ανταλλάγματα. Αποκαλυπτική για τη στάση των Ελλήνων, όσον αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, είναι τα αποτελέσματα νέας πανελλαδικής έρευνας της Focus Bari/YouGov.

Σύμφωνα με την έρευνα, τρεις στους πέντε Έλληνες ανησυχούν πολύ ή αρκετά για τα προσωπικά τους στοιχεία, όταν τα μοιράζονται. Για την ακρίβεια, το 40% απαντά ότι ανησυχεί αρκετά, το 20% ότι ανησυχεί πολύ, ενώ ένας στους τέσσερις απαντά “ούτε ναι, ούτε όχι”. Υπάρχει και ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό 16%, που μάλλον είναι αδιάφορο για τη χρήση των προσωπικών του δεδομένων, αφού απαντά ότι δεν ανησυχεί καθόλου.

Όπως δείχνει η έρευνα, οι μεγαλύτερες ηλικίες και οι κάτοικοι της περιφέρειας είναι εκείνοι που ανησυχούν λίγο περισσότερο, όταν μοιράζονται τα προσωπικά τους στοιχεία.

Ποια προσωπικά δεδομένα όμως είναι αυτά που μοιράζονται πιο πρόθυμα οι Έλληνες; Email, όνομα, ημερομηνία γέννησης και αριθμός κινητού είναι τα στοιχεία που δέχονται να μοιραστούν περίπου ο ένας στους δύο Έλληνες.

Τι μοιράζονται πιο δύσκολα

Στην ερώτηση ποια προσωπικά τους στοιχεία μοιράζονται πιο εύκολα, το 61% απαντά το email, το 54% το όνομα, το 49% την ημερομηνία γέννησης και το 43% τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου.

Πολύ λιγότεροι Έλληνες δηλώνουν προθυμία για να μοιραστούν περισσότερα στοιχεία, όπως τη διεύθυνση τους, το σταθερό τους τηλέφωνο ή το ιστορικό των τοποθεσιών που έχουν επισκεφθεί.

Στην ερώτηση αν θα μοιράζονταν τη διεύθυνση τους θετικά απαντά μόνο το 29%, ενώ για τον αριθμό του σταθερού τηλεφώνου θετική απάντηση δίνει μόνο το 16%. Το 15% λέει ότι θα μοιραζόταν το ιστορικό των αναζητήσεων του στο Διαδίκτυο (search), το 14% το ιστορικό της online περιήγησης του και το 13% δηλώνει ότι θα έδινε τους ηχητικούς διαλόγους του.

Πιο επιφυλακτικοί είναι οι Έλληνες όταν καλούνται να μοιραστούν προσωπικά δεδομένα, όπως ιατρικό ιστορικό (7%), οικονομικές πληροφορίες (6%) και οικογενειακό ιστορικό (5%), ενώ ένα 6% απαντά ότι δεν θέλει να μοιραστεί τίποτα.

Ψηφιακή παρακολούθηση

Εξαιρετικά ενδιαφέρον ερώτημα της έρευνας είναι εάν οι Έλληνες θα επέτρεπαν στην τεχνολογία να παρακολουθεί τις κινήσεις τους και υπό ποιες προϋποθέσεις. Όταν, λοιπόν, η τεχνολογία, τους ζητά να επιτρέψουν την παρακολούθηση ή το ιστορικό της πλοήγησης τους, οι δύο στους τρεις Έλληνες ανταποκρίνονται επιλεκτικά και υπό προϋποθέσεις.

Το 18% απαντά ότι θα απέρριπτε ένα τέτοιο αίτημα, το 17% απαντά “εξαρτάται τι έχω να κερδίσω”, το 6% δηλώνει ότι “επιτρέπει πάντα” και το 59% “πότε ναι, πότε όχι”.

Συχνότερες από τις προϋποθέσεις, υπό τις οποίες θα επέτρεπαν την ψηφιακή παρακολούθηση είναι: η αγορά ενός προϊόντος ή υπηρεσίας, το κατέβασμα ενός λογισμικού, ή την υπόσχεση μιας πιο προσωποποιημένης εξυπηρέτησης.

Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/19471324/prosopika-dedomena-1-stous-2-ellines-moirazodai-stoiheia-opos-email-kai-kinito-/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Σεπτέμβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Σεπτεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμ...
Πυρανίχνευση και Πυροπροστασία
Η προστασία των επαγγελματικών κτιρίων από διάφορες καταστροφές αποτελεί έναν μικρό «πονοκέφαλο» για τον κάθε επιχειρηματία ή ιδιοκτήτη, διότι πρέπει να ακολουθηθεί πιστά η ειδική ελληνική νομοθεσ...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
IoT σε ξενοδοχειακές μονάδες
Στον τομέα της φιλοξενίας, η ευημερία του προσωπικού, η διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων και η ασφάλεια των επισκεπτών, είναι οι τρεις λέξεις κλειδί για την επιτυχία. Σήμερα, το τεχνολογικό τ...
Η είσοδος στα γήπεδα «μπαίνει» στην ψηφιακή εποχή
Στην Ελλάδα, η παρακολούθηση ενός αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης είναι μία αρκετά έντονη δραστηριότητα για τους φιλάθλους, αλλά και για όσους απλά ενδιαφέρονται για το θέαμα. Παρόλο που και ο...
Video Analytics σε αεροδρόμια
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ένας από τους ταχύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους ταξιδιού παγκοσμίως. Καθημερινά πραγματοποιούνται περισσότερες από 100.000 εμπορικές πτήσεις και ως εκ τούτου ...
Uniview Wise-ISP
Η εξέλιξη της τεχνολογίας νυχτερινής προβολής έως και την 4η γενιά στα συστήματα βιντεοεπιτήρησης προκύπτει κυρίως, μέσα από βελτιώσεις του υλικού. Ωστόσο, γνωστά προβλήματα, όπως η χαμηλή φωτεινό...