Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 187
securityreport e mag odhgos 2021
9 Μαΐου 2016 18:33

Σεκιούριτι πιάνουν δουλειά στο αεροδρόμιο Καλαμάτας

9cb8dfd774cee31c9ec136ef59796c21 XL bc5086c6

Θέμα αλλαγής των όρων ασφαλείας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας φαίνεται να τίθεται από το υπουργείο Υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό η επιτήρησή του από τα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας σχεδιάζεται να περάσει σε ιδιωτική εταιρείαΘέμα αλλαγής των όρων ασφαλείας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας φαίνεται να τίθεται από το υπουργείο Υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό η επιτήρησή του από τα χέρια της Ελληνικής Αστυνομίας σχεδιάζεται να περάσει σε ιδιωτική εταιρεία.

Τα παραπάνω υποστηρίζει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα «Καθημερινή», σύμφωνα με το οποίο το αεροδρόμιο της Καλαμάτας βρίσκεται στο κατάλογο των αεροδρομίων στα οποία σχεδιάζεται αλλαγή φύλαξης.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα, «το θέμα της πλημμελούς ασφάλειας των αεροδρομίων και των πτήσεων θα πρέπει να απασχολήσει πολύ το υπουργείο Υποδομών, ενόψει μάλιστα του ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων, που θα φέρει σοβαρές επενδύσεις, έχει τεθεί προς το τέλος του έτους.

Οι αδυναμίες αποδίδονται είτε σε λάθος διαδικασίες που ακολουθούνται σε ορισμένα αεροδρόμια είτε σε απουσία κατάλληλου τεχνικού/τεχνολογικού εξοπλισμού.

Πρώτον, και σε ό,τι αφορά τις διαδικασίες, υπάρχουν πληροφορίες ότι οι επιβάτες, αφού πραγματοποιήσουν τον έλεγχο του εισιτηρίου (check in), δεν παραδίδουν τις αποσκευές τους αμέσως όπως θα έπρεπε, αλλά τις μεταφέρουν μόνοι τους σε άλλο γκισέ. Αυτό παρέχει την ευχέρεια είτε ο ίδιος ο επιβάτης είτε κάποιος τρίτος να τοποθετήσει ή να αφαιρέσει από την αποσκευή υλικά. Ο κίνδυνος αυτός είναι ιδιαίτερα αυξημένος στα μικρά αεροδρόμια της χώρας, χωρίς μεγάλες υποδομές, αλλά με αυξημένη (σημειακά) κίνηση.

Το δεύτερο στοιχείο που απειλεί την ασφάλεια των αεροδρομίων ή/και των πτήσεων είναι ο παρωχημένος τεχνικός εξοπλισμός ή/και η πλημμελής αξιοποίησή του. Καλά πληροφορημένες πηγές κάνουν λόγο για παρωχημένα συστήματα ανίχνευσης που δεν μπορούν να εντοπίσουν υγρά ή εκρηκτικά νέου τύπου. Επίσης, γίνεται λόγος για μηχανές ανίχνευσης που δε λειτουργούν λόγω ελλιπούς συντήρησης ή ακόμη δεν αξιοποιούνται, παρ’ όλο που λειτουργούν, για λόγους ταχύτητας και αποφυγής συνωστισμών.

Τέλος, σημαντικό θέμα είναι και η ασφάλεια του αεροδρομίου. Οι επαγγελματικοί φορείς κάνουν λόγο για «τρύπιους» φράχτες στην περίμετρο του αεροδρομίου, τους οποίους εύκολα κάποιος μπορεί να παραβιάσει. Επίσης, οι ίδιοι φορείς επισημαίνουν ελλείψεις δυνάμεων φύλαξης, ειδικά στα αεροδρόμια όπου η ΕΛΑΣ. αδυνατεί να διαθέσει το απαραίτητο έμψυχο δυναμικό. Αντίθετα, καλύτερη φαίνεται να είναι η φύλαξη η οποία έχει ανατεθεί σε εταιρείες φύλαξης (security).

Σημειώνεται ότι από 38 αεροδρόμια που λειτουργεί η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, μόνον σε έξι από αυτά η φύλαξη έχει ανατεθεί σε ιδιωτική εταιρεία ασφάλειας, ενώ για τα υπόλοιπα η φύλαξη έχει ανατεθεί στην ΕΛΑΣ.

Το υπουργείο Υποδομών, παράλληλα με τη διαδικασία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ξεκίνησε διαγωνισμό ανάθεσης της φύλαξης αρκετών αεροδρομίων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Συγκεκριμένα, λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport, αποφάσισε την προκήρυξη διαγωνισμού σε 16 περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα εννέα περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης στη Fraport, ενώ τα υπόλοιπα επτά θα παραμείνουν στη διαχείριση του ελληνικού Δημοσίου.

Ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, καθώς εκκρεμεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Πάντως, η σπουδή του υπουργείου Υποδομών να προκηρύξει το σχετικό διαγωνισμό, συμπεριλαμβάνοντας αρκετά υπό παραχώρηση αεροδρόμια στη Fraport, θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως πρόθεση να προκαταβάλει την αποκρατικοποίηση και να φέρει τον προτιμητέο παραχωρησιούχο προ τετελεσμένων.

Πάντως, στη διακήρυξη του διαγωνισμού που προκήρυξε στις 9 Νοεμβρίου 2015 η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προβλέπεται η αναθεώρηση της όποιας σύμβασης υπογραφεί μεταξύ της ΥΠΑ και του προτιμητέου αναδόχου, από τη Fraport, στα αεροδρόμια τουλάχιστον που θα αναλάβει τη διαχείρισή τους στο τέλος του έτους.

Μέχρι τώρα έχει ολοκληρωθεί η τεχνική αξιολόγηση των προσφορών και μένει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Τα αεροδρόμια έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες και στην πρώτη ομάδα συμμετέχουν τέσσερις επιχειρήσεις (Brinks, ESA, G4S, ICTS), ενώ στη δεύτερη δύο (Brinks, ICTS)».

Πηγή: http://www.tharrosnews.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Μάιος 2024

    Security Report, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαΐου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που...
  • AI κάμερες και καταγραφικά

    AI κάμερες και καταγραφικά

    Σε μια εποχή που προσδιορίζεται από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και εξέλιξη, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως game changer, επαναπροσδιορίζοντας τον κλάδο της ασφάλειας, πόσω μάλλον αυτόν της β...
  • Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution Α.Ε., μέλος του ομίλου IFSAS, κορυφαίου ομίλου λύσεων & προϊόντων τεχνολογίας φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά των μετοχών της Grand...
  • Βία κατά των Γυναικών

    Βία κατά των Γυναικών

    Δυστυχώς, η αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η δολοφονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα από τον πρώην σύντροφό της μόλις έξω από το Α.Τ. Αγίων Αναργύρων. Η τραγικότητα αυτού του περιστατικού εντείνεται...
  • Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Η PartnerNET, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει στους συνεργάτες της, διοργάνωσε σε συνεργασία με την Maxhub στα γραφεία της την Τετάρτη 10 και την...
  • Hikvsion HiWatch

    Hikvsion HiWatch

    To HiWatch είναι ένα ξεχωριστό brand της Hikvision, το οποίο περιλαμβάνει επαγγελματικά δικτυακά προϊόντα CCTV, που προορίζονται για μικρά και μεσαία έργα. Τα προϊόντα του brand HiWatch της Hik...