Skip to main content
DIGITAL TV 181
securityreport e mag odhgos 2021
24 Δεκεμβρίου 2015 15:13

Στα τυφλά η κυκλοφορία στην Αθήνα

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=file%3Dwp content%252Fuploads%252F2022%252F05%252Ff35cd86e77728ea2e15a1259a0a61c0c XL

Εκτός λειτουργίας είναι εδώ και μέρες οι ηλεκτρονικές πινακίδες «μεταβλητών μηνυμάτων» που βρίσκονται στους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας. Αιτία δεν είναι κάποια… γενική βλάβη, αλλά η απουσία στοιχείων για την κυκλοφορία στην πρωτεύουσαΕκτός λειτουργίας είναι εδώ και μέρες οι ηλεκτρονικές πινακίδες «μεταβλητών μηνυμάτων» που βρίσκονται στους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας. Αιτία δεν είναι κάποια… γενική βλάβη, αλλά η απουσία στοιχείων για την κυκλοφορία στην πρωτεύουσα.

«Στις ηλεκτρονικές πινακίδες πάνω από τις λεωφόρους υπάρχει κάποιο μήνυμα μόνο όταν υπάρχει πρόβλημα, για παράδειγμα όταν έχει γίνει κάπου ένα ατύχημα, ή υπάρχει πορεία σε εξέλιξη. Έτσι, τον τελευταίο καιρό, όταν τις έβλεπα χωρίς μηνύματα, πίστευα ότι δεν λειτουργούν… επειδή η κυκλοφορία είναι μια χαρά. Μετά από λίγο όμως κολλούσα και πάλι στην κίνηση! Μου πήρε λίγο καιρό να συνειδητοποιήσω ότι απλά δεν λειτουργούν καθόλου».

Ο αναγνώστης της «Κ», Γιάννης Δοντάς, παρατήρησε αυτό που σε αρκετούς ίσως ακόμα να διαφεύγει. Οι ηλεκτρονικές πινακίδες «μεταβλητών μηνυμάτων» που βρίσκονται στους βασικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας έχουν πλέον τεθεί εκτός λειτουργίας. Αιτία δεν είναι κάποια… συντονισμένη βλάβη, αλλά η απουσία στοιχείων για την κυκλοφορία στην πρωτεύουσα. Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας, που παρακολουθούσε την κίνηση στην πρωτεύουσα και διαχειρίζεται μεταξύ άλλων τις ηλεκτρονικές πινακίδες, έχει σχεδόν κλείσει, ελλείψει προσωπικού.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας ξεκίνησε τη λειτουργία του το καλοκαίρι του 2004, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Αρχικά επρόκειτο για υπηρεσία του (τότε) ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά στη συνέχεια κληροδοτήθηκε στην Περιφέρεια Αττικής (Διεύθυνση Οδικών Έργων). Ανάμεσα στον σύγχρονο εξοπλισμό του κέντρου (που περιλαμβάνει 208 κάμερες και 500 θέσεις μέτρησης κυκλοφορίας) βρίσκονται και οι 24 ηλεκτρονικές πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί σε κεντρικούς άξονες της πρωτεύουσας όπως οι λεωφόροι Κηφισού, Κηφισίας, Μεσογείων κ.ά.

Οι πινακίδες αυτές έχουν αποδειχθεί τα τελευταία χρόνια ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στη διαχείριση της κυκλοφορίας, αλλά και στη ζωή μας στην πόλη. Προβάλλουν χρόνους διαδρομών, προειδοποιούν για ατυχήματα και έκτακτα οδικά συμβάντα, μεταδίδουν ειδοποιήσεις για χαμένα πρόσωπα (amber alert) ή έντονα καιρικά φαινόμενα. Σύμφωνα με παλαιότερα στατιστικά στοιχεία (που αφορούν το διάστημα 20042009), το 34% των μηνυμάτων που μεταδίδουν οι πινακίδες αφορούν τροχαία ατυχήματα, το 8% έκτακτη κυκλοφοριακή συμφόρηση, το 8% πορείες, το 13% έργα που βρίσκονται κάπου σε εξέλιξη, το 27% βλάβες οχημάτων, το 9% άλλα έκτακτα γεγονότα και το 1% καιρικά φαινόμενα. Και παρότι η λειτουργία τους χαρακτηρίζεται από τους συγκοινωνιολόγους «παθητική» (δηλαδή δεν παρέχουν πληροφορίες για εναλλακτικές διαδρομές, ώστε οι οδηγοί να αποφύγουν έναν «πηγμένο» οδικό άξονα), προσφέρουν στους οδηγούς μια χρήσιμη πληροφορία σε πραγματικό χρόνο, έστω και ως… παρηγοριά.

Όλα αυτά μέχρι πριν από μερικούς μήνες. Το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας έπαψε από το καλοκαίρι να λειτουργεί, ελλείψει προσωπικού (οι συμβάσεις των εργαζομένων ήταν ορισμένου χρόνου και δεν ανανεώθηκαν). Και έτσι σήμερα ελέγχει μόνο τα απολύτως στοιχειώδη, όπως τη λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών (βλ. «Κ» 20.12.15) και αυτό χάρη στη φιλότιμη προσπάθεια των λιγοστών εργαζομένων που απέμειναν στην υπηρεσία. Ως αποτέλεσμα, δεν υπάρχουν πλέον στοιχεία για την κίνηση των οχημάτων στην πρωτεύουσα. Επομένως, οι ηλεκτρονικές πινακίδες… δεν έχουν τι να μεταδώσουν!

Οι συγκοινωνιολόγοι ανησυχούν για τις επιπτώσεις. «Πρόκειται κι αυτό για μια παρενέργεια της διακοπής της λειτουργίας του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Κώστας Αντωνίου. «Δεν γνωρίζουμε την κυκλοφορία, δεν γνωρίζουμε την εξέλιξη της κίνησης, πώς επηρεάζει την πόλη ή την κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Δεν μπορούμε να λάβουμε μέτρα για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού. Η περιφέρεια πρέπει να βρει μια λύση άμεσα γιατί οι επιπτώσεις στην καθημερινότητα της Αθήνας είναι σημαντικές». Η «Κ» επικοινώνησε χθες με την Περιφέρεια Αττικής, ωστόσο δεν υπήρξε τοποθέτηση.

Πηγή: http://www.kathimerini.gr

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, τεύχος 143

    Security Report, τεύχος 143

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Οκτωβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές ...
  • Ιατρική βοήθεια στα συστήματα συναγερμού

    Ιατρική βοήθεια στα συστήματα συναγερμού

    Η πρόοδος της τεχνολογίας έχει φέρει επανάσταση στον κλάδο της οικιακής ασφάλειας, που σήμερα έχει υιοθετήσει πιο ολοκληρωμένες και «σωτήριες» λύσεις, ξεπερνώντας ακόμα και τις προσδοκίες των τελι...
  • Wi-Fi Sensing

    Wi-Fi Sensing

    Οι εφαρμογές του Wi-Fi και της ασύρματης τεχνολογίας εξελίσσονται ραγδαία, και σήμερα η εν λόγω τεχνολογία δημιουργεί νέες ευκαιρίες. Ερευνητές και επιστήμονες από τον κλάδο της τεχνολογίας έχουν ...
  • Αναγνώριση πινακίδων οχημάτων

    Αναγνώριση πινακίδων οχημάτων

     Έντονες είναι οι εξελίξεις στην τεχνολογία αναγνώρισης οχημάτων και συμπεριφοράς οδηγών τα τελευταία χρόνια. Από την ευρεία υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, μέχρι τη μηχανική μάθηση, όλα σ...
  • Video Analytics

    Video Analytics

    Με την πληθώρα τεχνολογικών λύσεων που συναντούμε σήμερα είναι σίγουρο πως οι επιχειρήσεις και οι μεγάλοι οργανισμοί έχουν την τύχη, αλλά και την ελευθερία, να επιλέξουν - μέσα από μια μεγάλη γκάμ...
  • Τεχνητή νοημοσύνη στις σύγχρονες κάμερες

    Τεχνητή νοημοσύνη στις σύγχρονες κάμερες

    Οι εξελίξεις γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη είναι ραγδαίες και αυτός είναι ίσως ένας από τους κυριότερους λόγους που για κάποιους η τεχνητή νοημοσύνη είναι κάτι συναρπαστικό, ενώ για άλλους δυνητι...
  • ONVIF

    ONVIF

    Το ONVIF (Open Network Video Interface Forum), το παγκόσμιο ανοικτό πρότυπο διασύνδεσης φυσικών προϊόντων ασφαλείας IP, παρουσίασε το πρόσθετο διαμόρφωσης TLS, που θα επιτρέψει ταχύτερες και ασφαλ...
  • Προϊόντα CCTV της HOLOWITS

    Προϊόντα CCTV της HOLOWITS

    Η Oktabit Α.Ε., διακεκριμένη εταιρεία στον χώρο της διανομής προϊόντων υψηλής τεχνολογίας με 30 και πλέον έτη επιτυχημένης παρουσίας στην ελληνική αγορά, ανακοίνωσε πρόσφατα τη νέα στρατηγική συνε...
  • Uniview F & Q3 Series

    Uniview F & Q3 Series

    H Uniview είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές συστημάτων CCTV, με έδρα την Hangzhou της Κίνας, 4 κέντρα R&D, παραρτήματα ανά την υφήλιο και παρουσία σε 145 χώρες. Μέσα σε 15 μόνο χρόν...
  • IP κάμερες της Tiandy

    IP κάμερες της Tiandy

    Σήμερα, η βιντεοεπιτήρηση δεν αφορά μόνο στην παρακολούθηση, αφορά στη λήψη και στην επεξεργασία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Στην εποχή του ψηφιακού μετασχημ...
  • Comelit Integration System

    Comelit Integration System

    Η εγκατάσταση συστήματος αυτοματισμού βελτιώνει την ποιότητα της καθημερινότητας, μεγιστοποιεί την ασφάλεια του χώρου και συμβάλλει στη μείωση των λογαριασμών ενέργειας έως και στο ένα τρίτο (-30%...