Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Στο μικροσκόπιο, «πλαστό» τιτάνιο σε εξαρτήματα αεροπλάνων Boeing και Airbus
Ανησυχίες για τη δομική ακεραιότητα αεροπλάνων της Airbus και της Boeing, που κατασκευάστηκαν πρόσφατα, προκαλεί η αποκάλυψη, ότι η γνησιότητα του τιτάνιου που χρησιμοποιήθηκε για εξαρτήματά τους .αμφισβητείται, καθώς τα έγγραφα της πιστοποίησης του υλικού είναι πλαστά.
Τα πλαστά έγγραφα ερευνώνται από την Spirit AeroSystems, η οποία προμηθεύει τις ατράκτους για την Boeing και τα φτερά για την Airbus, καθώς και από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Οι έρευνες ξεκίνησαν όταν εντοπίστηκαν μικρές τρύπες στο υλικό, από διάβρωση.
Σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας( F.A.A.) ανέφερε ότι διερευνά την έκταση του προβλήματος και προσπαθεί να εξακριβώσει τις συνέπειες για την ασφάλεια βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στα αεροπλάνα που κατασκευάστηκαν με τη χρήση των συγκεκριμέων εξαρτημάτων.
Δεν είναι σαφές πάντως πόσα αεροπλάνα έχουν εξαρτήματα κατασκευασμένα με το αμφισβητούμενο υλικό.
«Η Boeing αποκάλυψε οικειοθελώς στην F.A.A. το γεγονός ότι προμηθεύτηκε υλικό μέσω ενός διανομέα ο οποίος ενδέχεται να έχει παραποιήσει ή να έχει παράσχει ανακριβή αρχεία» ανέφερε η ανακοίνωση.
Η χρήση του -δυνητικά – ελαττωματικού τιτανίου, απειλεί με νέα προβλήματα τον κλάδο, πέρα από την Boeing και την Airbus, τον Ευρωπαίο ανταγωνιστή της.
Τα αεροπλάνα που περιελάμβαναν εξαρτήματα κατασκευασμένα με το συγκεκριμένο υλικό, κατασκευάστηκαν μεταξύ 2019 και 2023, σύμφωνα με τρία άτομα που γνωρίζουν το θέμα και μίλησαν υπό το καθεστώς ανωνυμίας. Ανάμεσά τους ορισμένα αεροσκάφη Boeing 737 Max και 787 Dreamliner καθώς και αεροσκάφη Airbus A220,.
Δεν είναι σαφές πόσα από αυτά τα αεροπλάνα βρίσκονται σε υπηρεσία ή σε ποιες αεροπορικές εταιρείες τα διαθέτουν.
Η Spirit προσπαθεί να προσδιορίσει από πού προήλθε το τιτάνιο, αν πληροί τα κατάλληλα πρότυπα παρά την πλαστή τεκμηρίωσή του και αν τα εξαρτήματα που κατασκευάζονται από το υλικό είναι δομικά αρκετά αξιόπιστα ώστε να αντέξουν κατά τη διάρκεια της προβλεπόμενης διάρκειας ζωής των αεριωθούμενων αεροσκαφών, δήλωσαν αξιωματούχοι της εταιρείας.
«Πρόκειται για έγγραφα που έχουν πλαστογραφηθεί», ,επιβεβαίωσε ο Τζο Μπουτσίνο, εκπρόσωπος της Spirit.
«Μόλις αντιληφθήκαμε ότι το πλαστό τιτάνιο μπήκε στην αλυσίδα εφοδιασμού, περιορίσαμε αμέσως όλα τα ύποπτα εξαρτήματα για να προσδιορίσουμε το εύρος των προβλημάτων».
Η αποκάλυψη έρχεται σε μια στιγμή έντατικών ελέγχων στην Boeing και ευρύτερα στην αεροπορική βιομηχανία, η οποία ταλανίζεται από μια σειρά ατυχημάτων και ζητημάτων ασφάλειας, τον τελευταίο καιρό.
Τον Ιανουάριο, ένα πάνελ πόρτας αποκολλήθηκε από ένα Boeing 737 Max 9 ενώ βρισκόταν σε πτήση.
Τον Απρίλιο, η Boeing ενημέρωσε την F.A.A. για ένα άλλο επεισόδιο που αφορούσε πιθανώς παραποιημένα αρχεία επιθεώρησης σχετικά με τα πτερύγια των αεροσκαφών 787 Dreamliner.
Η Boeing ανέφερε στην F.A.A. ότι ενδεχομένως παρέλειψε τις απαιτούμενες επιθεωρήσεις που αφορούσαν τα φτερά του αεροσκάφους και ότι θα έπρεπε να επιθεωρήσει εκ νέου ορισμένα από τα Dreamliners που βρίσκονταν ακόμη υπό κατασκευή.
Στις 30 Μαΐου, η Boeing υπέβαλε σχέδιο στην FAA με τις βελτιώσεις ασφάλειας που σχεδίαζε να κάνει και δεσμεύτηκε για εβδομαδιαίες συναντήσεις με την υπηρεσία.
Εξάλλου, ο Ντέιβ Καλχούν, ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, πρόκειται να καταθέσει την Τρίτη ενώπιον επιτροπής της Γερουσίας για θέματα ασφάλειας της εταιρείας.