Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 187
securityreport e mag odhgos 2021
10 Αυγούστου 2016 14:41

Το Facebook… αχρήστευσε τα ad blockers

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F86aa16e8b07ae255a1755122077cf246 XL

Το Facebook έκανε γνωστό ότι προχώρησε σε αλλαγές στον δικτυακό τόπο του, που θα αναγκάσουν τους χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών να βλέπουν διαφημίσεις, ακόμη κι αν χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό (ad blockers), που μπλοκάρει την προβολή τους. Με τις κατάλληλες τεχολογικές παρεμβάσεις εκ μέρους του Facebook, το λογισμικό ad-blocking θα είναι πια άχρηστο,…

Το Facebook έκανε γνωστό ότι προχώρησε σε αλλαγές στον δικτυακό τόπο του, που θα αναγκάσουν τους χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών να βλέπουν διαφημίσεις, ακόμη κι αν χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό (ad blockers), που μπλοκάρει την προβολή τους.

Με τις κατάλληλες τεχολογικές παρεμβάσεις εκ μέρους του Facebook, το λογισμικό ad-blocking θα είναι πια άχρηστο, καθώς δεν θα μπορεί να διακρίνει ανάμεσα στις διαφημίσεις και στο υπόλοιπο μη διαφημιστικό περιεχόμενο, οπότε δεν θα μπορεί να μπλοκάρει επιλεκτικά τις πρώτες.

Το «αντι-μπλόκο» θα αφορά όσους αποκτούν πρόσβαση στο Facebook από επιτραπέζιο υπολογιστή και όχι από κινητή συσκευή. Παραμένει άγνωστο αν το Facebook σχεδιάζει να διευρύνει μελλοντικά τις αλλαγές του και στα προγράμματα πλοήγησης από κινητές συσκευές.

Το λογισμικό που μπλοκάρει τις διαφημίσεις, γίνεται όλο και πιο δημοφιλές μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου, καθώς περίπου 200 εκατομμύρια το χρησιμοποιούν παγκοσμίως σε επιτραπέζιους υπολογιστές και άλλα 420 εκατομμύρια σε «έξυπνα» κινητά. Τα σχετικά προγράμματα «φιλτράρουν» τις διαφημίσεις που φορτώνονται στις ιστοσελίδες από τους κεντρικούς υπολογιστές των διαφημιστικών εταιρειών (ad servers).

Όμως αυτή η τάση ενοχλεί το Facebook -και όχι μόνο- που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στις διαφημίσεις για τα έσοδά του. Στο τελευταίο τρίμηνο τα διαφημιστικά έσοδά του έφθασαν τα 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Για να «χρυσώσει το χάπι» στους πολυπληθείς χρήστες του (περίπου 1,7 δισεκατομμύρια), το Facebook ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα τους προσφέρει τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να ελέγχουν σε ένα βαθμό ποιές διαφημίσεις θα βλέπουν.

Οι χρήστες θα είναι σε θέση να επιλέγουν το είδος των διαφημίσεων που προτιμούν να εμφανίζεται στην οθόνη τους (π.χ. για τεχνολογία και αυτοκίνητα, αλλά όχι για ρούχα), ακόμη και από συγκεκριμένες εταιρείες.

«Οι άνθρωποι δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις που είναι άσχετες με αυτούς ή που διαταράσσουν την εμπειρία τους στο διαδίκτυο», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου ‘Αντριου Μπόσγουορθ, σύμφωνα με το BBC και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σίγουρο ότι όλοι οι χρήστες θα δουν με καλό μάτι την πρωτοβουλία του Facebook, καθώς είναι ουκ ολίγοι όσοι έχουν εξοργισθεί με τόσες ψηφιακές διαφημίσεις στο διαδίκτυο, οι οποίες, μεταξύ άλλων, επιβραδύνουν το «φόρτωμα» των ιστοσελίδων.

Από την άλλη, οι παραγωγοί διαδικτυακού περιεχομένου, όπως οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί και τα κοινωνικά δίκτυα, αντιτείνουν ότι δεν είναι δυνατό να επιβιώσουν χωρίς τα διαφημιστικά έσοδα και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό στους χρήστες έστω και ως αναγκαίο κακό.

Οι εταιρείες λογισμικού ad-blocking επέκριναν το Facebook ότι η απόφαση του δεν θα αποδειχθεί παρά χάσιμο χρόνου και θα αποξενώσει αρκετά μέλη του. Για ένα «σκοτεινό μονοπάτι ενάντια στη θέληση των χρηστών» έκανε λόγο ο Μπεν Γουίλιαμς, εκπρόσωπος της γερμανικής Eyeo GmbH, που έχει αναπτύξει το δημοφιλές πρόγραμμα AdBlock Plus.

Αντίθετα, οι διαφημιστικές εταιρείες χαιρέτισαν με ικανοποίηση την απόφαση του Facebook.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Μάιος 2024

    Security Report, Μάιος 2024

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαΐου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που...
  • AI κάμερες και καταγραφικά

    AI κάμερες και καταγραφικά

    Σε μια εποχή που προσδιορίζεται από την ταχεία τεχνολογική πρόοδο και εξέλιξη, η τεχνητή νοημοσύνη λειτουργεί ως game changer, επαναπροσδιορίζοντας τον κλάδο της ασφάλειας, πόσω μάλλον αυτόν της β...
  • Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution εξαγόρασε την Grande Security

    Η Novatron Security Distribution Α.Ε., μέλος του ομίλου IFSAS, κορυφαίου ομίλου λύσεων & προϊόντων τεχνολογίας φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, ανακοίνωσε την πλήρη εξαγορά των μετοχών της Grand...
  • Βία κατά των Γυναικών

    Βία κατά των Γυναικών

    Δυστυχώς, η αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η δολοφονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα από τον πρώην σύντροφό της μόλις έξω από το Α.Τ. Αγίων Αναργύρων. Η τραγικότητα αυτού του περιστατικού εντείνεται...
  • Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Maxhub Open Days από την PartnerNET

    Η PartnerNET, στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης των προϊόντων και των υπηρεσιών που προσφέρει στους συνεργάτες της, διοργάνωσε σε συνεργασία με την Maxhub στα γραφεία της την Τετάρτη 10 και την...
  • Hikvsion HiWatch

    Hikvsion HiWatch

    To HiWatch είναι ένα ξεχωριστό brand της Hikvision, το οποίο περιλαμβάνει επαγγελματικά δικτυακά προϊόντα CCTV, που προορίζονται για μικρά και μεσαία έργα. Τα προϊόντα του brand HiWatch της Hik...