Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 196
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
10 Αυγούστου 2016 13:41

Το Facebook… αχρήστευσε τα ad blockers

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F86aa16e8b07ae255a1755122077cf246 XL

Το Facebook έκανε γνωστό ότι προχώρησε σε αλλαγές στον δικτυακό τόπο του, που θα αναγκάσουν τους χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών να βλέπουν διαφημίσεις, ακόμη κι αν χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό (ad blockers), που μπλοκάρει την προβολή τους. Με τις κατάλληλες τεχολογικές παρεμβάσεις εκ μέρους του Facebook, το λογισμικό ad-blocking θα είναι πια άχρηστο,…

Το Facebook έκανε γνωστό ότι προχώρησε σε αλλαγές στον δικτυακό τόπο του, που θα αναγκάσουν τους χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών να βλέπουν διαφημίσεις, ακόμη κι αν χρησιμοποιούν ειδικό λογισμικό (ad blockers), που μπλοκάρει την προβολή τους.

Με τις κατάλληλες τεχολογικές παρεμβάσεις εκ μέρους του Facebook, το λογισμικό ad-blocking θα είναι πια άχρηστο, καθώς δεν θα μπορεί να διακρίνει ανάμεσα στις διαφημίσεις και στο υπόλοιπο μη διαφημιστικό περιεχόμενο, οπότε δεν θα μπορεί να μπλοκάρει επιλεκτικά τις πρώτες.

Το «αντι-μπλόκο» θα αφορά όσους αποκτούν πρόσβαση στο Facebook από επιτραπέζιο υπολογιστή και όχι από κινητή συσκευή. Παραμένει άγνωστο αν το Facebook σχεδιάζει να διευρύνει μελλοντικά τις αλλαγές του και στα προγράμματα πλοήγησης από κινητές συσκευές.

Το λογισμικό που μπλοκάρει τις διαφημίσεις, γίνεται όλο και πιο δημοφιλές μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου, καθώς περίπου 200 εκατομμύρια το χρησιμοποιούν παγκοσμίως σε επιτραπέζιους υπολογιστές και άλλα 420 εκατομμύρια σε «έξυπνα» κινητά. Τα σχετικά προγράμματα «φιλτράρουν» τις διαφημίσεις που φορτώνονται στις ιστοσελίδες από τους κεντρικούς υπολογιστές των διαφημιστικών εταιρειών (ad servers).

Όμως αυτή η τάση ενοχλεί το Facebook -και όχι μόνο- που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στις διαφημίσεις για τα έσοδά του. Στο τελευταίο τρίμηνο τα διαφημιστικά έσοδά του έφθασαν τα 6,2 δισεκατομμύρια δολάρια.

Για να «χρυσώσει το χάπι» στους πολυπληθείς χρήστες του (περίπου 1,7 δισεκατομμύρια), το Facebook ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα τους προσφέρει τα κατάλληλα εργαλεία, ώστε να ελέγχουν σε ένα βαθμό ποιές διαφημίσεις θα βλέπουν.

Οι χρήστες θα είναι σε θέση να επιλέγουν το είδος των διαφημίσεων που προτιμούν να εμφανίζεται στην οθόνη τους (π.χ. για τεχνολογία και αυτοκίνητα, αλλά όχι για ρούχα), ακόμη και από συγκεκριμένες εταιρείες.

«Οι άνθρωποι δεν θέλουν να βλέπουν διαφημίσεις που είναι άσχετες με αυτούς ή που διαταράσσουν την εμπειρία τους στο διαδίκτυο», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου ‘Αντριου Μπόσγουορθ, σύμφωνα με το BBC και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».

Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σίγουρο ότι όλοι οι χρήστες θα δουν με καλό μάτι την πρωτοβουλία του Facebook, καθώς είναι ουκ ολίγοι όσοι έχουν εξοργισθεί με τόσες ψηφιακές διαφημίσεις στο διαδίκτυο, οι οποίες, μεταξύ άλλων, επιβραδύνουν το «φόρτωμα» των ιστοσελίδων.

Από την άλλη, οι παραγωγοί διαδικτυακού περιεχομένου, όπως οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί και τα κοινωνικά δίκτυα, αντιτείνουν ότι δεν είναι δυνατό να επιβιώσουν χωρίς τα διαφημιστικά έσοδα και αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό στους χρήστες έστω και ως αναγκαίο κακό.

Οι εταιρείες λογισμικού ad-blocking επέκριναν το Facebook ότι η απόφαση του δεν θα αποδειχθεί παρά χάσιμο χρόνου και θα αποξενώσει αρκετά μέλη του. Για ένα «σκοτεινό μονοπάτι ενάντια στη θέληση των χρηστών» έκανε λόγο ο Μπεν Γουίλιαμς, εκπρόσωπος της γερμανικής Eyeo GmbH, που έχει αναπτύξει το δημοφιλές πρόγραμμα AdBlock Plus.

Αντίθετα, οι διαφημιστικές εταιρείες χαιρέτισαν με ικανοποίηση την απόφαση του Facebook.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιανουάριος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιανουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Ασύρματα Συστήματα Πυρανίχνευσης
Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία της πυρασφάλειας φαίνεται πως εξελίσσεται και «μαθαίνει» από τις σημαντικές προκλήσεις που συναντά, τόσο σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την εγκατάσταση, όσο και ...
Λύσεις πυρανίχνευσης, αυτοματισμού και επικοινωνίας παρουσίασε η Force στην XENIA 2024
ο περιοδικό Security Report για ακόμη μία χρονιά βρέθηκε στη μεγαλύτερη έκθεση για τον ξενοδοχειακό κλάδο, την Xenia 2024. Η έκθεση, η οποία διοργανώθηκε το τριήμερο 23-25 Νοεμβρίου στο Metropolit...
Ajax Special Event 2024
Η Ajax Systems στις 21 Νοεμβρίου πραγματοποίησε ένα παγκόσμιο online event όπου επαγγελματίες εγκαταστάτες, εταιρείες και πολλοί άλλοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για νέες λύσεις και νέα πρ...
Ταξινόμηση σημάτων συναγερμού
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια στο κλάδο της ασφάλειας, ώστε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνονται, ανταλλάσσονται και αναμεταδίδονται οι πληροφορίες συναγερμού στα...
Μέγιστη προστασία οικίας με το σύστημα ασφαλείας της ELDES
Με πάνω από 1 εκατομμύριο συσκευές IoT που κατασκευάστηκαν μέχρι τώρα, η ELDES κέρδισε την εμπιστοσύνη των εγκαταστατών και ιδιοκτητών σπιτιών για τα στιβαρά, αξιόπιστα και βολικά συστήματα συναγε...