Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 184
securityreport e mag odhgos 2021
26 Μαρτίου 2021 11:18

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί, όμως, πόσο ασφαλείς είναι οι καταναλωτές;

f5a6e03765c8b8204a171ad0cca779a0 XL 6a5fb848

Μία από τις πολλές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 είναι ότι έχει περιορίσει σημαντικά την πρόσβασή μας στους φυσικούς χώρους των καταστημάτων. Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι νέα έρευνα της ESET καταδεικνύει σημαντική αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρονικών αγορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Μία από τις πολλές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 είναι ότι έχει περιορίσει σημαντικά την πρόσβασή μας στους φυσικούς χώρους των καταστημάτων. Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι νέα έρευνα της ESET καταδεικνύει σημαντική αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρονικών αγορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Η έρευνα της ESET διερεύνησε τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και τις τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, δείχνοντας ότι το 61% των καταναλωτών παγκοσμίως πραγματοποιούν αγορές online πιο συχνά απ’ ό,τι πριν την πανδημία. Αυτή η αύξηση της δημοτικότητας τού ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ιδιαίτερα έντονη στις νεότερες ηλικίες, καθώς το 70% των καταναλωτών ηλικίας 25–34 αναφέρουν ότι πραγματοποιούν πλέον πιο συχνά αγορές στο διαδίκτυο.

Καθώς οι φυσικοί χώροι των καταστημάτων παραμένουν κλειστοί, αυτά τα ευρήματα δεν είναι ιδιαίτερα συγκλονιστικά. Αντίθετα, αυτό που είναι εκπληκτικό είναι ότι η έρευνα της ESET δείχνει ότι η αυξητική τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα παραμείνει και μετά την πανδημία.

Από τους 10.000 καταναλωτές που ρωτήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, το 40% θεωρεί ότι θα συνεχίσει να πραγματοποιεί τις αγορές του διαδίκτυο μετά το τέλος της πανδημίας. Αυτό δείχνει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τις αγορές μας και είναι προφανές ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας στις αγοραστικές μας συνήθειες πιθανότατα ήρθε για να μείνει.

Όμως, όσο οι ηλεκτρονικές αγορές εξακολουθούν να αυξάνονται, οι καταναλωτές θα πρέπει να παραμένουν προστατευμένοι από τους κινδύνους που ενέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κάτι που πολλοί δε γνωρίζουν είναι ότι, εξαιρετικά συχνά, οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν ως δόλωμα τις γνωστές εμπορικές μάρκες για ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing). Εκμεταλλεύονται, δηλαδή, την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτών σε αυτές τις μάρκες, για να τους πείσουν να κάνουν κλικ σε κάποιο κακόβουλο link και να δώσουν – εν αγνοία τους – προσωπικές πληροφορίες, όπως όνομα χρήστη, κωδικό πρόσβασης και στοιχεία της τραπεζικής τους κάρτας.

Από την άλλη, οι ίδιες οι εμπορικές εταιρείες συχνά υφίστανται παραβιάσεις δεδομένων και κυβερνοεπιθέσεις. Και όποτε συμβαίνει αυτό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι κυβερνοεγκληματίες να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών-πελατών και να βρεθούν έτσι οι καταναλωτές εκτεθειμένοι σε απειλές εκβιασμού και επιθέσεων ηλεκτρονικού ψαρέματος.

Σε ερώτηση για το εάν μπορούν να διακρίνουν ένα email ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που μιμείται τα emails που λαμβάνουν από τα online καταστήματα από τα οποία ψωνίζουν, πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα της ESET απάντησαν ότι μπορούν. Αλλά, δεδομένης της τεράστιας αύξησης των επιθέσεων μέσω ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έχουμε δει λόγω της πανδημίας, και με την Google να καταγράφει 2 εκατομμύρια ιστόσελιδες ηλεκτρονικού ψαρέματος το 2020, είναι, εξαιρετικά πιθανό πολλοί από τους καταναλωτές να υποτιμούν την έκταση της συγκεκριμένης απειλής.

Μόλις το 29% των καταναλωτών, που ρωτήθηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο, δήλωσαν ότι αισθάνονται “πολύ ασφαλείς” όταν πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο, ενώ 16% των καταναλωτών είπε ότι αισθάνονται είτε “όχι ιδιαίτερα ασφαλείς” είτε “καθόλου ασφαλείς”.

Και παρά το γεγονός ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών, τα αποτελέσματα της έρευνας της ESET καταδεικνύουν ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμα για να βελτιωθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Η προστασία των καταναλωτών και των δεδομένων τους από κυβερνοεγκληματίες και άλλους κακόβουλους παράγοντες είναι ζωτικής σημασίας και είναι αποστολή της διεθνούς εταιρίας κυβερνοασφάλειας ESET να μεριμνά για αυτό, χρησιμοποιώντας τεχνολογία λογισμικού ασφαλείας αιχμής. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς η ESET μπορεί να προστατέψει τους χρήστες κατά την περιήγηση στο διαδίκτυο μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Φεβρουάριος 2024

    Security Report, Φεβρουάριος 2024

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Φεβρουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
  • Security TOP 50

    Security TOP 50

    Η κατάταξη των εταιρειών Security, που δημοσιεύει κάθε χρόνο στην επίσημη ιστοσελίδα του το περιοδικό asmag.com, είναι πλέον διαθέσιμη! Το asmag.com, που σε συνεργασία με κορυφαία στελέχη του κλάδ...
  • Divico Security

    Divico Security

    Το περιοδικό Security Report ταξίδεψε στην πόλη της Πάτρας και είχε τη μοναδική ευκαιρία να επισκεφτεί το Κέντρο Λήψεως Σημάτων Συναγερμού της Divico Security. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας,...
  • Ασφάλεια στα γήπεδα της Super League για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας

    Ασφάλεια στα γήπεδα της Super League για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας

    Τα μέτρα για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, με αφορμή τα επεισόδια στον αγώνα βόλεϊ Ολυμπιακού - Παναθηναϊκού στο Ρέντ...
  • Πώς αντιμετωπίζουμε τις ηλεκτρονικές απάτες;

    Πώς αντιμετωπίζουμε τις ηλεκτρονικές απάτες;

    Το ηλεκτρονικό οικονομικό έγκλημα είναι ένα σύγχρονο φαινόμενο και είναι πιθανό να αποτελέσει μείζον πρόβλημα για την κοινωνία κατά τα επόμενα χρόνια. Η αντιμετώπισή του από νομική άποψη δεν είναι...
  • PIAM 2.0

    PIAM 2.0

    Το PIAM (Physical Identity and Access Management), που αναφέρεται στον έλεγχο πρόσβασης και σημαίνει διαχείριση της φυσικής ταυτότητας και της πρόσβασης, είναι στην πραγματικότητα ένα σύστημα που ...
  • Body worn κάμερες: Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή τους το 2024 στη χώρα μας

    Body worn κάμερες: Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή τους το 2024 στη χώρα μας

    Οι body worn κάμερες, που κατά βάση χρησιμοποιούνται από τις αρχές επιβολής του νόμου, μπορούν μεταξύ άλλων να τοποθετηθούν στις στολές των αστυνομικών και έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμες,...
  • Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού από τα δεδομένα

    Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού από τα δεδομένα

    Η ικανότητα συλλογής, ανάλυσης και εξαγωγής πληροφοριών / δεδομένων από πολλαπλές πηγές μπορεί να έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο για μία επιχείρηση, κάτι που γίνεται καλύτερα αντιληπτό όταν εξετάζουμ...
  • Hikvision Smart Hybrid Light ColorVu

    Hikvision Smart Hybrid Light ColorVu

    Η νέα κατηγορία αναλογικών καμερών Smart Hybrid Light ColorVu της Hikvision εισάγει νέα χαρακτηριστικά στην αναλογική βιντεο-επιτήρηση και αντιπροσωπεύει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον το...
  • Hochiki ACC-EN

    Hochiki ACC-EN

    Η θεωρία λειτουργίας του ανιχνευτή αναφέρει ότι οι ανιχνευτές πολλαπλών κριτηρίων χρησιμοποιούν ταυτόχρονα την οπτική τεχνολογία και την τεχνολογία ανίχνευσης θερμότητας για να προσδιορίσουν μια κ...
  • Πρωτόκολλο DALI

    Πρωτόκολλο DALI

    Το πρωτόκολλο επικοινωνίας φωτιστικών ασφαλείας DALI (Digital Addressable Lighting Interface) αναδεικνύει μια νέα εποχή στον χώρο της τεχνολογίας φωτισμού, προσφέροντας εξελιγμένες δυνατότητες ελέ...
  • Comelit Integration System

    Comelit Integration System

    Η εγκατάσταση συστήματος αυτοματισμού βελτιώνει την ποιότητα της καθημερινότητας, μεγιστοποιεί την ασφάλεια του χώρου και συμβάλλει στη μείωση των λογαριασμών ενέργειας έως και στο ένα τρίτο (-30%...