Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Φύλαξη μεγάλων συναυλιακών χώρων
Το σχέδιο ασφαλείας και φύλαξης πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τις ανάγκες και ανησυχίες των πελατών
Featured | Στη χώρα μας μεγάλοι συναυλιακοί χώροι υπάρχουν αρκετοί, αν σκεφτούμε ότι όλα τα γήπεδα – στάδια μπορούν να οριστούν ως τέτοιοι. Μερικοί από αυτούς, και οι πιο επώνυμοι, κατά τη γνώμη μας, είναι οι: Μέγαρο Μουσικής – Athens Concert Hall, Θέατρο Βράχων, City of Athens Technopolis (Γκάζι), Λυκαβηττός-Ανοιχτό Θέατρο, Θέατρο Δάσους (Θεσσαλονίκη), Μύλος, Θέατρο Κήπου, Αλεξάνδρειο (Παλέ ντε Σπορ). Πολλές συναυλίες καλλιτεχνών παγκόσμιας εμβέλειας έγιναν στην Ελλάδα και ειδικά στην Αθήνα. Μεγάλοι συναυλιακοί χώροι ορίστηκαν στάδια, όπως αυτά του Ολυμπιακού Σταδίου στην Αττική και του Καυταντζόγλειου Σταδίου στη Θεσσαλονίκη. Πώς όμως αυτοί οι τεράστιοι χώροι μπορούν να φυλαχθούν για να παρακολουθήσει ο κόσμος την συναυλία απρόσκοπτος και ήσυχος;
Η ανάληψη της ευθύνης της φύλαξης μεγάλων συναυλιακών χώρων αφήνει στην εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας κάποιες σοβαρές υποχρεώσεις. Αυτές τις υποχρεώσεις θα αναλύσουμε όσο μπορούμε παρακάτω στο κείμενο με όση πιο μεγάλη σαφήνεια μπορούμε.
Η αποστολή μιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας και φύλαξης είναι να καταφέρει να διώξει όποιες ανησυχίες έχει ο διαχειριστής της συναυλίας σχετικά με τον βαθμό ασφαλείας ενός μεγάλου συναυλιακού χώρου παρέχοντας ιδανική εξυπηρέτηση σε αυτούς, τους συμμετέχοντες, τους διάσημους μουσικούς, τους εκτελεστές αλλά και τους θεατές.
Κριτήρια επιτυχίας
Τα κλειδιά της επιτυχίας της σε αυτόν τομέα είναι:
· Η εκπαίδευση της εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας και φύλαξης στη διαχείριση πλήθους και στην ασφάλεια. Το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στην διαχείριση πλήθους ώστε να διασφαλίσουμε ότι όλοι θα παρακολουθήσουν την συναυλία του σε ασφαλές και άνετο περιβάλλον. Ο σχεδιασμός της διαχείρισης του πλήθους αλλά και η εφαρμογή του σχεδίου ασφαλείας θεωρείται ότι είναι ένα από τα κλειδιά για την παροχή ασφαλών γεγονότων στην κεντρική διαχείριση ασφαλείας της Υπηρεσίας.
· Η εμπιστοσύνη που πρέπει να εμπνεύσει η εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας στους πελάτες της, κατανοώντας τις ανάγκες τους και με βάση την εμπειρία της και με τη συγκεκριμένη δυναμική στο χώρο των ασφαλειών είναι να παρέχει ουσιαστικά αποτελέσματα. Όταν οι πελάτες συνάψουν σύμβαση με κάποια εταιρεία, θα πρέπει να μείνουν ήσυχοι γνωρίζοντας ότι η εμπειρία και η γνώση της, θα υπερβαίνει τις απαιτήσεις τους. Πρέπει η εταιρεία να είναι τόσο ευέλικτη ώστε να μπορεί να χειρίζεται την κάθε εκδήλωση με άριστο τρόπο.
· Και τέλος η παρακολούθηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών φύλαξης για να μπορεί η εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας και φύλαξης να προσφέρει την πλήρη διασφάλιση της ποιότητας.
Πεδία και χώροι ευθύνες
Οι ευθύνεςμιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας για τη φύλαξη μεγάλων συναυλιακών χώρων είναι περιεκτικά:
α. Η ασφάλεια του πλήθους
β. Η ασφάλεια των εγκαταστάσεων, ειδικά αν αυτές είναι σε περιοχή μη ασφαλή, με αυξημένη εγκληματικότητα.
γ. Η ασφάλεια του χώρου στάθμευσης, αν ο συναυλιακός χώρος διαθέτει.
δ. Η ιδιωτικότητα αλλά και η ασφάλεια των διάσημων μουσικών ή εκτελεστών.
ε. Η διαχείριση του πλήθους
στ. Η φύλαξη χώρων που δεν δύναται να εισέρχεται μη εξουσιοδοτημένο προσωπικό
ζ. Η ασφάλεια των εκδοτηρίων εισιτηρίων
η. Η φύλαξη ακριβών οπτικοακουστικών μέσων και μουσικών οργάνων ειδικά σε συναυλιακούς χώρους που υποδέχονται μουσικούς κλασσικής μουσικής και οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους βιολιά (τύπου) Stradivarius.
θ. Ο έλεγχος αλλά και η ελεύθερη είσοδος τεχνικών και εργατών που εργάζονται για την λειτουργία και προετοιμασία της εκδήλωσης.
Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή και ας αναλύσουμε τις ευθύνες των εταιρειών παροχής υπηρεσιών ασφαλείας και φύλαξης μία προς μία, για να μπορέσουμε να γίνουμε και κατανοητοί σε όλους τους αναγνώστες.
Σχέδιο ασφαλείας
Πρωτίστως μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφάλειας και φύλαξης είναι υποχρεωμένη να συναντηθεί με τους πελάτες της και τους ιδιοκτήτες του συναυλιακού χώρου και να καταρτίσουν ένα ολοκληρωμένο και χωρίς κενά σημεία σχέδιο ασφαλείας. Ένα σχέδιο ασφαλείας και φύλαξης του χώρου γίνεται τέλειο μόνο αν οι εταιρείες ακούσουν και καταλάβουν τις ανάγκες, αλλά και τις ανησυχίες των πελατών τους, μόνο εάν εμβαθύνουν και αποκρυπτογραφήσουν (σύμφωνα με το σχέδιο ασφαλείας που έχουν στο μυαλό τους) τη γνώμη των ιδιοκτητών του συναυλιακού χώρου.
Αφού λοιπόν καταρτίσουν ένα ορθό και πολυεπίπεδο σχέδιο ασφαλείας, επικοινωνούν με το τοπικό αστυνομικό τμήμα, όπου και καταθέτουν την πρότασή τους αλλά και το σχέδιο ασφαλείας και ζητάνε από τις επίσημες αρχές αστυνομικές αρχές τυχόν κάλυψη αν χρειαστούν.
Ένα μεγάλο κεφάλαιο, στο οποίο θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη βάση είναι η ασφάλεια αλλά και η διαχείριση του πλήθους. Γιατί όταν μιλάμε για μία συναυλία, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, δε μιλάμε για διαχείριση πεντακοσίων και χιλίων ατόμων, μα για πάνω από 20.000 άτομα. Αριθμός που από μόνος του είναι τρομακτικός. Όταν όμως τα στελέχη της εταιρείας είναι εκπαιδευμένα και προετοιμασμένα για την είσοδο τόσου μεγάλου πλήθους στο χώρο τους (συναυλιακό χώρο) τότε κανένα πρόβλημα δεν πρόκειται να προκύψει. Και αν ακόμα προκύψει η Εταιρεία θα πρέπει να είναι έτοιμη να το αντιμετωπίσει.
Οι διαδικασίες που θα λάβουν χώρα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να είναι λεπτομερέστατα αναπτυγμένες στο σχέδιο ασφαλείας που θα εκπονήσει η εταιρεία παροχής ασφάλειας και φύλαξης με εναλλακτικά σενάρια ώστε να μη βρεθεί προ εκπλήξεως. Τα σενάρια αυτά, όμως, θα πρέπει να είναι γραμμένα, ενώ το προσωπικό της θα πρέπει να είναι άρτια εκπαιδευμένο για τον κάθε χώρο ξεχωριστά, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει με απόλυτη επιτυχία και να καταφέρει, για παράδειγμα, να εκκενώσει με ευκολία το χώρο, χωρίς απώλειες ή τραυματισμούς.
Ο χώρος στάθμευσης, αν υπάρχει σε ένα συναυλιακό χώρο, είναι ένας χώρος όπου κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας ή ενός event είναι εύκολος στόχος για επιτήδειους κλέφτες, μεγάλη ευκαιρία για «εύκολο» χρήμα. Οπότε η ασφάλειά του είναι μείζονος σημασίας για την εταιρεία παροχής ασφάλειας και φύλαξης. Η 24ωρη παρακολούθηση πέριξ ή ακόμα και υπογείως, αν υπάρχει αυτό το ενδεχόμενο, είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή δολιοφθορών αλλά και κλοπών. Συνιστάται η παρακολούθηση και από κάμερες μέσω του κέντρου ελέγχου.
Η δημιουργία γραμμών ελέγχου για την είσοδο στο χώρο του πλήθους που θα παρακολουθήσει τη συναυλία, αλλά και ο έλεγχός του με μηχανήματα ανίχνευσης μετάλλων θα βοηθήσει στην άρτια διεξαγωγή της προγραμματισμένης συναυλίας. Για να μην υπάρχει συνωστισμός και ανυπομονησία (η οποία ορίζεται και από το μορφωτικό επίπεδο του καθενός), που ειδικά στον έλληνα δεν αρέσει καθόλου, προτείνεται το άνοιγμα άνω της μίας πύλης εισόδου ανάλογα με τον συναυλιακό χώρο. Είναι καθήκον της εταιρείας παροχής ασφάλειας και φύλαξης να τηρεί πρωτίστως το σχέδιο ασφαλείας και να ελέγχει χωρίς να ενοχλεί όλους τους θεατές που θα εισέρχονται.
Φύλαξη των καλλιτεχνών
Ένα άλλο μεγάλο «αγκάθι» για την εταιρεία που θα αναλάβει το έργο της φύλαξης είναι επίσης η φύλαξη του μουσικών αστέρων, των τραγουδιστών, των εκτελεστών αλλά και των μαέστρων. Οι αστέρες της μουσικής, είτε αυτή λέγεται ροκ είτε κλασική, θα πρέπει να μην ενοχλούνται από το παραμικρό, διότι η όχλησή τους φέρνει αρνητικά αποτελέσματα προς την εταιρεία αλλά και πιθανότατα να μεταφερθούν και πάνω στην μουσική σκηνή της συναυλίας. Η ασφάλειά τους πρέπει να είναι σχεδόν αθόρυβη, αέναη και αεικίνητη. Κατά τη διάρκεια της συναυλίας η εταιρεία φύλαξης υποχρεούται να μην αφήνει το πλήθος να ανέβει στην σκηνή ή να πετάξει οποιοδήποτε αντικείμενο προς ή πάνω στην σκηνή, κάτι που μπορεί με κάποιο τρόπο να οδηγήσει σε τραυματισμό κάποιου μέλους του μουσικού συγκροτήματος.
Πολλά μουσικά συγκροτήματα κατά τις περιοδείες τους μεταφέρουν ακριβά οπτικοακουστικά μέσα όπως επίσης και ακριβά όργανα. Πολλές φορές μπορεί να τύχει οι άνθρωποι της φύλαξης να κληθούν να προστατέψουν πολύτιμα μουσικά όργανα όπως για παράδειγμα, Stradivarius βιολιά ή άλλα όργανα σπάνια ή αντίκες. Αυτό απαιτεί τη μέγιστη ασφάλεια αλλά και πιθανότατα χώρο αποθήκευσης των οργάνων με συναγερμό, καθώς οι χώροι όπου θα προετοιμάζονται οι ιδιοκτήτες αυτών των ακριβών οργάνων, σπάνια θα είναι μη προσβάσιμοι από όλο το προσωπικό.
Επίσης, κατά τη διάρκεια των μουσικών συναυλιών, οι μουσικοί είθισται να αλλάζουν ρούχα, οπότε τα πολύτιμα αντικείμενά τους μένουν εκτεθειμένα στα καμαρίνια τους. Οι συναυλιακοί χώροι παρέχουν αρκετά ευρεία πρόσβαση πέρα από την προστασία της ιδιωτικότητας του «στρατηγείου» των μουσικών, των μάνατζερς, και των διοικητικών γραφείων. Οι άνθρωποι που ετοιμάζουν τη σκηνή, ηλεκτρολόγοι και τεχνικοί πρέπει να κυκλοφορούν στα παρασκήνια ελεύθερα. Επομένως, είναι πολύ κρίσιμο, αντικείμενα υψηλής αξίας ή σημαντικά περιουσιακά στοιχεία να προστατεύονται.
Η ενημέρωση του τοπικού Πυροσβεστικού Σταθμού για τη συναυλία αλλά και ο σχεδιασμός εκκένωσης του συναυλιακού χώρου σε περίπτωση πρόκλησης πυρκαγιάς είναι μία από τις ευθύνες της εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας και φύλαξης.
Άλλο ένα σημαντικό θέμα είναι η επιμόρφωση όλου του προσωπικού ασφαλείας, ώστε να είναι σε θέση να βοηθήσει άτομα με ειδικές ανάγκες, ώστε να έχουν πλήρη πρόσβαση στους χώρους της συναυλίας. Και τέλος, η άμεση επικοινωνία με το Σταθμό Πρώτων Βοηθειών αλλά και με τους Έλληνες Διασώστες για κάθε επείγουσα ιατρική κατάσταση, αναφορά έκτακτης ανάγκης ή αντιλαμβανόμενους τραυματισμούς ή απώλειες.
Η εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφάλειας και φύλαξης Kolossos έχει την τεχνογνωσία και την εκπαίδευση, αντιλαμβάνεται τα προβλήματα και τους κινδύνους, προσφέρει το υψηλότερο επίπεδο εμπειρογνωμοσύνης αλλά και οικονομικά ανταγωνιστική τιμολόγηση ώστε να προσφέρει της υπηρεσίες της στη φύλαξη συναυλιακών χώρων.
ΜΟΤΟ
Ένα σχέδιο ασφαλείας του συναυλιακού χώρου γίνεται τέλειο μόνο αν οι εταιρείες ακούσουν και καταλάβουν τις ανάγκες των πελατών τους
Η εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας οφείλει να εμπνέει εμπιστοσύνη στους πελάτες της