Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ανάλυση ροής κυκλοφορίας στα εμπορικά καταστήματα
Σήμερα η επιτυχία και η κερδοφορία μίας επιχείρησης, ανεξάρτητα από τα προϊόντα που πουλάει και τις υπηρεσίες που προσφέρει, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδά των πωλήσεων και από την ικανοποίηση των πελατών. Το κατά πόσο ικανοποιημένοι θα μείνουν οι πελάτες και η πιθανότητα να επιστρέψουν πάλι στο κατάστημα για να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα, εξαρτάται επίσης από την αγοραστική εμπειρία. Ως εκ τούτου, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων λιανικής αναζητούν συνεχώς τρόπους για να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους και να δημιουργήσουν ένα πιο αποτελεσματικό περιβάλλον στο κατάστημα.
Η ανάλυση της συμπεριφοράς των καταναλωτών και η πλήρης κατανόηση από το τι τους εμποδίζει να αγοράσουν ένα προϊόν, αναμφίβολα θα βοηθήσει στην μεγιστοποίηση των κερδών ενός υποκαταστήματος. Πως μπορεί να γίνει αυτό; Με τα νέα προηγμένα λογισμικά ανάλυσης βίντεο που προσφέρουν χρήσιμες λειτουργίες και πληροφορίες, ώστε οι ιδιοκτήτες των εμπορικών καταστημάτων να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με το πώς να βελτιώσουν την απόδοση του καταστήματος, την αγοραστική εμπειρία και τελικά, να αυξήσουν τα έσοδα και τα κέρδη τους. Η ανάλυση της ροής της κυκλοφορίας είναι μία σχετικά νέα λειτουργία που μπορεί να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Στα κλειστά κυκλώματα τηλεόρασης, ο όρος “ροή κυκλοφορίας” αναφέρεται κυρίως στην ανίχνευση της κίνησης των οχημάτων και των ανθρώπων σε αυτοκινητόδρομους ή σε άλλους χώρους. Ωστόσο η ανίχνευση της ροής των ανθρώπων, πρωταγωνιστεί εξίσου στις μέρες μας, τόσο μέσα, όσο και έξω από τα εμπορικά καταστήματα, αναλύοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών και μεγιστοποιώντας το κέρδος των πωλήσεων.
Η εν λόγω ανάλυση βασίζεται σε αλγόριθμους υπολογιστικής όρασης και μηχανικής μάθησης. Οι αλγόριθμοι αναλύουν το βίντεο από τις κάμερες και παρέχουν αναλυτικά στοιχεία όπως χάρτες θερμότητας, χρόνους παραμονής, καταμέτρηση ατόμων και ανάλυση διαδρομής, βοηθώντας τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων να κατανοήσουν καλύτερα τη συμπεριφορά των πελατών τους.
Οι χάρτες θερμότητας δείχνουν τον αριθμό των ατόμων (με χρωματικά μοτίβα) σε μια συγκεκριμένη περιοχή του καταστήματος. Με την ανάλυση του χρόνου παραμονής, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων μπορούν να αντιληφθούν πόσο χρόνο ξοδεύουν οι πελάτες σε συγκεκριμένα σημεία του καταστήματος. Η καταμέτρηση ατόμων από την άλλη, δείχνει σε πραγματικό χρόνο πόσοι πελάτες βρίσκονται στο κατάστημα ή πόσοι πελάτες έχουν εισέλθει/εξέλθει από ένα κατάστημα κατά τη διάρκεια της μέρας. Οι αναφορές φυσικά μπορούν να είναι ημερήσιες, εβδομαδιαίες/ μηνιαίες, κ.λπ. Τέλος, η ανάλυση διαδρομής χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση της διαδρομής που ακολουθούν οι πελάτες μέσω του καταστήματος, η οποία βοηθά στην ανίχνευση σημείων συμφόρησης, κ.λπ. Χρησιμοποιείται στα super market και είναι μία αν μη τι άλλο δημοφιλής τεχνολογία που θα την δούμε τα επόμενα χρόνια να βρίσκει εφαρμογή ακόμα περισσότερο στα καταστήματα.
Τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας
Οι καταστηματάρχες μπορούν να επωφεληθούν από την τεχνολογία της ανάλυση ροής κυκλοφορίας με διάφορους τρόπους. Αρχικά, μπορούν να βελτιώσουν τη διάταξη του εσωτερικού του καταστήματος. Η κακή διάταξη των καταστημάτων κοστίζει στους ιδιοκτήτες εκατομμύρια. Σύμφωνα με έρευνες, οι πελάτες δεν θα ξοδέψουν πολύ χρόνο σε ένα κατάστημα, εάν η μετακίνηση στους χώρους του και η εύρεση του προϊόντος που θέλουν να αγοράσουν απαιτεί υπερβολική προσπάθεια. Παρατηρείται επίσης, ότι εάν η διάταξη του καταστήματος δεν είναι «σωστή», τότε οι πελάτες μετά από περίπου 5 λεπτά από την είσοδό τους, θα φύγουν από το μαγαζί χωρίς να αγοράσουν κάτι και δίνοντας προτίμηση σε άλλα, με καλύτερη οργάνωση.
Χρησιμοποιώντας λογισμικό ανάλυσης βίντεο, οι καταστηματάρχες μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες και τη συμπεριφορά του αγοραστικού κοινού τους μέσα στο κατάστημα. Μπορούν να εντοπίσουν τα σημεία συμφόρησης και να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να αναδιαμορφώσουν την υπάρχουσα διάταξή διευκολύνοντας τους πελάτες τους. Δημιουργούν στην πραγματικότητα μία φιλόξενη ατμόσφαιρα και μια νέα εμπειρία αγορών. Όσο περισσότερο χρόνο περνούν οι πελάτες στο κατάστημα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να καταλήξουν να αγοράσουν κάτι. Είναι επίσης αρκετά σημαντικό για τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων να εντοπίζουν τις περιοχές του καταστήματος που παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση. Αναλύοντας τα μοτίβα κίνησης των πελατών και τους χρόνους παραμονής σε ράφια, κ.λπ., τα αναλυτικά στοιχεία με ενσωματωμένη τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να προσδιορίσουν τα προϊόντα του καταστήματος με τη χαμηλότερη ή την υψηλότερη ζήτηση, λαμβάνοντας τα απαραίτητα μέτρα. Τα προϊόντα με τη μικρότερη ζήτηση μπορούν να μεταφερθούν σε καλύτερα και πιο στρατηγικά μέρη εντός του καταστήματος, ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις. Με βάση την ανάλυση των χρόνων παραμονής των πελατών σε διαφορετικά τμήματα των καταστημάτων, οι υπεύθυνοι ενός εμπορικού χώρου μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα και το απόθεμά τους, ιδίως τις εορταστικές περιόδους όπου πλήθος κόσμου έρχεται και εξέρχεται από τα μαγαζιά. Οι έμποροι της λιανικής αγοράς, χρησιμοποιούν επίσης τα αναλυτικά στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσουν το σχεδιασμό του καταστήματος, ώστε να καθοδηγήσουν τους πελάτες στις επιθυμητές περιοχές ή να επιστήσουν την προσοχή τους για νέα προϊόντα.
Μετά περνάμε στην εξυπηρέτηση των πελατών, που σε αρκετές περιπτώσεις θεωρείτε το Α και το Ω στα εμπορικά καταστήματα. Καλώς η κακώς, ο πελάτης αναμένει από το προσωπικό ενός καταστήματος την άμεση εξυπηρέτηση, ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν. Συχνά παρατηρείται ότι η απόδοση των υπαλλήλων είναι πιθανό να μειωθεί όταν πρέπει να εξυπηρετήσουν περισσότερους από επτά πελάτες τη φορά. Αυτό επηρεάζει αρνητικά την ικανοποίηση των πελατών. Για να φτάσουμε λοιπόν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε αν οι εργαζόμενοι χειρίζονται αποτελεσματικά του πελάτες, μετά να αξιολογήσουμε τη ροή επισκεψιμότητας στο κατάστημα και στη συνέχεια να εντοπίσουμε τα σημεία συμφόρησης και άλλες παραμέτρους που μπορεί να αναγκάσουν τους πελάτες να εγκαταλείψουν το κατάστημα. Ευτυχώς με τα δεδομένα που προσφέρει η τεχνολογία της ανάλυσης της ροής κυκλοφορίας, οι καταστηματάρχες μπορούν να δώσουν τη λύση σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, εάν μια συγκεκριμένη περιοχή του καταστήματος, όπως ένα ταμείο, έχει παραπάνω κόσμο από το συνηθισμένο, τότε οι υπεύθυνοι μπορούν να ειδοποιήσουν το προσωπικό ώστε ένα ακόμα ταμείο να τεθεί σε λειτουργία για να εξαλειφθεί το φαινόμενο του συγχρωτισμού. Επιπλέον, παρακολουθώντας τον χρόνο που αφιερώνουν οι εργαζόμενοι για την ανανέωση των αποθεμάτων και τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες στο εσωτερικό του καταστήματος, μπορούμε να αξιολογήσουμε την παραγωγικότητά τους και να εντοπίσουμε ακόμα και νέους ρόλους στους οποίους ταιριάζουν καλύτερα.
Ένας άλλος τρόπος βελτίωσης της εξυπηρέτησης πελατών είναι η παροχή ειδοποιήσεων σε πραγματικό χρόνο στο προσωπικό. Σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τους χάρτες θερμότητας, ώστε να αντιληφθούμε πού περνούν περισσότερο χρόνο οι πελάτες και να εξασφαλίσουμε ότι θα λάβουν τη βοήθεια που χρειάζονται σε πραγματικό χρόνο. Φυσικά τους χάρτες θερμότητας θα τους χρησιμοποιήσει κάποιος και μετά το πέρας της μέρας, για να δει τις δημοφιλέστερες περιοχές ή και το ανάποδο. Επιπρόσθετα, η ανάλυση ροής της επισκεψιμότητας θα συμβάλει όπως αναφέραμε και παραπάνω στη μείωση της ουράς, η οποία είναι μία από τις κύριες πηγές δυσαρέσκειας των πελατών στα καταστήματα. Εκτός από την δυσαρέσκεια που προκαλεί το εν λόγω φαινόμενο, φαίνεται πως μειώνει και τα ετήσια έσοδα των εμπορικών καταστημάτων, καθώς σύμφωνα με πηγές 40 δισεκατομμύρια δολάρια χάνονται κάθε χρόνο. Οι μελέτες δείχνουν επίσης, ότι είναι στη φύση των ανθρώπων να μην αγοράζουν ένα προϊόν παρά να περιμένουν στην ουρά για αρκετό χρόνο.
Τέλος περνάμε στην εξατομικευμένη προσέγγιση των πελατών. Τα αναλυτικά στοιχεία μπορούν να δημιουργήσουν πληροφορίες με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως η τοποθεσία, το φύλο και η ηλικία, καθώς και τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειες των πελατών. Με αυτά τα δεδομένα που σχετίζονται με τον καταναλωτή, είναι ευκολότερο για τους υπεύθυνους ενός καταστήματος να προσδιορίσουν το προφίλ των αγοραστών τους και να παρέχουν μια νέα προσέγγιση. Για παράδειγμα, τα καταστήματα μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες εκπτώσεις και να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τιμολόγησης για διαφορετικές ομάδες πελατών. Επιπλέον, μπορούν να προτείνουν εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων με βάση τις πληροφορίες από τις προηγούμενες επισκέψεις τους, κάνοντάς τους έτσι να αισθάνονται ακόμη πιο ευπρόσδεκτοι.
Αναμφισβήτητα, η ανάλυση ροής αποτελεί το ιδανικό για τη βελτίωση της απόδοσης του μάρκετινγκ και της επιχειρηματικής ευφυΐας συνολικά. Τα καταστήματα σήμερα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ολοκληρωμένες στατιστικές αναλύσεις για να ανα-προσδιορίσουν την στρατηγική τους. Τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει στους εμπόρους λιανικής η ανάλυση βίντεο με ΑΙ λειτουργίες είναι αμέτρητα. Τα ΑΙ analytics παρέχουν πληροφορίες βάσει δεδομένων που συμβάλλουν στη βελτίωση της απόδοσης του καταστήματος σε όλους τους τομείς και δημιουργούν μια πιο ευχάριστη εμπειρία αγορών για τους πελάτες. Όλα αυτά καθιστούν την Ανάλυση ροής επισκεψιμότητας μια αξιόλογη επένδυση για κάθε κατάστημα λιανικής που θέλει να βελτιστοποιήσει τις επιχειρηματικές διαδικασίες, να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πελατών και να αυξήσει τα έσοδα.