Η Ajax Systems σας προσκαλεί να λάβετε μέρος στο πρώτο roadshow στην Ελλάδα όπου θα εχετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά Νέες λύσεις για την Ασφάλεια και την Άνεση. Το roadshow καλύπτει πέντε πόλεις σε διάστημα δύο εβδομάδων.
Η εταιρία θα επικεντρωθεί στις πιο πρόσφατες και βέλτιστες πρακτικές συστημάτων ασφαλείας, σε μελέτες εφαρμογών έργων και στις πιο πρόσφατες εκδόσεις των προϊόντων της: σειρά προϊόντων άνεσης και παραγωγικότητας, ανιχνευτές πυρκαγιάς δεύτερης γενιάς και προϊόντα πρόληψης διαρροών νερού.
Η Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), κορυφαίος πάροχος λύσεων ασφάλειας στον κυβερνοχώρο παγκοσμίως, ανακοίνωσε σήμερα το διορισμό του Sherif Seddik στη θέση του Προέδρου Πωλήσεων EMEA. Στο νέο του ρόλο, ο Seddik θα επικεντρωθεί στην καθοδήγηση των δραστηριοτήτων ανάπτυξης σε ολόκληρη την περιοχή, ενισχύοντας τη δέσμευση της εταιρείας να παρέχει καινοτόμες λύσεις κυβερνοασφάλειας και να διασφαλίζει την πρόληψη και την ανθεκτικότητα στον κυβερνοχώρο στο σημερινό εξελισσόμενο τοπίο απειλών.
Πριν την ένταξή του στην Check Point, προσφάτως, ο Seddik ήταν στη Citrix στη θέση του Senior Vice President Commercial Strategy and Go-To-Market και πριν από αυτή, ήταν Senior Vice President of EMEA. Με πάνω από 30 χρόνια διεθνούς εμπειρίας πωλήσεων, μάρκετινγκ και διαχείρισης στον κλάδο της πληροφορικής, κατείχε ηγετικούς ρόλους στη Microsoft, την NCR Corporation και άλλες πολυεθνικές. Με καταγωγή από την Αίγυπτο, ο Seddik είναι κάτοχος B.Sc. in Communications and Electrical Engineering από το Πανεπιστήμιο Ain Shams στο Κάιρο και έχει την έδρα του στη Ζυρίχη.
«Είμαι ενθουσιασμένος που συμμετέχω στην Check Point και ηγούμαι της ομάδας EMEA για την προώθηση της επιχειρηματικής ανάπτυξης και τη διασφάλιση ότι οι πελάτες μας παραμένουν ασφαλείς και ανθεκτικοί απέναντι στις σημερινές απειλές στον κυβερνοχώρο», δήλωσε ο Sherif Seddik, Πρόεδρος Πωλήσεων EMEA της Check Point Software. «Με τις καινοτόμες λύσεις κυβερνοασφάλειας της Check Point και το πλαίσιο 3Cs για ολοκληρωμένη, συνεργατική και ενοποιημένη ασφάλεια, είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε απαράμιλλη αξία υπηρεσιών στους πελάτες και τους συνεργάτες μας».
Ο Thorsten Freitag, σημερινός Πρόεδρος Πωλήσεων EMEA, αποφάσισε να παραιτηθεί από τον λειτουργικό του ρόλο στο τέλος του 2ου τριμήνου, συνεχίζοντας τη συνεργασία του με την Check Point on a project basis. Ο Freitag διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην επέκταση και ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της Check Point στην περιοχή EMEA κατά τη διάρκεια της θητείας του.
Η Rupal Hollenbeck, Πρόεδρος της Check Point Software, επαίνεσε τη μετάβαση ηγεσίας, δηλώνοντας: «Η εκτεταμένη εμπειρία του Sherif στον κλάδο της πληροφορικής, σε συνδυασμό με το αποδεδειγμένο ιστορικό του στην προώθηση της επιχειρηματικής ανάπτυξης, τον καθιστούν τον ιδανικό ηγέτη για να αναλάβει αυτόν τον κρίσιμο ρόλο στην Check Point. Είμαστε ευγνώμονες για τη συμβολή του Thorsten στην επιχείρησή μας στην περιοχή EMEA και του ευχόμαστε ό,τι καλύτερο στις μελλοντικές του προσπάθειες».
Η έκθεση ”The Security Event”, που άνοιξε τις πύλες της από τις 25 έως τις 27 Απριλίου 2023 στο Μπέρμιγχαμ, έδωσε την ευκαιρία, στους επισκέπτες και στους επαγγελματίες του χώρου να δικτυωθούν και συναντήσουν εκπροσώπους και ειδικούς από τον κλάδο της ασφάλειας και να ενημερωθούν για τις τελευταίες εξελίξεις του Security μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα και πολλές ακόμα δραστηριότητες. Η έκθεση The Security Event”, φιλοξένησε περισσότερες από 250 κορυφαίες εταιρίες του τομέα της ηλεκτρονικής ασφάλειας, αποδεικνύοντας πως είναι ένα από τα κορυφαία event αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη!
Η διοργάνωση, όπως ανακοίνωσε μέσα από το επίσημο site της, θα επιστρέψει στο Μπέρμιγχαμ και στον εκθεσιακό χώρο NEC από τις 30 Απριλίου έως τις 2 Μαΐου του 2024!
Η Cegeka, ευρωπαϊκή εταιρεία παροχής υπηρεσιών Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ICT) με έδρα το Βέλγιο, ανακοίνωσε την επέκτασή της στην Ελλάδα με το άνοιγμα ενός νέου γραφείου στην Αθήνα. Η Ελλάδα γίνεται έτσι η τέταρτη χώρα στο δίκτυο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Διανομής της Cegeka, μετά τη Ρουμανία, τη Μολδαβία και την Τσεχία. Πέρα από το συγκεκριμένο Δίκτυο της Cegeka, από το οποίο εξυπηρετούνται οι πελάτες της, η δυναμικά αναπτυσσόμενη εταιρεία δραστηριοποιείται ήδη σε περισσότερες από 10 ευρωπαϊκές χώρες.
Εξειδικευμένοι επαγγελματίες πληροφορικής και εταιρική κουλτούρα οδηγούν την επέκταση της Cegeka στην Ελλάδα
Η επέκταση της Cegeka στην Ελλάδα βασίζεται σε έναν συνδυασμό εξειδικευμένων επαγγελματιών πληροφορικής, εταιρικής κουλτούρας και επιχειρηματικότητας. Οι αξίες της εταιρείας για τον σεβασμό, την αυθεντικότητα και την ανάπτυξη των ανθρώπων παίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την απόφαση. «Δεσμευόμαστε για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος εργασίας χωρίς αποκλεισμούς, που προωθεί την εξέλιξη και την ανάπτυξη των εργαζομένων. Με την περήφανη ιστορία δεξιοτεχνίας και δημιουργικότητας της Ελλάδας, ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με το ταλαντούχο εργατικό δυναμικό της χώρας για να προωθήσουμε την καινοτομία και την αριστεία. Αναμένοντας να φτάσουμε τους 300 εργαζόμενους μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, στοχεύουμε να αξιοποιήσουμε τον πλούτο των ταλέντων πληροφορικής στην Ελλάδα για να ενισχύσουμε τη δραστηριότητά μας στην Ευρώπη», λέει ο Tom De Vos, Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κέντρου Διανομής.
Επένδυση σε ανθρώπους και υποδομές για την παροχή λύσεων τεχνολογίας υψηλής ποιότητας
«Με το άνοιγμα του ελληνικού μας γραφείου, θέλουμε να προετοιμάσουμε τη μελλοντική ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Διανομής της Cegeka και να ανταποκριθούμε στην ανάγκη για πρόσθετη δυναμικότητα για την εξυπηρέτηση των πελατών μας», λέει ο Stijn Bijnens, Διευθύνων Σύμβουλος της Cegeka. «Είμαστε σίγουροι ότι αυτή η νέα τοποθεσία θα μας προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία και επεκτασιμότητα, επιτρέποντάς μας να εξυπηρετούμε καλύτερα τους πελάτες μας στην Ευρώπη. Δεσμευόμαστε να επενδύσουμε στους ανθρώπους και τις υποδομές μας για να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε το υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών στους πελάτες μας», προσθέτει.
Η προοπτική ανάπτυξης με την επέκταση στην Ελλάδα, θέτει υπό εξέταση και άλλες ελληνικές πόλεις
Ενώ η Cegeka ξεκινά τη δραστηριότητά της στην Αθήνα, η εταιρεία σκέφτεται ήδη να επεκταθεί και σε άλλες ελληνικές πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη, στο εγγύς μέλλον. Η επέκταση στην Ελλάδα είναι μια στρατηγική κίνηση που ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της Cegeka να προσφέρει τεχνολογικές λύσεις υψηλής ποιότητας στους πελάτες της και να εδραιώσει τη θέση της ως κορυφαίος πάροχος τεχνολογίας στην Ευρώπη, επενδύοντας σε ανθρώπους και σε τεχνολογίες όπως υβριδικό cloud, τεχνητή νοημοσύνη (AI), ασφάλεια στον κυβερνοχώρο κ.λπ.
Το άνοιγμα του γραφείου στην Αθήνα αποτελεί απόδειξη της δέσμευσης της Cegeka για ανάπτυξη και επέκταση. «Ανυπομονούμε να οικοδομήσουμε μακροχρόνιες σχέσεις – σε στενή συνεργασία – με πελάτες στην Ευρώπη και με τα ταλέντα πληροφορικής στην Ελλάδα», καταλήγει ο Stijn Bijnens.
Η ανθεκτικότητα στις κυβερνοεπιθέσεις ήταν το θέμα του πάνελ From Cybersecurity to Cyber Resilience, που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιήθηκε στους Δελφούς 26-29 Απριλίου, υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Ο κος Δημήτρης Γκρίτζαλης, Καθηγητής Κυβερνοασφάλειας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, έλαβε πρώτος τον λόγο κάνοντας τη διαπίστωση πως «μαζί με τον κυβερνοχώρο ήρθαν και οι κυβερνοαπειλές». Το ερώτημα, συνεπώς, που προκύπτει αναπόδραστα για όλους είναι πώς μπορεί ένας οργανισμός να γίνει ανθεκτικός. «Αποτελεί ψευδαίσθηση ότι η ασφάλεια μπορεί να επιτευχθεί μόνο από μια επιστήμη. Χρειαζόμαστε διεπιστημονική δράση. Το “αύριο” θα είναι ένα “αύριο” δημιουργικής καταστροφής. Μόνο ενωμένοι ίσως νικήσουμε. Αυτό που επιδιώκουμε είναι επαρκής ασφάλεια. Χρειάζεται τεχνογνωσία και ανθρώπινο δυναμικό, δεν το έχουμε και δεν προβλέπεται να καλύψουμε τη ζήτηση στην επόμενη πενταετία, εκτός αν υπάρξουν αποφασιστικές παρεμβάσεις. Στις σύγχρονες κοινωνίες, σημαντικός είναι και ο ρόλος των ακτιβιστών. Για να είμαστε αποτελεσματικοί, δρούμε προληπτικά και μόνο κατ΄ εξαίρεση κατασταλτικά.
Η κα Ευγενία Τσαπραλή, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Συνέχειας, στην Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας, εξήγησε πως οι περισσότεροι οργανισμοί που δέχονται κάποιο πλήγμα ανήκουν στον τομέα της ενέργειας και της υγείας. «Στον δημόσιο τομέα ο επιτιθέμενος θέλει να πλήξει το κύρος του οργανισμού», τόνισε, ενώ υπερθεμάτισε σχετικά με την ανάγκη αλλαγής της κουλτούρας πάνω στην ανθεκτικότητα. «Καλά και τα εργαλεία, αλλά υπάρχει έλλειψη εκπαίδευσης», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Στο ερώτημα πώς επιτυγχάνεται η ανθεκτικότητα, ο κος Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, απάντησε πως «προσπαθούμε να προστατεύσουμε κάθε συναλλαγή μικρή ή μεγάλη, αναγνωρίζοντας την ευθύνη που έχουμε». Ακόμα, υπογράμμισε ότι η Visa με τη συνεχή καινοτομία, τη συνεργασία, την επένδυση και την αξιοποίηση του δικτύου και της κλίμακάς της είναι σε θέση να διασφαλίσει ότι οι πελάτες και οι συνεργάτες της προστατεύονται από τα πιο προηγμένα προϊόντα και υπηρεσίες ασφαλείας.
Από την πλευρά του, ο κος Απόστολος Λεωνιδόπουλος, Managing Director της Kyndryl για την Ελλάδα και την Κύπρο, τόνισε μεταξύ άλλων πως το σημαντικό για μια εταιρεία είναι «όταν της συμβεί το κακό να ξέρει τι να κάνει για να ανακάμψει γρήγορα».
Ο κος Αναστάσιος Χατζηθεοδοσίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Megabrokers, αναφέρθηκε στη σημασία της πρόληψης και της εκπαίδευσης εξηγώντας πώς βοηθά τους πελάτες να εκπαιδευτούν πριν από τη ζημιά, ενώ μετά τη ζημιά τους μαθαίνει πώς θα διαχειριστούν την επίθεση. Εξήγησε ακόμα ότι «οι hackers στοχεύουν στην ποσότητα, όχι στην ποιότητα. Ξέρουν πως το 5% με 6% θα ανοίξει κάποιο e-mail. Αν ανήκει π.χ. στον λογιστή μιας εταιρείας, ακόμα και τα πελατολόγια ενδέχεται να κλαπούν», κατέληξε.
Η Siemens Ελλάδος, ήταν για δεύτερη συνεχή χρονιά περήφανος υποστηρικτής του Delphi Economic Forum VIII, την κορυφαία ετήσια διεθνή συνδιάσκεψη που διοργανώνεται στην εμβληματική πόλη των Δελφών και συγκεντρώνει κορυφαίους thought leaders από τους κλάδους της Πολιτικής, των Οικονομικών, των Επιχειρήσεων και των Ακαδημαϊκών. Στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης που πραγματοποιήθηκε 26-29 Απριλίου, ο CEO της Siemens Α.Ε., Δρ. Βασίλειος Χατζίκος συμμετείχε στο panel με τίτλο ‘Preparing for the emergence of Generative AI’, όπου συνομίλησε με άλλα κορυφαία στελέχη της αγοράς για το ρόλο που διαδραματίζει ήδη η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλά και το πώς αναμένεται να επηρεάσει τις καθημερινές μας διαδικασίες, τη βιομηχανία και τον τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε.
Οι νέες προοπτικές που εμφανίζονται για τους οργανισμούς από την αξιοποίηση τεχνολογιών γύρω από το Generative AI σε συνδυασμό με τις πολιτικές που πρέπει να ληφθούν για την αντιστάθμιση ενδεχόμενων κινδύνων, έχοντας πάντα ως επίκεντρο τον άνθρωπο, αποτέλεσε τη κεντρική θεματική του panel στο οποίο συμμετείχαν οι François Candelon, Managing Director and Senior Partner BCG France / BCG Henderson Institute Global Director, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, CEO, Greece, Cyprus & Malta Microsoft και Βασίλειος Χατζίκος, CEO Siemens Α.Ε.. Η συζήτηση συντονίστηκε από την Marianna Leoni, Managing Director & Partner BCG Athens.
Το Generative AI έχει αναδειχθεί ως ένας από τους πιο υποσχόμενους τομείς έρευνας και ανάπτυξης στον κόσμο της Τεχνητής Νοημοσύνης και επικεντρώνεται στην ανάπτυξη συστημάτων ικανών για να δημιουργούν νέο και μοναδικό περιεχόμενο, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται και αλληλεπιδρούν εντός και εκτός των οργανισμών. Σύμφωνα με σχετικές προβλέψεις, το 10% του παγκόσμιου κώδικα για το 2023 αναμένεται να αναπαραχθεί με τη συνδρομή της Τεχνητής Νοημοσύνης, ενώ το 46% των αποφάσεων που λαμβάνονται από τους οργανισμούς θα βασίζονται σε δεδομένα και αναλύσεις που προκύπτουν από την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες: τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που προσφέρει η Τεχνητή Νοημοσύνη, το πως επηρεάζει τους ανθρώπους – σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο – και το πως και σε τι βαθμό θα χρησιμοποιηθεί από τα τοπικά οικοσυστήματα, ώστε να αξιοποιηθεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδεικνύεται ως μία από τις σημαντικότερες τεχνολογίες για τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Μέσω εργαλείων όπως το ChatGPT, δίνεται η δυνατότητα σε εργαζόμενους και σε επιχειρήσεις κάθε μεγέθους να συνεργάζονται και να καινοτομούν με νέους τρόπους καθημερινά, μειώνοντας τους χρόνους και αυξάνοντας την απόδοση και την αποτελεσματικότητα.
Ο Δρ. ΒασίλειοςΧατζίκος, κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναφέρθηκε στο Siemens AI LAB, μια διεπιστημονική πλατφόρμα συν-δημιουργίας για τη βιομηχανική Τεχνητή Νοημοσύνη που εστιάζει στην αξιοποίηση της βιομηχανικής Τεχνητής Νοημοσύνης εντός και εκτός των συνόρων της εταιρείας και αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για την υλοποίηση νέων ευκαιριών που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Επιπλέον, αναφέρθηκε στην ήδη υπάρχουσα εμπειρία της εταιρείας στον τομέα του AI, όπως την περίπτωση της ΔΕΥΑΛ στην πόλη της Λάρισας, όπου ολόκληρο το σύστημα ύδρευσης της πόλης ελέγχεται μέσω συστήματος Τεχνητής Νοημοσύνης πρώτης γενιάς, υλοποιημένο από τη Siemens.
Παράλληλα, εστίασε στην ανάγκη να αφομοιωθούν οι σύγχρονες τεχνολογίες που σχετίζονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη από τα τοπικά οικοσυστήματα και την εφαρμογή τους σε έργα που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των Κτηρίων και των Υποδομών.
Μέσα από την συζήτηση έγινε σαφές πως αυτή η νέα τεχνολογία είναι σημαντικό να αφομοιωθεί και σε νέους τομείς. Η Siemens συμβάλει καθοριστικά προς αυτήν την κατεύθυνση, προσφέροντας τα απαραίτητα εργαλεία και τεχνογνωσία αλλά και την μακροχρόνια εμπειρία της σε τέτοιου τύπου έργα.
Νέες παραλαβές από τη Stam Electronics! Διαθέσιμες από την εταιρία θα βρείτε τις νέες ρομποτικές κάμερες της ANGA AQ-8115IBW/AQ-8116IBW, με 2 και 4MP αντίστοιχα. Οι Auto Tracking IP PT κάμερες έρχονται με ενσωματωμένο αισθητήρα Ingenic T31, διαθέτουν αμφίδρομο ήχο, μικρόφωνο/μεγάφωνο, ανίχνευση κίνησης με αλγόριθμο τεχνητής νοημοσύνης και IR LED εμβέλειας 20 μέτρων. Σε περίπτωση που ανιχνευθεί κίνηση, οι κάμερες μπορούν να στείλουν snapshots και notification σε λογαριασμό email και είναι συμβατές με το πρωτόκολλο ONVIF για να συνεργάζονται με προϊόντα διαφορετικών κατασκευαστών. Διαθέτουν αλγόριθμο συμπίεσης βίντεο Η.265 για μείωση του bandwidth και του αποθηκευτικού χώρου.
Ο αυτοματισμός στο σπίτι έγινε παιχνιδάκι! Αυτή η εύκολη στη χρήση IP εσωτερικού χώρου κάμερα, συνδέεται εύκολα στο δίκτυο Wi-Fi του σπιτιού σας, για να μπορείτε να παρακολουθείτε το χώρο σας από το smartphone ή το tablet. Καταγράφει σε ανάλυση Full HD (1920×1080 pixels) που σας προσφέρει υψηλής ποιότητας εικόνα. Επιπλέον, η κάμερα είναι εξίσου ισχυρή τη νύχτα, καθώς διαθέτει λειτουργία νυχτερινής όρασης για καθαρή εικόνα σε απόσταση 10m. Εμπεριέχει λειτουργία Pan & Tilt για να καλύψει ολόκληρο το χώρο. Υποστηρίζει κάρτες microSD έως 128 GB (δεν περιλαμβάνονται) για άφθονο αποθηκευτικό χώρο, ενώ χάρη στον κομψό και συμπαγές σχεδιασμό της, μπορείτε να την τοποθετήσετε ακόμα και σε “δύσκολα” σημεία του χώρου σας.
Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής σε cloud για άμεση προεπισκόπηση των εγγεγραμμένων βίντεο (βάσει συνδρομής). Η Wi-Fi κάμερα είναι εξοπλισμένη με ενσωματωμένο μικρόφωνο και ηχείο, που σας προσφέρουν αμφίδρομη επικοινωνία (ομιλία και ακρόαση) και μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και ως baby monitor. Τέλος, διαθέτει γωνία θέασης 110° και αισθητήρα 1/3″ CMOS. Χάρη στην εφαρμογή Nedis SmartLife για τα smartphones, μπορείτε να επέμβετε ανά πάσα στιγμή, καθώς λαμβάνετε μια push ειδοποίηση, μόλις η κάμερα ανιχνεύσει οποιαδήποτε κίνηση ή ήχο στο χώρο.
Αναφορικά με την ανίχνευση του ήχου, μπορείτε να ορίσετε επίπεδα ευαισθησίας (π.χ. υψηλό 65dB / χαμηλό 85dB) και να λαμβάνετε ένα αναδυόμενο μήνυμα στο smartphone σας εάν εντοπιστεί κάποιος θόρυβος εκτός των ορίων. Τα επίπεδα ευαισθησίας του ήχου έχουν ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε μια κανονική συνομιλία ή οι κανονικοί θόρυβοι λειτουργίας να μην προκαλούν αντίδραση της κάμερας. Συνδυάστε την με άλλες smart συσκευές της σειράς Nedis SmartLife και δημιουργήσετε ένα έξυπνο σπίτι χωρίς περίπλοκες διαδικασίες, όπως για παράδειγμα την ενεργοποίηση των φώτων, μέσω ανίχνευσης της κίνησης.
Πανελλαδική έρευνα για την ασφάλεια στο διαδίκτυο διενήργησε και παρουσίασε η Metron Analysis, για λογαριασμό της Vodafone Ελλάδαςμε την επιστημονική καθοδήγηση του ΕΛΙΑΜΕΠ, στο πλαίσιο του Delphi Economic Forum VIII, που πραγματοποιήθηκε μεταξύ 26-29 Απριλίου 2023. Η έρευνα προσεγγίζει την εμπειρία και τις αντιλήψεις των χρηστών του διαδικτύου αλλά και του συνολικού πληθυσμού στην Ελλάδα, εστιάζοντας στον τρόπο που αξιοποιούμε την τεχνολογία, τους αντιλαμβανόμενους κινδύνους, αλλά και τις μορφές προστασίας έναντι αυτών.
Αναγνώριση των κινδύνων του διαδικτύου: Οι νεότεροι και πιο εντατικοί χρήστες περισσότερο «υποψιασμένοι» – Ποια μέτρα προστασίας επιλέγουν οι χρήστες
Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της έρευνας, η συντριπτική πλειονότητα θεωρεί ότι η χρήση του διαδικτύου εγκυμονεί κινδύνους (84%) ανεξαρτήτως δημογραφικών χαρακτηριστικώνμε τους περισσότερο αναφερόμενους κινδύνους να είναι κατά σειρά: Το ενδεχόμενο εξαπάτησης σε μια ηλεκτρονική συναλλαγή ή αγορά (48%), η κατάχρηση προσωπικών δεδομένων από τρίτους (32%), η σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση ανηλίκων (26%) και το κακόβουλο λογισμικό ή το χακάρισμα των κοινωνικών δικτύων ή/και της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (14%).
Σε σχέση με τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνουν οι χρήστες του διαδικτύου για την αντιμετώπιση των κινδύνων αυτών, 2/3 (67%) δηλώνουν ότι λαμβάνουν μέτρα για την προστασία των ηλεκτρονικών αγορών και συναλλαγών τους. Ειδικότερα, οι χρήστες διαδικτύου που λαμβάνουν μέτρα προστασίας των συναλλαγών τους, στην πλειονότητά τους επισκέπτονται μόνο ιστοσελίδες που γνωρίζουν (90% εξ αυτών), δεν «ανοίγουν» e-mails άγνωστων αποστολέων (88%), χρησιμοποιούν αποκλειστικά τον προσωπικό τους υπολογιστή (84%) και έχουν εγκαταστήσει λογισμικό εναντίον των ιών (79%). Είναι, ωστόσο, αξιοσημείωτο πως 4 /10 Έλληνες δηλώνουν ότι δεν έχουν επαρκή ενημέρωση για τους κινδύνους αυτούς.
Αυξημένη ανασφάλεια στην κοινή γνώμη όσον αφορά στη χρήση των προσωπικών δεδομένων
Ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου, μόλις 1/10 δηλώνει ότι έχει πράγματι πέσει θύμα κυβερνοεγκλήματος (11%),ποσοστό που εμφανίζεται σχετικά πιο αυξημένο σε όσους ανταποκρίνονται στο προφίλ του εντατικού χρήστη. Επιπλέον, ενώ σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού έχει ακούσει για τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος (95%), μόνο το 9% έχει απευθυνθεί σε αυτήν για θέματα ασφαλείας στο διαδίκτυο. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως ακόμη και για την μερίδα του πληθυσμού που έχει πέσει θύμα κυβερνοεγκλήματος το ποσοστό αυτό είναι χαμηλό και δεν ξεπερνά το 35%. Μάλιστα, 1/10 έχουν απευθυνθεί κάπου αλλού για θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο, και εξ αυτών σε 1/4 περιπτώσεις έχουν καταφύγει σε φίλους και συγγενείς (25%), σε 1/5 περιπτώσεις έχουν απευθυνθεί στην αστυνομία (19%), στο 17% των περιπτώσεων σε κάποιον πάροχο τηλεπικοινωνιών και στο 14% σε κάποιον ειδικό ή εταιρεία Πληροφορικής.
Όσον αφορά στο σκέλος της έρευνας που εστιάζει στην ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων,1/2 αισθάνεται ότι, συγκριτικά με 5 χρόνια πριν, τα προσωπικά δεδομένα είναι λιγότερο ασφαλή. Αποτυπώνεται, επίσης, και ένα έλλειμμα πληροφόρησης καθώς 4/10 δεν γνωρίζουν ή δεν έχουν ακούσει κάτι για τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Μη επαρκής η κατανόηση των χρηστών για την αξιοποίηση των δεδομένων τους – Προκρίνεται η ασφάλεια μέσα από αυστηρότερη νομοθεσία
Σύμφωνα με την έρευνα, 1/4 ανησυχεί «πάρα πολύ» για τον τρόπο που οι εταιρείες και οι κρατικοί οργανισμοί χρησιμοποιούν τα δεδομένα που συλλέγουν, ενώ σχεδόν οι μισοί δηλώνουν ότι δεν έχουν επαρκή κατανόηση για το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους από τις εταιρείες και τους κρατικούς οργανισμούς. Επίσης, πάνω από 1/2 (53%) εκτιμά ότι η συλλογή δεδομένων από τις εταιρείες συνεπάγεται περισσότερους κινδύνους απ’ ό,τι οφέλη για τους ίδιους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους κρατικούς οργανισμούς είναι αρκετά χαμηλότερο (39%).
Τέλος, στο ερώτημα «Ελευθερία ή Ασφάλεια» η πλειοψηφία προκρίνει την Ασφάλεια (60%) έναντι της Ελευθερίας (37%) και κυρίως οι γυναίκες, οι μεγαλύτερες γενιές, οι χαμηλότερες κοινωνικές τάξεις και εκπαιδευτικές βαθμίδες, οι περιστασιακοί ή οι μη χρήστες του διαδικτύου. Επίσης, η αυστηρότερη νομοθεσία θεωρείται από 1/2 (48%) πιο αποτελεσματικός τρόπος για την προστασία προσωπικών δεδομένων και πληροφοριών, ενώ λιγότερο από 1/3 (31%) θεωρούν προτιμότερη την εισαγωγή βελτιωμένων εργαλείων που θα επιτρέπουν στους ίδιους τους πολίτες να ελέγχουν καλύτερα τη διάθεση και χρήση των προσωπικών τους δεδομένων.
Η κα Μαρία Σκάγκου, Αντιπρόεδρος ΔΣ και Διευθύντρια Εξωτερικών Σχέσεων της Vodafone Ελλάδας, δήλωσε με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας: «Αποτιμώντας τα ευρήματα της έρευνας, βλέπουμε ότι η ασφάλεια κατά τη χρήση του διαδικτύου, καθώς και η προστασία των προσωπικών δεδομένων, είναι ζητήματα που απασχολούν ιδιαιτέρως τους Έλληνες χρήστες, και μάλιστα όχι απλώς στο επίπεδο του προβληματισμού, αλλά και της ενεργούς πρόληψης. Οφείλουμε, πάντως, να σταθούμε με προσοχή στην ανασφάλεια του 50% του δείγματος αναφορικά με τον τρόπο που τρίτοι – είτε αυτοί είναι επιχειρήσεις είτε δημόσιοι φορείς – διαχειρίζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, σε συνάρτηση με το κάλεσμα που προκύπτει για αυστηροποίηση των νόμων, αλλά και της πρόθεσης για εκχώρηση ελευθεριών προκειμένου τα δεδομένα μας να προστατεύονται. Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχει και νομοθετικό πλαίσιο και προηγμένα εργαλεία για την ψηφιακή μας θωράκιση, που σημαίνει ότι τόσο η Πολιτεία όσο και οι επιχειρήσεις έχουμε ακόμα δουλειά να κάνουμε σε ό,τι αφορά την ενημέρωση και την εκπαίδευση της κοινής γνώμης για το θέμα, καθώς και να καλλιεργήσουμε ένα ρεαλιστικό αίσθημα ασφάλειας με τις πρωτοβουλίες μας».
Σημειώνεται ότι η συνδυαστική έρευνα τηλεφωνικών και online συνεντεύξεων διενεργήθηκε από την Metron Analysis, μετά από ανάθεση της Vodafone Ελλάδας, κατά το χρονικό διάστημα 10-18/04/2023 σε πανελλαδικό επίπεδο.
Η εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας ESET αναδείχθηκε «Κορυφαίος Παίκτης» στο Advanced Persistent Threat (APT) Protection – Market Quadrant 2023 της Radicati. Η διάκριση σε έκθεση της Radicati υποδεικνύει ότι η ESET είναι σήμερα ένας ηγέτης της αγοράς με προϊόντα που προσφέρουν λειτουργικότητα αλλά και ότι διαθέτει ένα σταθερό όραμα για το μέλλον.
Τα βασικά πλεονεκτήματα της ESET που αναδείχθηκαν στην έκθεση ήταν οι δυνατότητες της ενιαίας πλατφόρμας διαχείρισης ασφάλειας ESET PROTECT, η οποία μαζί με το ESET Inspect παρέχει εκτεταμένη ανίχνευση και απόκριση (XDR) με λεπτομερή ορατότητα, αξιολόγηση κινδύνου, αντιμετώπιση περιστατικών, διερεύνηση και αποκατάσταση.
Το γεγονός ότι οι λύσεις της ESET προσφέρουν πολυγλωσσική υποστήριξη σε όλο το εκτεταμένο δίκτυο πελατών της και οι πελάτες με τη σειρά τους εκτιμούν τις λύσεις της ESET για την ευκολία εγκατάστασης και χρήσης τους, αναδεικνύει την αδιάκοπη προσπάθεια της ESET να βελτιώσει τη δέσμευσή της προς τους πελάτες της. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε τη συνεργασία της ESET με την Intel, η οποία συνδυάζει τις λύσεις ESET Endpoint Security με το Intel® TDT ως πρόσθετη πηγή τηλεμετρίας απειλών για να βοηθήσει στον εντοπισμό απειλών που χρησιμοποιούν προηγμένες τεχνικές αποφυγής.
Η έκθεση αξιολόγησε την ενοποιημένη πλατφόρμα διαχείρισης ασφάλειας ESET PROTECT, με δυνατότητες ενεργοποίησης του XDR και κυνήγι απειλών:
το ESET Inspect, το στοιχείο XDR της πλατφόρμας ESET PROTECT που παρέχει πρόληψη παραβιάσεων, βελτιωμένη ορατότητα και αποκατάσταση-
το ESET LiveGuard Advanced, την προηγμένη άμυνα κατά των απειλών που διαχειρίζεται το cloud-
το ESET Endpoint Security, με μια πολυεπίπεδη προσέγγιση που χρησιμοποιεί πολλαπλές τεχνολογίες για να επιτρέψει στους οργανισμούς να προστατευτούν από όλες τις γνωστές και άγνωστες απειλές,
την υπηρεσία Managed Detection and Response της ESET, ένα εξατομικευμένο, ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών ασφαλείας που προσφέρει διερεύνηση περιστατικών και προληπτική αναζήτηση απειλών – και,
τέλος, την υπηρεσία πληροφοριών απειλών της ESET, οι οποίες συλλέγονται από ειδικούς της ESET, σχετικά με στοχευμένες επιθέσεις, προηγμένες μόνιμες απειλές (APTs), zero-days και δραστηριότητες botnet.
“Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για την τελευταία μας διάκριση από τη Radicati. Το γεγονός ότι αποτελούμε σταθερά Κορυφαίο Παίκτη στον κλάδο μας αποδεικνύει ότι βελτιωνόμαστε συνεχώς και ότι η επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγισή μας για την ανάπτυξη των παγκόσμιων συστημάτων πληροφοριών για απειλές που τροφοδοτούν τις πολυεπίπεδες και αποτελεσματικές λύσεις μας είναι σωστή”, δήλωσε ο Juraj Malcho, Chief Technology Officer της ESET. “Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να ακούμε ότι οι πελάτες μας εκτιμούν τις λύσεις μας, την τεχνογνωσία μας και την ευκολία χρήσης των προϊόντων μας”.
Η πλήρης έκθεση είναι προσβάσιμη μέσω συνδρομής εδώ.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα βραβεία και τις διακρίσεις της ESET, πατήστε εδώ.
Η αναστάτωση εξακολουθεί να είναι το σημείο κλειδί
Ενώ ο όγκος των επιθέσεων έχει αυξηθεί μόνο οριακά, έχουμε γίνει μάρτυρες αρκετών εξελιγμένων εκστρατειών από εγκληματίες στον κυβερνοχώρο που βρίσκουν τρόπους να οπλίσουν νόμιμα εργαλεία για κακόβουλα κέρδη. Πρόσφατα παραδείγματα περιλαμβάνουν τη χρήση του ChatGPT για τη δημιουργία κώδικα που μπορεί να βοηθήσει τους λιγότερο εξειδικευμένους φορείς απειλών να ξεκινήσουν αβίαστα κυβερνοεπιθέσεις, την εφαρμογή Trojanizing 3CXDesktop για μια επίθεση αλυσίδας εφοδιασμού και την αξιοποίηση της κρίσιμης μη εξουσιοδοτημένης ευπάθειας RCE στην υπηρεσία “Microsoft Message Queuing” (κοινώς γνωστή ως MSMQ). Το τμήμα έρευνας της Check Point, CPR, ανακάλυψε επίσης το ταχύτερο ransomware κρυπτογράφησης που έχει δει ποτέ, το οποίο δείχνει πώς οι επιτιθέμενοι συνεχίζουν τα εγκλήματά τους χωρίς να κοιτούν πίσω.
Παρά τη μέτρια αύξηση, είναι σημαντικό να μην εφησυχάζουμε. Οι CISO πρέπει να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και εφαρμογή μιας στρατηγικής ασφάλειας που εξαλείφει τυχόν τυφλά σημεία και αδυναμίες σε ολόκληρο το ψηφιακό τοπίο. Θα μπορούσε να είναι ένα σκιώδες περιβάλλον ανάπτυξης πληροφορικής, μια απομακρυσμένη πρόσβαση ή ένας φορέας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αυτά που παρέχουν ευκαιρία για παραβίαση στον κυβερνοχώρο. Έχουν κατάλληλη κατάτμηση για να αποφύγουν την πλευρική κίνηση και να ελαχιστοποιήσουν μια έκρηξη επίθεσης και έχουν πρόσβαση σε μια υπηρεσία αντιμετώπισης περιστατικών για να ελαχιστοποιήσουν τη διακοπή και να επιταχύνουν την ανάκαμψη; Τώρα, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη περίοδο στο παρελθόν, είναι η κατάλληλη στιγμή να εξετάσετε μια ενοποιημένη προσέγγιση ασφάλειας για προληπτικό έλεγχο από άκρη σε άκρη, παρέχοντας στο διοικητικό συμβούλιο τη διαβεβαίωση ότι είστε πλήρως προστατευμένοι από επιθέσεις επόμενης γενιάς.
Παγκόσμια δεδομένα
Σύνολο Επιθέσεων Παγκοσμίως:
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, ο παγκόσμιος μέσος όρος εβδομαδιαίων επιθέσεων αυξήθηκε κατά 7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με κάθε οργανισμό να αντιμετωπίζει κατά μέσο όρο 1.248 κυβερνοεπιθέσεις την εβδομάδα.
ΟιΕπιθέσειςΠαγκοσμίως ανάΚλάδο:
Το πρώτο τρίμηνο του 2023, ο τομέας Εκπαίδευσης/Έρευνας επλήγη περισσότερο με τον υψηλότερο αριθμό επιθέσεων, με μέσο όρο 2.507 κυβερνοεπιθέσεις ανά οργανισμό την εβδομάδα, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 15% από το 1ο τρίμηνο του 2022. Ο κυβερνητικός/στρατιωτικός τομέας ήταν ο δεύτερος πιο στοχευμένος με μέσο όρο 1.725 επιθέσεις την εβδομάδα, σημειώνοντας αύξηση 3% από το προηγούμενο έτος. Ο τομέας της Υγείας παρουσίασε σημαντική αύξηση των επιθέσεων με μέσο όρο 1.684 επιθέσεις την εβδομάδα, σημειώνοντας σημαντική ετήσια αύξηση 22%. Ωστόσο, η πιο σημαντική αλλαγή ήρθε στον τομέα Λιανικής/Χονδρικής, ο οποίος σημείωσε την υψηλότερη ετήσια αύξηση 49% με μέσο όρο 1.079 επιθέσεις την εβδομάδα.
Η εκπαίδευση/έρευνα εξακολούθησε να είναι ο τομέας με τη μεγαλύτερη κινητικότητα, με πολλά ιδρύματα να εξακολουθούν να αγωνίζονται ώστε να εξασφαλίσουν εκτεταμένα δίκτυα και σημεία πρόσβασης κατά τη μετάβαση στην εξ αποστάσεως μάθηση.
Σύνολο Επιθέσεων ανά περιοχή:
Το πρώτο τρίμηνο του 2023, η Αφρικής ήταν εκείνη που σημείωσε τον υψηλότερο αριθμό μέσων εβδομαδιαίων επιθέσεων στον κυβερνοχώρο ανά οργανισμό, με μέσο όρο 1.983 επιθέσεις, υποδεικνύοντας οριακή μείωση 2% σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2022. Αντίθετα, η APAC παρουσίασε τη σημαντικότερη ετήσια αύξηση του μέσου όρου εβδομαδιαίων επιθέσεων ανά οργανισμό, με αύξηση 16%, φθάνοντας κατά μέσο όρο τις 1.835 επιθέσεις ανά οργανισμό, ακολουθούμενη από την περιοχή της Βόρειας Αμερικής, η οποία σημείωσε αύξηση 9% από έτος σε έτος φτάνοντας τις 950 μέσες εβδομαδιαίες επιθέσεις ανά οργανισμό.
Υπάρχει μια αυξανόμενη αναγνώριση των κινδύνων που θέτουν οι κυβερνοεπιθέσεις, όπως και των συνεπειών τους, όπως αποδεικνύεται από την εισαγωγή κανονισμών και πολιτικών σε διάφορες χώρες. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι κανονισμοί για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο αναθεωρήθηκαν πρόσφατα και οι ρυθμιστές εξετάζουν επί του παρόντος προτάσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση της αναφοράς περιστατικών, της αποκάλυψης πληροφοριών, της εποπτείας και του εκσυγχρονισμού της παρωχημένης νομοθεσίας. Οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, που πρόκειται να εφαρμοστούν αργότερα το 2023, θα απαιτήσουν από τις εταιρείες να ενημερώσουν τα προγράμματα συμμόρφωσης με την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, καλύπτοντας τομείς όπως η εταιρική διακυβέρνηση, οι απαιτήσεις κοινοποίησης και υποβολής εκθέσεων, καθώς και η διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και η ασφάλεια.
Region
Avg weekly attacks per org
YoY Change
Africa
1983
-2%
APAC
1835
16%
Latin Americas
1585
-2%
Europe
1025
6%
North America
950
9%
1 στους 31 οργανισμούς παγκοσμίως αντιμετώπισε επίθεση ransomware
Στην Έκθεση για την Ασφάλεια στον Κυβερνοχώρο του 2023, η CPR περιγράφει λεπτομερώς πώς η απόδοση των λειτουργιών ransomware και η παρακολούθηση των φορέων απειλής μπορεί να δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο. Ενώ, η εστίαση θα είναι περισσότερο στο data wiping και στην ανίχνευση εξαγωγής. Η Check Point Research επεσήμανε μια ανησυχητική στροφή προς εξελιγμένο κακόβουλο λογισμικό που έχει σχεδιαστεί για να καταστρέψει το παραβιασμένο σύστημα και συμβουλεύει τους οργανισμούς να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα.
Επιθέσεις ransomware ανά περιοχή:
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, περίπου 1 στους 31 οργανισμούς παγκοσμίως αντιμετώπισε επίθεση ransomware σε εβδομαδιαία βάση. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 1% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022, όταν παρόμοιος αριθμός οργανισμών έπεσε θύμα τέτοιων επιθέσεων. Η Λατινική Αμερική σημείωσε τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση 28%, όταν 1 στους 17 οργανισμούς αντιμετώπισε επίθεση ransomware.
Κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2023, σε εβδομαδιαίο μέσο όρο, 1 στους 75 οργανισμούς στις Ηνωμένες Πολιτείες επηρεάστηκε από κυβερνοεπιθέσεις ransomware, υποδεικνύοντας αύξηση 11% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Στο Ισραήλ, σε εβδομαδιαίο μέσο όρο, 1 στους 17 οργανισμούς επηρεάστηκε από επιθέσεις ransomware, αύξηση 76% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.
Βιομηχανία
Οργανισμοί που δέχτηκαν επίθεση(Εβδομαδιαίος μέσος όρος)
Κυβέρνηση/Στρατός
1 στα 20
Χρηματοοικονομικά/Τραπεζικά
1 από 25
Εκπαίδευση/Έρευνα
1 από 26
ISP/MSP
1 από 27
Υγειονομική περίθαλψη
1 από 27
SI/VAR/Διανομέας
1 από 31
Βοηθητικά προγράμματα
1 από 32
Σύμβουλος
1 από 33
Επικοινωνίες
1 από 33
Ασφαλιστικά/Νομικά
1 από 40
Κατασκευή
1 από 41
Λιανική/Χονδρική
1 από 44
Προμηθευτής λογισμικού
1 από 48
Προμηθευτής υλικού
1 από 49
Μεταφορά
1 από 50
Αναψυχή/Φιλοξενία
1 από 51
Επιθέσεις Ransomware ανά κλάδο:
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2023, ο κυβερνητικός/στρατιωτικός τομέας ήταν ο πιο στοχευμένος από επιθέσεις ransomware, με μέσο όρο 1 στους 20 οργανισμούς να επηρεάζονται σε εβδομαδιαία βάση. Αυτό αντιπροσωπεύει ελαφρά μείωση 2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ο Χρηματοοικονομικός/Τραπεζικός τομέας ήταν ο δεύτερος που επηρεάστηκε περισσότερο, με περίπου 1 στους 25 οργανισμούς να αντιμετωπίζει τέτοιες επιθέσεις, σημειώνοντας αύξηση 32% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Ο κλάδος της εκπαίδευσης / έρευνας ήταν ο τρίτος τομέας που επηρεάστηκε περισσότερο, με 1 στους 26 οργανισμούς να επηρεάζονται από ransomware, υποδεικνύοντας μείωση 8% το περασμένο έτος.
Συμβουλές ασφάλειας στον κυβερνοχώρο:
Ενημερωμένα patches: Η ενημέρωση των υπολογιστών και των διακομιστών και η εφαρμογή ενημερώσεων κώδικα ασφαλείας, ειδικά εκείνων που χαρακτηρίζονται ως κρίσιμες, μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της ευπάθειας ενός οργανισμού σε κυβερνοεπιθέσεις
Εκπαίδευση ευαισθητοποίησης στον κυβερνοχώρο: Η συχνή εκπαίδευση ευαισθητοποίησης στον κυβερνοχώρο είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία του οργανισμού από κυβερνοεπιθέσεις. Αυτή η εκπαίδευση θα πρέπει να καθοδηγεί τους υπαλλήλους να κάνουν τα εξής:
Μην κάνετε κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους
Μην ανοίγετε ποτέ μη αναμενόμενα ή μη αξιόπιστα συνημμένα
Αποφύγετε την αποκάλυψη προσωπικών ή ευαίσθητων δεδομένων σε phishers
Επαληθεύστε softw είναι νομιμότητα πριν από τη λήψη του
Ποτέ μην συνδέετε ένα άγνωστο USB στον υπολογιστή τους
Χρησιμοποιήστε καλύτερη πρόληψη απειλών: Οι περισσότερες επιθέσεις ransomware μπορούν να εντοπιστούν και να επιλυθούν πριν να είναι πολύ αργά. Πρέπει να έχετε αυτοματοποιημένη ανίχνευση και πρόληψη απειλών στον οργανισμό σας για να μεγιστοποιήσετε τις πιθανότητες προστασίας σας.
Διατηρήστε το λογισμικό σας ενημερωμένο. Οι επιτιθέμενοι βρίσκουν μερικές φορές ένα σημείο εισόδου στις εφαρμογές και το λογισμικό σας, σημειώνοντας τα τρωτά σημεία και αξιοποιώντας τα. Ευτυχώς, ορισμένοι προγραμματιστές αναζητούν ενεργά νέες ευπάθειες και τις διορθώνουν. Εάν
Αν και ορισμένες χώρες δείχνουν σημάδια πιο αργής ς αύξησης των κυβερνοεπιθέσεων, οι εταιρείες και οι κυβερνήσεις δεν πρέπει να απογοητεύσουν εκείνους που τους προσέχουν. Η δημιουργία μιας ανθεκτικής στον κυβερνοχώρο περιουσίας, η οποία βασίζεται στην πρόληψη και την ενοποίηση, είναι ζωτικής σημασίας για τον μετριασμό των κινδύνων που σχετίζονται με τις απειλές στον κυβερνοχώρο. Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε και να ερευνούμε το εξελισσόμενο τοπίο στον κυβερνοχώρο και ζητούμε σθεναρά μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα για την αποτελεσματική καταπολέμηση του εγκλήματος στον κυβερνοχώρο και την προστασία των ψηφιακών μας περιουσιακών στοιχείων.
Η FC-8842 είναι μία επιδαπέδια καμπίνα προς συναρμολόγηση 42U από την Target. Είναι κατασκευασμένη από υλικά κορυφαίας ποιότητας προσφέροντας μέγιστη αντοχή και διάρκεια στο χρόνο. Είναι κατασκευασμένη από ψυχρής έλασης γαλβανιζέ ατσάλι και η μπροστινή πόρτα από γυαλί ασφαλείας, επιτρέποντάς την άμεση αλλά και ασφαλή εποπτεία του εξοπλισμού σας. Παρουσιάζει αντοχή σε στατικό φορτίο 800kg, διαθέτει εμπρός και πίσω πόρτες που κλειδώνουν καθώς και τα πλαϊνά αποσπώμενα πάνελ (περιλαμβάνονται 2 κλειδιά για κάθε πόρτα – σύνολο 8 κλειδιά). Περιλαμβάνει 4 ρόδες / 2 με φρένο και 2 χωρίς φρένο και 4 ρυθμιζόμενα πόδια, 20 set βίδες & παξιμάδια εγκλωβισμού. Επιλογή κατεύθυνσης ανοίγματος πόρτας (δεξιά-αριστερά). Δυνατότητα εγκατάσταση ανεμιστήρων για την αύξηση του εξαερισμού.
Το RG-EST350 V2 είναι ένα προηγμένο Dual-stream 802.11ac 5KM Wireless Bridge 5GHz από την Ruijie-Reyee, το οποίο διανέμεται στην ελληνική αγορά αποκλειστικά από την PartnerNET. Το συγκεκριμένο Wireless Bridge είναι ιδανικό για υλοποίηση ολοκληρωμένων ασύρματων δικτύων μεγάλης επιφάνειας, χάρη στην εμβέλεια 5 χιλιομέτρων που προσφέρει. Το συγκεκριμένο μοντέλο είναι ιδανικό για την υποστήριξη δικτύων ασφαλείας με κάμερες, μεγάφωνα, intercoms και άλλες διάσπαρτες συσκευές, καθώς και για σύνδεση κτηρίων σε μεγάλες αποστάσεις. Τέλος, προσφέρει προστασία κλάσης IP54 Weatherproof, για ανθεκτικότητα στις δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Χαρακτηριστικά:
RAM/Flash: 128MB/8MB.
Radio: 5 GHz Single-Band Dual-Stream.
Wi-Fi Standard: Wi-Fi 5 (IEEE 802.11ac, Wave2).
Spatial Streams: 2X2, MU-MIMO.
Εμβέλεια Bridging: 5Km.
Μέγιστο Throughput έως και 867Mbps στα 5GHz.
2x θύρες 10/100/1000Base-T Ethernet, 1 θύρα με Passive PoE.
1x reset button.
Παροχή ενέργειας: Υποστηρίζει 12 VDC power supply ή 24 VDC Passive PoE.
Διαγωνισμός για παροχή Υπηρεσιών Ήχου, Φωτισμού, Οθόνης και Εξέδρας για τις ανάγκες των τελετών αποφοίτησης του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, Ιούνιος 2023, με δικαίωμα ανανέωσης για τελετές αποφοίτησης Ιούνιο 2024 και Ιούνιο 2025.
Ευάλωτοι στις διαδικτυακές απειλές παραμένουν οι Έλληνες χρήστες, με 3 στους 4 (το 75,5%) να έχουν αποτελέσει στόχο επίθεσης phishing και 1 στους 3, (το 32%) να έχει πέσει θύμα μιας επίθεσης phishing.
Σύμφωνα με νέα διεθνή έρευνα της Kaspersky σε επτά χώρες, μεταξύ των οποίων και η χώρα μας, 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν γνωρίζουν τι είναι το phishing. Στο μεταξύ, σχεδόν 7 στους 10 (68%) θεωρούν ότι έχουν επαρκείς γνώσεις στον τομέα της ψηφιακής ασφάλειας.
Στο σύνολο του δείγματος, το 67,8% των χρηστών δήλωσε ότι έχει βρεθεί στο στόχαστρο επίθεσης phishing, ενώ το 19,17% έχει πέσει θύμα επίθεσης phishing. “Σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό Ελλήνων χρηστών ανέφερε ότι έπεσε θύμα επίθεσης phishing σε σύγκριση με το συνολικό δείγμα, αναδεικνύοντας έτσι ένα πιθανό έλλειμα επαρκούς προστασίας από τη μεριά των Ελλήνων χρηστών”, αναφέρει η Kaspersky.
Στόχο της έρευνας της εταιρείας αποτέλεσε, επίσης, η διερεύνηση των τρόπων με τους οποίους οι χρήστες ανταποκρίνονται στις επιθέσεις phishing. Όπως προέκυψε από τη μελέτη, 1 στους 4 Έλληνες χρήστες, που πέφτουν θύματα επίθεσης phishing, μοιράζεται το γεγονός αυτό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να ενημερωθεί και να προετοιμαστεί κατάλληλα ο κοινωνικός του κύκλος.
Τι κάνουν τα θύματα Η πλειονότητα των Ελλήνων χρηστών (62,93%) μπλοκάρει απλώς το email ή τον αριθμό τηλεφώνου απ’ όπου προήλθε ο σύνδεσμος phishing, με το 49,69% να αναζητά τη διεύθυνση ή τον αριθμό προέλευσης του phishing μηνύματος στο Google. Στο μεταξύ, μόλις το 31,16% του δείγματος στέλνει αναφορά στην εταιρεία ή τον οργανισμό που ο σύνδεσμος phishing επιχειρεί να μιμηθεί.
Στο σύνολο του δείγματος, οι περισσότεροι ενήλικες (ηλικίας 16-55+) δηλώνουν ότι διαθέτουν γνώσεις σχετικά με τα ζητήματα κυβερνοασφάλειας (60%). Ωστόσο, όπως προκύπτει, επικρατεί μια γενικευμένη στάση εφησυχασμού μεταξύ των συμμετεχόντων, με 1 στους 5 (22%) να έχει πέσει θύμα επίθεσης phishing, αλλά μόνο το 21% να έχει λάβει μέτρα ακόμη και αφού έχει υποστεί παραβίαση.
Πληροφορίες στο Διαδίκτυο Επιπλέον, στο σύνολο του δείγματος, η πλειονότητα των συμμετεχόντων μοιράζεται αφελώς προσωπικές πληροφορίες στο διαδίκτυο παρ’ ότι γνωρίζει τους κινδύνους. Σχεδόν 3 στους 4 (74%), που παραδέχονται ότι έχουν πέσει θύμα επίθεσης phishing, δηλώνουν ότι κοινοποιούν δημόσια στους λογαριασμούς τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσωπικές πληροφορίες, όπως το όνομα και ο τόπος διαμονής τους.
Αντίστοιχα υψηλός είναι ο αριθμός των Ελλήνων χρηστών, που μοιράζεται κρίσιμες προσωπικές πληροφορίες, με 6 στους 10 (61,8%) να δηλώνουν ότι οι πληροφορίες για το όνομα και τον τόπο διαμονής τους, περιλαμβάνονται δημόσια στον λογαριασμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τους.
Ταυτόχρονα, εξίσου ανησυχητικό είναι το ότι το 69% των ενηλίκων χρηστών του δείγματος, που έχει πέσει θύμα phishing, εξακολουθεί να χρησιμοποιεί ως κωδικούς προσωπικές πληροφορίες, όπως η αγαπημένη τους ομάδα ποδοσφαίρου και το όνομα του πρώτου κατοικίδιου ζώου, προκειμένου να τους θυμούνται με ευκολία.
Όσον αφορά το ελληνικό δείγμα, πάνω από 1 στους 2 Έλληνες χρήστες (54,77%) χρησιμοποιoύν ευαίσθητες πληροφορίες για τη δημιουργία των κωδικών πρόσβασης τους.