Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Kύπρος: 45 εκατ. ευρώ το κόστος για τις κάμερες τροχαίας
Στα 45 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται ότι θα ανέλθει το κόστος του συστήματος φωτοεπισήμανσης, σύμφωνα με νέα κοστολόγηση που έγινε πρόσφατα και αφού εξετάστηκαν τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν σήμερα.
Στα 45 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται ότι θα ανέλθει το κόστος του συστήματος φωτοεπισήμανσης, σύμφωνα με νέα κοστολόγηση που έγινε πρόσφατα και αφού εξετάστηκαν τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν σήμερα.
Σύμφωνα με την απόφαση των συναρμόδιων υπουργείων, όλο το κόστος θα το επωμισθεί ο ιδιώτης επενδυτής, ο οποίος θα χειρίζεται το σύστημα και θα έχει την υποχρέωση να αποστέλλει τα εξώδικα στους παραβάτες οδηγούς. Η είσπραξη των προστίμων θα γίνεται από το κράτος και τα έσοδα θα πηγαίνουν στο πάγιο ταμείο. Το κράτος θα αναλάβει την υποχρέωση να καταβάλλει ένα σημαντικό ποσό στον ιδιώτη-επενδυτή κάθε χρόνο.
Κατά πληροφορίες, παλαιότερα το κόστος του συστήματος υπολογίστηκε γύρω στα 65 εκατ. ευρώ, 20 εκατ. περισσότερα, επειδή επρόκειτο για άλλα συστήματα αλλά και περισσότερες κάμερες. Τώρα υπάρχει απόφαση για αγορά 110 καμερών, 90 σταθερών και 20 κινητών, οι οποίες θα εγκατασταθούν σε τρία στάδια μέσα σε δύο χρόνια. Αρχικά η εγκατάσταση των πρώτων καμερών θα είναι πιλοτική ώστε να ελεγχθεί το σύστημα και αν υπάρξουν ορισμένα προβλήματα να επιλυθούν.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, εντός των προσεχών ημερών θα κατακυρωθεί ο διαγωνισμός για τους συμβούλους που θα ετοιμάσουν τους όρους και τις προδιαγραφές των καμερών, κάτι που αναμένεται να γίνει περί το τέλος του έτους οπόταν και θα γίνει διεθνής προκήρυξη του διαγωνισμού. Με πρόσφατη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου παρακάμφθηκε η διαδικασία μελέτης βιωσιμότητας του έργου, ενέργεια που σημαίνει έξι μήνες επίσπευση των διαδικασιών.
Σε μιαν άλλη εξέλιξη, η Τροχαία ζητά από τώρα όπως οι κάμερες όταν θα αρχίσουν να λειτουργούν, να καταγράφουν εκτός από ταχύτητα και παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, ζώνη ασφάλειας και κινητό τηλέφωνο. Γι’ αυτό και αιτείται όπως η φωτογράφηση του οδηγού γίνεται από μπροστά ώστε να φαίνεται ο οδηγός που παρανομεί.
Αν δηλαδή κάποιος οδηγός φωτογραφήθηκε επειδή υπερέβη το όριο ταχύτητας, να φαίνεται και κατά πόσο έφερε τη ζώνη ασφάλειας ή αν μιλούσε στο κινητό, οπόταν να καταγγέλλεται και γι’ αυτές τις παραβάσεις.
Σήμερα, με τις δύο κάμερες που είναι εγκατεστημένες στη Λεωφόρο Γρίβα Διγενή, η φωτογράφιση των παραβατών οδηγών γίνεται από το πίσω μέρος του οχήματος και μόνο για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Σημειώνεται ότι όταν λειτούργησε το πρώτο σύστημα με τις κάμερες το 2007, ο οδηγός καταγγελλόταν και επειδή είχε παραβεί τη λευκή γραμμή των φώτων τροχαίας. Το νέο σύστημα θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει περί τα τέλη του 2019 ή αρχές του 2020.