Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Το App Store… φακελώνει τους χρήστες
Υπάρχουν συγκεκριμένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τα οποία πάντοτε η Apple προέβαλε για το δικό της Δικτυακό κατάστημα διάθεσης και πώλησης apps, το App Store, σε σχέση με το Google Play και το Microsoft Store: η ποικιλία, η ποιότητα, η ασφάλειαΥπάρχουν συγκεκριμένα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τα οποία πάντοτε η Apple προέβαλε για το δικό της Δικτυακό κατάστημα διάθεσης και πώλησης apps, το App Store, σε σχέση με το Google Play και το Microsoft Store: η ποικιλία, η ποιότητα, η ασφάλεια.
Όσον αφορά στα δύο πρώτα σε γενικές γραμμές δεν τέθηκε ποτέ θέμα και συνεχίζει να μην τίθεται, όσον αφορά στο θέμα της ασφάλειας όμως ο γίγαντας του Cupertino φαίνεται πως θα χρειαστεί να… χαμηλώσει τους τόνους από δω και στο εξής. Ο λόγος: το δεύτερο “κρούσμα” ανακάλυψης εφαρμογών που διατίθενται στο App Store και λειτουργούν με τρόπο επιβλαβή στο καταναλωτικό κοινό, μετά από το πρώτο που ήλθε στην επιφάνεια λίγες εβδομάδες πριν και συγκέντρωσε ανάλογα αρνητική κριτική.
Αυτή τη φορά η εταιρεία ερευνών Source DNA αποκάλυψε πιο πολλά από 250 apps τα οποία, σε παραβίαση των κανόνων λειτουργίας του App Store, συλλέγουν… “κανονικά και με το νόμο” προσωπικά δεδομένα των χρηστών, όπως διευθύνσεις e-mail και σειριακούς αριθμούς συσκευών. Τα apps αυτά εκμεταλλεύονται ένα κενό ασφαλείας στη διαδικασία έγκρισης της Apple, δημοσιεύονται στο App Store και στη συνέχεια προχωρούν στη συλλογή των προαναφερθέντων δεδομένων εν αγνοία του χρήστη που θα τις εγκαταστήσει στη συσκευή του. Το κενό αυτό ασφαλείας ουσιαστικά επιτρέπει σε ένα ανεξάρτητο υποσύστημα που συνδέεται με διαφημιστικά δίκτυα να ενσωματώνεται στα apps, χωρίς η Apple να το εντοπίζει.
Από τη δημοσιοποίηση της έρευνας αυτής και μετά η Apple προχώρησε στην αφαίρεση αυτών των εφαρμογών από το App Store και δήλωσε πως δε θα εγκρίνει για δημοσίευση εκεί κανένα app που χρησιμοποιεί το ίδιο υποσύστημα διαχείρισης διαφημίσεων στο μέλλον. Τα… “κατόπιν εορτής”, ωστόσο, δεν βοηθούν ιδιαίτερα στην αποκατάσταση της “γυαλιστερής” εικόνας που η Apple καλλιεργούσε επί σειρά ετών για το App Store.
Όταν όλα έχουν ειπωθεί, η αμερικανική εταιρεία είναι τόσο έκθετη σε Δικτυακά προβλήματα ασφαλείας όσο και ο ανταγωνισμός της. Αυτό που μένει να αποδειχθεί είναι το αν και κατά πόσο η Apple θα αποδώσει στο όλο ζήτημα τη σοβαρότητα που τού αναλογεί και θα καταβάλλει προσπάθειες να βελτιωθεί σε αυτόν τον τομέα ή αν θα συνεχίσει να προωθεί την ολοφάνερα τραγελαφική πια εικόνα του “περιφραγμένου κήπου”, που πρακτικά δεν σημαίνει απολύτως τίποτε. Όπως πάντα… ίδωμεν.
Πηγή: http://www.athinorama.gr