Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Το Λιμενικό στην υπηρεσία του Ριμπολόβλεφ στο Σκορπιό
Μετά από αίτημα της εταιρείας του κ. Ριμπολόβλεφ και τη συναίνεση του υπουργείου Ναυτιλίας, ο λιμενάρχης Λευκάδας απαγόρευσε τελικά τη διέλευση πλωτών μέσων μεταξύ των νήσων Σκορπιός και Σκορπίδι. O Ρώσος μεγιστάνας Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ που αγόρασε τον Σκορπιό φέρεται να πέτυχε την ιδιωτικότητα που επιθυμούσε.Μετά από αίτημα της εταιρείας του κ. Ριμπολόβλεφ και τη συναίνεση του υπουργείου Ναυτιλίας, ο λιμενάρχης Λευκάδας απαγόρευσε τελικά τη διέλευση πλωτών μέσων μεταξύ των νήσων Σκορπιός και Σκορπίδι. O Ρώσος μεγιστάνας Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ που αγόρασε τον Σκορπιό φέρεται να πέτυχε την ιδιωτικότητα που επιθυμούσε και μετά από αίτημά του να απαγορευθεί η διέλευση όλων των σκαφών στην περιοχή που είναι ανάμεσα στις ιδιοκτησίες του στο Ιόνιο.
Το ζήτημα της απαγόρευσης είχε τεθεί από τους επαγγελματίες κατοίκους της Λευκάδας στην πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ., όταν αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας ήταν και πάλι ο κ. Δρίτσας. Από τη θέση του αναπληρωτή υπουργού, ο κ. Δρίτσας τον περασμένο Ιούνιο είχε δηλώσει ότι ήταν ενήμερος της κατάστασης και είχε επικοινωνήσει «με το αρχηγείο του Λιμενικού ζητώντας να βρεθεί άμεσα μια λύση, η οποία θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και παράλληλα θα διασφαλίζει την ασφάλεια όλων». Μάλιστα, τότε είχε τονίσει ότι «σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να απαγορευτεί η ελεύθερη ναυσιπλοΐα στην περιοχή».
Ωστόσο οι δύο αποφάσεις του λιμενάρχη Λευκάδας απαγορεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και σε 24ωρη βάση τη διέλευση κάθε επαγγελματικού και ιδιωτικού πλοίου αναψυχής στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ των νήσων τόσο από τη δυτική όσο και από την ανατολική είσοδο του θαλασσίου διαύλου. Στα πρωτοφανή μέτρα ασφαλείας αναφέρεται πως απαγορευμένη θαλάσσια περιοχή γύρω από τον Σκορπιό θα είναι οριοθετημένη με πλωτούς σημαντήρες ευδιάκριτου χρώματος κατά την ημέρα και με φωτιστική πηγή κατά τη διάρκεια της νύκτας και πως επανδρωμένα ιδιωτικά ταχύπλοα σκάφη περιπολούν μέρα και νύχτα στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σκορπιού και Σκορπιδιού.
Όποιο σκάφος παραβεί την απαγόρευση διέλευσης ακινητοποιείται άμεσα από τα ταχύπλοα των ανθρώπων του ολιγάρχη και οι άνδρες ασφαλείας γνωστοποιούν στον καπετάνιο του πλωτού την απαγόρευση διέλευσης και του επιδεικνύουν τις αποφάσεις του λιμενάρχη. Εάν ο καπετάνιος δεν πειθαρχήσει και συνεχίσει την πορεία του στην απαγορευμένη θαλάσσια περιοχή, καταγράφουν τον αριθμό του σκάφους που είναι σε εμφανές εξωτερικό σημείο και παράλληλα ενημερώνουν με το VHF το Λιμεναρχείο Λευκάδας, με αποτέλεσμα να καταφθάνει σε χρόνο μηδέν ταχύπλοο του Λιμενικού, το οποίο κόβει πρόστιμο 1.500 ευρώ στον ιδιοκτήτη του σκάφους. Αν το σκάφος του Λιμενικού δεν μπορεί να πλεύσει αμέσως στο σημείο, οι άντρες της ασφάλειας διαβιβάζουν στο Λιμεναρχείο τα στοιχεία του σκάφους που μπήκε στην απαγορευμένη ζώνη. Το τελευταίο, στηριζόμενο στην καταγγελία του υπαλλήλου του κ. Ριμπολόβλεφ, στέλνει στη συνέχεια την κλήση των 1.500 ευρώ στον ιδιοκτήτη του σκάφους.
Οι αντιδράσεις των κατοίκων και η προσφυγή στο ΣτΕ για τη νομιμότητα ή όχι των αποφάσεων του λιμενάρχη Λευκάδας, με τις οποίες απαγορεύτηκε η διέλευση των σκαφών από την περιοχή του Σκορπιού, θα αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας. Και αυτό γιατί εταιρεία που κατέχει επαγγελματικό σκάφος προσέφυγε στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο και ζητεί να ακυρωθούν ως αντισυνταγματικές και παράνομες οι δύο επίμαχες αποφάσεις του λιμενάρχη. Συγκεκριμένα, παραβιάζουν τους συνταγματικούς κανόνες της ελεύθερης διέλευσης και της ισότητας, ενώ ούτε αιτιολογούν, ως όφειλαν, τους σκοπούς της απαγόρευσης διέλευσης των σκαφών, ούτε δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, όπως προβλέπει η νομοθεσία. Η δυσαρέσκεια και η αγανάκτηση των ιδιοκτητών αλιευτικών σκαφών και σκαφών αναψυχής έχει λάβει, πάντως, τεράστιες διαστάσεις, καθώς η ιδιαίτερη μεταχείριση που επιφυλάσσει το Λιμεναρχείο Λευκάδας στον Ρώσο κροίσο πέραν του ότι είναι ζημιογόνα για τους επαγγελματίες, είναι και ιδιαίτερα προκλητική. Οι επαγγελματίες της περιοχής δεν παρέλειψαν να επισημάνουν στο «ΘΕΜΑ» ότι μία από τις πρώτες κινήσεις που φρόντισε να κάνει ο Ρώσος μόλις αγόρασε τον Σκορπιό από την Αθηνά ήταν να δωρίσει στο Λιμεναρχείο Λευκάδας ταχύπλοο σκάφος 8 μέτρων. Για να θολώσει μάλιστα τα νερά σχετικά με τους σκοπούς της προσφοράς του ταχύπλοου, έκανε ένα ακόμη βήμα και δώρισε ένα ασθενοφόρο στο νοσοκομείο του νησιού. Οι Λευκαδίτες τόνισαν ότι για τα γενέθλια της 25χρόνης κόρης του Εκατερίνα Ριμπολόβλεβα, τον Ιούνιο του 2014, ο Σκορπιός φρουρούνταν σαν αστακός, αφού ήταν δεκάδες οι διάσημοι προσκεκλημένοι που διασκέδασαν όλο το βράδυ στο χλιδάτο πάρτυ που είχε διοργανωθεί. Όλο το 24ωρο περιπολούσαν 4 πλωτά του Λιμενικού για την προστασία των διασημοτήτων, όμως από τότε δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που να επιβάλει την απαγόρευση της διέλευσης των σκαφών, προσέθεταν οι νησιώτες. Η απαγόρευση αυτή, πέρα από όλα τα άλλα, είναι και οικονομικά ζημιογόνα, τόνιζαν οι ψαράδες της Λευκάδας, αλλά και οι ιδιοκτήτες ημερόπλοιων που μεταφέρουν γύρω απ’ τον Σκορπιό τουρίστες που επιθυμούν να δουν από κοντά του νησί του μύθου που λέγεται Αριστοτέλης Ωνάσης.
Πηγή:http://www.lifo.gr