Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Παραλείψεις «ασφαλείας» στον όμιλο ο Fiat-Chrysler
Ο όμιλος Fiat-Chrysler παραδέχτηκε ότι υπήρξαν ελλιπείς αναφορές στοιχείων για τραυματισμούς και θανάτους που συνδέονταν με πιθανά «κενά» ασφαλείας στα αυτοκίνητά του, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του NHTSA, της αμερικανικής ομοσπονδιακής αρχής υπεύθυνης για την ασφάλεια των αυτοκινήτωνΟ όμιλος Fiat-Chrysler παραδέχτηκε ότι υπήρξαν ελλιπείς αναφορές στοιχείων για τραυματισμούς και θανάτους που συνδέονταν με πιθανά «κενά» ασφαλείας στα αυτοκίνητά του, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του NHTSA, της αμερικανικής ομοσπονδιακής αρχής υπεύθυνης για την ασφάλεια των αυτοκινήτων.
Ο NHTSA αναφέρει ότι ο όμιλος Fiat-Chrysler τον ενημέρωσε τον περασμένο Ιούλιο ότι μετά από εσωτερική έρευνα που διεξήχθη για το θέμα, προέκυψε ότι ο όμιλος δεν είχε αναφέρει στις αρμόδιες αρχές, όπως υποχρεούται βάσει της αμερικανικής νομοθεσίας, περιπτώσεις τραυματισμών και θανάτων που ενδεχομένως συνδέονται με κάποιο πρόβλημα ασφαλείας στα οχήματα του.
Η εσωτερική έρευνα στον όμιλο ξεκίνησε μετά από σχετικό αίτημα του NHTSA ο οποίος εντόπισε «εμφανείς ανακολουθίες» στα στοιχεία σχετικά με ατυχήματα που είχε υποβάλει ο όμιλος Fiat-Chrysler στην τριμηνιαία έκθεσή του στις αρχές και την οποία υποχρεούνται να υποβάλλουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ.
Όπως διευκρινίζεται η εσωτερική έρευνα στον όμιλο διατάχθηκε από το NHTSA καθώς εντοπίστηκαν παραβάσεις σχετικά με 23 ανακλήσεις του ομίλου από το 2009.
H έρευνα που όπως σημειώνει ο NHTSA, κατέληξε σε σοβαρές παραλείψεις από μέρους της FCA, διενεργήθηκε από ανεξάρτητο ελεγκτή με αυξημένες δικαιοδοσίες στο πλαίσιο σχετικής συναινετικής συμφωνίας της Fiat-Chrysler Automobiles με τις αρμόδιες αρχές.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο επικεφαλής του NHTSA, Mark Rosekind για το πόρισμα της έρευνας: «Αποτελεί σοβαρή παράλειψη από μέρους του ομίλου σε σχέση με την ευθύνη που φέρει για την ασφάλεια. Ο NHTSA θα προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες αφού πρώτα συγκεντρώσει επιπλέον στοιχεία για τους λόγους που έγινε αυτή η παράλειψη».
H FCA από την πλευρά της, σε δική της ανακοίνωση, αναφέρει ότι «Η FCA ΗΠΑ, λαμβάνει σοβαρά υπόψη το ζήτημα και θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τον NHTSA για την επίλυση του ζητήματος, διασφαλίζοντας ότι δεν θα υπάρξουν αντίστοιχα ζητήματα στο μέλλον» και σημειώνοντας ότι οι παραλείψεις εντοπίστηκαν στο πλαίσιο του αυξημένου ελέγχου στον οποίο έχει συναινέσει και η ίδια.
Σε ό,τι αφορά τους λόγους της παράλειψης, ο επικεφαλής του NHTSA τους αποδίδει «σε ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων στα συστήματα του ομίλου για την συλλογή και την αναφορά στοιχείων» σχετικά με ατυχήματα.
Σε κάθε περίπτωση, από τον Ιούνιο του 2015, ανεξάρτητος ελεγκτής εκ μέρους του NHTSA ο οποίος κλήθηκε να εκτιμήσει την αποτελεσματικότητα του συστήματος καταγραφής αντίστοιχων δεδομένων, έχει εντοπίσει τεράστιες ελλείψεις στο σύστημα καταγραφής και αναφοράς ατυχημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς υπάρχουν τεράστιες διαφοροποιήσεις από αυτοκινητοβιομηχανία σε αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και λανθασμένες εκτιμήσεις από τους ίδιους τους ερευνητές των αμερικανικών αρχών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις ΗΠΑ υποχρεούνται να υποβάλλουν λεπτομερείς εκθέσεις κάθε τρίμηνο για ύποπτα περιστατικά ατυχημάτων με τραυματισμούς ή θανάτους προκειμένου να γίνει περαιτέρω έρευνα για τυχόν ζητήματα ασφαλείας οχημάτων.
Η παραπάνω πρακτική θεσμοθετήθηκε το 2000 μετά από το ζήτημα που είχε προκύψει με τα ελαστικά Firestone σε μοντέλα Ford παίρνοντας διαστάσεις χιονοστιβάδας και προκειμένου να εντοπίζονται νωρίς ενδεχόμενα ζητήματα ασφαλείας σε αυτοκίνητα πριν μεγιστοποιηθούν και απειλήσουν τη δημόσια ασφάλεια, οδηγώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε ιδιαίτερα δαπανηρές ανακλήσεις.
Στο πλαίσιο της παραπάνω νομοθεσίας η Honda νωρίτερα μέσα στην χρονιά είχε υποχρεωθεί να καταβάλλει πρόστιμο 70 εκατομμυρίων δολαρίων καθώς και να τεθεί σε καθεστώς αυστηρής εποπτείας από τις αμερικανικές αρχές καθώς, παραδέχτηκε ότι δεν είχε αναφέρει στον ΝHTSA περισσότερα από 1.700 περιστατικά θανάτων και τραυματισμών που ενδεχομένως συνδέονταν με προβλήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων της.
Πηγή: auto.in.gr