Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Επάγγελμα Sky Air Marshall
Συνθήκες εργασίας και προοπτικές στην ελληνική αγορά
Featured | Στο εξωτερικό εδώ και πολλά χρόνια δραστηριοποιούνται οι λεγόμενοι συνοδοί ασφαλείας πτήσεων Sky Air Marshalls, στους χώρους του αεροδρομίου και γενικότερα σε πτήσεις. Πολλές μεγάλες αεροπορικές εταιρείες συνεργάζονται επαγγελματικά με συνοδούς ασφαλείας οι οποίοι συνταξιδεύουν με τους επιβάτες, χωρίς να φανερώνουν την ταυτότητά τους. Μόνο ο πιλότος του αεροπλάνου γνωρίζει για την ύπαρξη αυτών των επαγγελματιών μέσα στο χώρο των επιβατών.
Οι Sky Air Marshalls έχουν τη δυνατότητα να οπλοφορούν. Συνήθως χρησιμοποιούν όπλο χειρός μικρού διαμετρήματος, έχοντας το δικαίωμα να αντιδράσουν άμεσα σε περιπτώσεις αεροπειρατείας.
Οι εκπαιδεύσεις των Sky Air Marshalls γινόταν μέχρι πριν λίγα χρόνια στο εξωτερικό μόνο, αλλά τα τελευταία χρόνια δραστηριοποιούνται ιδιωτικές εταιρείες εκπαίδευσης και στην Ελλάδα.
Η εκπαίδευση στην Ελλάδα
Ανάμεσα σε αυτές, πολύ σημαντικός είναι ο ρόλος που διαδραματίζει η Bodyguard Academy. Στις εγκαταστάσεις της φιλοξενεί μαθητές από όλον τον κόσμο μιας και έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει πραγματικό αεροπλάνο στο αεροδρόμιο Μακεδονία στην Θεσσαλονίκη. Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευομένους να δουν τους χώρους του αεροπλάνου στους οποίους μπορούν να κρυφτούν εκρηκτικοί μηχανισμοί, όπλα ή ακόμα και τρομοκράτες.
Η εκπαίδευση δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από αυτές που γίνονται στο εξωτερικό και συμπεριλαμβάνει τα εξής:
Θεωρία
· Τι είναι και ποιος ο ρόλος του Sky Air Marshal
· Αεροπλάνο: μια ευαίσθητη εγκατάσταση
· Γλώσσα του σώματος
· Διαδικασίες προστασίας επιβατών
· Επιλογή θέσης Sky Air Marshal
Πρακτική
Τεχνικές αφοπλισμού όπλου
Τεχνικές αυτοάμυνας εντός αεροπλάνου
Επιχειρησιακή λύση με όπλο
Μάχιμες τεχνικές με όπλα
Συνθήκες εργασίας και προοπτικές
Αυτήν την στιγμή Sky Marshalls χρησιμοποιούνται μόνο από εταιρείες του εξωτερικού. Αναμένεται αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας στην Ελλάδα ώστε να χρησιμοποιούνται ένοπλοι συνοδοί πτήσεων και σε ελληνικές εταιρείες.
Πολλοί νέοι που ασχολούνται στο χώρο της ιδιωτικής ασφάλειας στρέφουν το ενδιαφέρον τους στο επάγγελμα αυτό για το λόγο ότι στη χώρα μας το ημερομίσθιο είναι πολύ υποβαθμισμένο, ίσως θα λέγαμε και το πιο χαμηλό ανάμεσα σε όλες τις χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι συνθήκες εργασίας δεν είναι και οι καλύτερες, ενώ ο εξοπλισμός πολλές φορές δεν αρκεί και η εκπαίδευση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από λιγοστή έως ανύπαρκτη. Έτσι πολλοί υποψήφιοι Sky Air Marshalls εκπαιδεύονται και φεύγουν για το εξωτερικό, όπου οι συνθήκες είναι αξιοπρεπείς και οι αμοιβές ανάλογες με την επικινδυνότητα του επαγγέλματος.
Πολύ σημαντικό επιπλέον επαγγελματικό προσόν είναι η καλή γνώση ξένης γλώσσας, αυτοάμυνας και χρήσης όπλου πέραν της εκπαίδευσης της σχολής, ώστε ο υποψήφιος εργαζόμενος στην ασφάλεια πτήσεων να διαθέτει ένα εμπλουτισμένο βιογραφικό και να μπορεί να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό και την υψηλή προσφορά εργασίας.
Η Bodyguard Academy διαθέτει τμήματα για εξειδίκευση σε κάθε τομέα ξεχωριστά δίνοντας πιστοποίηση διεθνές αναγνωρισμένη από την ISDO .
Η αγορά του εξωτερικού
Στο εξωτερικό, οι συνοδοί πτήσεων πολλές φορές είναι αστυνομικοί ή στελέχη των μυστικών υπηρεσιών, με κύριο σκοπό να αποτρέπουν αεροπειρατείες. Πολλές όμως σοβαρές αεροπορικές εταιρείες συνεργάζονται με ιδιωτικούς συνοδούς πτήσεων τους οποίους χρηματοδοτούν οι ίδιες.
Σε πολλές χώρες, αν τα αεροσκάφη δεν έχουν συνοδούς πτήσεων, δεν επιτρέπεται η προσγείωση. Ειδικά σε προορισμούς που διεξάγονται μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως Ολυμπιακοί Αγώνες ή παγκόσμια πρωταθλήματα, αλλά και σε προορισμούς που έχουν έντονες διαμάχες με γειτονικές χώρες, όπως για παράδειγμα οι αραβικές χώρες, αλλά και στις ΗΠΑ, για ευνόητους λόγους.
Από τις αρχές του 1970, οι πρώτες εταιρείες που αποφάσισαν να περιλαμβάνουν στις πτήσεις τους συνοδούς ασφαλείας, ήταν η ελβετική Swiss Air και η ισραηλινή El Al.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά τα γεγονότα τις 11ης Σεπτεμβρίου προστέθηκε σχετικός νόμος για την υποχρεωτική συνοδεία των πτήσεων από εκπαιδευμένο προσκοπικό, ενώ πριν αυτό το γεγονός, γινόταν μόνο μεμονωμένα κάποιες συνοδείες από την Delta Force.
Στην Ευρώπη, η πρώτη χώρα πρώτη που χρησιμοποίησε συνοδούς πτήσεων ήταν η Αυστρία και μάλιστα από το 1981. Ακολούθησαν χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Μεγάλη Βρετάνια και η Ιταλία.
Πλέον, οι συνοδοί πτήσεων είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ασφάλειας αεροδρομίων που σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές και με το προσωπικό εδάφους, προσφέρουν πιο πλήρη έλεγχο και ασφάλεια.
Εάν κρίσιμο στοιχείο που αφορά τη θέση του συνοδού ασφαλείας σε κάθε πτήση είναι το ότι θα πρέπει να αποφύγει σε κάθε περίπτωση να φέρει σε κίνδυνο τον επιβάτη με επιπόλαια χρήση του όπλου του. Για αυτό και η εκπαίδευση των συνοδών πτήσεων είναι πολύ σχολαστική και απαιτητική.
Ο συνοδός πτήσης έχει το ελεύθερο της άμεσης αντιμετώπισης κάθε κινδύνου, χωρίς να χρειάζεται την έγκριση κάποιου ανωτέρου του ή του πιλότου. Είναι γνώστης αυτοάμυνας με ειδική εκπαίδευση για τον χώρο του αεροπλάνου. Τέλος είναι άριστος σκοπευτής χρησιμοποιώντας όπλο χειρός μικρού διαμετρήματος.
ΜΟΤΟ
Σε πολλές χώρες, αν τα αεροσκάφη δεν έχουν συνοδούς πτήσεων, δεν επιτρέπεται η προσγείωση.
Ο συνοδός πτήσης έχει το ελεύθερο της άμεσης αντιμετώπισης κάθε κινδύνου