Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
To πλάνο με τις κάμερες στους δρόμους-Δεν θα καταγράφουν μόνο ταχύτητα
Στην εποχή της λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, μπαίνει ξανά η Κύπρος, καθώς αναμένεται να αρχίσει η πιλοτική του φάση, η οποία στοχεύει στην οδική ασφάλεια και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, με απώτερο σκοπό τη μείωση κατά 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων και των σοβαρών τραυματισμών.
Στην εποχή της λειτουργίας του συστήματος φωτοεπισήμανσης, μπαίνει ξανά η Κύπρος, καθώς αναμένεται να αρχίσει η πιλοτική του φάση, η οποία στοχεύει στην οδική ασφάλεια και στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, με απώτερο σκοπό τη μείωση κατά 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων και των σοβαρών τραυματισμών.
Η πλειοψηφία των καμερών αναμένεται να τοποθετηθεί μέσα στις πόλεις και στα αστικά κέντρα, καθώς εκεί παρατηρείται το πρόβλημα. Επιπλέον, με τη λειτουργεία του συγκεκριμένου συστήματος, θα ενεργοποιηθεί και η λειτουργεία του κέντρου περισυλλογής και επεξεργασίας των παραβάσεων, το οποίο θα εκδίδει ειδοποιήσεις και κλήσεις, τις οποίες θα αποστέλλει στους παραβάτες.
Σε δηλώσεις του στον REPORTER, o υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, ανέφερε πως θεωρεί εφικτή τη μείωση 50% των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων, προσθέτοντας πως μόλις εγκατασταθούν οι κάμερες στα σημεία, θα έχουμε άμεσο αποτέλεσμα.
Την ίδια ώρα, ο κ. Καρούσος ξεκαθάρισε πως οι συγκεκριμένες κάμερες δεν θα καταγράφουν μόνο την ταχύτητα, αλλά όπως εξήγησε, «θα καταγράφουν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τη μη χρήση της ζώνης ασφάλειας, τη μη χρήση κράνους από μοτοσικλετιστές, τη χρήση κινητού τηλεφώνου, τη μη συμμόρφωση με το φωτεινό σηματοδότη, όταν το χρώμα είναι κόκκινο και την παράβαση της γραμμής αναμονής στα φώτα τροχαίας».
Επιπρόσθετα, το συγκεκριμένο έργο θα περιλαμβάνει την τοποθέτηση συνολικά 90 σταθερών και 20 κινητών καμερών, ενώ θα αποτελείται από τρία στάδια. Όπως εξήγησε ο υπουργός Μεταφορών, μέσα σε τέσσερις μήνες αναμένεται το προσχέδιο υλοποίησης του και στη συνέχεια, θα αρχίσει η πιλοτική φάση, αναφέροντας πως θα διαρκέσει περίπου δυόμιση χρόνια για να ολοκληρωθεί εντελώς η εγκατάσταση του συστήματος.
«Η πιλοτική φάση θα έχει έξι μήνες να το ολοκληρώσει και θα τοποθετηθούν τέσσερίς σταθερές και κινητές κάμερες, σε μια τοποθεσία. Επίσης, θα λειτουργήσει και το κέντρο περισυλλογής και επεξεργασίας των παραβάσεων και έτσι θα αρχίσουν να εκδίδονται ειδοποιήσεις, οι οποίες θα αποστέλλονται στους παραβάτες. Στη συνέχεια θα δώσουμε τρεις μήνες για να λειτουργήσει, ώστε να αξιολογηθεί και να βεβαιωθούμε ότι όλα τηρούνται σύμφωνα με τις προδιαγραφές. Μετά από αυτή την περίοδο θα μπούμε στην πρώτη φάση, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός έξι μηνών από την ολοκλήρωση της πιλοτικής φάσης και θα περιλαμβάνει τη λειτουργία ακόμη 16 κινητών καμερών και εγκατάσταση και λειτουργία ακόμη είκοσι 20 σταθερών καμερών, σε ακόμα έξι τοποθεσίες. Τέλος θα πάμε στη δεύτερη φάση, η οποία θα ολοκληρωθεί εντός ενός έτους, από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης και θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση επιπρόσθετων 66 σταθερών καμερών σε ακόμα 23 τοποθεσίες».
Ο κ. Καρούσος υπέδειξε πως με την εγκατάσταση του εν λόγω συστήματος, θα βελτιωθεί το πρόβλημα στα αστικά κέντρα, αφού όπως είπε εκεί παρατηρείται η πλειοψηφία των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων. «Η συντριπτική πλειοψηφία είναι στα αστικά κέντρα και στις πόλεις. Δεν είναι στους αυτοκινητόδρομους. Στους αυτοκινητόδρομους σημειώνονται δύο με τρία θανατηφόρα τον χρόνο. Γι’ αυτό η πλειοψηφία των καμερών αυτών, θα τοποθετηθεί μέσα στις πόλεις, εκεί που παρατηρείται το πρόβλημα. Είναι μια μεγάλη διάφορά που έχουμε με τα υπόλοιπα στατιστικά των χωρών στην Ευρώπη, γιατί των υπόλοιπων χωρών το πρόβλημα τους είναι στον αυτοκινητόδρομο, ενώ εμάς είναι το αντίθετο. Και ένας λόγος που δεν έχουμε πρόβλημα με τους αυτοκινητόδρομος, είναι γιατί το Τμήμα Δημοσίων Έργων μπορεί απρόσκοπτα και κάνει τα έργα που πρέπει για την ασφάλεια. Μέσα στις πόλεις, όταν πάνε να κάνουν έργο για την οδική ασφάλεια, συναντούν χίλιες αντιδράσεις και έτσι είναι δύσκολο. Για παράδειγμα στη Λεωφόρο Νίκου Παττίχη στη Λεμεσό, πήγανε να βάλουν μια νησίδα για την οδική ασφάλεια και αντιδρούσε ο κόσμος».
Ερωτηθείς αν μπορεί ο κόσμος να συμμορφωθεί, έχοντας στο μυαλό του ότι η κάθε παράβαση του καταγράφεται, ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Γιάννης Καρούσος, είπε ότι υπάρχουν μελέτες, στατιστικά και έρευνες από το εξωτερικό, που επιβεβαιώνουν ότι εκεί που γίνεται η εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος, υπάρχει σημαντική μείωση των οδικών συγκρούσεων.
«Στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει παρατηρηθεί ότι σε απόσταση 500 μέτρων από τα σημεία εγκατάστασης των συστημάτων φωτοεπισήμανσης, έχουν μειωθεί οι οδικές συγκρούσεις σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 58% και 68%. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την ίδια μελέτη, έχει παρατηρηθεί ότι για κάθε 1000 κάμερες φωτοεπισήμανσης που εγκαθίστανται στο Ηνωμένο Βασίλειο, μειώνονται κατά 190 οι θανατηφόρες συγκρούσεις, κατά 1.130 οι οδικές συγκρούσεις και κατά 330 οι σοβαροί τραυματισμοί. Επίσης, στην Ιρλανδία με πληθυσμό 4.5 εκατομμύρια, με 53 συσκευές τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του συστήματος διασώθηκαν σε ετήσια βάση 24 ανθρώπινες ζωές. Στην Κύπρο, το 2006-2007 λειτούργησαν μόλις 12 σημεία, στα οποία τοποθετήθηκαν συσκευές του συστήματος φωτοεπισήμανσης και επιτεύχθηκε η μείωση των οδικών συγκρούσεων κατά 53,5%. Επομένως, είναι τεκμηριωμένο και αποδεδειγμένο ότι θα έχει αποτέλεσμα και συμμόρφωση το συγκεκριμένο μέτρο».
Παράλληλα, ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε πως μετά και την αύξηση των ποινών για τροχαίες παραβάσεις, αλλά και την εγκατάσταση του συστήματος φωτοεπισήμανσης, οι στόχοι που έχουν καθοριστεί, μπορούν να επιτευχθούν πιο γρήγορα.
«Η Κύπρος έχει ακόμη ένα χαρακτηριστικό. Αν δούμε τα στατιστικά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στα θέματα οδικής ασφάλειας, στα οποία είμαστε στις χαμηλές θέσεις, θα παρατηρηθεί ότι στις χαμηλές θέσεις, βρίσκονται οι χώρες που έχουν χαμηλό πληθυσμό, όπως Κύπρος, Μάλτα και Λουξεμβούργο. Ο λόγος είναι πάρα πολύ απλός. Λόγω του πληθυσμού, μια μείωση και μια αύξηση στα στατιστικά φαίνεται, έστω και 20%, ενώ στις μεγάλες χώρες δεν επηρεάζονται τόσο πολύ τα στατιστικά τους. Επομένως, θεωρώ ότι στα στατιστικά μας, θα φανεί η μείωση, ακριβώς γιατί θα έχουμε ποσοστιαία και σημαντική μείωση. Επίσης, πιστεύω ότι, είναι κάποια δέσμη μέτρων που θα φέρει το καλύτερο αποτέλεσμα που πρέπει να έχουμε. Όπως η αύξηση των ποινών, το σύστημα φωτοεπισήμανσης, η μείωση των ταχυτήτων στις κατοικημένες περιοχές, κάποια έργα σε οδικά δίκτυα που έχουν πρόβλημα, τα μέτρα οδικής ασφάλειας για να αποτραπούν οι δεξιόστροφες στροφές. Υπάρχουν δράσεις και πρωτοβουλίες, στην οδική ασφάλεια που μπορούν να εφαρμοστούν και θεωρώ ότι ναι μπορούμε να φθάσουμε πιο γρήγορα στο στόχος μας, όμως πρέπει να συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε τα μέτρα. Όλα αυτά θα έρθουν να δέσουν και θα έχουμε αποτέλεσμα».