Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
9 στους 10 εργαζόμενους θέλουν βασική εκπαίδευση σε δεξιότητες κυβερνοασφάλειας
Σημαντικά ελλείμματα σε επίπεδο γνώσεων για την κυβερνοασφάλεια έχουν οι εργαζόμενοι, παγκοσμίως. Μάλιστα, 9 στους 10 εργαζόμενους χρειάζονται βασική εκπαίδευση σε δεξιότητες κυβερνοασφάλειας.
Σε δοκιμές που έγιναν, μόλις το 11% από 3.907 εργαζόμενους έδειξε υψηλό επίπεδο ευαισθητοποίησης για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Την ίδια στιγμή, η πλειονότητα των εργαζομένων υπερεκτιμά την κατάρτιση σε θέματα κυβερνοασφάλειας, γεγονός που κάνει ακόμη πιο περίπλοκη την εξίσωση.
Τα παραπάνω διαπιστώνει η Kaspersky, με βάση το “Gamified Assessment Tool”, που βοηθά τις επιχειρήσεις να μετρούν τις δεξιότητες των εργαζομένων στον κυβερνοχώρο, παρέχοντας, παράλληλα, στις ομάδες τους ένα σχετικό εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, οι εργαζόμενοι λαμβάνουν πόντους με βάση τις αποφάσεις που παίρνουν κατά τη διάρκεια συνηθισμένων καταστάσεων, που συμβαίνουν όταν εργάζονται εξ αποστάσεως – στο σπίτι ή ενώ ταξιδεύουν – και όταν εργάζονται στο γραφείο. Τους ζητείται να αξιολογήσουν εάν οι ενέργειές τους ενέχουν κινδύνους στον κυβερνοχώρο και πόσο σίγουροι είναι για τις υποθέσεις τους.
Μόλις ένας στους δέκα (11%) συμμετέχοντες στο τεστ έλαβε Πιστοποιητικό Αριστείας, που σημαίνει ότι συγκέντρωσε πάνω από το 90% της μέγιστης βαθμολογίας. Οι περισσότεροι χρήστες – το 61% – πέτυχαν ένα μέτριο αποτέλεσμα, που κυμαίνεται από 82% έως 90% μονάδες, ενώ το 28% δεν μπόρεσε να αποδείξει ότι έχει επαρκή γνώση σχετικά με την κυβερνοασφάλεια, συγκεντρώνοντας λιγότερο από 75%.
Πώς μετρούν τις επιδόσεις
Οι χρήστες του Gamified Assessment Tool επιλέγουν πράσινες μάρκες, εάν πιστεύουν ότι το σενάριο είναι ασφαλές ή κόκκινες, αν πιστεύουν ότι είναι επικίνδυνο. Ο αριθμός των μαρκών δείχνει πόσο σίγουροι είναι για την απάντησή τους.
Το Gamified Assessment Tool καλύπτει έξι τομείς ασφαλείας: κωδικούς πρόσβασης και λογαριασμούς, email, περιήγηση στο διαδίκτυο, κοινωνικά δίκτυα και messenger, ασφάλεια υπολογιστή και κινητές συσκευές. Το θέμα της περιήγησης στο διαδίκτυο φάνηκε να είναι το πιο δύσκολο για τους χρήστες – μόλις το 24% καθόρισε σωστά τις ενέργειες.
Τα σενάρια, που συνδέονται με κινητές συσκευές, ήταν λιγότερο περίπλοκα – το 43% των εργαζομένων δεν έκανε λάθη στην αναγνώριση των κινδύνων στον κυβερνοχώρο σε αυτά τα σενάρια.
“Ακόμη και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, που επιτυγχάνεται στο παιχνίδι, δεν αποτελεί ένδειξη ότι ένας χρήστης δεν χρειάζεται περαιτέρω προηγμένη εκπαίδευση ή περιοδική ανανέωση γνώσεων. Οι μέθοδοι ανταγωνιστών μπορεί να αλλάξουν και η επαγρύπνηση ενός ατόμου μπορεί να εξασθενήσει. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο διασφαλίζουμε, επίσης, ότι τα τμήματα της μάθησης και ενίσχυσης του προϊόντος μας, είναι ενδιαφέροντα για τους εκπαιδευόμενους όλων των επιπέδων”, σχολιάζει η εταιρεία.
Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/20872163/9-stous-10-ergazomenous-theloun-vasiki-ekpaideusi-se-dexiotites-kuvernoasfaleias/