Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 184
securityreport e mag odhgos 2021
21 Φεβρουαρίου 2018 14:42

Ασφάλεια και εντοπισμός drones μέσω IoT από την Vodafone

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F2d2a00a28f57ff900c3fa179a6ac1023 XL

Η Vodafone ανακοινώνει την έναρξη δοκιμών της πρώτης στον κόσμο τεχνολογίας για την εναέρια κυκλοφορία, την ασφάλεια και τον εντοπισμό μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).

Η Vodafone ανακοινώνει την έναρξη δοκιμών της πρώτης στον κόσμο τεχνολογίας για την εναέρια κυκλοφορία, την ασφάλεια και τον εντοπισμό μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones). Η πρωτοποριακή προσέγγιση της Vodafone αξιοποιεί καινοτόμες τεχνολογίες Internet of Things (IoT) μέσω δικτύου 4G, για την προστασία των αεροσκαφών από καταστροφικά ατυχήματα, καθώς και την πρόληψη εισβολών drones σε ευαίσθητες περιοχές, όπως αεροδρόμια, φυλακές και νοσοκομεία. 

Τα εμπορικά ή πολιτικά drones είναι πολύ μικρά για να εντοπίζονται από τα συμβατικά ραντάρ. Ωστόσο, αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για τους πιλότους σε όλο τον κόσμο, ιδίως σε χώρους άμεσης γειτνίασης με πεδία προσαπογείωσης και αεροδρόμια. Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται επίσης κατά κόρον για εγκληματικούς σκοπούς, όπως το λαθρεμπόριο ναρκωτικών και η παράνομη παράδοση υλικού σε κρατούμενους φυλακών. Επιπλέον, οι υπηρεσίες ασφάλειας και πληροφοριών ανησυχούν ολοένα και περισσότερο ότι ειδικά προσαρμοσμένα drones, κατευθυνόμενα μέσω GPS, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά μικρών, αλλά θανατηφόρων εκρηκτικών φορτίων, με σκοπό να πλήξουν καίριους στόχους.

Ο κίνδυνος για τα αεροσκάφη αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό. Όπως προκύπτει από την ανάλυση της κοινής επιχείρησης για την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού συστήματος νέας γενιάς για τη διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας νέας γενιάς (SESAR), μέχρι το 2050 στον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα καταγράψουν περισσότερες από 250 εκατομμύρια ώρες πτήσης ετησίως σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δηλαδή επτά φορές περισσότερο από τις σωρευτικές ετήσιες ώρες πτήσης συμβατικών αεροσκαφών. 

Οι δοκιμές της τεχνολογίας ασφαλείας και εντοπισμού Drones της Vodafone μέσω IoT στηρίζουν τους στόχους του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA), με τον οποίο η Vodafone έχει συνεργαστεί. Ο EASA βρίσκεται στη φάση εκπόνησης νέων πανευρωπαϊκών κανόνων για τη ρύθμιση της λειτουργίας των μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Η νέα τεχνολογία που αναπτύχθηκε από τη Vodafone, ενισχύει επίσης τις δυνατότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταστεί το κέντρο της παγκόσμιας καινοτομίας στην τεχνολογία των Drones, σύμφωνα με το όραμα “U-space” της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για καινοτόμες και ασφαλείς λειτουργίες μη επανδρωμένων αεροσκαφών.  

Πρωτοποριακή τεχνολογία

Η Vodafone έχει αναπτύξει το πρώτο στον κόσμο Σύστημα Ραδιοφωνικού Εντοπισμού (RPS) για Drones. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί ένα μόντεμ 4G και μια κάρτα SIM που είναι ενσωματωμένη σε κάθε μη επανδρωμένο αεροσκάφος, καθιστώντας εφικτά:

  • • Την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο κάθε drone (με ακρίβεια έως και 50 μέτρων) από τους χειριστές τους και τους εξουσιοδοτημένους φορείς, όπως είναι οι υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
  • • Τον έλεγχο πέρα από την οπτική επαφή του χειριστή, μειώνοντας κατά πολύ τον κίνδυνο τυχαίας εισβολής όταν οι χειριστές χάσουν τα αεροσκάφη τους από το οπτικό τους πεδίο
  • • Τον προστατευτικό γεωαποκλεισμό (geofencing), με προρυθμισμένα drones που  προσγειώνονται αυτόματα ή επιστρέφουν στον χειριστή τους, όποτε προσεγγίζουν προκαθορισμένες ζώνες αποκλεισμού (όπως αεροδρόμια και φυλακές)
  • • Τη δυνατότητα παρέμβασης με τηλεχειρισμό σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, προκειμένου να δοθεί στις αρχές η δυνατότητα να υποκαταστήσουν τον χειριστή στον έλεγχο του μη επανδρωμένου αεροσκάφους, ώστε να μεταβάλουν την πορεία της πτήσης του ή να το αναγκάσουν να προσγειωθεί
  • • Την ηλεκτρονική ταυτοποίηση μέσω SIM και την εγγραφή του ιδιοκτήτη τους.

Τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας 4G λειτουργούν με παγιωμένα και αποδεδειγμένα για την αποτελεσματικότητά τους συστήματα ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης της ισχυρής και ολοκληρωμένης εναέριας κρυπτογράφησης από την κάρτα SIM μέχρι τον σταθμό βάσης. Τα δεδομένα τοποθεσίας RPS είναι σημαντικά δυσκολότερο να υποκλαπούν από ό,τι τα δεδομένα τοποθεσίας GPS, ενώ η σύνδεση δεδομένων που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των Drones προσφέρει στους χειριστές σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα υφιστάμενα πρωτόκολλα ελέγχου ραδιοσυχνοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης ανθεκτικότητας και της ανατροφοδότησης σε πραγματικό χρόνο, πέρα από τον ορίζοντα.

Το Vodafone RPS συνδυάζεται με αλγόριθμους Τεχνητής Νοημοσύνης – που αναπτύχθηκαν επίσης από τη Vodafone – προκειμένου να καθίσταται εφικτή η παρακολούθηση και ο έλεγχος εξ αποστάσεως πολύ μεγάλου αριθμού μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Η Vodafone έχει καταστήσει δημόσια την έρευνα για το RPS και τη σχετική πνευματική ιδιοκτησία, χωρίς τέλη παραχώρησης για επαναχρησιμοποίηση, προκειμένου να επιταχυνθεί η προσπάθεια για την ασφάλεια των Drones και την καινοτομία στον γεωγραφικό εντοπισμό, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Σε μια προκαταρκτική δοκιμή που διενεργήθηκε στα τέλη του 2017 – η πρώτη του είδους της στον κόσμο – η Vodafone χρησιμοποίησε το 4G δίκτυό της για το χειρισμό ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους τύπου X-UAV με άνοιγμα πτερύγων 1,3 μέτρων και βάρος 2 κιλών. Σε όλη τη διάρκεια της προκαταρκτικής αυτής δοκιμής – η οποία διεξήχθη σε μια διαδρομή μήκους 32 χιλιομέτρων γύρω από την πόλη Isla Mayor, κοντά στην Σεβίλλη της Ισπανίας – Drone μετέδιδε ροή βίντεο σε πραγματικό χρόνο, σε ανάλυση HD, καθώς και τα δεδομένα της πτήσης, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας, της θέσης RPS και των συντεταγμένων GPS του αεροσκάφους.

Εντός του 2018 προγραμματίζονται στην Ισπανία και τη Γερμανία περαιτέρω δοκιμές, οι οποίες θα συντονιστούν με τις αρμόδιες αρχές, με σκοπό να καταστεί η τεχνολογία ασφάλειας και εντοπισμού μη επανδρωμένων αεροσκαφών της Vodafone διαθέσιμη για εμπορική χρήση από το 2019.

Η τεχνολογία πίσω από το RPS πρόκειται επίσης να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον για την ενίσχυση της λειτουργικότητας και άλλων συσκευών IoT – από ετικέτες αποσκευών έως ποδήλατα. Το RPS θα μπορούσε να υποστηρίξει ή να αντικαταστήσει το GPS σε ορισμένες συσκευές IoT, καθιστώντας δυνατή την καλύτερη παρακολούθηση της τοποθεσίας, ιδιαίτερα σε εσωτερικούς χώρους, την ανάπτυξη μικρότερων συσκευών, καθώς και την ενίσχυση της ασφάλειας.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

  • Security Report, Φεβρουάριος 2024

    Security Report, Φεβρουάριος 2024

    Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Φεβρουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχοςθα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
  • Security TOP 50

    Security TOP 50

    Η κατάταξη των εταιρειών Security, που δημοσιεύει κάθε χρόνο στην επίσημη ιστοσελίδα του το περιοδικό asmag.com, είναι πλέον διαθέσιμη! Το asmag.com, που σε συνεργασία με κορυφαία στελέχη του κλάδ...
  • Divico Security

    Divico Security

    Το περιοδικό Security Report ταξίδεψε στην πόλη της Πάτρας και είχε τη μοναδική ευκαιρία να επισκεφτεί το Κέντρο Λήψεως Σημάτων Συναγερμού της Divico Security. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας,...
  • Ασφάλεια στα γήπεδα της Super League για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας

    Ασφάλεια στα γήπεδα της Super League για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας

    Τα μέτρα για την καταπολέμηση της οπαδικής βίας ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, με αφορμή τα επεισόδια στον αγώνα βόλεϊ Ολυμπιακού - Παναθηναϊκού στο Ρέντ...
  • Πώς αντιμετωπίζουμε τις ηλεκτρονικές απάτες;

    Πώς αντιμετωπίζουμε τις ηλεκτρονικές απάτες;

    Το ηλεκτρονικό οικονομικό έγκλημα είναι ένα σύγχρονο φαινόμενο και είναι πιθανό να αποτελέσει μείζον πρόβλημα για την κοινωνία κατά τα επόμενα χρόνια. Η αντιμετώπισή του από νομική άποψη δεν είναι...
  • PIAM 2.0

    PIAM 2.0

    Το PIAM (Physical Identity and Access Management), που αναφέρεται στον έλεγχο πρόσβασης και σημαίνει διαχείριση της φυσικής ταυτότητας και της πρόσβασης, είναι στην πραγματικότητα ένα σύστημα που ...
  • Body worn κάμερες: Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή τους το 2024 στη χώρα μας

    Body worn κάμερες: Ξεκινά η πιλοτική εφαρμογή τους το 2024 στη χώρα μας

    Οι body worn κάμερες, που κατά βάση χρησιμοποιούνται από τις αρχές επιβολής του νόμου, μπορούν μεταξύ άλλων να τοποθετηθούν στις στολές των αστυνομικών και έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμες,...
  • Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού από τα δεδομένα

    Πώς επηρεάζονται οι αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτικού κοινού από τα δεδομένα

    Η ικανότητα συλλογής, ανάλυσης και εξαγωγής πληροφοριών / δεδομένων από πολλαπλές πηγές μπορεί να έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο για μία επιχείρηση, κάτι που γίνεται καλύτερα αντιληπτό όταν εξετάζουμ...
  • Hikvision Smart Hybrid Light ColorVu

    Hikvision Smart Hybrid Light ColorVu

    Η νέα κατηγορία αναλογικών καμερών Smart Hybrid Light ColorVu της Hikvision εισάγει νέα χαρακτηριστικά στην αναλογική βιντεο-επιτήρηση και αντιπροσωπεύει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον το...
  • Hochiki ACC-EN

    Hochiki ACC-EN

    Η θεωρία λειτουργίας του ανιχνευτή αναφέρει ότι οι ανιχνευτές πολλαπλών κριτηρίων χρησιμοποιούν ταυτόχρονα την οπτική τεχνολογία και την τεχνολογία ανίχνευσης θερμότητας για να προσδιορίσουν μια κ...
  • Πρωτόκολλο DALI

    Πρωτόκολλο DALI

    Το πρωτόκολλο επικοινωνίας φωτιστικών ασφαλείας DALI (Digital Addressable Lighting Interface) αναδεικνύει μια νέα εποχή στον χώρο της τεχνολογίας φωτισμού, προσφέροντας εξελιγμένες δυνατότητες ελέ...
  • Comelit Integration System

    Comelit Integration System

    Η εγκατάσταση συστήματος αυτοματισμού βελτιώνει την ποιότητα της καθημερινότητας, μεγιστοποιεί την ασφάλεια του χώρου και συμβάλλει στη μείωση των λογαριασμών ενέργειας έως και στο ένα τρίτο (-30%...