Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
«Χάλκινο» στα θανατηφόρα τροχαία η Ελλάδα
Την τρίτη θέση ανάμεσα στους 28 της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέχει η Ελλάδα με βάση τα στοιχεία της Eurostat που αφορούν τα θανατηφόρα τροχαία, ακλουθώντας τη Ρουμανία και τη Λιθουανία. Μάλιστα, η Ελλάδα έχει το αρνητικό προνόμιο να είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στους θανάτους νέων από τροχαία δυστυχήματαΤην τρίτη θέση ανάμεσα στους 28 της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατέχει η Ελλάδα με βάση τα στοιχεία της Eurostat που αφορούν τα θανατηφόρα τροχαία, ακλουθώντας τη Ρουμανία και τη Λιθουανία. Μάλιστα, η Ελλάδα έχει το αρνητικό προνόμιο να είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στους θανάτους νέων από τροχαία δυστυχήματα. Στην Ευρώπη το 31% των θανάτων από τροχαία είναι νέοι ηλικίας μεταξύ 15 και 29 ετών.
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αστυνόμευσης, από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα το 39% των θανατηφόρων τροχαίων ήταν νέοι 15 ώς 35 ετών. Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών ενώ δεύτερη για τις ηλικίες 5 έως 14 και τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44. Παράλληλα, αυξητική τάση παρουσιάζουν οι μόνιμες αναπηρίες λόγω σοβαρών τραυματισμών σε τροχαία ατυχήματα.
Παρόλο που το σύνολο των τροχαίων μειώθηκε κατά 8,8% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, τα χαρακτηριζόμενα «σοβαρά» και «θανατηφόρα» αυξήθηκαν κατά 3,8% και 8,3% αντίστοιχα, ενώ τα ελαφρά μειώθηκαν κατά 10,9%. Η αιτία των δυστυχημάτων; Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, η αμέλεια των ίδιων των οδηγών.
Μιλώντας για το θέμα στην «Καθημερινή», η πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, επισημαίνει ότι ο βασικότερος παράγοντας για τα μεγάλα ποσοστά νεανικής θνησιμότητας και τραυματισμού είναι η ελλιπής ενημέρωση και εκπαίδευση σε θέματα οδικής ασφάλειας.
«Οι νέοι τείνουν να μιμούνται τη συμπεριφορά οδήγησης των γονιών τους, ενώ παράλληλα επηρεάζονται από το φιλικό τους περιβάλλον. Η καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης και παιδείας πρέπει να ξεκινά από την οικογένεια και το σχολείο σε μικρή ηλικία και να συνεχίζεται διά βίου σε ένα περιβάλλον εφαρμογής των κανόνων», συμπληρώνει, λέγοντας ότι έπειτα από ένα τροχαίο, λίγα είναι εκείνα που μπορούμε να κάνουμε, διότι η ζημιά μπορεί να είναι ανεπανόρθωτη. «Η πρόληψη είναι ό,τι πιο σημαντικό για την ασφάλεια στους δρόμους και σ’ αυτήν πρέπει να επιμείνουμε γι’ αυτό το κρίσιμο θέμα ζωής και θανάτου που αφορά όλους μας – τα παιδιά μας και το μέλλον αυτού του τόπου».
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» ταξιδεύει στην Ιαπωνία για τη διοργάνωση του «23rd World Scout Jamboree 2015» ως εταίρος της Παγκόσμιας Οργάνωσης Προσκοπικής Κίνησης, υπό την αιγίδα του ΟΗΕ.
Η ελληνική αποστολή, αποτελούμενη από επίλεκτους εθελοντές του ΙΟΑΣ., μέλη του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, θα πραγματοποιήσει εργαστήρια για την οδική ασφάλεια ενώ ταυτόχρονα θα διεξαγάγει έρευνα για τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των νέων στον δρόμο. Παγκοσμίως 1,3 εκατομμύριο άνθρωποι χάνονται στην άσφαλτο ετησίως, ενώ στην Ελλάδα τα τροχαία αποτελούν την 5η αιτία θνησιμότητας.