Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
CheckPoint: Τι γίνεται με τις «πράσινες μετακινήσεις»;
Οι ειδικοί της Check Point Software Technologies προειδοποιούν ότι οι πρωτοβουλίες για πράσινες μετακινήσεις ενδέχεται να καθυστερήσουν, καθώς παραβλέπεται η κυβερνοασφάλεια των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Η Check Point® Software Technologies Ltd. (NASDAQ: CHKP), κορυφαίος πάροχος λύσεων κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως, επισημαίνει τις κυβερνοαπειλές που συνοδεύουν τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και προειδοποιεί ότι ενδέχεται από αυτό το γεγονός να καθυστερήσει η ευρύτερη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο προωθούν τη μετάβαση σε πιο πράσινες τεχνολογίες για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση της εξάρτησής τους από τους υδρογονάνθρακες. Η Νορβηγία έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο 17.000 σημείων φόρτισης, ενώ το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ανακοίνωσε πρόσφατα ένα σχέδιο 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη δημιουργία ενός νέου δικτύου σταθμών φόρτισης EV. Ωστόσο, η Ευρώπη και ιδιαίτερα η Ελλάδα έχουν μείνει πίσω όσον αφορά τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε σύγκριση με τις ΗΠΑ και δεν υπάρχουν ανάλογα στοιχεία. Από την άλλη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την παραγωγή νέων ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά ο κλάδος δεν κάνει αρκετά για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες για την κυβερνοασφάλεια αυτών των συσκευών που ουσιαστικά είναι IoT.
Κατά τη διάρκεια φόρτισης των οχημάτων, υπάρχει επίσης σύνδεση δεδομένων μεταξύ του καθενός από αυτά και του κόμβου EV. Οι σταθμοί φόρτισης είναι συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο και, όπως κάθε άλλη συσκευή IoT, είναι ευάλωτοι στις όποιες ενέργειες κυβερνοεγκληματιών. Εάν ένας παράγοντας απειλής μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε έναν κόμβο φόρτισης, αυτό θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες, όπως:
• Κίνδυνος για την ασφάλεια των χρηστών: Θεωρητικά, μέσω ενός σημείου φόρτισης EV, ένας χάκερ θα μπορούσε να έχει πρόσβαση στο σύστημα διαχείρισης κινητήρα ενός οχήματος και είτε να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια, την απόδοση είτε να απενεργοποιήσει εντελώς το όχημα. Φανταστείτε αν το εν λόγω όχημα ήταν ασθενοφόρο, πόσο θα μπορούσαν να αποτελέσουν απειλή για τη ζωή οι προκληθείσες καθυστερήσεις.
• Θέτει σε κίνδυνο το δίκτυο φόρτισης EV: Οι χάκερ θα μπορούσαν να χτυπήσουν ένα ολόκληρο δίκτυο κόμβων φόρτισης εκμεταλλευόμενοι μόνο μία ευπάθεια σε μία συσκευή. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια εσόδων για τον φορέα εκμετάλλευσης, καθώς και σε ανείπωτη διαταραχή του οδικού δικτύου.
• Εμπορική απώλεια: Εκτός από το κλείσιμο ενός δικτύου κόμβων EV, οι χάκερ θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στο λογισμικό διαχείρισης του χειριστή και να ρίξουν ransomware με επακόλουθη οικονομική ζημιά αλλά και ζημιά στη φήμη της εταιρείας. Επίσης, πολλοί εμπορικοί στόλοι μετατρέπονται σε ηλεκτρική ενέργεια και ένας χάκερ θα μπορούσε να απενεργοποιήσει μια ολόκληρη λειτουργία παράδοσης μόνο από το φορητό υπολογιστή του.