Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 190
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
1 Οκτωβρίου 2018 10:37

Εταιρείες τεχνολογίας υιοθετούν Κώδικα Δεοντολογίας για τα fake news

2a49ae62e30342cd0543c9be6c3bfcb6 XL edbce2a2

Τη δέσμευση να υιοθετήσουν και να τηρήσουν τον “Κώδικα Ορθής Πρακτικής” για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής παραπληροφόρησης ανέλαβαν κολοσσοί της τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων το Facebook και η Google. Τον κώδικα δεοντολογίας για την καταπολέμηση της..

Τη δέσμευση να υιοθετήσουν και να τηρήσουν τον “Κώδικα Ορθής Πρακτικής” για την αντιμετώπιση της διαδικτυακής παραπληροφόρησης ανέλαβαν κολοσσοί της τεχνολογίας, μεταξύ των οποίων το Facebook και η Google. Τον κώδικα δεοντολογίας για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης στο Διαδίκτυο δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας την απόσυρση των διαφημιστικών εσόδων από μέσα και πλατφόρμες που διαδίδουν “ψεύτικες ειδήσεις”. Οι εταιρείες τεχνολογίας, στο πλαίσιο του Κώδικα, συμφώνησαν ότι η πηγή των διαφημίσεων πρέπει να είναι σαφώς επισημασμένη, ενώ δέχτηκαν να εξετάσουν προσεκτικότερα το διαφημιστικό περιεχόμενο που φιλοξενείται σε πλατφόρμες. Θα παρακολουθούν, επίσης, την κακή χρήση αυτοματοποιημένων bots για τη διανομή ψευδών ειδήσεων και θα διευρύνουν τη δυνατότητα των χρηστών να υποβάλλουν καταγγελίες για ύποπτες περιπτώσεις.

Η Επίτροπος για την Ψηφιακή Οικονομία και Κοινωνία, κυρία Mariya Gabriel, σχολίασε ότι η δέσμευση ήταν “ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση”, αλλά ζήτησε, επίσης, περαιτέρω προσπάθειες από τους κολοσσούς της τεχνολογίας, σημειώνοντας ότι η εθελοντική δέσμευση μέχρι σήμερα δεν οδήγησε γρήγορα σε απτά αποτελέσματα. Οι πηγές της ΕΕ. ανέφεραν ότι το Facebook και το Google, αλλά και το Youtube, έχουν υποστηρίξει μέχρι στιγμής τον κώδικα δεοντολογίας.

Δεσμεύσεις
Μέσα από τον Κώδικα Ορθής Πρακτικής, οι διαδικτυακές πλατφόρμες έχουν δεσμευτεί:

– Να εξασφαλίζουν διαφάνεια σχετικά με το χρηματοδοτούμενο με χορηγία περιεχόμενο, ιδίως την πολιτική διαφήμιση, καθώς και να περιορίζουν τις επιλογές στόχευσης για την πολιτική διαφήμιση και να μειώνουν τα έσοδα των διακινητών παραπληροφόρησης,

– Να παρέχουν σαφέστερες πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία των αλγορίθμων και να δίνουν τη δυνατότητα επαλήθευσης από τρίτους,

– Να καταστεί ευκολότερη η ανεύρεση και η πρόσβαση των χρηστών σε διάφορες ειδησεογραφικές πηγές που αντιπροσωπεύουν εναλλακτικές απόψεις,

– Να καθιερωθούν μέτρα για τον εντοπισμό και το κλείσιμο των πλαστών λογαριασμών και την αντιμετώπιση των αυτοματοποιημένων προγραμμάτων (bot),

– Να δοθεί η δυνατότητα στους φορείς εξακρίβωσης γεγονότων, στους ερευνητές και στις δημόσιες αρχές να παρακολουθούν συνεχώς την παραπληροφόρηση στο Διαδίκτυο.

Προβληματισμός
Ο Κώδικας Ορθής Πρακτικής περιλαμβάνεται στα μέτρα που έχει προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στο Διαδίκτυο. Η Επιτροπή ορίζει ως παραπληροφόρηση τις “αποδεδειγμένα ψευδείς ή παραπλανητικές πληροφορίες, που δημιουργούνται, παρουσιάζονται και διαδίδονται για οικονομικό όφελος ή για τη σκόπιμη παραπλάνηση του κοινού, και που ενδέχεται να βλάψουν το κοινό συμφέρον”. Στην τελευταία έρευνα του Ευρωβαρομέτρου, το 83% όσων απάντησαν, δήλωσε ότι οι ψευδείς ειδήσεις συνιστούν κίνδυνο για τη δημοκρατία. Ιδιαίτερα προβληματίζει η σκόπιμη παραπληροφόρηση, που έχει ως στόχο να επηρεάσει τις εκλογές και τις πολιτικές για τη μετανάστευση. Η έρευνα ανέδειξε, επίσης, τη σημασία που έχουν τα ποιοτικά μέσα ενημέρωσης: σύμφωνα με τα άτομα που απάντησαν, τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης είναι η πλέον αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης (ραδιόφωνο 70%, τηλεόραση 66%, Τύπος 63%). Οι διαδικτυακές πηγές ειδήσεων και οι ιστότοποι, όπου δημοσιεύονται βίντεο, είναι η λιγότερο αξιόπιστη πηγή ενημέρωσης, με ποσοστά εμπιστοσύνης 26% και 27% αντίστοιχα.

πηγή: http://www.sepe.gr/

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Σεπτέμβριος 2024
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Σεπτεμβρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμ...
Πυρανίχνευση και Πυροπροστασία
Η προστασία των επαγγελματικών κτιρίων από διάφορες καταστροφές αποτελεί έναν μικρό «πονοκέφαλο» για τον κάθε επιχειρηματία ή ιδιοκτήτη, διότι πρέπει να ακολουθηθεί πιστά η ειδική ελληνική νομοθεσ...
CRETA ELECTRONIX 2024
Μετά την τεράστια επιτυχία των κλαδικών εκθέσεων Salonica Electronix 2023 και Athens Electronix 2024, που πραγματοποιήθηκαν για τρίτη φορά σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, αντίστοιχα, και έσπασαν κάθε ρε...
IoT σε ξενοδοχειακές μονάδες
Στον τομέα της φιλοξενίας, η ευημερία του προσωπικού, η διασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων και η ασφάλεια των επισκεπτών, είναι οι τρεις λέξεις κλειδί για την επιτυχία. Σήμερα, το τεχνολογικό τ...
Η είσοδος στα γήπεδα «μπαίνει» στην ψηφιακή εποχή
Στην Ελλάδα, η παρακολούθηση ενός αγώνα ποδοσφαίρου ή καλαθοσφαίρισης είναι μία αρκετά έντονη δραστηριότητα για τους φιλάθλους, αλλά και για όσους απλά ενδιαφέρονται για το θέαμα. Παρόλο που και ο...
Video Analytics σε αεροδρόμια
Τα αεροπορικά ταξίδια είναι ένας από τους ταχύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους ταξιδιού παγκοσμίως. Καθημερινά πραγματοποιούνται περισσότερες από 100.000 εμπορικές πτήσεις και ως εκ τούτου ...
Uniview Wise-ISP
Η εξέλιξη της τεχνολογίας νυχτερινής προβολής έως και την 4η γενιά στα συστήματα βιντεοεπιτήρησης προκύπτει κυρίως, μέσα από βελτιώσεις του υλικού. Ωστόσο, γνωστά προβλήματα, όπως η χαμηλή φωτεινό...