Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 198
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
8 Σεπτεμβρίου 2021 09:20

EY: Η αυξημένη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών στο σπίτι, δημιουργεί ανησυχίες για την ποιότητα ζωής και τα προσωπικά δεδομένα

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2022%2F05%2F6e7e0029f55f3b40caa15523311dbbc0 XL

Η αυξημένη ανάγκη για ψηφιακές υπηρεσίες από το σπίτι, αναπόφευκτα οδήγησε σε έκρηξη της χρήσης του διαδικτύου, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19. Ωστόσο, ο αυξημένος βαθμός υιοθέτησης αυτών των υπηρεσιών, συνοδεύεται από τις, επίσης, αυξημένες ανησυχίες των καταναλωτών για τον αντίκτυπό τους στην ποιότητα ζωής, γεγονός που δημιουργεί την επείγουσα ανάγκη μιας νέας προσέγγισης από τους παρόχους. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από το πρώτο μέρος της μελέτης της EY, Decoding the digital home, η οποία αξιολογεί τη στάση καταναλωτών από τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, όσον αφορά την ψηφιακή συνδεσιμότητα, την τεχνολογία και την κατανάλωση περιεχομένου.

Η αυξημένη ανάγκη για ψηφιακές υπηρεσίες από το σπίτι, αναπόφευκτα οδήγησε σε έκρηξη της χρήσης του διαδικτύου, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19. Ωστόσο, ο αυξημένος βαθμός υιοθέτησης αυτών των υπηρεσιών, συνοδεύεται από τις, επίσης, αυξημένες ανησυχίες των καταναλωτών για τον αντίκτυπό τους στην ποιότητα ζωής, γεγονός που δημιουργεί την επείγουσα ανάγκη μιας νέας προσέγγισης από τους παρόχους. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από το πρώτο μέρος της μελέτης της EY, Decoding the digital home, η οποία αξιολογεί τη στάση καταναλωτών από τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, όσον αφορά την ψηφιακή συνδεσιμότητα, την τεχνολογία και την κατανάλωση περιεχομένου.

Με ορισμένες γεωγραφικές διαφοροποιήσεις, η έρευνα διαπιστώνει ότι τα νοικοκυριά υιοθέτησαν μια σειρά υπηρεσιών για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια των επιμέρους lockdowns. Οι βιντεοκλήσεις βρίσκονται στην κορυφή της κατάταξης, με αύξηση του ρυθμού υιοθέτησής τους κατά 25%, με τον ρυθμό υιοθέτησης των διαδικτυακών υπηρεσιών υγείας (20%) και εκπαίδευσης (18%) να έχει, επίσης, αυξηθεί ραγδαία. Ταυτόχρονα, σε όλες τις αγορές όπου διεξήχθη η έρευνα, το 44% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι οι ανάγκες τους για σύνδεση στο διαδίκτυο έχουν αυξηθεί.

Είναι εντυπωσιακό, ωστόσο, ότι η αυξητική αυτή τάση συνδυάζεται με όλο και περισσότερους προβληματισμούς. Το 41% ​​των ερωτηθέντων ανησυχούν περισσότερο σήμερα για τον αντίκτυπο του διαδικτύου στην ποιότητα ζωής τους, σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία, ενώ το 39% είναι πολύ προσεκτικοί στη δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων τους στο διαδίκτυο. Χαρακτηριστικά, η ηλικιακή ομάδα 18-34 ανησυχεί περισσότερο για τη δημοσιοποίηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (43%), από ό,τι τα άτομα ηλικίας 45 ετών και άνω (36%).

Ο συσχετισμός μεταξύ ζήτησης και ανησυχιών είναι πιο έντονος μεταξύ των νοικοκυριών με παιδιά, καθώς το 60% των ερωτηθέντων που έχουν παιδιά αναφέρουν ότι οι ανάγκες τους για συνδεσιμότητα έχουν αυξηθεί (έναντι 44% κατά μέσο όρο), και πάνω από τους μισούς (52%) δηλώνουν ότι είναι πολύ πιθανό να εξετάσουν τον αντίκτυπο που έχει το internet στην ποιότητα ζωής τους (έναντι 41% κατά μέσο όρο).

Κορεσμός περιεχομένου και δυσπιστία

Πολλοί ερωτηθέντες βιώνουν σήμερα ψηφιακή κόπωση, σύμφωνα με την έρευνα. Το 47% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι αναζητούν χρόνο αποσύνδεσης από τα smartphones και άλλες συσκευές συνδεδεμένες στο διαδίκτυο, ενώ το 25% θα ήθελαν να μειώσουν τον αριθμό των πλατφορμών streaming που χρησιμοποιούν. Συγχρόνως, 43% πιστεύουν ότι υπάρχουν σήμερα υπερβολικά πολλά πακέτα συνδεσιμότητας και περιεχομένου.

Παράλληλα, περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) των ερωτηθέντων ανησυχούν πολύ για το επιβλαβές ή ακατάλληλο περιεχόμενο στο διαδίκτυο και σχεδόν τα μισά νοικοκυριά (49%) υποστηρίζουν την αυστηρότερη ρύθμιση και έλεγχο του διαδικτύου. Το 35% είναι, επίσης, επιφυλακτικοί σχετικά με τη χρήση δικτύων κινητής τηλεφωνίας 5G, παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις.

Η έμφαση στην εξοικονόμηση λειτουργεί αποτρεπτικά για πιθανές θετικές δαπάνες

Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο COVID-19 οδήγησε σε αυξημένες προθέσεις για δαπάνες, με το 25% να συμφωνούν ότι η πανδημία έχει κάνει την αναβάθμιση σε δίκτυο 5G πιο ελκυστική και το 20% των ερωτηθέντων να δηλώνουν πλέον πιο πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για περιεχόμενο Ultra HD. Ωστόσο, οι προβληματισμοί για τον έλεγχο κόστους και την εξοικονόμηση χρημάτων, είναι πιο έντονοι από τη διάθεση για αναβάθμιση. Το 42% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι ήδη πληρώνουν πάρα πολλά για το περιεχόμενο που καταναλώνουν, ενώ το 53% δηλώνουν ότι προτεραιότητα του νοικοκυριού τους είναι να δαπανούν όσο το δυνατόν λιγότερο σε υπηρεσίες επικοινωνίας. Συνολικά, το 42% των ερωτηθέντων σε όλες τις χώρες που περιλαμβάνει το δείγμα, πιστεύουν ότι ο πάροχος ευρυζωνικών υπηρεσιών που χρησιμοποιούν, δεν κάνει ό,τι μπορεί για να διασφαλίσει ότι απολαμβάνουν το καλύτερο δυνατό πακέτο.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Γιώργος Αποστολάκης, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Επικεφαλής του κλάδου Τεχνολογίας, Media και Τηλεπικοινωνιών της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η πανδημία έχει αλλάξει δραστικά τις καταναλωτικές συνήθειες, στρέφοντας τους καταναλωτές σε online υπηρεσίες. Η μείωση του ψηφιακού αποκλεισμού είναι ένα θετικό αποτέλεσμα της πανδημίας. Ωστόσο, η αυξημένη χρήση και εξάρτηση από online υπηρεσίες και περιεχόμενο, δημιουργεί ανησυχίες στους καταναλωτές για την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, την ποιότητα ζωής τους, τον κορεσμό περιεχομένου, αλλά και το κόστος των υπηρεσιών. Για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν την αναδυόμενη αυτή ευκαιρία που προσφέρει το νέο περιβάλλον, οι πάροχοι ψηφιακών υπηρεσιών και τηλεπικοινωνιών, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους προβληματισμούς των καταναλωτών, και να τους πείσουν ότι οι υπηρεσίες και τα προϊόντα τους προσφέρουν πραγματική, προστιθέμενη αξία, σε μία εποχή όπου οι επιλογές είναι πλέον παραπάνω από αρκετές».

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Μάρτιος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Μαρτίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμές που…
Security Best Sellers 2024
Το περιοδικό Security Report επικοινώνησε αυτόν τον μήνα με κορυφαίες εταιρείες του κλάδου της ασφάλειας και εντόπισε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που ξεχώρισαν σε πωλήσεις το 2024! Διαβάστε αναλυτ…
Salonica Electronix 2025
Το μεγαλύτερο event της αγοράς για το 2025 είναι γεγονός! Η Libra Press, μετά από δύο χρόνια και δύο εκθέσεις που έμειναν αξέχαστες στους εκθέτες και τους επισκέπτες – την Athens Electronix 2024 και…
Σύστημα βιντεοεπιτήρησης
Ένα από τα σοβαρότερα ζητήματα, εν έτει 2025, το οποίο απασχολεί πλέον καθημερινά τον συνάνθρωπό μας είναι η προστασία της ζωής του. Την ανάγκη του για ασφάλεια επιτείνει η συνεχώς αυξανόμενη εγκλημ…
Dahua HDCVI 2023
Η Dahua Technology, ένας από τους κορυφαίους παρόχους λύσεων και υπηρεσιών AIoT με επίκεντρο το βίντεο, λανσάρει το HDCVI 2023, τη συνέχεια της τεχνολογίας HDCVI 10, που οδήγησε το 2022 την αναλογικ…
Inim Hevoluto
Ποιος δεν θα ήθελε να αυτοματοποιήσει ή και να ενισχύσει την ασφάλειά του με πιο έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση; Τα Physical Security Information Management softwares χρησιμοποιούνται στη βιομηχανία τ…