Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Κίνδυνοι ελλοχεύουν από τις εξελιγμένες οθόνες αυτοκινήτων
Οι οθόνες πολλαπλών χρήσεων, αποτελούν πλέον ένα σημαντικό δέλεαρ για τους αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων, και θεωρούνται αναπόσπαστο αξεσουάρ για κάθε όχημα που βγαίνει από την γραμμή μαζικής παραγωγήςΟι οθόνες πολλαπλών χρήσεων, αποτελούν πλέον ένα σημαντικό δέλεαρ για τους αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων, και θεωρούνται αναπόσπαστο αξεσουάρ για κάθε όχημα που βγαίνει από την γραμμή μαζικής παραγωγής.
Οι εμπειρογνώμονες από την πλευρά τους προειδοποιούν για τους πιθανούς κινδύνους που υπάρχουν για την ασφάλεια των αυτοκινήτων, από το γεγονός ότι έχουν γίνει πλέον πολύ… hi-tech.
Οι υποστηρικτές αυτής της άποψης λένε ότι τα τάμπλετ που αναπτύσσονται από εταιρίες όπως η Google και η Apple, προκειμένου να τοποθετηθούν στα αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή των οδηγών από τον δρόμο, γεγονός που θα είχε ως αποτέλεσμα την ύπαρξη πολλών και σοβαρών ατυχημάτων.
«Πιστεύω ότι οι οθόνες εγείρουν σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τη δημόσια ασφάλεια. Από νομοθετικής άποψης, αυτό το ζήτημα απασχολεί και να συνεχίσει να απασχολεί τους νομοθέτες για πολλά ακόμα χρόνια», δήλωσε ο Τζο Σιμίσιαν, πρώην βουλευτής της Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Είναι ο άνθρωπος ο οποίος πρότεινε τους απαγορευτικούς νόμους για τη χρήση κινητών τηλεφώνων, κατά τη κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Από την πλευρά του, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Γιούτα, Ντέιβιντ Στράιερ, τονίζει με εμφαντικό τρόπο, ότι, «δεν είναι δυνατόν ο οδηγός να κοιτά μια οθόνη και τον δρόμο την ίδια στιγμή. Οι οθόνες παρέχουν διαδραστικές δυνατότητες στους οδηγούς, οι οποίες αποσπούν την προσοχή από το δρόμο για περισσότερο χρονικό διάστημα από ότι είναι ασφαλές».
Ο αντίλογος σε όλα αυτά προέρχεται από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι οθόνες πολλαπλών χρήσεων αποτελούν, πλέον, σημαντικό στοιχείο για την προώθηση των πωλήσεών τους. Και, τυχόν απαγόρευσή τους, ενδεχομένως να είχε αρνητικό αντίκτυπο στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ειδικά σε εκείνη την μερίδα των καταναλωτών που δεν «βλέπει» το λόγο να αλλάξει το παλιό της αυτοκίνητο, αφού το νέο δεν θα έχει καινοτομίες οι οποίος είναι ελκυστικές.
Η παραπάνω άποψη ενδεχομένως να θεωρηθεί υπερβολική. Όμως, σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη της εταιρείας έρευνας της αγοράς JD Power, περίπου το 15% των καταναλωτών αποκλείει την αγορά ενός αυτοκινήτου εάν αυτό δεν συμπεριλαμβάνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, σε σύγκριση με το 4% που ήταν το ποσοστό ένα χρόνο νωρίτερα.
Η απάντηση από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έρχεται δια στόματος του εκπροσώπου της Audi, Μαρκ Ντάνκε, ο ο οποίος σημειώνει:
«Αν δεν παρέχουμε στον καταναλωτή κάτι που θεωρείται χρήσιμο, τότε αυτός θα χρησιμοποιήσει το κινητό του τηλέφωνο και όλοι γνωρίζουμε ότι αυτό αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους ασφαλείας κατά τη διάρκεια της οδήγησης».