Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITALTV 208
securityreport e mag odhgos 2021
9 Ιανουαρίου 2018 13:01

Νέοι κανόνες για τα drones και την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας

d5e31bfe07c81a287cf5fb188b9d829d XL eb4b1cfd

o πλαίσιο για τις πτήσεις drones στην ΕλλάδαΟ κανονισμός σχετικά με την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας της ΕΕ καλύπτει όλους τους βασικούς τομείς της αεροπορίας, μεταξύ άλλων την αξιοπλοΐα, τα ιπτάμενα πληρώματα, τα αεροδρόμια, τις πτητικές λειτουργίες και την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας. To πλαίσιο για τις πτήσεις drones στην ΕλλάδαΟ κανονισμός σχετικά με την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας της ΕΕ καλύπτει όλους τους βασικούς τομείς της αεροπορίας, μεταξύ άλλων την αξιοπλοΐα, τα ιπτάμενα πληρώματα, τα αεροδρόμια, τις πτητικές λειτουργίες και την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας. Ρυθμίζει επίσης την κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ της ΕΕ και των εθνικών αρχώνΗ μεταρρύθμιση προβλέπει αναλογικούς και βασιζόμενους σε αναλύσεις κινδύνου κανόνες, που έχουν σχεδιαστεί με σκοπό να μειωθεί η γραφειοκρατία και να ενθαρρυνθεί η καινοτομία. Για παράδειγμα, η αθλητική αεροπορία και η αεροπορία αναψυχής θα υπόκεινται σε απλούστερες και φθηνότερες διαδικασίες έγκρισης από εκείνες που ισχύουν για τις εμπορικές αεροπορικές μεταφορέςΟι κανόνες για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα θέσουν τις βασικές αρχές για τη διαφύλαξη της ασφάλειας, της προστασίας, της ιδιωτικής ζωής και της προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Θα υπάρξουν επίσης κανόνες για τον θόρυβο και τις εκπομπές από μη επανδρωμένα αεροσκάφη, όπως συμβαίνει και με οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος. Οι λειτουργίες των μη επανδρωμένων αεροσκαφών που ενέχουν μεγαλύτερους κινδύνους θα απαιτούν πιστοποίηση, ενώ τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη που παρουσιάζουν τη χαμηλότερη επικινδυνότητα θα πρέπει απλώς να συμμορφώνονται με τους συνήθεις μηχανισμούς εποπτείας της αγοράς στην ΕΕ. Οι φορείς εκμετάλλευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών πρέπει να καταχωρίζονται αν εκμεταλλεύονται μη επανδρωμένα αεροσκάφη που μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα από 80 Joules κινητικής ενέργειας κατά την κρούση με πρόσωπο. Το όριο αυτό θα μπορεί να τροποποιείται στο μέλλον χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες, μέσω κατ’ εξουσιοδότηση πράξης, ώστε να λαμβάνονται υπόψη οι εξελίξεις στον τομέα αυτό.Όσον αφορά τομείς πέραν του κατώτατου ορίου καταχώρισης, ο EASA θα ορίσει λεπτομερέστερους κανόνες σχετικά με τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, με βάση τις αρχές που ορίζονται στον κανονισμό, και αυτοί οι λεπτομερείς κανόνες θα επισημοποιηθούν με εκτελεστική πράξη της Επιτροπής. Ο EASA έχει ήδη δημοσιεύσει ένα ενδεικτικό προσχέδιο κανονισμού για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφηΗ συμφωνία επεκτείνει την εντολή του EASA στις πτυχές της ασφάλειας που σχετίζονται με την προστασία, όπως η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, και στην προστασία του περιβάλλοντος. Θεσπίζει ένα πλαίσιο για τη συγκέντρωση και κοινή χρήση επιθεωρητών ασφάλειας πτήσεων και άλλων ειδικών για τη στήριξη των κρατών μελών σε καθήκοντα πιστοποίησης και εποπτείας. Η συμφωνία θα μεριμνήσει επίσης για τη δημιουργία ενός νέου μηχανισμού στήριξης για τα κράτη μέλη που θα περιλαμβάνει τεχνική συνδρομή για τα καθήκοντα πιστοποίησης, εποπτείας και επιβολήςΕπιπλέον, το κείμενο προβλέπει νέους κανόνες για την ασφαλή παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης και πληρώνει ορισμένα άλλα κενά ασφάλειαςΠώς αυτό θα γίνει νόμος;Μόλις το συμφωνηθέν κείμενο οριστικοποιηθεί από τους γλωσσομαθείς νομικούς, πρέπει να εγκριθεί επίσημα πρώτα από το Κοινοβούλιο και μετά από το Συμβούλιο (συμφωνία σε πρώτη ανάγνωση)Εκτιμάται ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018. Μετά την έκδοση, ο κανονισμός θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕΘα τεθεί σε ισχύ είκοσι μέρες μετά τη δημοσίευσή τουΜη επανδρωμένα αεροσκάφη: μεταρρύθμιση της αεροπορικής ασφάλειας στην ΕΕΤα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ή αλλιώς drones, αντιπροσωπεύουν έναν ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα της αεροπορίας, με μεγάλες δυνατότητες για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η ΕΕ εργάζεται επί κανονισμού για την ασφαλή ένταξη των τηλεκατευθυνόμενων μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον ευρωπαϊκό εναέριο χώροΜε τον προτεινόμενο κανονισμό επιδιώκεται η θέσπιση κοινών κανόνων ασφάλειας για την πολιτική αεροπορία, καθώς και νέας εντολής για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας(EASA). Ο προτεινόμενος κανονισμός θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο από το 2008 νομοθετικό πλαίσιοΣτις 22 Δεκεμβρίου 2017 οι πρέσβεις της ΕΕ ενέκριναν τη συμφωνία που είχε ήδη επιτευχθεί μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τον «κανονισμό EASA». Η διαδικασία έγκρισης αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, θα απαιτείται πιστοποίηση για τις λειτουργίες μη επανδρωμένων αεροσκαφών που ενέχουν μεγαλύτερους κινδύνουςΑυτά τα μέτρα βασίζονται σε πρόταση που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2015, στο πλαίσιο της Στρατηγικής Αερομεταφορών για την Ευρώπη. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι το κανονιστικό πλαίσιο για τις αερομεταφορές στην ΕΕ είναι έτοιμο για τις προκλήσεις που αναμένονται μετά το 2020Γιατί απαιτείται;Μολονότι ορισμένα drones είναι εξίσου βαριά και γρήγορα με ένα αεροπλάνο, κάποια μπορούν επίσης να έχουν μορφή πολύ μικρών ηλεκτρικών «παιχνιδιών», τα οποία είναι ευρέως διαθέσιμα στους καταναλωτέςΤα μικρότερα drones είναι εκείνα που δημιουργούν κανονιστικά προβλήματα για την ΕΕ, της οποίας οι αρμοδιότητες περιορίζονται στα μη επανδρωμένα αεροσκάφη άνω των 150 kgΤα ελαφρύτερα drones υπόκεινται σε διαφορετικούς και κατακερματισμένους εθνικούς κανόνες ασφάλειας ανά την ΕΕ. Επιπλέον, οι βασικές διασφαλίσεις δεν εφαρμόζονται με συνεκτικό τρόποΑπαιτείται επίσης μεταρρύθμιση των υφιστάμενων κανόνων, καθώς η εναέρια κυκλοφορία στην ΕΕ αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% τα επόμενα 20 έτηΗ Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει ότι έως το 2035, ο ευρωπαϊκός κλάδος των μη επανδρωμένων αεροσκαφών:

θα απασχολεί άμεσα πάνω από 100.000 άτομαθα έχει οικονομικό αντίκτυπο άνω των 10 δισ. ευρώ ανά έτος, κυρίως στον τομέα των υπηρεσιώνΚαθώς η χρήση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών εξαπλώνεται, θα αυξάνεται και η ανάγκη εξισορρόπησης των πλεονεκτημάτων και των προκλήσεων που αυτά επιφέρουν. Για παράδειγμα, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη μπορούν να επιφέρουν επιπρόσθετα οφέλη όταν χρησιμοποιούνται για τη συλλογή και την ερμηνεία δεδομένων σε διάφορους τομείς της οικονομίας. Εντούτοις, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη μπορούν επίσης να προκαλέσουν προβλήματα σε θέματα προστασίας δεδομένων, ιδιωτικής ζωής, θορύβου και εκπομπών CO2Οι δυνατότητες των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (Ευρωπαϊκή Επιτροπή)ΑναλυτικάΟι νέοι κανόνες θα θέσουν τις βασικές αρχές για τη διαφύλαξη της ασφάλειας, της προστασίας, της ιδιωτικής ζωής και της προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήραΣτόχος τους είναι επίσης η μείωση της γραφειοκρατίας και η προώθηση της καινοτομίαςΘα υπάρξουν επίσης κανόνες σχετικά με διάφορες πτυχές που αφορούν τη χρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών, όπως:ο θόρυβος και οι εκπομπές που προκαλούν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφηη καταχώριση των φορέων εκμετάλλευσης μη επανδρωμένων αεροσκαφών ανάλογα με την κινητική ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους υπό τον έλεγχό τουςΤα νέα μέτρα σε επίπεδο ΕΕ αναμένεται να επιφέρουν ασφάλεια δικαίου σε έναν κλάδο που περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και νεοφυών επιχειρήσεων. Σε αυτό το πνεύμα, ο κανονισμός θα εξαλείψει επίσης κανόνες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την επιχειρηματικότηταΘα εισαχθεί επίσης μια προσέγγιση της ασφάλειας βάσει κινδύνων και επιδόσεων. Με αυτόν τον τρόπο, θα εντοπίζονται οι διαφορετικοί κίνδυνοι που ενέχονται στους διάφορους τομείς της πολιτικής αεροπορίας. Για παράδειγμα, τα ελικόπτερα ή τα ελαφρά αθλητικά αεροσκάφη θα υπόκεινται σε απλούστερες και φθηνότερες διαδικασίες έγκρισης από αυτές που εφαρμόζονται στα εμπορικά αεροσκάφηΧρήση μη επανδρωμένων αεροσκαφών: συστάσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA)Τι να κάνετε:Να έχετε ανά πάσα στιγμή το μη επανδρωμένο αεροσκάφος εντός ορατού πεδίουΣχεδιάστε την πτήση και επιλέξτε έναν χώρο χωρίς εμπόδιαΛάβετε έγκριση αν επιθυμείτε να χρησιμοποιήσετε το μη επανδρωμένο αεροσκάφος σας για αμειβόμενη εργασίαΤι να μην κάνετε:Μην πραγματοποιείτε πτήση κατά τρόπο που θέτει οποιονδήποτε σε κίνδυνοΜην πραγματοποιείτε πτήση πάνω από ανθρώπους, περιουσίες ή οχήματα ή σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων από αυτάΜην πραγματοποιείτε πτήση σε ύψος μεγαλύτερο από 150 μέτρα από το έδαφοςΠαραμένετε μακριά από αεροδρόμια και ελικοδρόμια

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιανουάριος 2026
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιανουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος, θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα που απευθύν…
Sicurezza 2025
Για τρεις μέρες, το Μιλάνο συγκέντρωσε όλους τους επαγγελματίες της αγοράς μας – και όχι για να ψωνίσουν και να κάνουν τις διακοπές τους στη μεγάλη εμπορική πόλη! Η διεθνής έκθεση Sicurezza 2025 που…
B-SAFE
Αυτόν τον μήνα, μεταφερόμαστε στη Θεσσαλονίκη για να σας παρουσιάσουμε ακόμα ένα κατάστημα της αγοράς μας! Η B-SAFE μετρά 20 χρόνια πρωτοπορίας και ο Ισαάκ Καντός, Διπλ. Μηχανικός MSc DIC και Pro…
Θεματικός μήνας SATEL από την ARK
Η ARK ολοκλήρωσε με εξαιρετική επιτυχία τον θεματικό μήνα SATEL, μία ολοκληρωμένη σειρά εκπαιδευτικών δράσεων, που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου και προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό…
Οι λύσεις ασφαλείας, δικτύωσης και ηλεκτροκίνησης που συναντήσαμε στην Xenia 2025
Για ακόμα μία χρονιά, το περιοδικό Security Report βρέθηκε στη μεγαλύτερη εγχώρια έκθεση του ξενοδοχειακού κλάδου, την Xenia 2025. Η έκθεση διοργανώθηκε στις 22-24 Νοεμβρίου στο Metropolitan Expo…
Ajax Special Event: Dare to be first
Την Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2025, συνδεθήκαμε στο 7ο Ajax Special Event με θέμα «Dare to be first», με την Ajax Systems να ανακοινώνει 55 νέα προϊόντα! Σε ένα event παγκόσμιου βεληνεκούς, με 13 ο…
ELDES EWC1AM
Η ασφάλεια της περιμέτρου ενός χώρου είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα στην προστασία κάθε κατοικίας ή επαγγελματικού κτιρίου. Το EWC1AM, το νέο ασύρματο outdoor curtain motion detector της ELDE…
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.