Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα
Την ανάγκη θεσμοθέτησης του Στρατηγικού Σχεδίου για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα (2011-2020) επισήμανε ο ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γιώργος Κανελλαΐδης, ενημερώνοντας την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της ΒουλήςΤην ανάγκη θεσμοθέτησης του Στρατηγικού Σχεδίου για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα (2011-2020) επισήμανε ο ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γιώργος Κανελλαΐδης, ενημερώνοντας την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Σύμφωνα με τον κ. Κανελλαΐδη, στο στρατηγικό αυτό σχέδιο – το οποίο έχει συντάξει ομάδα ειδικών – δεν υπάρχει μόνο ο ποσοτικός στόχος να μειωθούν τα οδικά ατυχήματα κατά 50%, αλλά υπάρχει και ένας ευρύτερος σκοπός που είναι η ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας. Και τόνισε ότι ήρθε η στιγμή να θεσμοθετηθεί το στρατηγικό σχέδιο, καλώντας τους βουλευτές εργαστούν προς αυτήν την κατεύθυνση. Όπως σημείωσε, προς το παρόν εξακολουθεί να μην είναι νόμος του κράτους και έτσι δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο που θα αναγκάσει τα υπουργεία να εφαρμόσουν τις συγκεκριμένες δράσεις που απαιτούνται.
Σχολιάζοντας το γιατί δεν έχει γίνει αυτό μέχρι τώρα, ο κ. Κανελλαΐδης ανέφερε ότι για αρκετά χρόνια επικρατούσε μια υποκρισία σχετικά με το θέμα, καθώς, όπως είπε, όλοι υποτίθεται ότι ενδιαφέρονταν και κανείς δεν έκανε τίποτα, με αποκορύφωμα την ανακοίνωση – πριν μερικά χρόνια – διυπουργικής για το θέμα με τη συμμετοχή του αστείου, όπως είπε, νούμερου των 15 υπουργών…
Ο κ. Κανελλαΐδης πρότεινε αφού ξεπεραστεί το μεγάλο θέμα που αντιμετωπίζει η χώρα (σ.σ. εννοεί το ζήτημα της διαπραγμάτευσης) να συσταθεί διυπουργική υπό τον πρωθυπουγό που να λειτουργεί (και να μη μείνει στα χαρτιά) και να υπάρξουν προγράμματα ανά υπουργείο με τη συμμετοχή των υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών.
Το Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, δίνει μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της παιδείας οδικής ασφάλειας και της εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας στο σχολείο. Μάλιστα, σε σχέση με αυτό το θέμα, ο κ. Κανελλαΐδης άσκησε κριτική στην πρωην υπουργό ‘Αννα Διαμαντοπούλου, λέγοντας ότι μέσα στο ηλεκτρονικό σχολείο, που προώθησε η τότε υπουργός δεν υπάρχει τίποτα για την εκπαίδευση οδικής ασφάλειας. Όπως είπε ο καθηγητής, τα πρώτα μαθήματα πρέπει να γίνονται από τους γονείς και στη συνέχεια στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό σχολείο, αλλά, όπως τόνισε, με πρόγραμμα (τουλάχιστον 20 ώρες το έτος). Μετά, στο Γυμνάσιο, όπως σημείωσε ο κ. Κανελλαΐδης, χρειάζεται και η συνδρομή κάποιων καλλιτεχνών που θα προσελκύσουν τους έφηβους για το θέμα.
Επιπλέον, ο κ. Κανελλαΐδης επεσήμανε ότι σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο πρέπει να υπάρχει υποδομή που θα καθοδηγεί θετικά τον οδηγό (ειδικά τη νύχτα) για να συμπληρώσει ότι αυτός σχεδιασμός πρέπει να έχει ομοιογένεια σε όλους τους οδικούς άξονες και σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο. Το σχέδιο προτείνει, δε, την ίδρυση Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας (ΟΟΔΑΣ) ανάλογου με τον ΟΑΣΠ και μόνιμη επιστημονική επιτροπή προδιαγραφών οδοποιίας.
Εξάλλου, ο καθηγητής του ΕΜΠ επισήμανε ότι η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη, και, μάλιστα, όπως είπε, είναι «δύσκολη» επιστήμη, γιατί έχει ως μεταβλητή τον άνθρωπο και χρειάζεται να ληφθούν υπόψη οι αδυναμίες του. Ως παράδειγμα ανέφερε ότι η πλευρική όραση των ανθρώπων μειώνεται από κάποια ηλικία και μετά, ενώ όπως είπε όταν ένας οδηγός βλέπει στο δρόμο κάποιον άλλο επιπόλαιο οδηγό που πατάει υπερβολικά το γκάζι, είναι καλύτερο να του παραχωρεί χώρο. Επιπλέον σημείωσε ότι προβλήματα δημιουργεί η χρήση των κινητών τηλεφώνων, αναφέροντας ότι η χρήση του κινητού και η πληκτρολόγηση μηνυμάτων (“texting”) οδηγεί σε ατυχήματα ακόμα και στην ευθεία.
Σχετικά με το συμμετοχή που μπορούν να έχουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας, ο κ. Κανελλαΐδης σημείωσε ότι θα πρέπει να είναι υποχρεωμένα να μεταδίδουν σχετικά μηνύματα δωρεάν στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης και ακροαματικότητας. Εξάλλου ανέφερε πως όταν κάποτε τόλμησε, καλεσμένος σε τηλεοπτικό σταθμό, να αναρωτηθεί γιατί δεν έχει παραιτηθεί ο υπουργός μετά από ένα πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, μπήκε στη «μαύρη λίστα» και δεν ξαναπροσκλήθηκε.
Τέλος, ανέφερε ότι για το θέμα της οδικής ασφάλειας πρέπει να συμβάλουν με σχετικές δράσεις και οι περιφερειάρχες, όπως και οι δήμαρχοι.
Πηγή: http://www.e-typos.com/