Skip to main content
Hermes Banner 1
DIGITAL TV 196
ilka aggelia
securityreport e mag odhgos 2021
26 Μαρτίου 2021 10:18

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθεί, όμως, πόσο ασφαλείς είναι οι καταναλωτές;

f5a6e03765c8b8204a171ad0cca779a0 XL 6a5fb848

Μία από τις πολλές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 είναι ότι έχει περιορίσει σημαντικά την πρόσβασή μας στους φυσικούς χώρους των καταστημάτων. Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι νέα έρευνα της ESET καταδεικνύει σημαντική αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρονικών αγορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Μία από τις πολλές επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 είναι ότι έχει περιορίσει σημαντικά την πρόσβασή μας στους φυσικούς χώρους των καταστημάτων. Δεν αποτελεί, λοιπόν, έκπληξη το γεγονός ότι νέα έρευνα της ESET καταδεικνύει σημαντική αύξηση της δημοτικότητας των ηλεκτρονικών αγορών κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Η έρευνα της ESET διερεύνησε τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και τις τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, δείχνοντας ότι το 61% των καταναλωτών παγκοσμίως πραγματοποιούν αγορές online πιο συχνά απ’ ό,τι πριν την πανδημία. Αυτή η αύξηση της δημοτικότητας τού ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ιδιαίτερα έντονη στις νεότερες ηλικίες, καθώς το 70% των καταναλωτών ηλικίας 25–34 αναφέρουν ότι πραγματοποιούν πλέον πιο συχνά αγορές στο διαδίκτυο.

Καθώς οι φυσικοί χώροι των καταστημάτων παραμένουν κλειστοί, αυτά τα ευρήματα δεν είναι ιδιαίτερα συγκλονιστικά. Αντίθετα, αυτό που είναι εκπληκτικό είναι ότι η έρευνα της ESET δείχνει ότι η αυξητική τάση στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα παραμείνει και μετά την πανδημία.

Από τους 10.000 καταναλωτές που ρωτήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, το 40% θεωρεί ότι θα συνεχίσει να πραγματοποιεί τις αγορές του διαδίκτυο μετά το τέλος της πανδημίας. Αυτό δείχνει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούμε τις αγορές μας και είναι προφανές ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας στις αγοραστικές μας συνήθειες πιθανότατα ήρθε για να μείνει.

Όμως, όσο οι ηλεκτρονικές αγορές εξακολουθούν να αυξάνονται, οι καταναλωτές θα πρέπει να παραμένουν προστατευμένοι από τους κινδύνους που ενέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Κάτι που πολλοί δε γνωρίζουν είναι ότι, εξαιρετικά συχνά, οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν ως δόλωμα τις γνωστές εμπορικές μάρκες για ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing). Εκμεταλλεύονται, δηλαδή, την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτών σε αυτές τις μάρκες, για να τους πείσουν να κάνουν κλικ σε κάποιο κακόβουλο link και να δώσουν – εν αγνοία τους – προσωπικές πληροφορίες, όπως όνομα χρήστη, κωδικό πρόσβασης και στοιχεία της τραπεζικής τους κάρτας.

Από την άλλη, οι ίδιες οι εμπορικές εταιρείες συχνά υφίστανται παραβιάσεις δεδομένων και κυβερνοεπιθέσεις. Και όποτε συμβαίνει αυτό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι κυβερνοεγκληματίες να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών-πελατών και να βρεθούν έτσι οι καταναλωτές εκτεθειμένοι σε απειλές εκβιασμού και επιθέσεων ηλεκτρονικού ψαρέματος.

Σε ερώτηση για το εάν μπορούν να διακρίνουν ένα email ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που μιμείται τα emails που λαμβάνουν από τα online καταστήματα από τα οποία ψωνίζουν, πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα της ESET απάντησαν ότι μπορούν. Αλλά, δεδομένης της τεράστιας αύξησης των επιθέσεων μέσω ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έχουμε δει λόγω της πανδημίας, και με την Google να καταγράφει 2 εκατομμύρια ιστόσελιδες ηλεκτρονικού ψαρέματος το 2020, είναι, εξαιρετικά πιθανό πολλοί από τους καταναλωτές να υποτιμούν την έκταση της συγκεκριμένης απειλής.

Μόλις το 29% των καταναλωτών, που ρωτήθηκαν σε ολόκληρο τον κόσμο, δήλωσαν ότι αισθάνονται “πολύ ασφαλείς” όταν πραγματοποιούν αγορές στο διαδίκτυο, ενώ 16% των καταναλωτών είπε ότι αισθάνονται είτε “όχι ιδιαίτερα ασφαλείς” είτε “καθόλου ασφαλείς”.

Και παρά το γεγονός ότι έχει σημειωθεί πρόοδος στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών, τα αποτελέσματα της έρευνας της ESET καταδεικνύουν ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν ακόμα για να βελτιωθεί η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Η προστασία των καταναλωτών και των δεδομένων τους από κυβερνοεγκληματίες και άλλους κακόβουλους παράγοντες είναι ζωτικής σημασίας και είναι αποστολή της διεθνούς εταιρίας κυβερνοασφάλειας ESET να μεριμνά για αυτό, χρησιμοποιώντας τεχνολογία λογισμικού ασφαλείας αιχμής. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πώς η ESET μπορεί να προστατέψει τους χρήστες κατά την περιήγηση στο διαδίκτυο μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα της εταιρίας.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ

Security Report, Ιανουάριος 2025
Κυκλοφορεί σε όλα τα εξειδικευμένα σημεία διανομής το περιοδικό Security Report Ιανουαρίου, πάντα μαζί με το περιοδικό Ψηφιακή Τηλεόραση. Στο νέο τεύχος θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα και δοκιμέ...
Ασύρματα Συστήματα Πυρανίχνευσης
Τα τελευταία χρόνια, η βιομηχανία της πυρασφάλειας φαίνεται πως εξελίσσεται και «μαθαίνει» από τις σημαντικές προκλήσεις που συναντά, τόσο σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό και την εγκατάσταση, όσο και ...
Λύσεις πυρανίχνευσης, αυτοματισμού και επικοινωνίας παρουσίασε η Force στην XENIA 2024
ο περιοδικό Security Report για ακόμη μία χρονιά βρέθηκε στη μεγαλύτερη έκθεση για τον ξενοδοχειακό κλάδο, την Xenia 2024. Η έκθεση, η οποία διοργανώθηκε το τριήμερο 23-25 Νοεμβρίου στο Metropolit...
Ajax Special Event 2024
Η Ajax Systems στις 21 Νοεμβρίου πραγματοποίησε ένα παγκόσμιο online event όπου επαγγελματίες εγκαταστάτες, εταιρείες και πολλοί άλλοι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για νέες λύσεις και νέα πρ...
Ταξινόμηση σημάτων συναγερμού
Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια συντονισμένη προσπάθεια στο κλάδο της ασφάλειας, ώστε να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο λαμβάνονται, ανταλλάσσονται και αναμεταδίδονται οι πληροφορίες συναγερμού στα...
Μέγιστη προστασία οικίας με το σύστημα ασφαλείας της ELDES
Με πάνω από 1 εκατομμύριο συσκευές IoT που κατασκευάστηκαν μέχρι τώρα, η ELDES κέρδισε την εμπιστοσύνη των εγκαταστατών και ιδιοκτητών σπιτιών για τα στιβαρά, αξιόπιστα και βολικά συστήματα συναγε...