Κυβερνοασφάλεια και εμπορικά καταστήματα
Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο αναδεικνύεται σε σημαντική προϋπόθεση μετάβασης των επιχειρήσεων στην 4η βιομηχανική εποχή, ενώ όπως όλα δείχνουν, η ελλιπής ψηφιακή προστασία μπορεί να είναι καταστροφική για μικρομεσαίες επιχειρήσεις αλλά και για μεγάλους οργανισμούς.
Οι απειλές στον κυβερνοχώρο που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες καταστημάτων στον κλάδο του εμπορίου και γενικότερα του retail είναι μεγάλες και συχνές, αφού οι ηλεκτρονικές πληρωμές έχουν κερδίσει έδαφος τα τελευταία χρόνια και οι συσκευές με τεχνολογία NFC διατρέχουν μεγάλο κίνδυνο παραβίασης.
Η κυβερνοασφάλεια έχει σήμερα αναδειχθεί ίσως μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τους ιδιοκτήτες καταστημάτων, καθώς σε περίπτωση ολικής απώλειας δεδομένων από μία κυβερνοεπίθεση, τα εμπορικά καταστήματα μπορεί να μην λειτουργήσουν ξανά. Μία ή περισσότερες παραβιάσεις μπορεί να οδηγήσουν σε καταστροφικές συνέπειες για την εταιρεία, τους εργαζομένους της και τους πελάτες της. Εκτός από χρηματικές απώλειες, οι ιδιοκτήτες καταστημάτων είναι βέβαιο πως θα χάσουν την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη των πελατών τους, μία αν μη τι άλλο αρνητική κατάληξη, ιδίως σήμερα όπου ο ανταγωνισμός στο λιανικό εμπόριο έχει γίνει πιο έντονος από ποτέ. Ευτυχώς, πολλές από τις απειλές του κυβερνοχώρου μπορούν να περιοριστούν, ακόμα και να αντιμετωπιστούν πλήρως. Ας δούμε πώς.

POS
Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου επιτίθενται σε ενσωματωμένα συστήματα, που χρησιμοποιούνται σε ΑΤΜ και τερματικά σημεία πώλησης (POS), προκειμένου να αποσπάσουν μετρητά, διαπιστευτήρια πιστωτικών καρτών και προσωπικά δεδομένα, καθώς και να διεισδύσουν σε συστήματα προκειμένου να αποκτήσουν έλεγχο σε όλες τις συσκευές ενός δικτύου. Με αυτόν τον τρόπο, οι εισβολείς μπορούν μέσα σε μια νύχτα να αποσπάσουν χιλιάδες δολάρια, είχε αναφέρει η Kaspersky σε έρευνα που πραγματοποίησε. Πώς; Όταν ένας πελάτης σύρει την κάρτα του σε μια συσκευή ανάγνωσης καρτών, τα δεδομένα της κάρτας του καταγράφονται και μεταφέρονται στο τερματικό POS. Από εκεί, αυτά τα δεδομένα κρυπτογραφούνται και αποκρυπτογραφούνται πολλές φορές καθώς μετακινούνται από το τερματικό POS στον εκάστοτε διακομιστή και τέλος, στην τράπεζα για επεξεργασία. Οι χάκερ μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα αυτοματοποιημένο κακόβουλο λογισμικό για να βρουν τα τρωτά σημεία της όλης διαδικασίας και να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα του κατόχου της κάρτας.
Το 2019, τα 60 και πλέον καταστήματα εστιατορίων Landry υπέστησαν παραβίαση δεδομένων που προκλήθηκε από ανθρώπινο λάθος. Μπορεί τα τερματικά POS τους να είχαν αναβαθμιστεί το 2016 με κρυπτογραφημένη τεχνολογία, ωστόσο τα τερματικά του μπαρ και της κουζίνας δεν είχαν λάβει τις ίδιες απαραίτητες ενημερώσεις ασφαλείας, με αποτέλεσμα να τεθούν σε κίνδυνο οι αριθμοί των καρτών, οι ημερομηνίες λήξης και οι εσωτερικοί κωδικοί επαλήθευσης.
Έτσι οι ειδικοί προτείνουν στους υπεύθυνους και τους ιδιοκτήτες των καταστημάτων τα εξής βήματα:
- Κρυπτογράφηση όλων των δεδομένων POS από άκρο σε άκρο.
- Αποδεχτείτε κάρτες τσιπ EMV και τεχνολογίες NFC (ανέπαφες πληρωμές).
- Συνεχείς ενημερώσεις του λογισμικού POS τους.
- Συμμόρφωση με το Πρότυπο Ασφάλειας Δεδομένων Βιομηχανίας Καρτών Πληρωμής PCI-DSS.
- Τμηματοποιήστε το δίκτυο POS.
- Προσέξτε για ασυνήθιστες συναλλαγές.
- Ενσωμάτωση καμερών ασφαλείας στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με POS.
Το NFC και το EMV προσθέτουν ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας. Η χρήση της τεχνολογίας NFC και των τσιπ EMV προσφέρουν μεγαλύτερη αξιοπιστία και περαιτέρω ασφάλεια των πληροφοριών του κατόχου της κάρτας χάρη στην κρυπτογράφηση των δεδομένων στο μικροτσίπ. Οι κρυπτογραφήσεις γενικότερα περιορίζουν τις ευπάθειες των δεδομένων των κατόχων της κάρτας, εμποδίζοντας τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου να χρησιμοποιούν συσκευές ανάγνωσης δεδομένων και άλλου τύπου τεχνολογία για πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες.

Cloud
Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις και οργανισμοί μεταβαίνουν στο Cloud για τα οφέλη που προφανώς αυτό προσφέρει σήμερα. Ωστόσο, παρόλο που οι υπηρεσίες cloud σήμερα θεωρούνται ασφαλείς, υπάρχουν και τρωτά σημεία όπου πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή. Οι έμποροι σήμερα χρησιμοποιούν το cloud για να εκτελέσουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες και ως εκ τούτου, καταλήγουν να χρησιμοποιούν είτε ιδιωτικά cloud είτε cloud σε δημόσια υποδομή, για να αποθηκεύουν τα δεδομένα όλων των τμημάτων τους (αποθήκες, τμήμα μάρκετινγκ, IT, ανθρώπινο δυναμικό, χρηματοδότηση, βιντεοεπιτήρηση κ.λπ.). Για να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες και η χρήση του cloud, γίνονται απρόσκοπτα και με ασφάλεια, ειδικοί του κλάδου προτείνουν τα εξής:
- Υιοθετήστε ένα μοντέλο ασφαλείας “ZERO TRUST” για να αποτρέψετε τη μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα.
- Προστατέψτε τα δεδομένα σας σε περιβάλλοντα cloud χρησιμοποιώντας πολιτικές και κρυπτογράφηση.
- Επενδύστε σε λύσεις XDR, που διαφοροποιούνται σε μεγάλο βαθμό ως λύσεις Open XDR ή Native XDR, για να βελτιώσετε τους χρόνους ανίχνευσης και απόκρισης.
- Κατανοήστε το εύρος των ευθυνών ασφαλείας του παρόχου υπηρεσιών cloud.
- Οργανώστε και πραγματοποιήστε συνεχείς εκπαιδεύσεις στο προσωπικό σας σχετικά με την ασφάλεια.
Οι λύσεις XDR συχνά χτίζονται πάνω στο γνωστό EDR, αλλά παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια καλύπτοντας multi cloud βάσεις δεδομένων, ασφάλεια email, ενώ υποστηρίζουν και τη διαχείριση πρόσβασης ταυτότητας, καθώς και ανάλυση δικτύου. Τα σύγχρονα εργαλεία XDR θα ειδοποιήσουν τους χρήστες σε περίπτωση που κάποιος παραβιάσει το δίκτυο, θα ανιχνεύσουν και θα επισημάνουν στους διαχειριστές ύποπτες συμπεριφορές και θα μειώσουν αισθητά το χρόνο απόκρισης και τον φόρτο εργασίας.

Πρόγραμμα αφοσίωσης
Το πρόγραμμα αφοσίωσης ενός ιδιοκτήτη εμπορικού καταστήματος μπορεί επίσης να προσκαλέσει κακόβουλες ενέργειες από εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Οι απάτες στα προγράμματα αφοσίωσης υπάρχουν σε διάφορες μορφές. Ένα τέτοιο είναι το account takeover (ATO), στο οποίο οι χάκερ χρησιμοποιούν κλεμμένα διαπιστευτήρια από καταναλωτές για πρόσβαση στο λογαριασμό τους. Για να αποφευχθούν τα χειρότερα, σε ό,τι αφορά πάντα τα προγράμματα αφοσίωσης, προτείνονται οι εξής ενέργειες.
• Εφαρμόστε ένα ισχυρό σύστημα ανάλυσης δεδομένων για την επισήμανση ύποπτων συναλλαγών.
• Επιβάλλετε πολιτικές κωδικών πρόσβασης και ενθαρρύνετε τον έλεγχο ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων.
• Περιορίστε τα προσωπικά δεδομένα που απαιτούνται για την εγγραφή σας στο πρόγραμμα επιβράβευσης.


