Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Απαιτείται διπλάσιος αριθμός εργαζόμενων στον κλάδο της κυβερνοασφάλειας
Κλιμακούμενες βαίνουν, παγκοσμίως, οι απειλές κυβερνοασφάλειας, γεγονός που καθιστά επιτακτική την αύξηση των εργαζομένων στον τομέα της ασφάλειας πληροφοριών (InfoSec). Σύμφωνα με τον ISC2, τον κορυφαίο οργανισμό παγκοσμίως στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, το υπάρχον εργατικό δυναμικό πρέπει να διπλασιαστεί σε σχέση με αυτό που ισχύει σήμερα, ώστε να υποστηριχθεί η παγκόσμια οικονομία.
Για να εξηγήσει τα βαθύτερα αίτια των μειωμένων δεξιοτήτων στον τομέα της κυβερνοασφάλειας αλλά και της ταυτόχρονης έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού στο τομέα InfoSec, η Kaspersky παρουσίασε μια παγκόσμια μελέτη, που εξετάζει προσεκτικά τη σημασία του ακαδημαϊκού υπόβαθρου στην πορεία καριέρας των εργαζομένων στο κλάδο της κυβερνοασφάλειας.
Σύμφωνα με την έρευνα, πολλοί επαγγελματίες του InfoSec επισημαίνουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αποκομμένο από την αγορά εργασίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δυσκολεύει η εφαρμογή των ακαδημαϊκών δεξιοτήτων σε περιβάλλοντα εργασίας, καθώς οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι οι γνώσεις που αποκτούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν κάπως χρήσιμες (14%), ελάχιστα (13%) ή καθόλου χρήσιμες (24%), όταν πρόκειται για την εκπλήρωση των εργασιακών τους καθηκόντων.
Για να προσδιοριστούν οι αιτίες, που εμποδίζουν τη σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας, οι συμμετέχοντες ρωτήθηκαν αν το εκπαιδευτικό προσωπικό στο κολέγιο ή το πανεπιστήμιο τους είχε εμπειρία στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, είχαν πρόσβαση στις πιο πρόσφατες τεχνολογίες και εξοπλισμό, ασχολήθηκαν με πραγματικά περιστατικά απειλών, υπήρχε η δυνατότητα πρακτικής άσκησης.
Πρακτική εμπειρία
Σύμφωνα με την έρευνα, λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι το πρόγραμμα του κολεγίου ή του πανεπιστημίου, τους προσέφερε πρακτική εμπειρία σε πραγματικά σενάρια απειλών: το 23% “συμφώνησε απόλυτα” με αυτήν τη δήλωση και το 26% “συμφώνησε κάπως”.
Επιπλέον, η πρόσβαση στις πιο πρόσφατες τεχνολογίες και εξοπλισμό και η ποιότητα της πρακτικής άσκησης αναδείχθηκαν ως οι πιο αδύναμες πτυχές της εκπαίδευσης στον τομέα της κυβερνοασφάλειας για τις περισσότερες περιοχές.
Ανάλογα με την εκάστοτε περιοχή, τα δεδομένα διαφέρουν στον τρόπο με τον οποίο οι ερωτηθέντες αντιλαμβάνονται την ποιότητα της επίσημης κατάρτισης που έχουν λάβει. Η περιοχή META αποδείχθηκε ότι έχει την πιο χαμηλή ποιότητα της εκπαίδευσης στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων, καθώς συγκεντρώνει βαθμολογία κάτω από 3 βαθμούς σε όλα τα κριτήρια αξιολόγησης.
Στο μεταξύ, η περιοχή LATAM προσφέρει την υψηλότερη ποιότητα εκπαίδευσης στον τομέα της κυβερνοασφάλειας, συγκεντρώνοντας κατά μέσο όρο, πάνω από 3,7 βαθμούς.
Ενώ η ποιότητα και η συνάφεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων αποτελούν ένα ζήτημα, ένα ακόμη είναι η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων per se.
Για παράδειγμα, το 50% των ειδικών σε θέματα κυβερνοασφάλειας πιστεύουν ότι η διαθεσιμότητα μαθημάτων κυβερνοασφάλειας ή InfoSec στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι είτε “κακή” είτε “πολύ κακή”. Μεταξύ των εργαζομένων με εμπειρία 2-5 ετών, το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται σε ποσοστό άνω του 80%.
ΠΗΓΗ: https://www.sepe.gr/tehnologia-pliroforiki/kuvernoasfaleia/22392631/apaiteitai-diplasios-arithmos-ergazomenon-stin-kuvernoasfaleia/