Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.
Ε.Ε.: Τα υποχρεωτικά συστήματα υποβοήθησης μπορούν να σώσουν πάνω από 25.000 ζωές έως το 2038
Νέοι κανόνες για τη γενική ασφάλεια των οχημάτων ισχύουν, πλέον, στην ΕΕ για όλα τα νέα μηχανοκίνητα οχήματα, που πωλούνται από τις 7 Ιουλίου 2024 και μετά.
Οι κανόνες, οι οποίοι ισχύουν για τους νέους τύπους οχημάτων, ήδη, από τον Ιούλιο του 2022, βελτιώνουν την οδική ασφάλεια, εισάγοντας μια σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού για όλα τα νέα οχήματα.
Από το 2022, που ο κανονισμός για τη γενική ασφάλεια άρχισε να εφαρμόζεται σε νέους τύπους οχημάτων, τα νέα μέτρα ασφάλειας συνέβαλαν στην καλύτερη προστασία των επιβατών, των πεζών και των ποδηλατών σε ολόκληρη την ΕΕ. Αναμένεται να συμβάλουν στο να σωθούν πάνω από 25.000 ζωές και να αποφευχθούν τουλάχιστον 140.000 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2038.
Τα οχήματα που θα συμπεριλάβουν τα νέα συστήματα υποβοήθησης
Όλα τα νέα μηχανοκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων, των ημιφορτηγών, των φορτηγών και των λεωφορείων, πρέπει πλέον να ενσωματώνουν έξυπνες λύσεις προσαρμογής της ταχύτητας, κάμερες ή αισθητήρες οπισθοπορείας, προειδοποιήσεις σε περίπτωση υπνηλίας του οδηγού και σήματα επείγουσας ακινητοποίησης.
Επιπλέον, τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά θα πρέπει, πλέον, να είναι εξοπλισμένα με συστήματα διατήρησης λωρίδας και αυτοματοποιημένης πέδησης, καθώς και με συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντων.
Για την πρόληψη των συγκρούσεων των λεωφορείων ή των φορτηγών με πεζούς ή ποδηλάτες, τα οχήματα αυτά θα πρέπει να διαθέτουν πλέον τεχνολογίες, που θα αναγνωρίζουν καλύτερα τα πιθανά τυφλά σημεία, καθώς και συστήματα προειδοποίησης και ειδικά συστήματα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών.
Με αυτόν τον τρόπο, παρέχονται στον οδηγό πληροφορίες, ενημερώσεις και προειδοποιήσεις για επικείμενους κινδύνους κι εάν χρειαστεί επεμβαίνουν στο τιμόνι, το γκάζι και το σύστημα πέδησης για την αποφυγή ατυχήματος.
Ευρωπαϊκή πρωτοπορία
“Η ΕΕ πρωτοπορεί διεθνώς στην ασφάλεια των οχημάτων. Διασφαλίζουμε την εφαρμογή καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας. Δεδομένου ότι οι γενικοί κανόνες ασφάλειας της ΕΕ πλέον ισχύουν για όλα τα νέα μηχανοκίνητα οχήματα, θα προστατεύσουμε ακόμη περισσότερο τους επιβάτες, τους πεζούς και τους ποδηλάτες σε ολόκληρη την Ευρώπη, διατηρώντας παράλληλα την υπεροχή της βιομηχανίας της ΕΕ στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης”, σχολίασε ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς κ. Τιερί Μπρετόν.
Τα υποχρεωτικά συστήματα υποβοήθησης
Η “ομπρέλα” συστημάτων υποβοήθησης ADAS είναι ήδη υποχρεωτική για τα αυτοκίνητα, που έχουν πάρει έγκριση τύπου από τον Ιούλιο του 2022 και πλέον είναι υποχρεωτική για όλα τα καινούργια μοντέλα της αγοράς. Ουσιαστικά, από τις 7 Ιουλίου η πώληση οποιουδήποτε νέου αυτοκινήτου, ακόμη και του προσιτού, που δεν είναι εξοπλισμένο με ADAS, θα απαγορεύεται σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.
Υπάρχουν επτά υποχρεωτικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού: το ISA που ρυθμίζει την ταχύτητα κίνησης ανάλογα με τη σήμανση του δρόμου και τα δεδομένα του πλοηγού, το LKA που διατηρεί την λωρίδα κίνησης επεμβαίνοντας στα φρένα και το τιμόνι, το AEB που ανιχνεύει “εμπόδια” και ακινητοποιεί το όχημα, το Attention Assist που παρακολουθεί τον οδηγό για κόπωση ή υπνηλία, το Alcolock που δεν ενεργοποιεί τον κινητήρα εάν είναι μεθυσμένος ο οδηγός, το Reverse Detection που παρακολουθεί την κυκλοφορία κατά την οπισθοπορεία και τέλος, το μαύρο κουτί που καταγράφει όλα όσα συμβαίνουν 5 δευτερόλεπτα πριν το από ένα ατύχημα.
Ένα σχετικό ενημερωτικό δελτίο είναι διαθέσιμο εδώ.