Skip to main content

Επιστολή ΚΕΔΕ στον Πανούση για τη Δημοτική Αστυνομία

Επιστολή στον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γιάννη Πανούση, απέστειλε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης, ζητώντας άμεση συνάντηση με αντικείμενο την επαναλειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας και τη χρηματοδότησή τηςΕπιστολή στον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Γιάννη Πανούση, απέστειλε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης, ζητώντας άμεση συνάντηση με αντικείμενο την επαναλειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας και τη χρηματοδότησή της.

Επιπλέον, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ζητά να συμπεριληφθούν στην ατζέντα της συνάντησης και θέματα που συνδέονται με την κατάργηση ή συγχώνευση Αστυνομικών Τμημάτων και άλλες πρωτοβουλίες του υπουργείου.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού της Συμβουλίου, με τον πρόσφατο νόμο περί επανασύστασης της Δημοτικής Αστυνομίας, «αφενός δεν αντιμετωπίζονται συνολικά τα προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί, αφετέρου δεν λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες όλων των Δήμων».

Το θέμα έθεσε εκτός ημερησίας διάταξης ο Δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης, επισημαίνοντας ότι δεν έχουν μεταφερθεί οι πιστώσεις για τη μισθοδοσία των μελών της Δημοτικής Αστυνομίας και ο Δήμος της Αθήνας αδυνατεί να την καλύψει.

Η επικεφαλής της παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση” και δημοτική σύμβουλος Πειραιά, Ελπίδα Παντελάκη , τόνισε ότι η επαναλειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας, δεν μπορεί να επιβαρύνει τους ήδη μειωμένους προυπολογισμούς του Δήμου και πως πρέπει να υπάρξει κρατική χρηματοδότηση.

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Αμαρουσίου, επισήμανε ακόμη τον μικρό αριθμό πρώην δημοτικών αστυνομικών που έχει δεχθεί να επιστρέψει στους Δήμους, με αποτέλεσμα σε πολλούς να μην μπορεί στοιχειωδώς να λειτουργήσει.

Η Frontex ενισχύει την αποστολή της στην Ελλάδα

Την αποστολή της στην Ελλάδα και κυρίως στα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, θα ενισχύσει η ευρωπαϊκή υπηρεσία Frontex, ο οργανισμός για τη διαχείριση της επιχειρησιακής συνεργασίας στα εξωτερικά σύνορα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω της “έκρηξης” του αριθμού των μεταναστών που προσπαθούν να φτάσουν στη χώραΤην αποστολή της στην Ελλάδα και κυρίως στα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, θα ενισχύσει η ευρωπαϊκή υπηρεσία Frontex, ο οργανισμός για τη διαχείριση της επιχειρησιακής συνεργασίας στα εξωτερικά σύνορα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, λόγω της “έκρηξης” του αριθμού των μεταναστών που προσπαθούν να φτάσουν στη χώρα. Οι μετανάστες προέρχονται κυρίως από την Συρία.

Ο διευθυντής της Frontex Φαμπρίς Λεζερί, δήλωσε ότι “τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες θα διευρύνουμε την επιχείρηση Ποσειδών” αν και όπως είπε ο κύριος όγκος των αφίξεων μεταναστών αφορά κυρίως νησιά όπως τη Μυτιλήνη και την Κω που βρίσκονται απέναντι από τις τουρκικές ακτές.

Ο Λεζερί αποκάλυψε ότι σε ηλεκτρονικό μήνυμα που απέστειλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει επίσης να αυξηθούν τα οικονομικά μέσα που διατίθενται στην Ελλάδα ώστε να βελτιωθούν τα καταλύματα που φιλοξενούν μετανάστες, κυρίως στα νησιά. “Είναι σαφές ότι η Ελλάδα χρειάζεται περισσότερη αλληλεγγύη εκ μέρους της Ευρώπης και η Frontex είναι ο ευρωπαϊκός οργανισμός που μπορεί να εφαρμόσει αυτήν την αλληλεγγύη”, πρόσθεσε.

Να σημειωθεί ότι από τις αρχές του έτους έχουν καταγραφεί στην Ελλάδα περίπου 50.000 “παράτυπες αφίξεις” μεταναστών.

Στον εισαγγελέα ο συλληφθείς για τη φωτιά στον Ασπρόπυργο

Ο 34χρονος, προσωρινά υπεύθυνος εταιρείας ανακύκλωσης, συνελήφθη για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας του περιβάλλοντος, ενώ αναζητείται ο 46χρονος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κατηγορούμενος για τις ίδιες παραβάσεις. Η φωτιά έκαιγε επί τέσσερις ημέρες, προκαλώντας σοβαρή μόλυνση στην ΑθήναΟ 34χρονος, προσωρινά υπεύθυνος εταιρείας ανακύκλωσης, συνελήφθη για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας του περιβάλλοντος, ενώ αναζητείται ο 46χρονος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κατηγορούμενος για τις ίδιες παραβάσεις.

Η φωτιά έκαιγε επί τέσσερις ημέρες, προκαλώντας σοβαρή μόλυνση στην Αθήνα.

Το εργοστάσιο ανακύκλωσης στη Νέα Ζωή Ασπροπύργου, όπου σημειώθηκε η πυρκαγιά, λειτουργούσε χωρίς μέτρα πυροπροστασίας και πυρόσβεσης.

Όπως έγινε γνωστό από την ΓΑΔΑ, κλιμάκιο αστυνομικών του Τμήματος Περιβαλλοντικής Προστασίας, με τη συνδρομή Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μετέβησαν στον Ασπρόπυργο Αττικής, στο χώρο όπου λειτουργεί το εργοστάσιο, όπου γίνεται κοπή και δεματοποίηση παλαιοχάρτου, πλαστικών και ξύλινων απορριμμάτων, προκειμένου να διαπιστωθούν ενδεχόμενες περιβαλλοντικές συνέπειες που προέκυψαν, από την πυρκαγιά.

Την ώρα του ελέγχου υπήρχαν πολλές εστίες φωτιάς σε εξέλιξη, ενώ, όπως διαπιστώθηκε στο χώρο της επιχείρησης, που καταλαμβάνει 46 στρέμματα, υπήρχαν δοχεία ορυκτελαίων, ελαστικά αυτοκινήτων και συσκευασίες με φάρμακα, για τα οποία η εταιρεία δεν ήταν αδειοδοτημένη.

Διαπιστώθηκε, επίσης, ότι η εταιρεία δεν είχε λάβει τα απαραίτητα μέτρα πυροπροστασίας και πυρόσβεσης και δεν ενεργοποίησε το σχέδιο έκτακτης ανάγκης, με αποτέλεσμα από την πυρκαγιά να προκληθεί σοβαρή υποβάθμιση και ρύπανση του περιβάλλοντος και κίνδυνος για τη δημόσια υγεία.

Πηγή: Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το πρώτο ΑΤΜ που αναγνωρίζει το πρόσωπο του πελάτη

Χωρίς pin αλλά με αναγνώριση του προσώπου του χρήστη θα δίνουν τα ΑΤΜ χρήματα στην Κίνα. Συγκεκριμένα ο πελάτης θα πλησιάζει το ATM και μια κάμερα που θα βρίσκεται ενσωματωμένη στην οθόνη θα σαρώνει το πρόσωπό του.  Ουσιαστικά θα συγκρίνει τα βιομετρικά του χαρακτηριστικά όπως αποστάσεις μεταξύ ματιών, μύτης και στόματος με τη φωτογραφία της αστυνομικής ταυτότητας του πελάτη. Δεν θα παίζει ρόλο εάν ο πελάτης φορά γυαλιά, ή αλλάζει χτένισμαΧωρίς pin αλλά με αναγνώριση του προσώπου του χρήστη θα δίνουν τα ΑΤΜ χρήματα στην Κίνα. Συγκεκριμένα ο πελάτης θα πλησιάζει το ATM και μια κάμερα που θα βρίσκεται ενσωματωμένη στην οθόνη θα σαρώνει το πρόσωπό του.

Ουσιαστικά θα συγκρίνει τα βιομετρικά του χαρακτηριστικά όπως αποστάσεις μεταξύ ματιών, μύτης και στόματος με τη φωτογραφία της αστυνομικής ταυτότητας του πελάτη. Δεν θα παίζει ρόλο εάν ο πελάτης φορά γυαλιά, ή αλλάζει χτένισμα.

Σκοπός των δημιουργών είναι να μπει “φρένο” στις απάτες και κλοπές που γίνονται μέσω των πιστωτικών καρτών

Αναστάτωση στην αίθουσα Τύπου του Λευκού Οίκου

Για μικρό χρονικό διάστημα εκκενώθηκε η αίθουσα ενημέρωσης του Τύπου στον Λευκό Οίκο από τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ μετά από τηλεφώνημα για απειλή βόμβας που έλαβε η τοπική αστυνομία.

Η ενημέρωση από τον εκπρόσωπο της αμερικανικής προεδρίας Τζος Έρνεστ διεκόπη από πράκτορες της Μυστικής Υπηρεσίας και ένα εκπαιδευμένο σκυλί, που μπήκαν για να ελέγξουν το χώρο, ωστόσο μετά από 30 λεπτά επετράπη στους δημοσιογράφους να επιστρέψουνΓια μικρό χρονικό διάστημα εκκενώθηκε η αίθουσα ενημέρωσης του Τύπου στον Λευκό Οίκο από τις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ μετά από τηλεφώνημα για απειλή βόμβας που έλαβε η τοπική αστυνομία.

Η ενημέρωση από τον εκπρόσωπο της αμερικανικής προεδρίας Τζος Έρνεστ διεκόπη από πράκτορες της Μυστικής Υπηρεσίας και ένα εκπαιδευμένο σκυλί, που μπήκαν για να ελέγξουν το χώρο, ωστόσο μετά από 30 λεπτά επετράπη στους δημοσιογράφους να επιστρέψουν.

Ο Τζος Έρνεστ δήλωσε πως ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα δεν μετακινήθηκε κατά την διάρκεια της εκκένωσης της αίθουσας Τύπου, που απέχει λίγα βήματα από το Οβάλ Γραφείο και την υπόλοιπη δυτική πτέρυγα του Λευκού Οίκου.

Η απειλή αφορούσε συγκεκριμένα την αίθουσα Τύπου και η εκκένωση δεν επηρέασε άλλα τμήματα του Λευκού Οίκου, ανέφεραν οι Μυστικές Υπηρεσίες.

Στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια στην Ελλάδα

Την ανάγκη θεσμοθέτησης του Στρατηγικού Σχεδίου για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα (2011-2020) επισήμανε ο ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γιώργος Κανελλαΐδης, ενημερώνοντας την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της ΒουλήςΤην ανάγκη θεσμοθέτησης του Στρατηγικού Σχεδίου για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα (2011-2020) επισήμανε ο ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Γιώργος Κανελλαΐδης, ενημερώνοντας την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

Σύμφωνα με τον κ. Κανελλαΐδη, στο στρατηγικό αυτό σχέδιο – το οποίο έχει συντάξει ομάδα ειδικών – δεν υπάρχει μόνο ο ποσοτικός στόχος να μειωθούν τα οδικά ατυχήματα κατά 50%, αλλά υπάρχει και ένας ευρύτερος σκοπός που είναι η ανάπτυξη παιδείας οδικής ασφάλειας. Και τόνισε ότι ήρθε η στιγμή να θεσμοθετηθεί το στρατηγικό σχέδιο, καλώντας τους βουλευτές εργαστούν προς αυτήν την κατεύθυνση. Όπως σημείωσε, προς το παρόν εξακολουθεί να μην είναι νόμος του κράτους και έτσι δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο που θα αναγκάσει τα υπουργεία να εφαρμόσουν τις συγκεκριμένες δράσεις που απαιτούνται.

Σχολιάζοντας το γιατί δεν έχει γίνει αυτό μέχρι τώρα, ο κ. Κανελλαΐδης ανέφερε ότι για αρκετά χρόνια επικρατούσε μια υποκρισία σχετικά με το θέμα, καθώς, όπως είπε, όλοι υποτίθεται ότι ενδιαφέρονταν και κανείς δεν έκανε τίποτα, με αποκορύφωμα την ανακοίνωση – πριν μερικά χρόνια – διυπουργικής για το θέμα με τη συμμετοχή του αστείου, όπως είπε, νούμερου των 15 υπουργών…

Ο κ. Κανελλαΐδης πρότεινε αφού ξεπεραστεί το μεγάλο θέμα που αντιμετωπίζει η χώρα (σ.σ. εννοεί το ζήτημα της διαπραγμάτευσης) να συσταθεί διυπουργική υπό τον πρωθυπουγό που να λειτουργεί (και να μη μείνει στα χαρτιά) και να υπάρξουν προγράμματα ανά υπουργείο με τη συμμετοχή των υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών.

Το Στρατηγικό Σχέδιο για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Ελλάδα, δίνει μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της παιδείας οδικής ασφάλειας και της εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας στο σχολείο. Μάλιστα, σε σχέση με αυτό το θέμα, ο κ. Κανελλαΐδης άσκησε κριτική στην πρωην υπουργό ‘Αννα Διαμαντοπούλου, λέγοντας ότι μέσα στο ηλεκτρονικό σχολείο, που προώθησε η τότε υπουργός δεν υπάρχει τίποτα για την εκπαίδευση οδικής ασφάλειας. Όπως είπε ο καθηγητής, τα πρώτα μαθήματα πρέπει να γίνονται από τους γονείς και στη συνέχεια στο νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό σχολείο, αλλά, όπως τόνισε, με πρόγραμμα (τουλάχιστον 20 ώρες το έτος). Μετά, στο Γυμνάσιο, όπως σημείωσε ο κ. Κανελλαΐδης, χρειάζεται και η συνδρομή κάποιων καλλιτεχνών που θα προσελκύσουν τους έφηβους για το θέμα.

Επιπλέον, ο κ. Κανελλαΐδης επεσήμανε ότι σύμφωνα με το στρατηγικό σχέδιο πρέπει να υπάρχει υποδομή που θα καθοδηγεί θετικά τον οδηγό (ειδικά τη νύχτα) για να συμπληρώσει ότι αυτός σχεδιασμός πρέπει να έχει ομοιογένεια σε όλους τους οδικούς άξονες και σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο. Το σχέδιο προτείνει, δε, την ίδρυση Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας (ΟΟΔΑΣ) ανάλογου με τον ΟΑΣΠ και μόνιμη επιστημονική επιτροπή προδιαγραφών οδοποιίας.

Εξάλλου, ο καθηγητής του ΕΜΠ επισήμανε ότι η οδική ασφάλεια είναι επιστήμη, και, μάλιστα, όπως είπε, είναι «δύσκολη» επιστήμη, γιατί έχει ως μεταβλητή τον άνθρωπο και χρειάζεται να ληφθούν υπόψη οι αδυναμίες του. Ως παράδειγμα ανέφερε ότι η πλευρική όραση των ανθρώπων μειώνεται από κάποια ηλικία και μετά, ενώ όπως είπε όταν ένας οδηγός βλέπει στο δρόμο κάποιον άλλο επιπόλαιο οδηγό που πατάει υπερβολικά το γκάζι, είναι καλύτερο να του παραχωρεί χώρο. Επιπλέον σημείωσε ότι προβλήματα δημιουργεί η χρήση των κινητών τηλεφώνων, αναφέροντας ότι η χρήση του κινητού και η πληκτρολόγηση μηνυμάτων (“texting”) οδηγεί σε ατυχήματα ακόμα και στην ευθεία.

Σχετικά με το συμμετοχή που μπορούν να έχουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας, ο κ. Κανελλαΐδης σημείωσε ότι θα πρέπει να είναι υποχρεωμένα να μεταδίδουν σχετικά μηνύματα δωρεάν στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης και ακροαματικότητας. Εξάλλου ανέφερε πως όταν κάποτε τόλμησε, καλεσμένος σε τηλεοπτικό σταθμό, να αναρωτηθεί γιατί δεν έχει παραιτηθεί ο υπουργός μετά από ένα πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, μπήκε στη «μαύρη λίστα» και δεν ξαναπροσκλήθηκε.

Τέλος, ανέφερε ότι για το θέμα της οδικής ασφάλειας πρέπει να συμβάλουν με σχετικές δράσεις και οι περιφερειάρχες, όπως και οι δήμαρχοι.

Πηγή: http://www.e-typos.com/

KEΠΚΑ: Πώς να ταξιδέψουμε ασφαλώς με αεροπλάνο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε ένα σύνολο δικαιωμάτων, για να εξασφαλίσει την ορθή αντιμετώπιση των επιβατών, που ταξιδεύουν, αεροπορικώς. Τα δικαιώματά μας ισχύουν τόσο, για τις προγραμματισμένες, όσο και για τις έκτακτες πτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών μεταφορών..Η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε ένα σύνολο δικαιωμάτων, για να εξασφαλίσει την ορθή αντιμετώπιση των επιβατών, που ταξιδεύουν, αεροπορικώς. Τα δικαιώματά μας ισχύουν τόσο, για τις προγραμματισμένες, όσο και για τις έκτακτες πτήσεις (συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών μεταφορών, που εντάσσονται σε κάποιο πακέτο διακοπών).

Επίσης, η νομοθεσία, που προστατεύει τα δικαιώματά μας, εφαρμόζεται όχι μόνο στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται, σε κράτος μέλος, αλλά επίσης, εφόσον η αεροπορική εταιρεία, η οποία πραγματοποιεί την πτήση, είναι κοινοτικóς αερομεταφορέας, και στους επιβάτες, οι οποίοι αναχωρούν, από τρίτη χώρα, προς κράτος μέλος.

Ποια αεροπορική εταιρία να επιλέξω

Επειδή η ασφάλεια των πτήσεων είναι το βασικό κριτήριο, με το οποίο επιλέγουμε την αεροπορική εταιρία, με την οποία θα ταξιδέψουμε, ας επισκεφτούμε την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη διεύθυνση: http://ec.europa.eu/transport/air-ban/list_el.htm  , για να μάθουμε ποιες αεροπορικές εταιρίες απαγορεύεται, για λόγους ασφαλείας να λειτουργούν, εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κράτηση θέσης – έκδοση εισιτηρίου

Σε περίπτωση, που κάνουμε κράτηση εισιτηρίου, μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα, ο πράκτορας πρέπει να μας προτείνει διάφορες εναλλακτικές διαδρομές, με την ακόλουθη σειρά: Πτήση χωρίς ενδιάμεσο σταθμό, πτήση με ενδιάμεση στάση χωρίς αλλαγή αεροπλάνου, πτήση με ανταπόκριση. Επίσης, πρέπει να μας ενημερώσει, για τις τιμές των διάφορων εισιτηρίων. Εάν το ζητήσουμε, μπορούμε να δούμε τις πληροφορίες αυτές, είτε στην οθόνη του υπολογιστή του πράκτορα, είτε εκτυπωμένες.

Και στην περίπτωση, που κάνουμε κράτηση, μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα και στην περίπτωση, που κάνουμε κράτηση απευθείας, από την αεροπορική εταιρία, πρέπει να μας διαβιβάσουν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, για:

• Την ταυτότητα του αερομεταφορέα, ο οποίος θα εκτελέσει, πράγματι, την υπηρεσία μεταφοράς, εάν είναι άλλος από τον αερομεταφορέα, ο οποίος μνημονεύεται στο εισιτήριο. Δηλαδή, η εταιρία οφείλει να μας ενημερώσει, αν το αεροπλάνο, που θα μας μεταφέρει, στον προορισμό μας, ανήκει, στην ίδια ή σε κάποια άλλη εταιρία. Εάν η εταιρία, με την οποία κάνουμε κράτηση, δεν το γνωρίζει, τη στιγμή της κράτησης, πρέπει να μας ενημερώσει, μόλις το πληροφορηθεί, το αργότερο κατά τον έλεγχο των αποσκευών μας ή κατά την επιβίβασή μας, αν είμαστε, σε ενδιάμεσο σταθμό, όπου δεν απαιτείται έλεγχος αποσκευών. Εάν το επιθυμούμε, μπορούμε να ζητήσουμε να μας επιστραφεί το εισιτήριο ή να πετάξουμε, με άλλη πτήση της επιλογής μας.

• Τις αλλαγές αεροσκαφών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

• Τους ενδιάμεσους, κατά τη διαδρομή του ταξιδιού, σταθμούς

• Τις μετεπιβιβάσεις, μεταξύ των αεροδρομίων, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Εάν κάνουμε κράτηση, μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας μιας αεροπορικής εταιρίας, πρέπει να γνωρίζουμε ότι:

• Η τιμή, που αναφέρεται, πρέπει να είναι η συνολική, η τελική τιμή, που θα πληρώσομε. Πολλές αεροπορικές εταιρίες δεν περιλαμβάνουν, στην τελική τιμή διάφορες χρεώσεις, όπως φόρους αεροδρομίων ή επίναυλο, για να κάνουν τις τιμές τους ελκυστικές, στους καταναλωτές. Αυτό είναι παράνομο και η Επίτροπος για θέματα καταναλωτών, κ. Μεγκλένα Κούνεβα έχει απευθύνει αυστηρή προειδοποίηση, στις εταιρίες, που παραπλανούν τους καταναλωτές. Εάν βρεθούμε, προ εκπλήξεως και η τιμή, που πρέπει να πληρώσουμε, είναι διαφορετική, από αυτή, που διαφημίζει η εταιρία, πρέπει να μην αγοράσουμε το εισιτήριο και να καταγγείλουμε την εταιρία.

• Οι όροι των προσφορών πρέπει να είναι ξεκάθαροι. Πρέπει να αναφέρονται περιορισμοί, που αφορούν:

 Τη διαθεσιμότητα των εισιτηρίων προσφοράς. Δεν είναι δυνατόν να μη βρίσκουμε, ποτέ, εισιτήρια προσφοράς.

 Τυχόν ακύρωση του εισιτηρίου ή αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού. Υπάρχουν πολλά εισιτήρια προσφοράς, που ούτε ακυρώνονται, ούτε αλλάζουν, απλά, χάνουμε τα χρήματά μας.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις, για την κράτηση και την αγορά ενός εισιτηρίου, πρέπει να διατίθενται, στη γλώσσα του καταναλωτή.

Για να μάθουμε ποιες εταιρίες σέβονται τους καταναλωτές, ας επισκεφτούμε την ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/09/783&format=HTML&aged=0&language=EL&guiLanguage=en

Τα συστήματα παθητικήs ασφάλειαs στα όπλα

Η παθητική ασφάλεια στα όπλα δεν έχει σχέση με το κουμπάκι της ασφάλειας. Το κουμπάκι στη συντριπτική πλειονότητα των όπλων δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να εμποδίζει την πίεση της σκανδάλης. Η παθητική ασφάλεια όμως έχει άλλο σκοπό: την πρόληψη τυχαίων εκπυρσοκροτήσεων που συμβαίνουν..Η παθητική ασφάλεια στα όπλα δεν έχει σχέση με το κουμπάκι της ασφάλειας. Το κουμπάκι στη συντριπτική πλειονότητα των όπλων δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να εμποδίζει την πίεση της σκανδάλης.

Η παθητική ασφάλεια όμως έχει άλλο σκοπό: την πρόληψη τυχαίων εκπυρσοκροτήσεων που συμβαίνουν χωρίς να πιέζεται η σκανδάλη, ενώ μπορεί το όπλο να είναι ασφαλισμένο. Οσο και αν ακούγεται παράξενο είναι δυνατή και πιθανή η εκπυρσοκρότηση έστω και αν δεν πιέζεται η σκανδάλη, ενώ το κουμπάκι είναι σε θέση ασφαλείας!

Μηχανισμός Browning με δύο εγκοπές στη σφύρα. Η δεύτερη εγκοπή παγιδεύει τη σφύρα σε περίπτωση που πέφτει χωρίς να πιεστεί η σκανδάλη.

Η όπλιση του μηχανισμού του πυροβόλου όπλου είναι απλή υπόθεση. Μια σφύρα πιέζεται από ένα ελατήριο. Η σχαστηρία παγιδεύει τη σφύρα και δεν την αφήνει να πέσει. Η αγκίστρωση της σφύρας και σχαστηρίας είναι ρηχή, μόλις ένα τρίτο του χιλιοστού. Ενα κτύπημα αρκεί για να μετακινήσει τη σχαστηρία και να αφήσει τη σφύρα να πέσει και να πυροδοτήσει το καψούλι…

Η πιο γνωστή μέθοδος πρόληψης της κίνησης της σφύρας προς τη βελόνα είναι στα κοκοροτούφεκα. Οταν πιέσετε τον κόκορα σε ένα κοκοροτούφεκο προς τη βελόνα θα δείτε ότι δεν κινείται. Μόνο αν πιέσετε ταυτόχρονα και τη σκανδάλη ο κόκορας κάνει την πλήρη διαδρομή προς τη βελόνα, ενώ έχει και αυτόματη ανάσυρση και επανέρχεται στην πρότερη θέση όπου παγιδεύεται στην ασφαλή θέση. Εννοείται ότι αυτό το πείραμα γίνεται με το όπλο ΑΔΕΙΟ!

Η εφεύρεση της αυτόματης ανάσυρσης του κόκορα (που λέγεται και σφύρα) έχει εφαρμοστεί σε πολλά εσώσφυρα όπλα, όπως για παράδειγμα το ισπανικό σουπερποζέ Lanber.

Δεν είναι μόνο τα ακριβά όπλα που έχουν παθητική ασφάλεια. To Baikal IZ27 έχει λάμες σκανδάλης που παγιδεύουν τις σφύρες, και αυτόματη ανάσυρση της σφύρας.

Ενα άλλο σύστημα παθητικής ασφάλειας είναι η σχαστηρία ανάσχεσης. Πρόκειται για μια δεύτερη σχαστηρία που λειτουργεί αυτόματα και παγιδεύει τη σφύρα, αν αυτή πέσει χωρίς να πιεστεί η σκανδάλη. Οταν συμβεί αυτό ο μηχανισμός αδρανοποιείται και το όπλο δεν μπορεί να ρίξει. Τα περισσότερα όπλα με ολόκληρες φωτιές έχουν σχαστηρίες ανάσχεσης.

Μια απλουστευμένη μορφή της ανάσχεσης της σφύρας είναι η δεύτερη εγκοπή στη σφύρα. Η δεύτερη εγκοπή σταματά την πορεία της σφύρας λίγο πριν χτυπήσει τη βελόνα. Καλά, σύγχρονα σουπερποζέ, όπως τα Beretta της σειράς 686, έχουν αυτή τη δεύτερη εγκοπή, όπως την έχουν και τα Browning, που κατασκευάζονται στην Ιαπωνία…

Μηχανισμός Beretta κοινός σε όλα τα σουπερποζέ της σειράς 686. Παρέχει διπλές εγκοπές στη σφύρα και σύστημα ανάσυρσης της σφύρας.

Στα όπλα με μισές φωτιές είναι δυνατή η εφαρμογή σχαστηρίας ανάσχεσης αλλά αυτή συναντάται μόνο σε ακριβά όπλα. Η γεωμετρία του μηχανισμού με μισές φωτιές είναι τέτοια που κάνει την τυχαία εκπυρσοκρότηση μάλλον απίθανη.

Προσοχή..

Στα αυτογεμή και επαναληπτικά όπλα δεν υπάρχουν σχαστηρίες ανάσχεσης. Σε αυτούς τους τύπους οι κατασκευαστές εστιάζουν την προσοχή τους στην πρόληψη πυροδότησης, αν το κλείστρο δεν κλειδώσει πλήρως. Αρα σε αυτά τα όπλα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Είναι επισφαλής η μεταφορά τους όταν είναι οπλισμένα και η θαλάμη γεμάτη με φυσίγγι.

Σφύρα του πλαγιόκαννου Beretta 626, με διπλές εγκοπές για ασφάλεια.

Ολα τα συστήματα ασφαλείας, για να λειτουργήσουν σωστά, πρέπει να είναι καθαρά και ελεύθερα να λειτουργήσουν. Σκουριά, πηγμένα λάδια, συσσωρευμένη σκόνη και άλλα εμπόδια, μπορούν να καθυστερήσουν την κίνηση των τμημάτων και να συμβεί η εκπυρσοκρότηση, έστω και αν έχουν σχαστηρία ανάσχεσης. Ακριβώς επειδή αυτά τα συστήματα ασφαλείας μπορούν να παρουσιάσουν δυσλειτουργίες, η πρώτη και ουσιαστικά μόνη ασφάλεια παραμένει… ο ανθρώπινος εγκέφαλος και οι απλοί κανόνες ασφαλείας! Ο πρώτος κανόνας λέει ότι το στόμιο ελέγχεται συνεχώς έτσι ώστε αν συμβεί η εκπυρσοκρότηση, η βολή να πάει προς αβλαβή κατεύθυνση. Είναι ευνόητο ότι ένα γεμάτο όπλο στην πλάτη με αορτήρα, δεν δείχνει προς ελεγχόμενη κατεύθυνση!

Ο δεύτερος κανόνας είναι ότι η θαλάμη μένει άδεια ή το όπλο ανοικτό μέχρι να μπούμε σε ενεργό κυνηγετική φάση. Δεν υπάρχει λόγος για τη μεταφορά ενός κλειστού όπλου, όταν κανείς πηγαίνει προς το καρτέρι ή το αυτοκίνητο. Εκτός από τα συστήματα πρόληψης εκπυρσοκροτήσεων, οι κατασκευαστές όπλων μεριμνούν για την αμέλειά μας και με άλλους τρόπους. Τα όπλα κατασκευάζονται τουλάχιστον δύο φορές πιο ανθεκτικά από ό,τι χρειάζεται. Τα τοιχώματα των καννών και τα κλειδιά έχουν περιθώρια αντοχής τόσο για την περίπτωση που ο άσχετος κάτοχος ρίξει ακατάλληλα φυσίγγια, αλλά και για έναν άλλο λόγο: την διατήρηση αρκετού υλικού σε περιπτώσεις φθοράς ή βαφής του όπλου. Κάθε λείανση πριν τη βαφή αφαιρεί ένα λεπτό στρώμα μετάλλου από τις κάννες και αυτό πρέπει να υπολογιστεί από τους σχεδιαστές.

Φωτιά από ισπανικό δίκαννο Arietta δείχνει πως η σχαστηρία ανάσχεσης παγιδεύει τη σφύρα και δεν την αφήνει να χτυπήσει το καψύλλι.

Τα περιθώρια ασφάλειας δεν σημαίνουν ότι μπορούμε αυθαίρετα να ρίχνουμε φυσίγγια μάγκνουμ ή σεμί μάγκνουμ σε όπλα με κανονική δοκιμή. Τα ακατάλληλα φυσίγγια επιταχύνουν τη φθορά και θα «κουνήσουν» το όπλο πρόωρα. Η ασφάλεια, όπως σε κάθε μηχανικό σύστημα, είναι θέμα κοινής λογικής και απλών κανόνων.

Πηγή ethnos.gr

McAfee Labs : Αυξάνονται οι επιθέσεις με ransomware

Η Intel Security έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα την έκθεση: McAfee Labs Threats Report: May 2015. Σύμφωνα με την νέα έκθεση της McAfee Labs οι επιθέσεις με ransomware CTB Locker αυξήθηκαν 165% κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2015Η Intel Security έδωσε στη δημοσιότητα σήμερα την έκθεση: McAfee Labs Threats Report: May 2015. Σύμφωνα με την νέα έκθεση της McAfee Labs οι επιθέσεις με ransomware CTB Locker αυξήθηκαν 165% κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2015.

Περισσότερο από το ένα τρίτο (35 τοις εκατό) των θυμάτων ήταν στην Ευρώπη, σύμφωνα με την έκθεση της McAfee Labs. Το CTB Locker είναι γνωστό ότι κρυπτογραφεί τα αρχεία των θυμάτων του, και κρατάει κλειδωμένα μέχρι να καταβληθούν λύτρα στους επιτιθέμενους.

Η τελευταία έκδοση της έκθεσης της Intel Security, η οποία όπως προαναφέραμε δημοσιεύθηκε σήμερα Τρίτη, αναφέρει για πρώτη φορά επιθέσεις στο firmware από μη ανιχνεύσιμο υβριδικό malware. Πιο συγκεκριμένα, η έκθεση περιγράφει λεπτομερώς «μόνιμες και ουσιαστικά μη ανιχνεύσιμες επιθέσεις» από το λεγόμενο Equation Group που επαναπρογραμματίζει το firmware σκληρών δίσκων και SSD.

H McAfee Labs αξιολόγησε τις ενότητες επαναπρογραμματισμού που εντοπίστηκαν το Φεβρουάριο και διαπίστωσε ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να επαναπρογραμματίσουν το firmware SSDs εκτός από τη προαναφερθείσα δυνατότητα επαναπρογραμματισμού του firmware των HDD.

Μόλις επαναπρογραμματιστεί, το firmware των SSD φορτώνει εκ νέου τα malware με κάθε boot του συστήματος που έχει μολυνθεί και το κακόβουλο λογισμικό παραμένει ακόμη και αν οι μονάδες δίσκου διαγραφούν με Format και γίνει εκ νέου εγκατάσταση του λειτουργικού.

Μετά την μόλυνση, τα λογισμικά ασφαλείας δεν μπορούν να εντοπίσουν το σχετικό κακόβουλο λογισμικό που αποθηκεύονται σε μια κρυφή περιοχή της μονάδας δίσκου.

Η Intel Security αναφέρει ότι, το Equation Group έχει συνδεθεί με επίλεκτες μονάδες της NSA, μέσω επιβεβαίωσης από πρώην επιτελικά στελέχη.

Τέλος, η έκθεση ασφαλείας αναφέρει μια έξαρση λοιμώξεων μέσω του Adobe Flash που ολοένα καινούρια exploits στοχεύουν unpatched τρωτά σημεία. Τα νέα δείγματα κακόβουλου λογισμικού που ανιχνεύτηκαν στο Adobe Flash κατά το 1ο τρίμηνο του 2015 έφτασαν τα 200.000 (σχεδόν), μια αύξηση της τάξης του 317% από τα 47.000 δείγματα που ανιχνεύτηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2014.

Συντριβή του Airbus από λάθος διαγραφή δεδομένων!

.H συντριβή ενός ολοκαίνουργιου στρατιωτικού μεταγωγικού Airbus A400M στην Ισπανία Σεβίλλη πιθανότατα προκλήθηκε από διαγραφή δεδομένων που απαιτούνται για τους κινητήρες του ελικοφόρου, αναφέρουν ανώνυμα στο Reuters πηγές που συμμετέχουν στη διερεύνηση του δυστυχήματος.H συντριβή ενός ολοκαίνουργιου στρατιωτικού μεταγωγικού Airbus A400M στην Ισπανία Σεβίλλη πιθανότατα προκλήθηκε από διαγραφή δεδομένων που απαιτούνται για τους κινητήρες του ελικοφόρου, αναφέρουν ανώνυμα στο Reuters πηγές που συμμετέχουν στη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Δύο πιλότοι και δύο μηχανικοί σκοτώθηκαν στις 9 Μαΐου όταν τρεις από τους τέσσερις κινητήρες παρουσίασαν δυσλειτουργία λίγο μετά την απογείωση της δοκιμαστικής πτήσης έξω από τη Σεβίλλη.

Ήταν μια δραματική εξέλιξη σε ένα πρόγραμμα 20 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο έχει στόχο να προσφέρει στις χώρες-μέλη του NATO ανεξάρτητη πρόσβαση σε μεταγωγικά για τη μεταφορά στρατευμάτων και μεγάλων οπλικών συστημάτων.

Αρκετές από τις χώρες που είχαν παραλάβει τα νέα A400M, ανάμεσά τους η Τουρκία, η Βρετανία και η Γερμανία, αποφάσισαν να καθηλώσουν τα αεροπλάνα. Το ίδιο έκανε και η Ισπανία, κάτι που σημαίνει ότι η Airbus δεν μπορεί να συνεχίσει τις δοκιμές.

Όπως αποκάλυψε το Reuters, η έρευνα για τα αίτια της συντριβής εστιάζονται σε δεδομένα που ονομάζονται «παράμετροι ρύθμισης στρέψης» και απαιτούνται για τη λειτουργία των κινητήρων. Οι παράμετροι φαίνεται ότι διαγράφηκαν κατά λάθος πριν από την απογείωση του αεροσκάφους.

Καθένας από τους τέσσερις μεγάλους κινητήρες turboprop ελέγχεται από ξεχωριστό υπολογιστή που ονομάζεται Ηλεκτρονική Μονάδα Ελέγχου (ECU). Τα αρχεία με τις παραμέτρους ρύθμισης λένε στον υπολογιστή πώς να ερμηνεύει τα δεδομένα που στέλνουν οι κινητήρες σχετικά με τη δύναμη στρέψης των ελίκων.

Χωρίς αυτά τα δεδομένα, ο υπολογιστής δεν γνωρίζει τι συμβαίνει στους κινητήρες και δεν μπορεί να τους δώσει κατάλληλες εντολές για την εκτέλεση των χειρισμών χειρισμούς που κάνουν οι πιλότοι.

Για να προλάβουν μια καταστροφική αποτυχία, οι κινητήρες ήταν προγραμματισμένοι να περνούν σε κατάσταση αδράνειας.

«Κανείς δεν φανταζόταν ότι ένα τέτοιο πρόβλημα θα εμφανιζόταν σε τρεις κινητήρες ταυτόχρονα» ανέφερε πηγή που γνωρίζει το θέμα.

Ανώνυμες πηγές επιβεβαίωσαν στο BBC όσα αναφέρει το Reuters.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του A400M, δείχνουν έγγραφα ασφάλειας που περιήλθαν στην κατοχή του αμερικανικού πρακτορείου, οι πιλότοι του μοιραίου μεταγωγικού πρέπει να ενημερώθηκαν για το πρόβλημα στους κινητήρες όταν το αεροσκάφος βρισκόταν ήδη σε ύψος 400 ποδών (120 μέτρων). Προειδοποιητικό σήμα δεν δίνεται όταν το αεροπλάνο βρίσκεται στο έδαφος.

Το Α400Μ που συνετρίβη προοριζόταν για την Τουρκία, ωστόσο η Airbus δεν θα εξοφληθεί για τις παραγγελίες μέχρι να παραδώσει το εμπόρευμα. Μεταγωγικά έχουν πάντως ήδη παραδοθεί σε Βρετανία, Γαλλία, Μαλαισία, Τουρκία και Γερμανία.

Για να σώσει τις εντυπώσεις, η Airbus σκοπεύει να πετάξει ένα από τα δικά της A400M στο Αεροπορικό Σόου του Παρισιού την επόμενη εβδομάδα.

«Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο Α400Μ και είμαστε ενθουσιασμένοι που θα πραγματοποιήσουμε την επίδειξη όπως ήταν προγραμματισμένο» δήλωσε ο Φερνάντο Αλόνσο της εταιρείας.

Πηγή in.gr

9-11 Ιουνίου η «Security Document World 2015»

Η διεθνής έκθεση και συνέδριο SDW 2015 (Security Document World), που είναι η κορυφαία εκθεσιακή δραστηριότητα που στοχεύει στην ασφάλεια των εγγράφων, φέτος αναμένεται να δώσει έμφαση σε θέματα όπως ηλεκτρονικά διαβατήρια, βίζες, άδειες οδήγησης, εθνικές ταυτότητες, διαπιστευτήρια..Η διεθνής έκθεση και συνέδριο SDW 2015 (Security Document World), που είναι η κορυφαία εκθεσιακή δραστηριότητα που στοχεύει στην ασφάλεια των εγγράφων, φέτος αναμένεται να δώσει έμφαση σε θέματα όπως ηλεκτρονικά διαβατήρια, βίζες, άδειες οδήγησης, εθνικές ταυτότητες, διαπιστευτήρια εργαζομένων, προηγμένος έλεγχος συνόρων, καταπολέμηση της παραποίησης, ανίχνευση της απάτης και πολλά άλλα.

Το συνέδριο ξεκίνησε στις 9 και ολοκληρώνεται σήμερα 11 Ιουνίου, ενώ η έκθεση θα διαρκέσει από τις 10 ως τις 11 Ιουνίου, στο εκθεσιακό κέντρο QEII Conference Centre, στο Γουεστμίνστερ του Λονδίνου. Σύμφωνα με τους διοργανωτές, στην SDW 2015 θα παρουσιαστούν λύσεις επόμενης γενιάς όσον αφορά τον έλεγχο και την πιστοποίηση της ανθρώπινης ταυτότητας, αλλά και την εγγενή ασφάλεια των εγγράφων και για τη νέα ασφαλή υποδομή που απαιτείται σήμερα για να παραχθούν και να χρησιμοποιηθούν αυτά τα προηγμένα έγγραφα σε ζωντανές καταστάσεις. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στα βιομετρικά δεδομένα, στα Έγγραφα Ανίχνευσης Απάτης (Document Fraud Detection) και στον «έξυπνο» έλεγχο των συνόρων.

Διχασμός από τις… τουαλέτες της βουλής

Τήρηση του πρωτοκόλλου ασφαλείας που ισχύει για όλα τα δημόσια κτήρια επικαλέστηκαν κύκλοι ασφαλείας του κτηρίου της Βουλής, σε διευκρινίσεις τους προς τους δημοσιογράφους, σχετικά με το επεισόδιο που δημιουργήθηκε το Σάββατο, όταν απαγορεύτηκε σε αστυνομικούς.Τήρηση του πρωτοκόλλου ασφαλείας που ισχύει για όλα τα δημόσια κτήρια επικαλέστηκαν κύκλοι ασφαλείας του κτηρίου της Βουλής, σε διευκρινίσεις τους προς τους δημοσιογράφους, σχετικά με το επεισόδιο που δημιουργήθηκε το Σάββατο, όταν απαγορεύτηκε σε αστυνομικούς από διμοιρία των ΜΑΤ που βρίσκονται έξω από το κτήριο της Βουλής, επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας, να πάνε στις τουαλέτες και στο κυλικείο της Βουλής.

«Δε ζητήθηκε τίποτα περισσότερο από το να γίνει ο τυπικός προληπτικός έλεγχος και να τηρηθεί το πρωτόκολλο ασφαλείας, όπως ισχύει σε όλα τα δημόσια κτήρια. Δεν είναι δυνατό η ταυτοποίηση, ότι είναι πράγματι αστυνομικός, να γίνεται επειδή κάποιος φοράει στολή και κουβαλάει κουμπούρι. Εξάλλου στο παρελθόν η αστυνομία έχει καταγεγραμμένες επιθέσεις από μεταμφιεσμένους σε αστυνομικούς κακοποιούς», τόνισαν χαρακτηριστικά οι κύκλοι ασφαλείας της Βουλής.

Πηγή:http://www.imerisia.gr/

Συνεργασία Ιnteramerican -ΟΤΕ για ασφαλή συστήματα

Η πρώτη μεγάλη συνεργασία ασφαλιστικής εταιρείας με τηλεπικοινωνιακό όμιλο για την προστασία πληροφοριακών συστημάτων και προσωπικών δεδομένων είναι αυτή της Interamerican με τον ΟΤΕ. Πρόκειται για μία στρατηγική επιχειρηματική κίνηση και από τις δύο πλευρές..Η πρώτη μεγάλη συνεργασία ασφαλιστικής εταιρείας με τηλεπικοινωνιακό όμιλο για την προστασία πληροφοριακών συστημάτων και προσωπικών δεδομένων είναι αυτή της Interamerican με τον ΟΤΕ. Πρόκειται για μία στρατηγική επιχειρηματική κίνηση και από τις δύο πλευρές, η αξία της οποίας θα φτάσει τα 5 εκατ. ευρώ και θα επιφέρει κοινές ωφέλειες και στις δύο εταιρείες, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» θα υπάρξουν και μελλοντικές ασφαλίσεις στο ΤΑΠ-ΟΤΕ. Στόχος της συνεργασίας αυτής θα είναι η υιοθέτηση μιας συνολικής στρατηγικής για την ασφάλεια των εταιρικών πληροφοριακών συστημάτων. Η Interamerican επιθυμεί να υιοθετήσει τις λύσεις που αφορούν στον εντοπισμό αδυναμιών οι οποίες μπορεί να τύχουν εκμετάλλευσης με κακόβουλες επιθέσεις.

Υπηρεσίες

Οι λύσεις παρέχονται μέσα από εξειδικευμένες υπηρεσίες δοκιμής και αξιολόγησης ευάλωτων σημείων (vulnerability assessment και penetration testing) τόσο σε επίπεδο δικτύου όσο και σε επίπεδο εφαρμογής. Επιπλέον, ο ΟΤΕ έχει εξασφαλίσει την προστασία των υποδομών της Interamerican από επιθέσεις τύπου DDos, στόχος των οποίων είναι η ολοκληρωτική κατάρρευση του συστήματος της εταιρείας-στόχου. Επιπλέον, παρακολουθούνται και οι κρίσιμες πληροφοριακές υποδομές της εταιρείας από τις υπηρεσίες ΟΤΕ Managed Security Services, ώστε να είναι δυνατή η άμεση ενημέρωση της Interamerican σε περίπτωση που εκδηλωθεί επίθεση. Οι υπηρεσίες παρέχονται από το SOC (Security Operation Center) του ΟΤΕ συνεχώς -σε 24ωρη βάση και κάθε ημέρα- με ανάλυση δεδομένων και πρόταση αναγκαίων μέτρων σε περίπτωση συμβάντος.

Πηγή:http://www.imerisia.gr/

Μεγάλη πυρκαγιά σε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις στο Κίεβο

.«Έκρηξη σε χώρο αποθήκευσης πετρελαίου κοντά στο Βασίλκιφ (30 χιλιόμετρα νοτιο-δυτικά του Κιέβου). Γιγάντια. Πολλοί πυροσβέστες νεκροί. Κινητοποίηση σωστικών συνεργείων, η Εθνοφρουρά σε κατάσταση επιφυλακής», έγραψε στο Twitter ο υπουργός Εσωτερικών.«Έκρηξη σε χώρο αποθήκευσης πετρελαίου κοντά στο Βασίλκιφ (30 χιλιόμετρα νοτιο-δυτικά του Κιέβου). Γιγάντια. Πολλοί πυροσβέστες νεκροί. Κινητοποίηση σωστικών συνεργείων, η Εθνοφρουρά σε κατάσταση επιφυλακής», έγραψε στο Twitter ο υπουργός Εσωτερικών.

Πηγή: http://www.tanea.gr/

Ανησυχία προκαλούν οι ιδιωτικές στρατιωτικές εταιρείες

Την έντονη δραστηριότητα ιδιωτικών στρατιωτικών εταιρειών διαπιστώνουν 5 γερμανικά ερευνητικά ινστιτούτα, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου. Επισημαίνουν την ανάγκη για έναρξη νέων συζητήσεων στο κοινοβούλιο.

Την έντονη δραστηριότητα ιδιωτικών στρατιωτικών εταιρειών διαπιστώνουν 5 γερμανικά ερευνητικά ινστιτούτα, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου. Επισημαίνουν την ανάγκη για έναρξη νέων συζητήσεων στο κοινοβούλιο.

Κάθε χρόνο πέντε γερμανικά ινστιτούτα ερευνών για την ειρήνη και την αποφυγή της βίας παρουσιάζουν στην ετήσια έκθεσή τους μια αξιολόγηση για την πολιτική ασφαλείας που ασκεί η χώρα. Σε αυτές συγκαταλέγονται θέματα όπως ο πόλεμος με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, η ευρωπαϊκή εξωτερική πολιτική καθώς και οι αλλαγές στον αραβικό κόσμο. Εκτός αυτών όμως, οι ερευνητές θίγουν και θέματα που παρά τη σημαντικότητά τους λείπουν από την ειδησεογραφική ατζέντα. Ένα τέτοιο θέμα για το 2015 είναι μεταξύ άλλων και αυτό των ιδιωτικών στρατιωτικών εταιρειών.

Μετά το σκάνδαλο σχετικά με την αμερικανική εταιρεία Μπλακγουότερ, στρατιώτες της οποίας άνοιξαν πυρ αδιακρίτως το 2007 σκοτώνοντας και αμάχους στο Ιράκ, η συζήτηση γύρω από τις ιδιωτικές στρατιωτικές εταιρείες έχει σιγήσει. Από τότε οι στρατιωτικές εταιρείες έχουν γίνει πιο προσεκτικές. Ωστόσο είναι πιο δραστήριες από ποτέ. Ο πολιτικός επιστήμονας Φλόριαν Φλερσχάιμερ διαπιστώνει την επέκταση των δραστηριοτήτων των εν λόγω εταιρειών. «Βασικές παροχές υπηρεσιών αυτών των εταιρειών αποτελούν η προστασία προσώπων και αντικειμένων, πρωτίστως φυσικά σε περιοχές πολιτικών εντάσεων, η άντληση πληροφοριών μέσω ανακρίσεων και κατασκοπείας, αλλά και μέσω εναέρια δραστηριότητας όταν υπάρχει ο ανάλογος εξοπλισμός. Προ πάντων όμως, και αυτό είναι πολύ σημαντικό, προσφέρουν εκπαίδευση ιδιωτικού και κρατικού προσωπικού», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Φλερσχάιμερ.

Ανυπολόγιστα τα έξοδα

«Μέχρι και τη δεκαετία του ’90 υπήρχε συναίνεση ότι το κράτος διέθετε ορισμένες κυρίαρχες λειτουργίες, τις οποίες έπρεπε να επιτελέσει»

Στόχος των κυβερνήσεων είτε πρόκειται για τον αμερικανικό, είτε για τον γερμανικό στρατό είναι η μείωση εξόδων μέσω της ανάθεσης υπηρεσιών σε εξωτερικούς συνεργάτες. Όμως το σχέδιο αυτό δεν πέτυχε, σύμφωνα με την Έλκε Κράμαν, συντάκτρια της έκθεσης για την ειρήνη: «Κάτι τέτοιο δεν αποδεικνύεται. Ιδιαίτερα σε διεθνείς επεμβάσεις οι εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν την έλλειψη ελέγχου για να αυξήσουν τα έξοδα. Πολλές φορές χρεώνονταν περισσότερες υπηρεσίες από αυτές που πραγματικά παρήχθησαν. Εάν τα υπολογίσει κανείς δεν θα έλεγα ότι αποδίδει οικονομικά στην περίπτωση της διεθνούς επέμβασης».

Μέχρι και τη δεκαετία του ’90 υπήρχε συναίνεση ότι το κράτος διέθετε ορισμένες κυρίαρχες λειτουργίες, τις οποίες έπρεπε να επιτελέσει, συμπληρώνει η Κράμαν. Αυτό ίσχυε προ πάντων για τη στρατιωτική βία και ειδικά σε επεμβάσεις εξωτερικού. «Σήμερα επιχείρημα λέει ότι ναι μεν το κράτος φέρει την ευθύνη για τέτοιες επεμβάσεις αλλά δεν είναι υποχρεωμένο να τις εκτελεί», αναφέρει χαρακτηριστικά η γερμανίδα καθηγήτρια.

Πάντως το 2013 στη συμφωνία για τη δημιουργία κυβερνητικού συνασπισμού στη Γερμανία είχε καταγραφεί ότι «στρατιωτικά καθήκοντα δεν πρέπει να αναθέτονται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις». Έκτοτε όμως το γερμανικό κοινοβούλιο δεν ασχολήθηκε άλλο με το συγκεκριμένο το θέμα. Ενδεχομένως η έκθεση για την ειρήνη να δώσει το έναυσμα για την έναρξη νέων συζητήσεις.

Πηγή: http://www.dw.de/

 

Εγκατάλειψη παραμεθορίου είδε ο Π. Καμμένος

.«Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο μία τριήμερη περιοδεία στην Ήπειρο, στους νομούς Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων και στη Μακεδονία, στους νομούς Καστοριάς, Φλώρινας και Κοζάνης. Η επίσκεψη έγινε με τη συνοδεία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού, του Διοικητή της 1ης Στρατιάς και των επικεφαλής…«Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο μία τριήμερη περιοδεία στην Ήπειρο, στους νομούς Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων και στη Μακεδονία, στους νομούς Καστοριάς, Φλώρινας και Κοζάνης. Η επίσκεψη έγινε με τη συνοδεία του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού, του Διοικητή της 1ης Στρατιάς και των επικεφαλής των Μονάδων της περιοχής. Σκοπό είχε να επισκεφθούμε όλα τα φυλάκια, τα ενεργά αλλά και εκείνα που είναι διαθέσιμα και βρίσκονται στην παραμεθόριο. Παραμείναμε το βράδυ στα φυλάκια μαζί με τους Αξιωματικούς, τους Υπαξιωματικούς και τους Στρατιώτες.

Η εικόνα στην περιοχή είναι ότι υπάρχει μία μεγάλη ανασφάλεια, ιδίως από την εγκατάλειψη παραμεθόριων χωριών. Οι πολίτες ζητούν την παρουσία των Ενόπλων Δυνάμεων και για αυτό το λόγο παίρνουμε τα εξής μέτρα: Πρώτα απ’ όλα μία μεγάλη ομάδα στρατιωτών που παρουσιάζονται σε αυτή την ΕΣΣΟ και στην επόμενη θα μεταφερθούν στους νομούς που επισκεφθήκαμε για να στελεχώσουν τις Μονάδες και ιδίως τα προκεχωρημένα φυλάκια.

Δεύτερον, θα γίνουν τακτικές ασκήσεις των Ειδικών Μονάδων, ιδιαίτερα των Καταδρομέων ενώ θα υπάρχει και η παρουσία εναέριων μέσων σε όλες τις περιοχές.

Παράλληλα, εξετάζουμε με τη νέα δομή των Ενόπλων Δυνάμεων τη δημιουργία Κέντρων Εκπαιδεύσεως στην ευρύτερη περιοχή, όπως επίσης και την επαναλειτουργία συγκεκριμένων φυλακίων. Ενεργοποιείται η Εθνοφυλακή. Θα επιστρέψουμε τον οπλισμό στην Εθνοφυλακή. Παράλληλα θα εξετάσουμε τη δυνατότητα γυναίκες σαν την κ. Σοφία Δημητρίου, που φυλούν εθελοντικά μόνες τους ολόκληρα χωριά, να μπορούν και εκείνες να ενταχθούν στο πλαίσιο της Παλλαϊκής Άμυνας στην Εθνοφυλακή και να εκπαιδευτούν από Αξιωματικούς των Ενόπλων Δυνάμεων.

Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής για το υψηλό ηθικό όλων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, για την παρουσία, αλλά και την αγκαλιά που προσφέρουν οι κάτοικοι στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και τον άριστο επαγγελματισμό τους. Θέλω να στείλω ένα ξεκάθαρο μήνυμα στους πολίτες της παραμεθορίου: Είναι απόλυτα ασφαλείς και οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι εδώ. Είναι εδώ και θα είναι με ακόμα πιο έντονη παρουσία».

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.