Skip to main content

Οι στρατοί του μέλλοντος θέλουν… drones

.Ένα σύστημα «μίνι» μη επανδρωμένων αεροσκαφών, ικανών να επιχειρούν από στρατιωτικά οχήματα για σκοπούς παρακολούθησης ή και άμεσης υποστήριξης μονάδων πεζικού αναπτύσσει η πολωνική εταιρεία WB Electronics. Η εταιρεία, η οποία ήδη κατασκευάζει συστήματα παρακολούθησης και εντοπισμού στόχων για τον πολωνικό στρατό, συνεργάζεται με άλλη μια εταιρεία…Ένα σύστημα «μίνι» μη επανδρωμένων αεροσκαφών, ικανών να επιχειρούν από στρατιωτικά οχήματα για σκοπούς παρακολούθησης ή και άμεσης υποστήριξης μονάδων πεζικού αναπτύσσει η πολωνική εταιρεία WB Electronics.

Η εταιρεία, η οποία ήδη κατασκευάζει συστήματα παρακολούθησης και εντοπισμού στόχων για τον πολωνικό στρατό, συνεργάζεται με άλλη μια εταιρεία, την Optimum, για την ανάπτυξη μικρών αεροσκαφών- drones με συστήματα καμερών, ικανών να επιτεθούν σε μικρούς στόχους με εκρηκτικά, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters.

Το σύστημα, το οποίο ονομάζεται «Bee», μπορεί να ρυθμιστεί έτσι ώστε αριθμός drones να μπορούν να χωρέσουν σε στρατιωτικά οχήματα όπως το τεθωρακισμένο όχημα μεταφοράς προσωπικού Rosomak.

Η εμβέλεια των drones, που ελέγχονται με interface τύπου tablet, είναι γύρω στα δύο χιλιόμετρα, με διάρκεια πτήσης 30 λεπτών. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να παρέχει υποστήριξη σε πεζικό που επιχειρεί σε αστικές πυκνοκατοικημένες περιοχές, και διαθέτει ανεξάρτητο σύστημα επικοινωνίας.

«Πρόκειται για ένα σύστημα επικοινωνίας που θα λειτουργεί πολύ καλά υπό συνθήκες μάχης, παρά την πυκνή αστική ανάπτυξη. Οι συνθήκες μάχης είναι, για παράδειγμα, όταν δεν υπάρχει σύνδεση κινητής τηλεφωνίας και το ευρύτερα διαθέσιμο ασύρματο δίκτυο δεν λειτουργεί, οπότε πρέπει να παρέχουμε ένα τέτοιο δίκτυο εμείς οι ίδιοι» σημειώνει ο Βότσιεχ Κομόρνιτσακ, στέλεχος της εταιρείας.

Κάποια από τα μοντέλα της «οικογένειας» είναι σχεδιασμένα για να πετούν κοντά σε στόχους και να εκρήγνυνται, ενώ άλλα διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα κάμερας και κατάδειξης στόχου. Επίσης, υπάρχει και το «Warmate», το οποίο λειτουργεί ως κατευθυνόμενος πύραυλος, παρέχοντας εικόνα του στόχου σε πραγματικό χρόνο.

Πηγή: Huffpost Greece

Αποκεφαλισμοί φρουρών ασφαλείας στη Λιβύη

.Ένοπλοι άνδρες επιτέθηκαν στην περιοχή κοιτασμάτων πετρελαίου al-Ghani της Λιβύης σκοτώνοντας 11 φρουρούς και μάλιστα αποκεφαλίζοντας μερικά από τα θύματά τους, προτού οι τοπικές ένοπλες δυνάμεις επανακαταλάβουν τον έλεγχο της περιοχής, όπως δήλωσε ο υπεύθυνος ασφαλείας της περιοχής…Ένοπλοι άνδρες επιτέθηκαν στην περιοχή κοιτασμάτων πετρελαίου al-Ghani της Λιβύης σκοτώνοντας 11 φρουρούς και μάλιστα αποκεφαλίζοντας μερικά από τα θύματά τους, προτού οι τοπικές ένοπλες δυνάμεις επανακαταλάβουν τον έλεγχο της περιοχής, όπως δήλωσε ο υπεύθυνος ασφαλείας της περιοχής.

Το περιστατικό αυτό στο al-Ghani αποτελεί μια ακόμα απόδειξη της αυξανόμενης αστάθειας που είναι αποτέλεσμα της σύγκρουσης που μαίνεται ανάμεσα σε δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα στην Λιβύη για τον έλεγχο της χώρας και των πετρελαϊκών της κοιτασμάτων, τέσσερα χρόνια μετά την εξόντωση του Μουαμάρ Καντάφι.

Οι δυνάμεις του διεθνώς αναγνωρισμένου πρωθυπουργού της χώρας Abdullah al-Thinni επιχείρησαν να δράσουν στα ανατολικά της χώρας μετά την κατάληψη της Τρίπολης από την αντίπαλη παράταξη που ονομάζεται Libya Dawn και το σχηματισμό δικής της ξεχωριστής διοίκησης.

Η κρατική εταιρεία National Oil Corporation στην Τρίπολη, δήλωσε σχετικά με την επίθεση, πως άγνωστοι ένοπλοι επιτέθηκε στο al-Ghani από τα βόρεια προκαλώντας “τεράστιες ζημιές”, χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες. Οι δυνάμεις ασφαλείας των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων συμμάχησαν με τους άντρες της ανατολικής κυβέρνησης του Thinni, και κατάφεραν να ξαναπάρουν τον έλεγχο της περιοχής, με την απώλεια ωστόσο των 11 φρουρών.

Όπως δήλωσε ο υπεύθυνος ασφαλείας της περιοχής, Ali Hassi, οι δυνάμεις του ελέγχουν πλέον και τα κοιτάσματα στις περιοχές Mabrouk, Bahi και Dahra, που βρίσκονται στο κέντρο της περιοχής του Κόλπου της Σύρτης, οι οποίες είχαν δεχτεί επίσης επιθέσεις από εξτρεμιστικές ισλαμιστικές ομάδες την περασμένη εβδομάδα.

Να σημειωθεί ότι σε ανάλογες μάχες τον προηγούμενο μήνα, είχαν σκοτωθεί άλλοι 12 άνθρωποι, νότια της Σύρτης, ανάμεσά τους δύο Φιλιππινέζοι και δύο Γκανέζοι εργάτες.

Στις… ράγες του μετρό η διεθνής τρομοκρατία!

Μετά από τα τραγικά περιστατικά που διαδραματίστηκαν στις ΗΠΑ την 11η Σεπτεμβρίου του 2001, οι αμερικανικές αρχές έλαβαν πολύ αυστηρά μέτρα προκειμένου να διασφαλίσουν τις εμπορικές αεροπορικές πτήσεις από τρομοκρατικές επιθέσεις. Το νέο στοιχείο που προκύπτει όμως από μια νέα μελέτη, είναι ότι τα δίκτυα μετρό και σιδηροδρομικών συστημάτων γίνονται ολοένα.Μετά από τα τραγικά περιστατικά που διαδραματίστηκαν στις ΗΠΑ την 11η Σεπτεμβρίου του 2001, οι αμερικανικές αρχές έλαβαν πολύ αυστηρά μέτρα προκειμένου να διασφαλίσουν τις εμπορικές αεροπορικές πτήσεις από τρομοκρατικές επιθέσεις. Το νέο στοιχείο που προκύπτει όμως από μια νέα μελέτη, είναι ότι τα δίκτυα μετρό και σιδηροδρομικών συστημάτων γίνονται ολοένα και πιο επικίνδυνοι στόχοι από τρομοκρατικές ομάδες.

Στη μελέτη του με τίτλο «Έχει με επιτυχία μεταφερθεί στο έδαφος η τρομοκρατική απειλή;»

(Has Successful Terror Gone to Ground?), ο καθηγητής ArnoldBarnettαπό το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Μασαχουσέτης και πιο ειδικά το SloanSchoolofManagement, ανάλυσε τις τρομοκρατικές επιθέσεις που έλαβαν χώρα τα τελευταία τριάντα χρόνια, από το 1982 ως το 2011. Η μελέτη του δημοσιεύτηκε στην διαδικτυακή σελίδα του RiskAnalysis, το οποίο αποτελεί μια έκδοση του SocietyforRiskAnalysis.

Ο Barnett βρήκε ότι μακράν οι πιο αιματηρές επιθέσεις κατά την περίοδο 2002-2011 έλαβαν χώρα όχι σε αεροπλάνα ή σιδηρόδρομους, αλλά σε γραμμές μετρό ή προαστιακών σιδηροδρόμων! Πριν από την 11η Σεπτεμβρίου 2001, οι αερομεταφορές ήταν πιο πιθανό να πέσουν θύματα τρομοκρατικής επίθεσης σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Ωστόσο, ο Barnett ισχυρίστηκε ότι, πρόσφατα, «πολλές από τις πιο προβεβλημένες τρομοκρατικές ενέργειες έλαβαν χώρα σε μετρό, προαστιακό σιδηρόδρομο και σιδηροδρομικά δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων».

Αυτή η φαινομενική μετατόπιση θέτει το ερώτημα του κατά πόσο η επιτυχής τρομοκρατία κατά των συστημάτων μεταφοράς έχει μετατοπιστεί προς το έδαφος από τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, οι οποίες έλαβαν χώρα εναντίον των αερομεταφορών, σύμφωνα με την εκτίμηση που διατύπωσε ο Barnett.

Σε όλο τον κόσμο, υπήρξαν 87 ενέργειες επιτυχούς τρομοκρατίας -που ο Barnett σε γενικές γραμμές ορίζει ως «όλες οι εσκεμμένες πράξεις που προκαλούν πολλαπλούς θανάτους επιβατών»- κατά αεροπορικών και σιδηροδρομικών μεταφορών, μεταξύ των ετών 1982 και 2011. Ο Barnett ανέλυσε αυτές τις επιθέσεις σε τρεις διαδοχικές δεκαετίες: 1982-1991, 1992-2001, και 2002-2011. Αυτό που ανακάλυψε είναι ότι μεταξύ 1982-1991 και 2002-2011, ο αριθμός των επιβατών αεροπορικών ταξιδιωτών που σκοτώθηκαν σε τρομοκρατικές ενέργειες μειώθηκε κατά ένα συντελεστή επτά, ενώ ο αριθμός των επιβατών σιδηροδρομικών δρομολογίων αυξήθηκε την ίδια περίοδο, κατά ένα συντελεστή επτά. Η αύξηση είναι πολύ δραματική για τους μετακινούμενους μέσω μετρό ή προαστιακών σιδηροδρόμων.

Συμμαχία ABB-Ericsson για cloud data centers

Στρατηγικής σημασίας συμμαχία με την Ericsson υπέγραψε η ΑΒΒ, με σκοπό την παροχή μίας διατερµατικής πλατφόρμας αυτοματισμού, που θα βελτιστοποιεί τους φυσικούς και εικονικούς πόρους για τα κέντρα δεδομένων και τους διαχειριστές clouds. Με τη συνένωση του Ericsson Cloud System και του Decathlon®, του συστήματος διαχείρισης υποδομών κέντρων δεδομένων (DCIM) της.Στρατηγικής σημασίας συμμαχία με την Ericsson υπέγραψε η ΑΒΒ, με σκοπό την παροχή μίας διατερµατικής πλατφόρμας αυτοματισμού, που θα βελτιστοποιεί τους φυσικούς και εικονικούς πόρους για τα κέντρα δεδομένων και τους διαχειριστές clouds.

Με τη συνένωση του Ericsson Cloud System και του Decathlon®, του συστήματος διαχείρισης υποδομών κέντρων δεδομένων (DCIM) της ΑΒΒ, οι πελάτες των υπηρεσιών cloud της Ericsson αποκτούν δυνατότητες ελέγχου βιομηχανικής ποιότητας και εργαλεία για τη διαχείριση και τον αυτοματισμό ενός ευέλικτου συνόλου συστημάτων ενέργειας, ψύξης και πληροφορικής (ΙΤ). Η νέα πλατφόρμα θα τυποποιηθεί και σχεδιαστεί κατάλληλα, ώστε να παρέχει ευκολία στη χρήση, αποδοτικότητα και βιωσιμότητα.

«Καθώς ωριμάζει η αγορά των κέντρων δεδομένων, οι ιδιοκτήτες και διαχειριστές τους έχουν αρχίσει να απαιτούν τις ίδιες δυνατότητες αυτοματισμού και ελέγχου, όπως αυτές που υπάρχουν σε άλλα πολύπλοκα και κρίσιμης απόκρισης πεδία», δήλωσε ο Peter Terwiesch, Επικεφαλής του Process Automation division της ΑΒΒ. «Η συμμαχία μας με την Ericsson επεκτείνει τις δυνατότητες αυτοματισμού των φυσικών, μηχανικών και ηλεκτρικών υποδομών απευθείας στην «καρδιά» της διαχείρισης του πληροφοριακού φόρτου εργασίας (IT workload). Οι διαχειριστές κέντρων δεδομένων και clouds θα έχουν πια στη διάθεσή τους την τεχνολογία που θα τους παρέχει δυνατότητες για βελτιστοποίηση του πληροφοριακού φόρτου εργασίας και εξοικονόμηση του λειτουργικού κόστους, ενώ παράλληλα θα βελτιώνει την αξιοπιστία και την απόδοση των κέντρων δεδομένων τους.

Σ’ ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι υπεύθυνοι των κέντρων δεδομένων αναζητούν την ολοένα και καλύτερη λειτουργική αποδοτικότητα, καθώς η διαχείριση των κέντρων δεδομένων, των συστημάτων πληροφορικής και των εγκαταστάσεων – που κάποτε αποτελούσαν ξεχωριστές δραστηριότητες – όλο και περισσότερο συγκλίνουν σε πιο ολιστική λειτουργία. Η συμμαχία ABB-Ericsson θα συμβάλει στην επίτευξη αυτού του στόχου, μειώνοντας τις δαπάνες κεφαλαίων, επιτρέποντας την ταχύτερη ανάπτυξη των πόρων των υποδομών και χαμηλώνοντας τα κόστη ενέργειας και συντήρησης μέσω της καλύτερης διαχείρισης υποδομών.

Ο Anders Lindblad, Επικεφαλής του Cloud and IP Business Unit της Ericsson, δήλωσε ότι: «Επιλέξαμε την ΑΒΒ, γιατί το Decathlon® για κέντρα δεδομένων είναι το μοναδικό διαθέσιμο DCIM σύστημα σήμερα, που μπορεί να προσφέρει έναν ολιστικό, σε πραγματικό χρόνο έλεγχο και επιτήρηση από τον ηλεντρονικό επεξεργαστή έως το ηλεκτρικό δίκτυο, καθώς επίσης και να κάνει δυνατό τον δυναμικό αυτοματισμό των φυσικών πόρων ενός κέντρου δεδομένων».

Η δικτύωση μέσω clouds αναπτύχθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να φτάσει σε μέγεθος αγοράς ύψους 30,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2018, το οποίο μεταφράζεται σε ένα μικτό ετήσιο ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 29%, σύμφωνα με την σχετική έρευνα της 451 Research. Τα clouds είναι ευρέως αποδεκτά σήμερα ως ένα μέσο για ταχύτερη μεταφορά δεδομένων, βελτιωμένη απόδοση των εφαρμογών, καθώς και μεγαλύτερη λειτουργική αποδοτικότητα φόρτου εργασίας κρίσιμης απόκρισης.

Drones κατασκοπεύουν τα κινητά

Το γνωρίζετε ότι, τουλάχιστον στην Αμερική, εκτός από την Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας των Ηνωμένων Πολιτειών (NSA), το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών (FBI) και την αστυνομία, υπάρχουν επίσης και κάποιες διαφημιστικές εταιρείες που παρακολουθούν τα δεδομένα των κινητών τηλεφώνων των ανυποψίαστων χρηστών, με τη βοήθεια των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων.Το γνωρίζετε ότι, τουλάχιστον στην Αμερική, εκτός από την Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας των Ηνωμένων Πολιτειών (NSA), το Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών (FBI) και την αστυνομία, υπάρχουν επίσης και κάποιες διαφημιστικές εταιρείες που παρακολουθούν τα δεδομένα των κινητών τηλεφώνων των ανυποψίαστων χρηστών, με τη βοήθεια των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV), γνωστά και ως τετρακόπτερα ή drones.

Ναι είναι αλήθεια! Η διαφημιστική εταιρεία με έδρα την Σιγκαπούρη που ονομάζεται AdNear χρησιμοποιεί μια σειρά από μικρά τετρακόπτερα που πετούν πάνω από την κοιλάδα του Σαν Φερνάντο στο Λος Άντζελες από τις αρχές Φεβρουαρίου, προκειμένου να παρακολουθούν τα σήματα Wi-Fi και τα σήματα κινητών τηλεφώνων.

Τα drones έχουν την ικανότητα να «οσφραίνονται» την κίνηση των σημάτων της κινητής τηλεφωνίας ή των σημάτων των ασυρμάτων συσκευών που μπαίνουν στο internet (router με wi-fi), και στη συνέχεια να προσδιορίζουν το ID της συσκευής. Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, τα τετρακόπτερα παρακολουθούν κάθε κίνηση και συμπεριφορά των μεμονωμένων χρηστών.

Σε γενικές γραμμές, ο λόγος πίσω από αυτήν την κατασκοπεία στα ασύρματα δίκτυα κρύβει το ενδιαφέρον της εταιρείας για την παροχή υπερ-στοχευμένων διαφημίσεων προς τους χρήστες, πράγμα καθόλου περίεργο, καθώς αυτές οι διαφημιστικές εταιρείες κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια για τη συλλογή πληροφοριών των χρηστών.

Η συγκεκριμένη διαφημιστική εταιρεία πάντως διαβεβαιώνει τους ανθρώπους ότι τα ασύρματα δεδομένα που συλλέγονται από το στόλο των Drones είναι ανώνυμα και δεν περιλαμβάνουν τους αριθμούς τηλεφώνων των χρηστών, δεδομένα κλήσεων, οποιοδήποτε αρχεία πολυμέσων, συνομιλίες ή προσωπικές αναγνωρίσιμες πληροφορίες.

Η εταιρεία αναφέρει ότι χρησιμοποιεί μόνο τα σήματα από τις κοντινές κεραίες της κινητής τηλεφωνίας ή τα Wi-Fi hotspots, καθώς και άλλους δείκτες, για να προσδιορίσει τη θέση της συσκευής των χρηστών. Τα δεδομένα της τοποθεσίας του κάθε χρήστη στη συνέχεια τα χρησιμοποιεί για να αντιστοιχίσει τις ταξιδιωτικές συνήθειες του.

Πάντως η περιγραφή στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας σχετικά με το πρόγραμμα αυτό ακούγεται αρκετά ανατριχιαστική.

«Η χρήση των μη επανδρωμένων ελικοπτέρων (Drones) για τη συλλογή δεδομένων τοποθεσίας θα μειώσει δραματικά την ανθρώπινη παρέμβαση και θα διευκολύνει τη διαδικασία της συλλογής δεδομένων σε δυσπρόσιτες περιοχές… Μιλάμε για νέο επίπεδο» διαβάζουμε στην περιγραφή. «Για εμάς, είναι πολύ διασκεδαστικό!»

Η διαφημιστική εταιρεία είπε στο VentureBeat ότι είναι η πρώτη φορά που μια εταιρεία χρησιμοποιεί μη επανδρωμένα ελικόπτερα σε μια προσπάθεια να συλλέξει ασύρματα δεδομένα των χρηστών.

Ίσως σε μερικούς από εσάς όλη αυτή η ιστορία να μην ακούγεται ιδιαίτερα ανησυχητική. Σας υπενθυμίζουμε όμως ότι περίπου πριν από ένα χρόνο, οι ερευνητές ασφαλείας της Sensepoint η οποία έχει έδρα το Λονδίνο ανέπτυξαν ένα τηλεκατευθυνόμενο τετρακόπτερο που το ονόμασαν Snoopy και που ήταν σε θέση να υποκλέψει δεδομένα από τα smartphones των χρηστών χρησιμοποιώντας πλαστά ασύρματα δίκτυα. Πλαστογραφούσε τα δίκτυα WiFi και έτσι το Drone Snoopy μπορούσε να συνδεθεί με στοχευμένα Smartphone χωρίς έλεγχο ταυτότητας ή αλληλεπίδραση.

Προς το παρόν δεν έχουμε ακούσει να «τρέχει» στη Ελλάδα ένα αντίστοιχο σενάριο ή πρόγραμμα. Δεν υπάρχει αμφιβολία, τα ελικόπτερα της AdNear και κάθε αντίστοιχης ιδιωτικής εταιρείας εργάζονται πάνω σε μια καινοτόμο ιδέα, αλλά καθίσταται σαφές ότι είναι απαραίτητο να υπάρξουν κάποιες νομοθετικές ρητές διατάξεις για να εξασφαλιστεί η προστασία της ιδιωτικής ζωής του μέσου πολίτη.

Πηγή: Iguru.gr

Σαουδική Αραβία ο μεγαλύτερος εισαγωγέας όπλων

Το Ινστιτούτο ΙΗS δημοσίευσε πρόσφατα την ετήσια έρευνά του σχετικά με το παγκόσμιο εμπόριο αμυντικού εξοπλισμού (Global Defence Trade Report) από το οποίο αποδεικνύεται ότι η Σαουδική Αραβία αποτελεί πλέον τον καλύτερο… πελάτη των μεγάλων βιομηχανιών όπλων και οπλικών συστημάτων σε όλο τον πλανήτη. Μάλιστα η χώρα των Σαούντ με πληθυσμό 29 εκατομμυρίων υπερκέρασε ακόμα.Το Ινστιτούτο ΙΗS δημοσίευσε πρόσφατα την ετήσια έρευνά του σχετικά με το παγκόσμιο εμπόριο αμυντικού εξοπλισμού (Global Defence Trade Report) από το οποίο αποδεικνύεται ότι η Σαουδική Αραβία αποτελεί πλέον τον καλύτερο… πελάτη των μεγάλων βιομηχανιών όπλων και οπλικών συστημάτων σε όλο τον πλανήτη. Μάλιστα η χώρα των Σαούντ με πληθυσμό 29 εκατομμυρίων υπερκέρασε ακόμα και την Ινδία του 1,3 δισεκατομμυρίων κατοίκων, και έλαβε τον «τίτλο» του μεγαλύτερου εισαγωγέα αμυντικού εξοπλισμού αλλά και του υπ’ αριθμόν ένα εμπορικού εταίρου των Ηνωμένων Πολιτειών όσον αφορά την προμήθεια οπλικών συστημάτων.

Σύμφωνα με την ενδιαφέρουσα έρευνα του ΙΗS, το παγκόσμιο εμπόριο όπλων και αμυντικών εξοπλισμών αυξήθηκε για έκτη συνεχή χρονιά φτάνοντας σε κύκλο εργασιών τα 64,4 δισ. δολάρια, έναντι 56.8 δις. που ήταν το 2013. «Η αγορά αμυντικών εξοπλισμών αυξήθηκε κατά 13,4% μέσα σε ένα χρόνο», σημείωσε ο Βen Moores, υπεύθυνος αναλυτής του τμήματος Αεροδιαστημικής, Άμυνας και Ασφάλειας του ΙΗS.

«Αυτή η επίδοση ρεκόρ είναι αποτέλεσμα τόσο της ανισόμετρης ζήτησης από τις ανερχόμενες οικονομίες για πολεμικά αεροσκάφη όσο και της εξισορρόπησης των περιφερειακών εντάσεων στη Μέση Ανατολή και την Ανατολική Ασία»

ΟΙ ΗΠΑ προμήθευσαν το ένα τρίτο του συνόλου των εξαγωγών οπλικών συστημάτων και ήταν η χώρα που ωφελήθηκε τα μέγιστα από την ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς. Η Σαουδική Αραβία και τα Αραβικά Εμιράτα μαζί έκαναν εισαγωγές αμυντικών συστημάτων αξίας 8,6 δις. δολαρίων το 2014, περισσότερες και από τις συνολικές εισαγωγές που έκαναν όλες οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης! Και στην περίπτωση της αγοράς της Μέσης Ανατολής, οι ΗΠΑ είναι ο μεγάλος ωφελημένος, με εξαγωγές ύψους 8,4 δις. δολαρίων το 2014 έναντι 6 δις. δολαρίων το 2013.

Τετραπλάσιοι μετανάστες στα Δωδεκάνησα

Τεράστια αύξηση καταγράφουν οι ροές προσφύγων στα ανατολικά θαλάσσια σύνορα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Νίκος Χουντής. Σύμφωνα με το έγγραφο που διαβιβάστηκε μετά από ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λευτέρη Αυγενάκη, στην περιοχή των Δωδεκανήσων για το πρώτο οκτάμηνο του 2014 υπήρξε τετραπλασιασμός.Τεράστια αύξηση καταγράφουν οι ροές προσφύγων στα ανατολικά θαλάσσια σύνορα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Νίκος Χουντής.

Σύμφωνα με το έγγραφο που διαβιβάστηκε μετά από ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Λευτέρη Αυγενάκη, στην περιοχή των Δωδεκανήσων για το πρώτο οκτάμηνο του 2014 υπήρξε τετραπλασιασμός των αφίξεων σε σχέση με το 2013, ενώ για την ίδια περίοδο οι αφίξεις τριπλασιάστηκαν στην περιοχή της Χίου, αυξήθηκαν κατά 150% στην περιοχή της Σάμου και κατά 123% στην περιοχή τη Λέσβου. Ο αναπληρωτής υπουργός εξηγεί πως υιοθετήθηκε πρόσφατα Ευρωπαϊκός Κανονισμός για την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων, με δεσμευτικούς κανόνες για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης και κατηγορηματική απαγόρευση των μη σύννομων απομακρύνσεων υπηκόων τρίτων κρατών σε τρίτες χώρες.

Ο κ. Χουντής υπογράμμισε πεταξύ άλλων ότι «παρόλο που παρατηρείται πρόοδος ως προς τον σεβασμό των δικαιωμάτων του ανθρώπου καθώς ο ανωτέρω Κανονισμός ενσωματώνει σχετική νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, κρίνεται σκόπιμη η υιοθέτηση περαιτέρω ενεργειών ώστε ο έλεγχος των συνόρων να συνάδει με τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας μας». Σημείωσε δε ότι θα αναληφθεί δράση σε εθνικό επίπεδο για το συντονισμό των ενεργειών μέσω διαβούλευσης των αρμόδιων φορέων καθώς και σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Δικαιωμάτων του Ανθρώπου προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα των συνοριακών επιχειρήσεων, να αναζητηθεί σχετική κοινοτική χρηματοδότηση και να αναληφθούν δράσεις επιμόρφωσης όλων των εμπλεκομένων φορέων. Όλα τα προεκτεθέντα, με δεδομένες τις συστάσεις της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες για τη δημιουργία ενός Σχεδίου Επείγουσας Δράσης, κατά το οποίο θα υπάρχει κάθετος συντονισμός και αλληλεπίδραση μεταξύ των κρατικών δομών και με δεδομένο και το γεγονός ότι σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης εκκρεμεί η υιοθέτηση Σχεδίου Δράσης για την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τη Θαλάσσια Ασφάλεια.

Όπως επισήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, η εντατικοποίηση της βίας και της αστάθειας τα τελευταία έτη στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής προκάλεσε απότομη αύξηση στον αριθμό των εκτοπισμένων ατόμων, τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων των υπό κρίση περιοχών. Άμεση συνέπεια ήταν η αύξηση του αριθμού των παρανόμως εισερχομένων μεταναστών, ιδιαίτερα στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών, μόνο στην Ελλάδα υπήρξε αύξηση κατά 223,22% των παράτυπων εισόδων στη χώρα, ενώ υπολογίζονται σε 165.000 οι άνθρωποι που διέσχισαν παράνομα τη Μεσόγειο έως τον Οκτώβριο του 2014 (συγκριτικά με 60.000, ολόκληρο το 2013). Όπως δε αναφέρει ο κ. Χουντής, δυστυχώς οι απόπειρες παράνομης διέλευσης των συνόρων έχουν στοιχίσει μέχρι σήμερα τη ζωή σε περισσότερους από 3.000 ανθρώπους.

Ο αναπληρωτής υπουργός επιφυλάσσει ιδιαίτερη αναφορά στο Κοινό Ευρωπαϊκό Σύστημα Ασύλου και υπογραμμίζει ότι η χώρα επιδιώκει τη λήψη μέτρων για την προώθηση στην πράξη, της αρχής της αλληλεγγύης και δίκαιης κατανομής ευθυνών (burden sharing) μεταξύ των κρατών- μελών, αρχή που κατοχυρώνεται στη Συνθήκη της Λισαβόνας και στη Συνθήκη για τη Λειτουργία της ΕΕ μεταξύ των κρατών- μελών στον τομέα της μετανάστευσης και του ασύλου. Υποστηρίζει επίσης τη δημιουργία δεσμευτικού συστήματος αναλογικής κατανομής προσφύγων ή ατόμων που χρήζουν διεθνούς προστασίας με βάση συγκεκριμένα κριτήρια όπως το μέγεθος των μεικτών μεταναστευτικών ροών, το μέγεθος και τον πληθυσμό των κρατών- μελών, αλλά και τους ιδιαίτερους δεσμούς που μπορεί να έχουν οι υπήκοοι τρίτων κρατών με συγκεκριμένο κράτος- μέλος της ΕΕ. «Αν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στον Κανονισμό Δουβλίνο ΙΙΙ, εντούτοις κρίνεται σκόπιμο να προστεθούν υποκειμενικά κριτήρια βάσει των κατά περίπτωση συγκεκριμένων ατομικών περιστάσεων» τονίζει ο κ. Χουντής και επισημαίνει αναφορικά με τους ασυνόδευτους ανήλικους ότι σύμφωνα και με πρόσφατη νομολογία του Δικαστηρίου της ΕΕ, διαθέτουν δικαίωμα επιλογής κράτους- μέλους για την υποβολή αιτήματος διεθνούς προστασίας.

Οι απάτες στο διαδίκτυο φέρνουν πιο… κοντά τις τράπεζες

Οι απάτες στο διαδίκτυο φέρνουν πιο κοντά τις τράπεζες και τις αναγκάζουν να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση των χάκερ και των ηλεκτρονικών επιθέσεων. Ο ρόλος των ρυθμιστικών αρχών, των νέων κανόνων και των αλλαγών που έρχονται. Οι τράπεζες και τα άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι στην πρώτη γραμμή του κυβερνοπολέμου.Οι απάτες στο διαδίκτυο φέρνουν πιο κοντά τις τράπεζες και τις αναγκάζουν να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση των χάκερ και των ηλεκτρονικών επιθέσεων. Ο ρόλος των ρυθμιστικών αρχών, των νέων κανόνων και των αλλαγών που έρχονται.

Οι τράπεζες και τα άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι στην πρώτη γραμμή του κυβερνοπολέμου.

Δέχονται διαρκή επίθεση από χάκερ, απατεώνες του διαδικτύου, οργανωμένες εγκληματικές οργανώσεις και εχθρικές ξένες κυβερνήσεις, ενώ έχουν δεχθεί αρκετές παραβάσεις ασφαλείας, περιστατικά denial of service, κλοπές δεδομένων και χρηματοοικονομικές απώλειες.

Τα αμυντικά μέτρα των τραπεζών γίνονται όλο και πιο περίπλοκα. Τα ιδρύματα δουλεύουν σε πολύ στενή συνεργασία το ένα με το άλλο μέσω τραπεζικών ενώσεων όχι μόνο στον εντοπισμό των απειλών, αλλά και για να ελαχιστοποιήσουν τις συνέπειες των επιτυχών επιθέσεων.

Στις διεργασίες έχουν ρόλο ακόμη και οι αρχές που εποπτεύουν τις τράπεζες, όπως και άλλα θεσμικά όργανα του δημόσιου τομέα. Θέλουν να διασφαλίσουν ότι η κυβερνοασφάλεια στο τραπεζικό σύστημα είναι αποτελεσματική – όχι μόνο εντός των τραπεζών αλλά κι εντός της υποδομής που οι τράπεζες χρησιμοποιούν.

Μέρη αυτής της υποδομής είναι οι εκκαθαρίσεις πληρωμών, τα συστήματα διακανονισμού, τα δίκτυα καρτών, τα χρηματιστήρια, τα κεντρικά αποθετήρια, οι κεντρικοί αντισυμβαλλόμενοι και άλλες σημαντικές υπηρεσίες που παρέχονται από τρίτους.

Οι επιβλέποντες θέλουν να ξέρουν ότι οι τράπεζες έχουν επαρκή ασφάλεια και εν όψει επιθέσεων μπορούν να επιδείξουν υψηλά επίπεδα αντοχής, γιατί οι όποιες παραλείψεις θα μπορούσαν να θέσουν τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις σε κίνδυνο και να απειλήσουν τη σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Αναφορά για τρωτά σημεία

Οι τρεις ευρωπαϊκές εποπτικές αρχές -η European Banking Authority, η European Insurance and Occupational Pensions και η Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (EMEA)- είχαν επίσης ενεργό ρόλο.

Τον Απρίλιο δημοσίευσαν μια κοινή αναφορά με τίτλο «Κίνδυνοι και τρωτά σημεία στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της ΕΕ.». Στο τμήμα που ασχολείται με τον «λειτουργικό κίνδυνο του IT» σημειώνεται ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα χτυπιούνται από κυβερνοπεριστατικά πιο συχνά.

Η EBA συνεργάζεται ακόμη με την ΕΚΤ για να κάνει τις λιανικές πωλήσεις πιο ασφαλείς μέσω εργασιών του European Forum για την ασφάλεια των λιανικών πληρωμών.

Οι κυβερνοεγκληματίες δεν εστιάζουν πλέον μόνο σε επιθέσεις κατά χρηστών για να κερδίσουν περισσότερη πρόσβαση σε προσωπική πληροφορία, αλλά όλο και περισσότερο βάρος δίνεται στους παρόχους υπηρεσιών» σημειώνει η μελέτη. «Ο αυξημένος αριθμός περιστατικών ασφαλείας δημιουργεί προβλήματα για τις πληρωμές ιδρυμάτων, τους καταναλωτές, τους εμπόρους και τις ρυθμιστικές αρχές», προσθέτει.

Ο Dirk Haubrich, επικεφαλής καταναλωτικής προστασίας και χρηματοπιστωτικής καινοτομίας στην EBA τονίζει πως η EBA συνεργάζεται στενά με την ΕΚΤ σε θέματα ασφάλειας πληρωμών, όχι στη βάση μιας συγκεκριμένης παρελθούσας ή επικείμενης απειλής, αλλά λόγω μιας συνεχιζόμενης και καλά τεκμηριωμένης αύξησης στις απάτες πληρωμών τα τελευταία χρόνια.

«Οι επιβλέπουσες τις πληρωμές ευρωπαϊκές αρχές συμφώνησαν ότι για να διευθετηθεί το θέμα χρειάζεται αυστηροποίηση του πλαισίου απαιτήσεων και ότι οι οδηγίες της EBA θα διασφαλίσουν μια συνεπή εφαρμογή αυτών των οδηγιών σε όλη την Ευρώπη έως την 1η Αυγούστου 2015. Οι οδηγίες της EBA επί των διαδικτυακών πληρωμών είναι μόνο το πρώτο βήμα και οι EBA και ΕΚΤ δουλεύουν στις απαιτήσεις πρόσθετης ασφάλειας για άλλες μεθόδους πληρωμών. Το πόρισμα αυτό θα δοθεί στη δημοσιότητα για διαβούλευση».

Η στρατηγική της ΕΕ.

Η κυβερνοασφάλεια είναι μία από τις πολλές προτεραιότητες της Ψηφιακής Ατζέντας της Κομισιόν για την Ευρώπη.

Η δράση υπ’ αριθμόν 124 δημιούργησε τη στρατηγική κυβερνοασφάλειας της ΕΕ., ενώ οι δράσεις 28 και 123 είχαν ως αποτέλεσμα την οδηγία για τις Πληροφορίες Ασφαλείας Δικτύου που θα τεθεί σε εφαρμογή εντός του 2015.

Η οδηγία θα απαιτεί σημαντικούς operators υποδομών, όπως είναι oι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, οι εταιρίες ενέργειας και οι τράπεζες, ώστε να διασφαλιστεί ότι διαθέτουν ασφαλή και αξιόπιστα ψηφιακά περιβάλλοντα σε όλη την Ευρώπη. Αυτό περιλαμβάνει την υιοθέτηση πρακτικών διαχείρισης κινδύνου και αναφοράς περιστατικών ασφαλείας σε πελάτες και αρχές.

Η Επιτροπή έχει επίσης προτείνει τον Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, που θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα οδηγία εντός του τρέχοντος έτους. Ο κύριος σκοπός του είναι να καθιερώσει έναν νόμο προστασίας δεδομένων σε όλη την Ευρώπη αντικαθιστώντας το μωσαϊκό εθνικών νόμων. Η διάσταση κυβερνοασφάλειας είναι ότι θα απαιτεί εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, να αναφέρουν παραβάσεις ασφαλείας στις αρχές, συμπληρώνοντας τις απαιτήσεις της οδηγίας NIS.

Ένας από τους επίσημους οργανισμούς που βοηθούν τις τράπεζες να κατανοήσουν το πώς η οδηγία, ο κανονισμός και άλλα μέτρα θα τους επηρεάσουν είναι η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Ασφάλεια Δικτύων και Πληροφοριών (Enisa). «Συνεργαζόμαστε στενά με τον ιδιωτικό κλάδο για να βοηθήσουμε να αλλάξει η στρατηγική της ΕΕ. σε αυτή την περιοχή σε κάτι που λειτουργεί στον πραγματικό κόσμο και κοστίζει ένα λογικό ποσό χρημάτων και κάποιες βασικές πηγές», λέει ο Steve Purser, επικεφαλής των βασικών δραστηριοτήτων της υπηρεσίας.

Τον Οκτώβριο, η Enisa έκανε μια ημερήσια άσκηση σε 29 χώρες για περισσότερους από 200 οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, για να ελέγξουν την ετοιμότητα αντίδρασης σε κυβερνοεπιθέσεις. Με ονομασία Cyber Europe 2014 ήταν η μεγαλύτερη και πιο περίπλοκη τέτοια άσκηση που οργανώθηκε ποτέ στην Ευρώπη και η οποία εξομοίωνε περισσότερες από 2.000 κυβερνοεπιθέσεις.

Πηγή: euro2day.gr

Επαναφέρουν το μητρώο καταγραφής επιβατών

Από την επίθεση στο charlie hebdo, η καταγραφή των στοιχείων των επιβατών πτήσεων βρίσκεται και πάλι σε πρώτο πλάνο. Μετά την απόρριψη μιας σχετικής πρότασης της Κομισιόν το 2011, ο Βρετανός ευρωβουλευτής Κιρκόπ παρουσίασε μια σειρά νέων προτάσεων που περιλαμβάνει και τις πτήσεις εντός ΕΕ.Από την επίθεση στο charlie hebdo, η καταγραφή των στοιχείων των επιβατών πτήσεων βρίσκεται και πάλι σε πρώτο πλάνο. Μετά την απόρριψη μιας σχετικής πρότασης της Κομισιόν το 2011, ο Βρετανός ευρωβουλευτής Κιρκόπ παρουσίασε μια σειρά νέων προτάσεων που περιλαμβάνει και τις πτήσεις εντός ΕΕ..

«Οι τρομοκράτες είναι πιο προσεκτικοί σήμερα και δεν πετάνε με απευθείας δρομολόγια. Πετάνε πάντα με ανταπόκριση και αυτό είναι κάτι που μέχρι στιγμής μπορούμε να εντοπίσουμε, μπορώ να πω, αλλά είναι πιο πολύπλοκο τώρα. Και νομίζω ότι αυτή η νέα πρόταση θα βοηθήσει περισσότερο τη νομοθετική ενίσχυση, ώστε να ακολουθούμε ανθρώπους που είναι ύποπτοι» είπε ο Τίμοθι Κιρκόπ.

Η ομάδα των Πρασίνων στο Ευρωκοινοβούλιο, ωστόσο, πιστεύει ότι η συλλογή περισσότερων δεδομένων είναι άχρηστη καθώς έχει αποδειχτεί ότι οι αρχές δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τα δεδομένα των υπόπτων που ήδη έχουν.

«Αυτοί που επιτέθηκαν στο charlie hebdo, ο άνδρας στην Τουλούζη, η επίθεση στο εβραϊκό μουσείο στις Βρυξέλλες, ο δολοφόνος του Τεο Βαν Γκογκ, δέκα χρόνια πριν στην πόλη μου στο Άμστερνταμ . Όλοι ήταν γνωστοί. Μπορούμε λοιπόν να ακολουθήσουμε αυτούς αντί να βάζουμε τα δικά μας στοιχεία στον υπολογιστή» είπε η Τζούντιθ Σαρτζεντίνι.

Αποφασιστικός παράγοντας για την έγκριση του μητρώου καταγραφής επιβατών θα είναι ο διάλογος ανάμεσα στους τρεις θεσμούς, το Ευρωκοινοβούλιο, την Κομισιόν και το Συμβούλιο που εκπροσωπεί τα κράτη μέλη. Μόνο μετά από αυτό η Κομισιόν θα μπορεί να καταθέσει μία νέα πρόταση, ώστε να ξεκλειδώσει τις διαπραγματεύσεις.

Πηγή: gr.euronews.com

Το γαλλικό νομικό πλαίσιο για drones

Σημαντική συζήτηση για το νομικό πλαίσιο που υπάρχει σχετικά με την πτήση των μη επανδρωμένων ιπτάμενων συσκευών γίνεται αυτό το διάστημα στη Γαλλία, με αφορμή τις αλλεπάλληλες πτήσεις αγνώστου προέλευσης και σκοπού drones στο Παρίσι. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση μέσων ενημέρωσης στον Γκιλέμ ντε Μαρλιάβ, ειδικό σε θέματα drones, από την εταιρεία Elistair, ο γάλλος.Σημαντική συζήτηση για το νομικό πλαίσιο που υπάρχει σχετικά με την πτήση των μη επανδρωμένων ιπτάμενων συσκευών γίνεται αυτό το διάστημα στη Γαλλία, με αφορμή τις αλλεπάλληλες πτήσεις αγνώστου προέλευσης και σκοπού drones στο Παρίσι.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση μέσων ενημέρωσης στον Γκιλέμ ντε Μαρλιάβ, ειδικό σε θέματα drones, από την εταιρεία Elistair, ο γάλλος ειδικός απάντησε: «Υπάρχει σήμερα ένας τεράστιος αριθμός μοντέλων drone. Διαφέρουν ανάλογα με το μέγεθός τους, το βάρος τους, τους αισθητήρες με τους οποίους είναι εφοδιασμένοι. Καταρχάς πρέπει να διακρίνουμε δύο τύπους χρήσης: η μια προορίζεται για ψυχαγωγία και η άλλη για επαγγελματικούς λόγους.

Τα drones που προορίζονται για ψυχαγωγική χρήση υπόκεινται στους κανονισμούς για τον μοντελισμό στη Γαλλία. Υπάρχει ένας πολύ μεγάλος αριθμός τέτοιων συσκευών στην αγορά, πάνω από 100.000. Αντίθετα για επαγγελματική χρήση, έχουμε λίγο περισσότερα από 2.000 τέτοια μηχανήματα, εγκεκριμένα από την υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.

Ο βασικός κανόνας για όσους εμπίπτουν στην κατηγορία του μοντελισμού είναι ότι οι πτήσεις απαγορεύονται πάνω από κατοικημένες ζώνες. Τα drones δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται τη νύχτα. Το μάξιμουμ ύψος που μπορούν να πετάξουν είναι τα 150 μέτρα.

Όσον αφορά στα επαγγελματικά drones, το νομικό καθεστώς έχει ρυθμιστεί από την πολιτική αεροπορία. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε το 2012 στη Γαλλία. Η Γαλλία είναι πρωτοπόρος, όσον αφορά τη δημιουργία νομικού πλαισίου για το θέμα. Ο γάλλος χρήστης ενός drone πρέπει να δηλώσει τι ακριβώς θα κάνει με αυτό και οφείλει να χρησιμοποιεί μόνο εγκεκριμένα μοντέλα. Πρέπει επίσης να παίρνει ειδική έγκριση αν θέλει να κάνει πτήσεις πάνω από κατοικημένες περιοχές.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες δημιούργησαν νομικό πλαίσιο, αρκετά πρόσφατα, στις αρχές του 2015. Η Ευρώπη εργάζεται αυτή τη στιγμή πάνω στην ομογενοποίηση των κανονισμών των πτήσεων, καθώς η κάθε χώρα έχει σήμερα τις ιδιαιτερότητές της. Θα έπρεπε να υπάρχει μια ευρωπαϊκή νομοθεσία, εδώ και αρκετά χρόνια».

Πηγή: gr.euronews.com

Τα αμερικανικά πολεμικά ελικόπτερα του μέλλοντος

Ο Αμερικανικός στρατός συνεργάζεται με τη NASA και το Ναυτικό για να φέρουν εις πέρας τον σχεδιασμό και την κατασκευή των ελικοπτέρων νέας γενιάς που θα αποτελούν μέρος των “υπερόπλων” των ΗΠΑ για το μέλλον. Οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν ακόμη και σήμερα και ελικόπτερα που έχουν σχεδιαστεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1960.Ο Αμερικανικός στρατός συνεργάζεται με τη NASA και το Ναυτικό για να φέρουν εις πέρας τον σχεδιασμό και την κατασκευή των ελικοπτέρων νέας γενιάς που θα αποτελούν μέρος των “υπερόπλων” των ΗΠΑ για το μέλλον.

Οι Αμερικανοί χρησιμοποιούν ακόμη και σήμερα και ελικόπτερα που έχουν σχεδιαστεί από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, πολλά εκ των οποίων έχουν πωληθεί σε ευρωπαϊκά κράτη.

Η ομάδα design AMRDEC VizLab έχει αναλάβει την εικονοποίηση των νέων ελικοπτέρων του στρατού. Η μελέτη δημοσιεύεται στο επιστημονικό Aerospace Research Central.

Το καλοκαίρι το Πεντάγωνο ανέθεσε στις εταιρείες Sikorsky-Boeing και Bell Helicopter να παρουσιάσουν τα σχέδια τους.

Το μοντέλο που φαίνεται πως προκρίνεται είναι εκείνο της Bell Helicopter’s, το V-280 Valor, μια βελτιωμένη έκδοση του V-22 Osprey.

Θα διατίθεται σε τρεις διαφορετικές εκδοχές. Μία για να μεταφέρει στρατιώτες και εξοπλισμό, μία για ιατρικές αποστολές και ακόμη μία για στρατιωτικές επιθέσεις αποκλειστικά.

Το επιθετικό ελικόπτερο της Bell θα μπορεί να μεταφέρει 12 πεζοναύτες και 4 μέλη πληρώματος. Θα πετάει σε ύψος 1.800 μέτρων σε υψηλές θερμοκρασίες και θα μπορεί να πετάξει με ταχύτητα 515 χλμ την ώρα.

Αξίζει να σημειωθεί πως το ταχύτερο ελικόπτερο σήμερα είναι το Mi-24 κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ελικόπτερα – 368,4 χλμ/ώρα.

Στην παραπάνω απεικονίζεται το ελικόπτερο μεταγωγών και στην παρακάτω το επιθετικό ελικόπτερο της Bell:

Η βιομηχανία Sikorksy Aircraft ανακοίνωσε επίσης την 4η Φεβρουαρίου την έναρξη των επίγειων δοκιμών για το πρόγραμμα του S-97 Raider.

Το Raider ειναι ένα οπλισμένο αναγνωριστικό ελικόπτερο σχεδιασμένο ώστε να ανταγωνίζεται συμβατικά στρατιωτικά ελικόπτερα συγκεκριμένα στην ικανότητα ελιγμών, στο ωφέλιμο φορτίο, την ταχύτητα, την αυτονομία και τις επιδόσεις στις θερμές-ψυχρές περιβαλλοντολογικές συνθήκες.

Η Sikorsky ξεκίνησε το πρόγραμμα S-97 Raider τον Οκτώβριο του 2010 έχοντας ως αντικειμενικό σκοπό την ενηλικίωση του σχεδίου ελικοπτέρου X2 και να προσφέρει ένα ελικόπτερο το οποίο θα πληροί τις ανάγκες αναγνωρίσεων και ειδικών επιχειρήσεων των Ενόπλων Δυνάμεων των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (ΗΠΑ).

Πηγή: news247

Σκέψεις για «ξήλωμα» της αστυνομίας του Φέργκιουσον

Μετά τη νέα δολοφονία άοπλου νεαρού αφροαμερικανού από αστυνομικό στο Ουισκόνσιν των ΗΠΑ, η κατάσταση με την αμερικανική αστυνομία τείνει να ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Δεκάδες άνθρωποι πραγματοποίησαν διαμαρτυρία στον τόπο του συμβάντος, ενώ η αστυνομία από την πλευρά της, κάνει λόγο για πάλη μεταξύ του αστυνομικού.Μετά τη νέα δολοφονία άοπλου νεαρού αφροαμερικανού από αστυνομικό στο Ουισκόνσιν των ΗΠΑ, η κατάσταση με την αμερικανική αστυνομία τείνει να ξεφύγει από κάθε έλεγχο. Δεκάδες άνθρωποι πραγματοποίησαν διαμαρτυρία στον τόπο του συμβάντος, ενώ η αστυνομία από την πλευρά της, κάνει λόγο για πάλη μεταξύ του αστυνομικού και του νεαρού και στη συνέχεια ο έφηβος τραυματίστηκε θανάσιμα από τα πυρά του αστυνομικού.

Το επεισόδιο σημειώνεται σε μια περίοδο φυλετικών εντάσεων στις ΗΠΑ και εν μέσω αντιδράσεων στη χώρα για την αστυνομική βία εναντίον μειονοτήτων. Τις τελευταίες ημέρες έχουν πραγματοποιηθεί διαμαρτυρίες στο Λος Άντζελες και την Ουάσινγκτον ενάντια στους φόνους από τις δυνάμεις ασφαλείας άοπλων ανδρών που ανήκουν σε μειονοτικές ομάδες.

Όσον αφορά το περιστατικό του περασμένου Αυγούστου, στο Φέργκιουσον, ο υπουργός Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών Έρικ Χόλντερ δήλωσε ότι είναι έτοιμος να «ξηλώσει» την αστυνομία της πόλης, μετά τη δημοσίευση μιας καταδικαστικής έκθεσης για ρατσισμό και για τις συστηματικές διακρίσεις εναντίον των μαύρων.

Όπως ανακοίνωσε η αμερικανική δικαιοσύνη μέσω της έρευνας, ανακαλύφθηκαν ρατσιστικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποδεικνύουν τις πολλαπλές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που διαπράχθηκαν από την αστυνομία της πόλης στο Μιζούρι όπου ο λευκός αστυνομικός Ντάρεν Γουίλσον, δολοφόνησε τον Αύγουστο του 2014 τον άοπλο έφηβο αφροαμερικανό Μάικλ Μπράουν.

«Είμαστε αποφασισμένοι να χρησιμοποιήσουμε όλες τις εξουσίες, όλη μας την ισχύ για να εξασφαλιστεί ότι η κατάσταση αλλάζει εκεί. Θέλω να πω ότι θα γίνουν τα πάντα για να ολοκληρωθούν οι διαρθρωτικές αλλαγές» είπε ο Έρικ Χόλντερ.

Ερωτηθείς για την πιθανότητα ενδεχόμενου «ξηλώματος» της αστυνομίας του Φέργκιουσον, ο υπουργός Δικαιοσύνης είπε: «Αν χρειαστεί, είμαστε έτοιμοι να το πράξουμε».

Ανέφερε επίσης ότι σοκαρίστηκε από τα ευρήματα της ομοσπονδιακής έρευνας που ακολούθησε την δολοφονία του νεαρού αφροαμερικανού και τις ταραχές σε πολλές περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών.

Νωρίτερα, και ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών Μπαράκ Ομπάμα είχε αναφέρει ότι επικρατεί η αίσθηση ότι ο ρατσισμός στην αστυνομία του Φέργκιουσον «δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση».

Πηγή: Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters

Έρχονται ιδιώτες στην ασφάλεια των κυπριακών αεροδρομίων

Πρόταση νόμου για την ασφάλεια των κυπριακών αεροδρομίων και ειδικότερα για το αν θα μπορεί το Υπουργικό Συμβούλιο της Κύπρου, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, να αναθέσει κάποια από τα καθήκοντα που ασκούνται σήμερα από την Αστυνομία στον ιδιωτικό τομέα, συζήτησε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών..Πρόταση νόμου για την ασφάλεια των κυπριακών αεροδρομίων και ειδικότερα για το αν θα μπορεί το Υπουργικό Συμβούλιο της Κύπρου, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, να αναθέσει κάποια από τα καθήκοντα που ασκούνται σήμερα από την Αστυνομία στον ιδιωτικό τομέα, συζήτησε η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών, μετά από σχετική εισήγηση του υπουργού Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως κ. Ιωνά Νικολάου.

Ο αρμόδιος κύπριος υπουργός τόνισε μεταξύ άλλων ότι κοινός σκοπός όλων είναι η διαφύλαξη της ασφάλειας των αεροδρομίων, στην περίπτωση που αποφασιστεί η παραχώρηση κάποιων από τα καθήκοντα που σήμερα ασκούνται από την Αστυνομία στον ιδιωτικό τομέα. «Ως Υπουργείο Δικαιοσύνης εξετάζουμε μια τέτοια μελέτη, με πιθανότητα να παραχωρηθούν κάποιες από τις αρμοδιότητες που σήμερα ασκούνται από την Αστυνομία στον ιδιωτικό τομέα, αλλά αναφερόμαστε σε αρμοδιότητες που σίγουρα δεν θα επηρεάσουν την ασφάλεια των αεροδρομίων και ειδικότερα την κρατική ασφάλεια», σημείωσε ο κ. Νικολάου.

Τα καθήκοντα για τα οποία γίνεται λόγος να παραχωρηθούν σε ιδιωτικές εταιρείες security είναι κυρίως διεκπεραιωτικού χαρακτήρα, όπως οι έλεγχοι των αποσκευών, ένα έργο που σε πολλά αεροδρόμια, διεθνώς και στο χώρο της ΕΕ, έχει ανατεθεί σε ιδιωτικές εταιρείες. Στο πλαίσιο της μελέτης που πραγματοποιεί το κυπριακό υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως εξετάζονται οι όροι που πρέπει να τεθούν σε σχέση με τα προσόντα του προσωπικού της εταιρείας, η οποία μέσα από διαφανείς διαδικασίες και στο πλαίσιο του νόμου για τις δημόσιες προσφορές θα μπορεί να αναλάβει αυτά τα καθήκοντα.

Ο κ. Νικολάου ανέφερε ότι σήμερα οι κενές θέσεις που υπάρχουν στην Αστυνομία δυσκολεύουν το έργο της στην προσπάθεια να ανταποκριθεί στις αυξημένες επιχειρησιακές ανάγκες, σε ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια του τόπου μας. Για αυτόν τον λόγο, εξήγησε, ως υπουργείο έχει καθορίσει με την Αστυνομία προτεραιότητες και στα πλαίσια αυτά προωθείται η ανάθεση μη αστυνομικής φύσεως καθηκόντων, που δεν σχετίζονται με την ασφάλεια του κράτους και του πολίτη, σε άλλους οργανισμούς ή υπηρεσίες, όπως είναι η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να με την αποτελεσματική δραστηριότητα της Αστυνομίας, να ενδυναμωθεί το αίσθημα της ασφάλειας στη χώρα.

Βράβευση Σφακιανάκη στο ICT Security Congress

Την πρόσφατη σύλληψη του «παιδόφιλου με το βαν» περιέγραψε κατά το 1ο Συνέδριο Ψηφιακής Ασφάλειας ICT Security World Congress που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ο επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ταξίαρχος της ΕΛΑΣ, Μανώλης Σφακιανάκης, επισημαίνοντας ότι «καθημερινά και για 24 ώρες το 24ωρο.Την πρόσφατη σύλληψη του «παιδόφιλου με το βαν» περιέγραψε κατά το 1ο Συνέδριο Ψηφιακής Ασφάλειας ICT Security World Congress που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα ο επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ταξίαρχος της ΕΛΑΣ, Μανώλης Σφακιανάκης, επισημαίνοντας ότι «καθημερινά και για 24 ώρες το 24ωρο δίνουμε αγώνα για να σώσουμε ζωές. Λαμβάνουμε κατά μέσο όρο 120 καταγγελίες την ημέρα».

Το Συνέδριο Ψηφιακής Ασφάλειας ICT Security World Congress διοργανώθηκε από το Greek ICT Forum με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την υποστήριξη του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ) πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 1ο Συνέδριο Ψηφιακής Ασφάλειας ICT Security World Congress, που διοργάνωσε το Greek ICT Forum με τη συνεργασία του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ο κ. Σφακιανάκης παρέλαβε το βραβείο «Ασπίς» των ICT Security Awards από τον πρόεδρο του ΕΚΔΔΑ, Ιωάννη Χρυσουλάκη.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΕΚΔΔΑ εξήρε το έργο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και αναφέρθηκε στην «αναπόφευκτη πραγματικότητα που υποχρεώνει δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς να επενδύουν στην εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να αποτρέπονται περιπτώσεις κυβερνοεπιθέσεων, απάτης και άλλων αξιόποινων πράξεων στο διαδίκτυο».

Πηγή: HuffPost Greece

Πτήση drone μέσω… εγκεφάλου

Πορτογάλοι ερευνητές κατάφεραν να πιλοτάρουν ένα ιπτάμενο αεροπλανάκι (drone) εξ αποστάσεως από το έδαφος, μόνο με τα εγκεφαλικά κύματα του νου τους. Η εταιρεία Tekever, που αναπτύσσει τη σχετική τεχνολογία Brainflight (Πτήση μέσω Εγκεφάλου) και έκανε τη σχετική επίδειξη στη Λισαβόνα, δήλωσε πως η νέα..Πορτογάλοι ερευνητές κατάφεραν να πιλοτάρουν ένα ιπτάμενο αεροπλανάκι (drone) εξ αποστάσεως από το έδαφος, μόνο με τα εγκεφαλικά κύματα του νου τους. Η εταιρεία Tekever, που αναπτύσσει τη σχετική τεχνολογία Brainflight (Πτήση μέσω Εγκεφάλου) και έκανε τη σχετική επίδειξη στη Λισαβόνα, δήλωσε πως η νέα μέθοδος μπορεί μελλοντικά να αξιοποιηθεί, μεταξύ άλλων, από άτομα με κινητικά προβλήματα, προκειμένου να ελέγχουν ένα ιπτάμενο σκάφος.

Εν καιρώ, η εταιρεία ευελπιστεί, σύμφωνα με το BBC, ότι θα καταστεί εφικτό ένας άνθρωπος να πιλοτάρει μόνο με το μυαλό του μεγαλύτερα αεροσκάφη (π.χ. εμπορικά), τα οποία έτσι δεν χρειάζονται καθόλου πλήρωμα. Όμως ειδικοί σε θέματα αεροπλοΐας δήλωσαν ότι θεωρούν μάλλον απίθανο να συμβεί κάτι τέτοιο, καθώς δύσκολα θα λυθούν τα ζητήματα ασφάλειας. Η Tekever, που ειδικεύεται στην κατασκευή drones και συνεργάζεται με εταιρείες ιδιωτικής ασφάλειας (σεκιούριτι), αστυνομικές υπηρεσίες, καθώς και στρατιωτικές, προσάρμοσε την υπάρχουσα τεχνολογία των ηλεκτροεγκεφαλογραφημάτων (EEG), έτσι ώστε να συνεργάζεται με ένα ειδικό λογισμικό, που δίνει εντολές στα μη επανδρωμένα ιπτάμενα σκάφη.

Ο «πιλότος» που βρίσκεται στο έδαφος, έχει προηγουμένως επί μήνες εκπαιδευτεί, ώστε με τη σκέψη του να μετακινεί έναν μικρό δείκτη σε μια οθόνη υπολογιστή, πράγμα που, με τη σειρά του, καθοδηγεί το drone στον αέρα προς τα πού θα στρίψει. «Πραγματικά πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι θα μπορέσουν να πιλοτάρουν ένα αεροσκάφος ακριβώς όπως εκτελούν καθημερινές δραστηριότητες όπως το περπάτημα και το τρέξιμο. Θεωρούμε ότι το Brainflight αντιπροσωπεύει το πρώτο βήμα για μια τρομερή αλλαγή στο πεδίο της αεροπλοΐας», δήλωσε ο διευθυντής τεχνολογίας της Tekever, Ρικάρδο Μέντες. Αναγνώρισε, όμως, ότι θα υπάρξουν μεγάλα εμπόδια, κυρίως όσον αφορά τους κανονισμούς και την εμπιστοσύνη του κοινού (τι γίνεται π.χ. αν ο «πιλότος» πάθει επιληπτική κρίση, ενώ πιλοτάρει το αεροσκάφος με το νου του;). Προς το παρόν, πάντως, η αεροπορική βιομηχανία εστιάζει τις προσπάθειές της σε πιο πεζά πράγματα, όπως πώς θα χρησιμοποιήσει ελαφρύτερα υλικά στα αεροπλάνα και πώς θα γίνουν πιο ενεργειακά αποδοτικές οι μηχανές των αεροσκαφών.

Πηγή: sigmalive.com

Ο Γιούνκερ θέλει ευρω-στρατό

Τη σύσταση κοινού ευρωπαϊκού στρατού στηρίζει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, μιλώντας στην κυριακάτικη γερμανική εφημερίδα Welt. Κατά την άποψή του, η συγκρότηση ενός ευρωστρατού θα μπορούσε να αποτελέσει μια απάντηση απέναντι στη Ρωσία και θα επιδιόρθωνε την εικόνα που έχει η ΕΕ. όσον αφορά στην αδυναμία της να ασκήσει εξωτερική πολιτική.Τη σύσταση κοινού ευρωπαϊκού στρατού στηρίζει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, μιλώντας στην κυριακάτικη γερμανική εφημερίδα Welt. Κατά την άποψή του, η συγκρότηση ενός ευρωστρατού θα μπορούσε να αποτελέσει μια απάντηση απέναντι στη Ρωσία και θα επιδιόρθωνε την εικόνα που έχει η ΕΕ. όσον αφορά στην αδυναμία της να ασκήσει εξωτερική πολιτική. Συγκεκριμένα τόνισε πως κάτι τέτοιο «θα διαμήνυε και στη Ρωσία πως μιλάμε σοβαρά όταν συζητούμε για υπεράσπιση των ευρωπαϊκών αξιών».

Ο πρόεδρος της Κομισιόν πρόσθεσε ότι «η εικόνα της Ευρώπης έχει πληγεί δραματικά και όσον αφορά την εξωτερική πολιτική δεν φαίνεται να μας λαμβάνουν απολύτως σοβαρά» λέει ο πρόεδρος της Κομισιόν. Σύμφωνα με την Welt, αυτή η πρόταση έχει μεγάλη απήχηση στη Γερμανία.

Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookie ώστε να μπορούμε να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες cookie αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησης σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η ανάγνωση σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπο μας και η βοήθεια της ομάδας μας να κατανοήσει ποιες ενότητες του ιστοτόπου θεωρείτε πιο ενδιαφέρουσες και χρήσιμες.